Jongetje (6) zou kinderen misbruiken

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

DOETINCHEM - Een 6-jarig jongetje uit groep 2 van de openbare basisschool De Huet in Doetinchem wordt door ouders van klasgenootjes beschuldigd van seksueel misbruik. Volgens de ouders zijn ten minste drie kinderen misbruikt en/of mishandeld.

De zaak is zo hoog opgelopen dat het jongetje de afgelopen drie weken thuisbleef. Omdat er in de tussentijd geen harde bewijzen werden gevonden, gaat het kind maandag weer school. Zo'n 25 ouders hebben aangekondigd hun kind van school te halen als het zover komt.
    „Er is door de ouders geen aangifte bij de politie gedaan en ook uit medisch en psychologisch onderzoek deze week bij het kind is niets bijzonders naar voren gekomen. Het kind is leerplichtig en moet dus gewoon naar school”, meldde schooldirecteur Theo Huting donderdag.

Erg zeg, als het waar is. Zo jong al.... Hoe kan het er al zo jong in zitten, om andere kinderen te misbruiken, vraag ik mij af... grote kans dat dat jongetje zelf misbruikt word thuis, en dat hij denkt dat sommige dingen 'normaal' zijn...

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jee zeg. Dat is erg dichtbij ons :$. Kan het me bijna niet voorstellen en hoop ook van harte dat het niet waar is.
    6 jaar.....dezelfde leeftijd als mijn oudste.
    Enerzijds ouders verzinnen dit niet, maar anderzijds onderzoeken wijzen niets uit.
    Ben er een beetje stil van.....

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Pffffffff als dit waar is dan wil ik niet weten wat dit jochie zelf mee gemaakt heeft of waar hij thuis mee geconfronteerd wordt.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mag ik trouwens vragen waar je dit nieuws kan lezen?

Edit: lees het al......de elsevier

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik kan me absoluut niet voorstellen dat dit jochie dit helemaal uit zichzelf doet en niks heeft meegemaakt... volgens mij is dit kind zelfs slachtoffer...

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #7 jessy77, 11 nov 2010
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
    Jee, vind het wel heftig hoor. Mocht het waar zijn dan vraag ik me af hoe het toch mogelijk is dat iemand op die leeftijd zulke dingen doet. Is het dan een kwestie van een volwassene kopiëren? Want dan is het kind zelf ook een slachtoffer!

Maar mocht er niets van waar zijn, dan vind ik het net zo erg. Zou je kind maar zijn die onterecht beschuldigd wordt van zulk gedrag en door niemand gewenst is op school. Dan breekt je hart toch?

Kan me iig bijna niet voorstellen dat een kind van die leeftijd bewust zulke fratsen uithaalt.

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Misscien heeft hij helemaal niet door dat wat hij doet niet mag. Er is geen aanfifte gedaan en uit onderzoek niets naarvoren gekomen.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik vind het vaag dat als het al gebeurt is er geen aangifte is gedaan. Maar een kind van 6 doet dat niet zomaar. Zal zelf ook misbruikt zijn en denkt dat het normaal is.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wat wordt er verstaan onder sexueel misbruik vraag ik me dan af. Doktertje spelen? Onderbroek tijdens de gym naar beneden trekken of echt 'vieze' dingen? Ouders staan al zo snel te stijgeren. Dat is natuurlijk niet verwonderlijk maar ik zou altijd graag het verhaal van 2 kanten willen horen.

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik vind het wel extreem om gelijk te roepen dat dit kind misbruikt is.
    De seksuele ontwikkeling begint al bij 0. Tussen de 4 en 6 jaar is het experimenteren met grenzen, waar mag je iemand aanraken en waar niet. Mag het openbaar. Op die leeftijd worden vaak seks spelletjes zoals vader / moeder / doktertje gespeeld.

Hier een stuk over seksualiteit.
    Seksualiteit wordt vaak beperkt tot al wat te maken heeft met geslachtsgemeenschap. Zeker wanneer men het over de seksuele ontwikkeling van kinderen heeft, is het noodzakelijk hiervan af te stappen. Seksualiteit heeft namelijk te maken met lichamelijkheid, geslachtelijkheid en intimiteit.

Lichamelijkheid heeft betrekking op lichamelijke sensaties en de lichamelijke responsiviteit. Het beleven van genot en plezier bij aanrakingen van het lichaam staat centraal. Kinderen zijn dus seksuele wezens en vertonen seksueel gedrag. Reeds op jonge leeftijd blijken kinderen seksueel actief.

Op babyleeftijd ontdekken kinderen hun geslachtsdelen. Aanvankelijk raken baby's hun geslachtsdelen toevallig en spelenderwijze aan. Naarmate de baby gerichter kan handelen krijgen de aanrakingen een doelbewust karakter en gaan ze gepaard met prettige lichamelijke gevoelens. Masturbatie komt dan ook frequent voor bij jonge en oudere kinderen.

Kinderen zijn niet enkel seksueel actief met hun eigen lichaam, het lichaam van de ander is ook een ware ontdekkingstocht. Vanaf de kleuterleeftijd ontdekken kinderen door middel van gezamelijk spel de sociale kant van seksualiteit. Spelletjes als 'doktertje' en 'vader en moedertje' zijn zeer populair. Via spel ontdekken kinderen elkaars lichaam en doen zij de eerste ervaringen met lustbeleving in gezelschap op. Bij jonge kinderen beperkt dit spel zich tot het betasten van elkaars lichaam. Oudere kinderen vertonen ook andere seksuele activiteiten zoals bijvoorbeeld zoenen en tongzoenen.

Grote kans dat het verhaal van het jochie puur ontdekking is geweest, maar dat de ouders van het andere kindje er gigantisch van geschrokken is.

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik kan het me niet voorstellen

heus denkt een kind van 6 daaraan ?

13. adi

adi Niet meer actief

Tja, maar staat er bij WAT dat jongetje nou gedaan heeft. Kijk als hij aan andere kindjes had gevraagd of ie ook hun piemeltjes mag zien oid,en dan komen die kindjes thuis en vertellen dat Pietje hun piemel wilde zien, kan voor sommige ouders alarmerend zijn en tot 'misbruik' horen.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Toen mijn jongste broertje rond 6/7 was had hij ook altijd een vriendinnetje waar hij altijd mee speelde,, Toen mijn mam een keer de achter tuin in kwam en de 2 kleintjes elkaar in de broek keken en druk aan het bespreken waren wat er anders was en druk aan het giechelen;)

Hierna heeft mijn moeder wel de moeder van het meisje gebeld en gezegd wat er gebeurd was, en heeft ze mijn broertjes verteld het niet weer te doen.
    Ik noem dit geen misbruik.

15. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Het is inderdaad maar net wat ze verstaan onder seksueel misbruik. Ik vind het nogal heftig hoe de ouders van de andere kinderen reageren. Het kind begrijpt zelf in ieder geval nog niet wat seksueel misbruik is en al zou het wel erg grensoverschrijdend zijn gegaan dan kan hij leren dat het niet hoort. Je gaat dan toch niet een kind van 6 verbannen van school ?? Als het mijn kind was had ik een andere school opgezocht voor mijn kind. Hij zal nooit meer een leuke tijd op deze school hebben. In ieder geval mag hij bij geen van de kinderen meer thuis komen spelen laat staan dat ie nog uitgenodigd word voor feestjes :S

16. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

ik zou ook graag het verhaal van 2 kanten horen....

17. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik vind het maar een vreemd verhaal, een kind van 6 decht daar echt niet aan hoor :/ lijkt me erg sterk, ik geloof het niet zo

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Zeg dat niet te snel.....ik ken een jongetje die was een jaar of 7/8 die meisjes lastig viel, dat jochie was zelf misbruikt, weinig actie van ouders daarop ondernomen dus het kind was zich van geen kwaad bewust maar deed het wel bij andere kindjes, hij is van school gehaald, kreeg twee weken straf en er werd niet over gepraat, dus het kind weet nog niet dat het fout was/is.

Of dit waar is weet ik niet, blijf ik van af.

19. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

23 okt 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Ik ben zelf kleuterjuf geweest en heb een kleutertje in de klas gekregen wat van een andere school weggepest is omdat het andere kindertjes 'seksueel misbruikt' zou hebben. Het was echt een schat van een ventje en later bleek ook dat de andere ouders een poepiehekel hadden aan de ouders van het ventje en daarom maar dit verzonnen hadden zodat ze van school '' op zouden rotten'. Natuurlijk moet je zulke verhalen als ouders, juf en schooldirectie serieus nemen. Maar wel oppassen hoe je er met de kinderen mee omgaat. Het ventje wat ik in de klas heb gehad, is wel voor de rest van zn leven beschadigd, terwijl hij niks gedaan had.

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    denk adt het meer nieuwgierigheid is van het jongentje en hem gewoon nooit niet is geleert wat wel en niet mag. misschien wordt hij thuis zelf wel betast op een vreemde manier waardoor hij het normaal vind. een kind van 6 heeft geen sexuele gevoelens lijkt mijn en ziet meisjes echt niet als lustopwekkend en moeten vaak zelf niks hebben van meisjes.

ik leer mijn kinderen dat sommige delen prive zijn en dat je daar niet zomaar aan mag komen

Deel Deze Pagina