Nou inderdaad! Een bekende.. wat ontzettend leuk dat jullie er voor gaan! En ik snap het volledig wat jij zojuist benoemde. Ik sta er ook steeds meer voor open. Mijn man twijfelt wel echt ontzettend. Omdat hij voor zichzelf nu het idee heeft 'klaar' te zijn. Daar word ik zelf wat geïrriteerd van als ik dat zo aanhoor , hoe vervelend ook. Ook hij weet het denk ik gewoon niet zeker. Wat leuk dat jullie er voor willen gaan! Willen jullie er gelijk voor gaan , of wachten jullie een bepaalde periode af?
Heel herkenbaar! Wij hebben 2 gezonde kindjes financieel hebben wij het oké op het moment. Mijn man wil graag een derde en ik ben constant aan het rekenen Mijn hart zegt ja mijn verstand zegt nee! Ze zeggen wel altijd naar je hart luisteren maar ja eens het er is kan je niet meer terug. Ben ook soms bang van wat gaan mensen zeggen….”ooh in deze tijd nog 3 kinderen” En als kapster hoor ik vaak mensen zeggen oooh ik ben blij dat ik er maar 1 heb ze in deze dure tijden.
Ja lastig he! Hier heeft het dus ook wel lang geduurd hoor, na de geboorte van onze jongste wisten we echt zeker dat het klaar was. Nou niet dus haha, paar maanden daarna begon het weer te kriebelen. Ik zal er nooit 100% zeker van zijn, zo zit ik in elkaar. Maar ik weet zeker dat als de kleine er is, dat ik weet dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Volgens mij kiest bijna iedereen die twijfelt, uiteindelijk toch nog voor een derde. Ik denk dat het gevoel daarin meestal overwint, tenzij het natuurlijk bijvoorbeeld financieel niet te doen is. Ja wij gaan er nu voor! Starten deze cyclus. Onze andere kindjes schelen (iets minder dan) twee jaar, en ik wil er het liefst nu ook niet heel veel meer tussen. Maar jullie wachten dus sowieso nog wel een tijdje had ik gelezen?
Opzich , de jongste word in Januari 2 en nog steeds is m'n man zijn keuze wel bijna zo goed als definitief.. en toch ook weer een twijfel. Komt ook omdat we nooit compleet zullen zijn met het gemis van onze dochter. We zullen ons nooit compleet voelen , en dag vind ik dan ook wat lastig. Ik probeer dat heel erg te verifiëren waar dat gevoel dan wel vandaan komt. Wat leuk! Spannend ook weer! Als ik het zou mogen plannen is als de jongste naar de basisschool zou gaan (dus over 2 jaar). Dan ben ik zelf 32/33 dat vind ik nog oke kwa leeftijd. Ouder vind ik toch ook alweer te oud na mijn idee , wat natuurlijk helemaal niet zo is.
Snap ik. Maar rekening houden met 'wat andere mensen vinden en of denken' zal ik straal negeren. Wat dat betreft vul jij je leven zelf in en niet zij.