de werkende huisvrouw...

Discussie in 'De lounge' gestart door kwebbel86, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben heel tegenstrijdig mbt het huishouden; nat het koken doe ik altijd mijn aanrecht fornuis en ook bijna elke dag de kastjes aan de buitenkant. Ook de tafels en kasten in de woonkamer doe ik bijna elke dag nat afnemen. De wc zo een 3x per week. Daarentegen stofzuig ik maar 2x per week (is veel meer nodig want ik heb 2 honden en 2 katten) en boven 1x per maand ofzo. Mijn bed verschoon ik veelste te
    weinig. Wel doe ik na het douchen de kraan en glazen deur helemaal droogmaken maar het poetsen ervan maar weer 1x per 3 weken ofzo.

Zelfreflectie: zolang het voor het oog netjes is en boven wonen geen mensen haha.

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik geloof dat ik ook best veel schoonmaak; iedere dag vegen of stofzuigen/dweilen, iedere dag een doekje over de tafel, aanrecht en wc, bijna iedere dag een was. En dan 1x per week alles goed (inclusief bedden verschonen).

Nu ben ik wel allergisch voor huisstofmeit. En sinds ons mannetje zelf naar het toilet gaat (en dus aan de bril ed zit), vind ik het ook wel zo lekker om dat iedere avond even te doen. Een opgeruimd en (redelijk) schoon huis maakt me rustig. Heb ook geen hekel aan het huishouden :)

Krijg stiekem ook de kriebels bij een vriendin.. Met 2 honden word daar 1x per week gestofzuigd, de tranen lopen langs de ramen, het speelgoed plakt en zit onder de haren en in de wcpot zie je standaard wel een bruine veeg zitten. Het liefst zou ik daar eens een dag goed tekeer gaan met sop. Maar haar stoort het niet ;)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Gatver! Dat zou mij ook storen. Ik heb ooit schoongemaakt bij een (mannelijke) collega, nu ik het bedenk: 2 volgens mij. Beide vrijgezel en konden het niet goed overzien. Nu ik verhuisd ben ga ik er geen 60km meer voor rijden met de trein en dochter. Ik deed het vrijwillig en met veel plezier.
    Ik moet ook zeggen dat ik vrij netjes ben (meestal), maar het kan echt nog beter. Bed wordt elke week verschoond, ik stofzuig en dweil de woonkamer elke dag. Ik moet eigenlijk vaker de badkamer doen en stof (nat) afnemen. Ik heb wel een mooi excuus: tot vorige week vrijdag was m'n nieuwe stoomapparaat er nog niet, nu wel! Manlief en ik donderdag samen vrij dus dan kunnen we m ff in elkaar zitten. Dat ding schijnt alles te reinigen. Van de vloer tot keukenkastjes. Ik heb een gruwelijke hekel aan tegels schoonmaken en alles wat daar tussen zit maar met zo'n stoomding en een speciaal hulpstuk moet het makkelijker gaan.

Globaal stof ik 1x per week (moet eigenlijk 2x zijn), slaapkamer stoffen en zuigen 1x per week.
    Woonkamer elke dag stofzuigen en dweilen (mits ik avonddienst heb, dan wil het nog wel eens 1 dag overslaan)
    Badkamer 1x per week, toilet neem ik elke dag af en dweil ik 1x per week.
    Keuken doe ik veel te weinig, moet eigenlijk echt 1x per week even stoffen, tegeltjes doen.
    Gasfornuis daarentegen wel elke dag en regelmatig extra grote beurt. Keukenkastjes niet echt pietje precies.

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hier elke dag zuigen (alle ruimtes) en elke 2 a 3 dagen dweilen en stoffen ivm hond en 3 katten. Soms vaker als het veel regent buiten enzo. Wc elke week (tegeltjes dan weer niet) en de badkamer te weinig haha.

Zoveel als jij elke dag doet doe ik nog niet eens met zoveel beesten. Zou ik ook echt geen puf en tijd voor hebben, poe poe!

5. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ohja en ik neem wel elke dag tafels en de bank af ivm al die haren.. Dat vind ik zo vies steeds! En ons bed wordt 2x per week verschoond.
    Wc krijgt elke week een beurt, maar echt heeel uitgebreid is elke 2 weken ongeveer. Maar regelmatig wel ff vlug een doekje er doorheen.. En de was staat hier ook regelmatig aan omdat ik veel was, hondenkleed enzo en beddengoed dan 2x en dan nog onze kleren.

Deel Deze Pagina