Poeh heftig dagje vandaag... Vandaag hebben we de fotos van de fotograaf binnen gekregen. Wj hebben de dag nadat A* weer thuis was een fotoreportage laten maken van ons en ons zoontje. A-la 'make a memory' maar omdat je hier bij een geboorte voor de 24 weken niet voor in aanmerking komt hebben we het zelf geregeld. Ik was al een beetje verdrietig vandaag, maar bij het zien van de fotos heb ik echt behoorlijk zitten huilen. Ik ben echt verschrikkelijk blij met de fotos! Vanaf morgen bezig ga ik dan ook bezig een herinneringsfotoboek ik elkaar te zetten, voor onszelf maar ook voor onze ouders. Ik ben benieuwd hoe lang ik het drooghoud. -X-
Heel veel sterkte met jullie verlies en wens jullie veel kracht toe. Zal een kaarsje voor jullie branden.
@ j10. Wauw bijzonder. Een mooie herinnering. Wij hebben ook een fotograaf gehad. Op de dag van de crematie. Hij heeft foto's gemaakt van ons drieën, van het afscheid van de naaste familie aan hem. Bij het crematorium van alles , van de balonnen , BAM de ovenkamers en van beschuit met muisjes van de koffie tafel. Het boek heb en we ook enkele dagen. Zo mooi en ook super blij mee, koester deze goed. Dikke knuffel
Yvon, goed dat jullie ook een fotograaf hebben laten komen. Voor mij zijn fotos altijd al waardevol, maar van ons mannetje helemaal. Ik zit er nog helemaal mee in mijn hoofd en kan nu dan ook niet slapen. Manlief ligt al heerlijk te knorren en ik lig maar te malen. Gelukkig hoef ik morgen niet te werken woe ben ik altijd vrij Spannend dat jullie boek al zo snel komt, heb je al wat fotos gezien of wordt het een complete verassing? Ik heb zin om er morgen mee bezig te gaan. Comr en priscilla, dank voor de lieve woorden.
@Comr, ik lees net je onderschrift... Ben er stil van. Hoe gaat het nu met je meisje, zijn er nog goede kansen voor haar? En hoe is het met jou? Het is mijn grootste nachtmerrie voor een tweede zwangerschap. Ons zoontje had ook HLHS en we krijgen donderdag de eerste uitslagen van de obductie. Ze hebben ons al wel laten weten dat de statistiek verteld dat er een verhoogde kans ik op een kindje met een hartafwijking... Maar iegenlijk weten we dus nog niets Heel veel sterkte! Knuffel!
@ j10 oh ik had gister een beetje rare zinnen als ik het terug lees. Die stomme morfine ook. Pffff. We hebben het boek al sinds enkele dagen Geniet van je vrije dagje. Wat ik me afvraag, is bij joude bevalling opgewekt? Nav de hlhs?
Hey Yvon, Mooi dat je het boek al hebt. Bij mij is de bevalling idd opgewekt ivm de hartafwijking. De meest afschuwelijke beslissing in mijn leven, maar gezien de prognoses en vooruitzichten die de kindercardioloog ons gegeven heeft voor ons de enige juiste beslissing.
Hoi, Het is gelukkig te repareren, 14 december mogen we weer naar het ziekenhuis en weten we eindelijk meer of er dingen bij zijn gekomen en of het meevalt. Voor nu zitten we nog in onzekerheid hoe of wat. Het kwam allemaal zo rauw op onze dak en we hadden het zo niet verwacht en ik denk het ziekenhuis ook niet. Bij ons was eruit alle testen/obductie bij onze zoon gekomen dat wij gewoon pech hebben gehad. Vond jij de bevalling ook zo heftig, die medicatie en een paar dagen ervoor die pil in nemen en dan is er geen weg meer terug. Een stukje van mijn hart is ook meegegaan met onze zoon. Kan je zeggen dat een zwangerschap zo kort erna heel pittig is, misschien zijn er mensen die er anders over denken, maar lichamenlijk en geestelijk zwaar. Maar aan de andere kant denk ik ook weer dat het help met het verwerken van ons verdriet. Er zijn heel veel ouders die weer voor een kindje gaan, waarbij het gelukkig goed gaat. Knuffel C
Hey Comr, Ik kan me heel goed voorstellen dat een tweede zwangerschap zo snel na de geboorte erg zwaar is, toch weerhoud mij dat er niet van om er wel weer voor te gaan. De wens is te groot! Na maar afwachten of het snel weer lukken gaat, want ook daarvoor zijn we afhankelijk van de natuur... Het is jullie al vrij snel weer gelukt, te zien aan je uitgerekende datum. 14 december duurt nog zo lang! Ik duim voor jullie dat jullie met goed nieuws de kerst in mogen en dat er niets bijgekomen is. Hopelijk in februari na behandeling een gezond kindje! De bevalling is mij trouwens meegevallen. Ik heb veel moeite gehad met het nemen van de eerste pil, daarmee bepaal je toch dat je echt voor de bevalling gaat. Verder ben ik heeel ziek geweest van de opwekkingsmedicatie in het ziekenhuis. Ik heb van begin tot eind alleen maar lopen spugen. En maar bijdrinken om wat te spugen te hebben. Veel pijn gehad tot aan de bevalling, en op aandringen van de gyn en vrpl toch maar pijnstilling genomen. De bevalling zelf ging vlot, A* kwam al half met het vruchtwater mee, dus met twee keer persen was hij er al. Hij heeft ons nog 3 uur leven gegeven. Daarna was ik vooral trots op mijn zoon! Toch geef je inderdaad wat van jezelf mee met je zoon, ik merk dat ik nu heel anders in het leven sta. Andere dingen zijn belangrijk! Poeh, lang verhaal weer, nu maar snel naar de winkel om boodschappen, want ook daarin gaat het leven door.
Lijkt me moeilijk j10, Dat je zelf de keus moet maken. Maar eigenlijk had je ook geen keuze. Dus het enige wat je kon doen, en dat is hard. Ons is het overvallen. Maar om zelf de medicatie te nemen.... Ook al heb je je er een beetje op kunnen voorbereiden het overvalt je toch... Dikke knuffel. Heb je een beetje kunnen bijkomen op je vrije dag? Werk ze voor morgen!
Jeetje dat je zo ziek bent geworden ervan. Ik vond het heftig en had veel pijn bij mn keizersnee wond van mijn vorige bevalling. Dacht het wel allemaal te kunnen zonder pijnstilling, omdat ik dat ook echt zo wilde. Dit was het laatste wat ik voor hem kon doen, maar het was te en kon niet meer. Onze zoon werd bijna met de helm op geboren, zo noemde ze dat. Helaas was onze zoon kort ervoor overleden. Dit is onze 3e zwangerschap en ja het is heel erg snel, maar voor ons is zwanger worden helaas niet van zelf sprekend. En nu gaven ze ook aan, als jullie nog willen is de kans van slagen met een behandeling erg groot. Buiten dat speelt de leefdtijd ook een rol hierin mee. Liefs C
@ comr70 Fijn dat het dan toch zo snel nog gelukt is. Wel spannend voor jullie weer zeg! Ik kijk nu naar de datums en dat vind ik wel heel bijzonder. Op de dag af een jaar. Hoe is dat voor jullie? Lijkt me heel dubbel. Maar jullie zoontje zal er zeker trots op zijn!
GM, Het is heel dubbel en bijzonder, er zal vast een lijntje zijn naar onze zoon. We willen niet dat ze geboren wordt op deze datum, omdat dit zijn datum is. De verloskundige zeggen dat het goed gaat komen, dus hier vertrouwen we maar op. x
Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen, je wilt die dag ook koesteren. Vertrouw erop dat het goed komt!
Poeh, gisteren de uitslag van het DNA onderzoek en de obductie gekregen, ik ben de hele dag van de kaart geweest. Hoewel ik rationeel wist dat het kon zijn dat ze buiten de hartafwijking meer zouden kunnen vinden sloeg het toch in als een bom... Toch even weer een reality check! Ja meisie dit overkomt je echt Er bleek een complexe DNA afwijking geconstateerd waardoor mijn man en ik nu zelf ook de medische molen ingaan. Volgende week een gesprek bij klinische genetica, bekijken of wij mogelijk zijn belast met 'verkeerd' DNA... Ik blijf maar malen wat dat voor de toekomst betekent... Wat als, wanneer meer zekerheid, maal maal maal ???
J10 Jeetje dat ik schrikken! Dat verwacht je niet, verdorie. Ze zijn deze tijd wel ontzettend kundig en ik hoop dat er positief nieuws zal komen..... Dikke knuffel
Jeetje J10, dat is schrikken. Kan me voorstellen dat het inslaat als een bom. Ik weet dat bij onze zoon de kwaliteit van het DNA slecht was en er werd toen een afspraak gemaakt met een klinische genetica. Ik ben toen gaan bellen en navragen, waarom wij deze afspraak hadden en wat voor reden. Hier hebben wij nooit echt antwoord op gehad, hierdoor heb ik de afspraak ook afgezegd. Vindt kracht bij elkaar en praat er over. Wens jullie veel sterkte en hoop op een positieve uitkomst. Knuffel C
De reden voor vervolgonderzoek is ons duidelijk uitgelegd door de gyn, maar we hebben daar uiteindelijk zelf keuze in. Ik wil graag meer zekerheid voor een toekomstige zwangerschap, dus de gyn heeft ons ook geholpen om snel een afspraak te krijgen. Ik ben echt heel blij met onze gyn, ze begeleid ons echt super. Comr, heb je het vervolgonderzoek uiteindelijk toch niet gedaan? X