Haha ik zie heel veel dingen staan waar ik met mn 26jaar nog nooit van gehoord heb! Wat is in hemelsnaam shandy?
shandy? is dat niet kinderbier, staat bij de frisdranken in de supermarkt, maar alleen in kleine flesjes of blikje van RC.
In de Efteling Ik heb de eer gehad aan de laatste serie spotjes te mogen werken. Toen hadden we hoop dat er na die 100 afleveringen nog eens 100 gemaakt mochten worden, maar helaas, het doek is gevallen. Waar is trouwens het testbeeld gebleven
Jeetje zeg ik zit het met zaligheid alles te lezen en denk bij veeeeeeeeeel dingen Ohja is ook zo De herinneringen vliegen om me oren, heerlijk
Weet nog vroeger hielpen we me moeder met de afwas, heerlijk gezellig samen met het gezin iets doen, simpel echt simpel een afwasje. Maar je kletste wel bij, daarna kwam de vaatwasser. Die rotkreng
zie je wel wat een nostalgie of betekend het dat ik gewoon al hardstikke oud ben als een 26-jarige al niet eens meer weet wat het is maar shandy is dus eigenlijk een sneeuwwitje (misschien ken je dit woord wel) een beetje bier met 7-up. in principe makkelijk zelf te mixen maar een handige fabrikant bracht het kant en klaar op de markt en het was ook een tijdje heel populair maar nu hoor je er niks meer van.
Oooh,shandy! Heerlijk vond ik dat als kind! Kreeg ik van mijn vader altijd met de carnaval (als hij zo dronken als een aap was natuurlijk )
Shandy bestaat nog steeds hoor, van Royal Club. Afwasmachine ... ik ken geen huishouden zonder, altijd een gehad, zelf in ons studentenhuis hadden we een vaatwasser.
De hele dag je neus in dezelfde katoenen zakdoek snuiten... In openbare toiletten een zeepje ipv pompzeep en een klein handdoekje om je handen aan af te drogen. Hadden al honderden anderen met hun vieze handen aan gezeten... Rozebottels die ronddreven in het openbare openlucht zwembad. In de hoeken dreef allemaal troep. Oh-ja, dat het zwembad alleen open was in de zomer. Nu is er zo'n mega overdekt zwembad wat 's zomers juist minder open is omdat iedereen dan in het buitenland op vakantie is. Achterop de fiets bij opa zonder kinderzitje, voeten in de fietstassen.
aan het begin van de straat opa opwachten als ie uit z'n werk kwam en dan de laatste meters voor op het voetenplankje staan op z'n SOLEX
Oh shandy heerlijk! Bestaat nog steeds inderdaad, heb ik vlak voor ik zwanger werd nog gehad. Heerlijk. In dan inderdaad vroeger met het hele gezin op de bank, broer en ik shandy, en dan naar andre van duin kijken. Of wie ben ik. Geweldig dat dat programma weer terug is! Of dat programma 'Het spijt me'. Geweldig liedje. *schraapt haar keel en brult: het spiiiijjjtt meeeee, het spijt me zoooo, maak jij het goeooeed...vanavoooond...'* Nog meer programma's: telekids! En dat programma met meneer cactus (de 1e rondeeee, de 1e rondeeee). Casettebandjes! En dan met opnemen: 'oke iedereen stil!' En dan die 2 knopjes tegelijk indrukken . En wat denken jullie van het weer.....vroeger hadden we in de winter sneeuw en als we zomervakantie hadden van school dan was het ook echt zomer! En als we dan weer naar school moest dan werd het hersft. Gewoon duidelijk 4 seizoenen.
Over programma's gesproken...'Het rad van fortuin'! Haha geweldig. Dat liedje ken ik nog steeds haha. Alecia ik hoef ook al dat luxe niet hoor.... Wij hebben nog een gaskachel die alleen in de woonkamer staat zodat de rest van de kamers ijskoud zijn. Enkelglas...een beeldbuis...zelf afwassen...we hebben geen auto en zelfs geen fiets. We doen alles lopend of met de bus.
En GTST. Maar dan de ouwe! Met meneer Harmsen, Katja Schuurman, en Arnie. Nu is het een 'hip' programma met allemaal jonkies...
tijden zonder internet, mp3, DVD. Dat je nog echt naar de bieb moest voor je informatie en dat een een werkstuk moet SCHRIJVEN
Vorig jaar met oud&nieuw had Guido Weijers een hele leuk show. Daar ging het ook over die oude dingen. Vooral het stukje met casetteband opnemen was geweldig . Of je hand opsteken in de klas en dan als je moe werd je arm met de andere arm vasthouden. Haha ik heb me rotgelachen om die show. Je herkent echt alles!
Hihi en toen de walkman kwam...O o wat was ik trots. Liep ik daar met zo'n gigantisch ding in mijn jaszak en die grote koptelefoon op mijn hoofd. Waren net oorwarmers . En de radio die je moest draaien om op de goede zender/frequentie te komen.