Hallo allemaal, Nog een paar weken en dan verwachten wij ons meisje. Nu was ik eerst helemaal overtuigd van de naam Noor (heb zelfs mijn man overtuigd die het eerst niet zo'n mooie naam vond..) maar nu begin ik toch erg te twijfelen. Dit omdat we uit het oosten van het land komen en ik niet wil dat het ''boers'' wordt uitgesproken. Ik herhaal de naam al de hele dag door en het ene moment denk ik ja dit is het en het volgende moment twijfel ik toch weer. De naam Roos komt nu ook vaker in mijn gedachten voor bij. Wat zouden jullie doen? En snappen jullie mijn uitspraak over de naam Noor of moet ik me daar gewoon helemaal niet druk over maken? Ivm herkenbaarheid heb ik even een ander profiel aangemaakt
Ik woon zelf ook in het oosten van het land. Maar kan mij niet goed een voorstelling maken van hoe Noor boers uitgesproken zou worden eigenlijk! Vind het een leuke naam!
Haha ja dat zegt mijn man dus ook. Maar op een of andere manier denk ik dan aan Nooor ofzo waarbij de R dan ''hard'' wordt uitgesproken. Je kunt natuurlijk ook Rooos zeggen maar door die S op het eind klinkt het wat minder hard voor mijn gevoel. Maar bedankt voor je reactie
haha wij hebben dat meer met fleur bijvoorbeeld. ik denk trouwens dat je het zelf minder goed merkt, maar dat mensen uit het westen het bijvoorbeeld wel zullen horen. ik begrijp in ieder geval wel wat je bedoeld. doel je misschien ook op het "almeloooo en coooola" uitspreken?
Ja precies dat is wat ik bedoel inderdaad Nou vind ik het niet zo erg hoor dat mensen uit het westen het zullen horen maar gaat het me meer om het op verschillende manieren uitspreken van de naam, waardoor ik het de ene keer wel heel mooi vind maar de andere keer dus twijfel.. Echt vervelend want in eerste instantie was het wel DE naam...
Ik denk dat het met Noor wel meevalt met de 'oosterse o'. Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over of je het risico wil lopen dat mensen Noor met een gooise r gaan uitspreken. Tenzij dat natuurlijk juist de bedoeling is
Precies dit haha. Ik kom ook uit het Oosten, ken ook meerdere meisjes die Noor heten. Geen rare uitspraak haha. Gewoon deze naam gegeven, straks krijg je spijt!
In ieder accent/dialect kun je namen heel karikaturaal uitspreken natuurlijk. Als ik de namen van mijn dochters heel Twents uitspreek, klinkt dat ook gek - mja, zo spreekt mijn oma ze wel uit, zij spreekt heel plat Twents. Maar aan de andere kant zou de zeer Brabantse uitspraak ook vreemd zijn, niet mijn keuze. En de plat Limburgse. Of juist weer Fries, Amsterdams, Gronings... Dat heb je met Noor, de namen van mijn dochters en ook mijn eigen naam... Ik zou er dus geen rekening mee houden, want dat gaat gewoon niet.
Ik kom ook uit het oosten, en ik kan me een voorstelling maken dat er mensen zijn die Noor uitspreken als Noaar. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen, vooral omdat de 'r' soms slecht uitgesproken wordt Maar tegenwoordig spreekt men in het oosten toch ook al behoorlijk ABN heb ik het idee.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel Noaar! Ik wist niet goed hoe ik het op moest schrijven Maar ik moet er maar gewoon van uit gaan dat mensen het normaal uitspreken
Hihi ik snap wat je bedoelt. Ik kom uit het zuidwesten en dacht ook eens aan de naam merle, maar mijn schoonfamilie zou die eerste -e en -r heel lelijk uitspreken. Dat verpest gewoon je naam he haha.