PCO vraag..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Miems, 30 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Meiden die PCO hebben, hoelang heeft het geduurd voor jullie zwanger werden? wat voor medicatie hebben jullie gehad. Ik heb dinsdag een afspraak bij de gyn. ik weet eigelijk niet wat ik moet verwachten.

Liefs miems

2. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    bij mij duurde het een jaar. Ik kreeg eerst CLomid, maar dat werkte niet, heb het 5 rondes in verschillende sterktes geprobeerd. Daarna ging ik spuiten en in de tweede spuit ronde raakte ik zwanger!!
    Succes!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

Bij ons eerste zoontje bijna 2 jaar. Eerst een jaar zelf aangekloot, toen aan de clomid en daarna spuiten (gonal-f) ik was met de 2e ronde spuiten zwanger.

na de bevalling wonder boven wonder een goede cyclus! Ik raakte vrij snel weer zwanger (spontaan dus), maar dit werd helaas een MK met 11 weken :(. Hierna kwam weer mijn cyclus goed en zelf op gang en raakte ik na 4 maanden weer spontaan zwanger!! Ben inmiddels 31 weken zwanger :):):):)

Heel veel succes meid!!!

4. mariska1982

mariska1982 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    1.015
    0
    0
    arbeidster
    west-vlaanderen
    Hier bij m'n 1e zwangerschap heeft het 6 maanden geduurd... 100mg clomid en pregnylspuit

Nu bij de 2e zwangerschap 7 maanden, eerst 5 maanden clomid maar dat sloeg minder aan dan bij de 1e keer + pregnylspuit, dan een maand menopur gespoten omdat m'n eitje te klein was met clomid + pregnylspuit

De laatste maand ook pilletjes hormonen ( ben de naam vergeten ) maar iets anders dan clomid dat sloeg totaal niet aan ( eitje was maar 8mm op dag 14 ) dus gyn zei dat het niets ging zijn die maand
    dus ook geen pregnyl gehad...

Was aan het wachten op de papieren om te beginnen met ivf maar zie m'n banner was niet meer nodig :)

Dus deze zwangerschap is echt een wonder hoor

5. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Bedankt meiden, ik ben ergens zo bang dat het nog jaren zal duren voor ik zwanger word, of messchien helemaal niet :(

Mag ik vragen wat CLomid inhoud?

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Bij mijn zoontje ben ik anderhalf a 2 jaar aan het rommelen geweest ....5e of 6e ronde met clomid was het raak.
    En boven in de wieg ligt een prachtig meisje want spontaan is gekomen ondanks een onregelmatige cyclus.

7. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

Ahvan harte gefeliciteerd met je prinssesje!! maar wat houd clomid in?

8. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    clomid zijn tabletten met hormonen en die slik je vanaf dag 3 of 5 en dan een paar dagen, hierbij is het iedere maand afwachten wat de clomid heeft gedaan.

ik ben zelf voor mijn kleine meid 2 jaar bezig geweest. ik heb 3 ronden clomid gebruikt maar daar reageerde ik helemaal niet op ben toen overgegaan op het spuiten met puregon. de cyclus was erg lang bij de derde ronde was er nog niks tot de 30e dag en toen was het ook al heel erg opgehoogd met spuiten. en in die ronde ben ik zwanger geworden.

nu zijn we bezig voor een tweede maar ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest en nu op dag 18 was er nog niks tezien, moet dinsdag terug en dan gaan ze de eenheden van het spuiten weer omhoog.

Als je nog meer vragen hebt, wij (ik spreek even voor iedereen van ons pco clubje) willen het graag voor je beantwoorden als wij het antwoord weten.

suc6

9. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

Heel erg bedankt, ben al wat wijzer. Kan het ook zo zijn dat je niet aan clomid wil doen maar meteen aan de spuit. want lees dat bij iedereen clomid niet echt veel heeft gehlopen?

En dan nog iets, wat word er gedaan aan de cyclus die wegblijft? bij mij zitten er soms maanden tussen voor ik weer ongi word?

10. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    dan krijg je meestal provera om de menstruatie op te wekken.

ze beginnen volgens mij altijd met clomid en het ligt aan de gyn hoe veel maanden dat je dat moet doen voordat je mag gaan spuiten. (er zit nogal een verschil in de kosten de clomid kost volgens mij iets van 20 euro en de puregon kost per 600 eenheden 280 euro)

11. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Miems als je voor de eerste keer moet krijg je waarschijnlijk eerst een inwendige echo om pco vast te stellen en bloedonderzoek, en je man moet waarschijnlijk een potje inleveren om zijn zaad te onderzoeken, dan moet je iets later terug komen voor de uitslag van het onderzoek en dan gaan ze een behandelplan maken.
    De meeste gyns proberen eerst clomid want bij sommige mensen slaat het wel aan en het spuiten is gelijk intensiever omdat je vaker naar het zh moet.
    Wanneer je menstruatie uitblijft krijg je waarschijnlijk opwekkers.

Bij mijn zoontje zijn we 20 maanden bezig geweest waarvan we 9 maanden zelf bezig zijn geweest en toen naar in het zh beland. Ik heb 5x clomid geslikt en daarna gaan spuiten en was de 3de ronde zwanger.

Na mijn bevalling had ik een redelijke cyclus en na 6 maanden zelf proberen zwanger was ons 2de wondertje.

12. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

En moet je dat zelf betalen? of vergoed je zorgverzekeraar ook iets??

13. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

dat van de bloed onderzoek en de zaad is al gebeurd. we krijgen dan ook dinsdag de uitslag;)

Ik voel me nu al teleurgesteld als ik lees wat er allemaal moet gebeuren. is dat raar?

14. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    mijn verzekering vergoed alles alleen moet je wel eerst de 165 eigen risico betalen. maar ik zou wel even in de polis kijken of het vergoed wordt.

ik snap dat je teleurgesteld bent maar iedereen van het pco clubje heeft nu een baby of dreumes en sommige zijn weer zwanger van de 2e en bij sommige is dat spontaan. dus alles is mogelijk.

15. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

Bedankt voor je uitleg! ik vind het heel fijn. Ik zal laten weten hoe het dinsdag gegaan is.:)

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    miems ook ik heb pco:)

heb de eerste ronde clomid 50mg gehad dus 1 tabletje..
    de tweede ronde 100mg 2 tabletjes..
    ik kreeg alleen maar bijwerkingen van de clomid maaar het deed totaal niks geen eigroei niks..
    doordat ik zoveel bijwerkingen had heb ik zel fom die spuiten gevraagd en kreeg meteen gonal-f voor eigroei en pregnyl voor de eisprong..
    dat heb ik 5 rondes gehad,toen ik nog niet zwanger werd kregen we vanaf januarie 2010 iui erbij (het hoog in de baarmoeder inbrengen van zaad) 1e ronde meteen raak maar helaas een miskraam gehad..
    toen nog de 2e iui..helaass niet zwanger..
    de ronde erna moest ik afbreken door een doorbraak bloeding want als je tussendoor bloed voor je eisprong komen er gaten in je baarmoederslijm en dan kan er niks innestelen dat valt er dan gewoon doorheen.
    deze cyclus precies hetzelfde verhaal en nu gaan we over op fostimon spuiten..

al met al zijn we al 5 jaar bezig en 1 jaar en 4 maanden bij de kliniek..
    en tot nu toe nog helemaal geen succes:(

17. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0

Oh meid wat vervelend voor je. Ik hoop echt voor je dat het snel raak zal zijn.

Mag ik vragen wat jou cyclus was voor dat je aan de medicatie ging? dus voordat je wist dat je PCO had?

18. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    Hey meiden, nou ben vandaag bij de gyn geweest. Bloedonderzoek en de zaad waren goed.

Ik heb verder een vaginale echo gehad. ik moet eerst wat kilos kwijt om te kijken of mijn cyclus wel wat beter word, En over 4maanden moet ik terug om te kijken of er wat veranderd is.

Moet eerlijk zeggen dat ik best wel teleurgesteld was, had gedacht gelijk aan de medicatie te kunnen.

Ik zit vandaag op mijn 7de cyclusdag en ga voor alle zekerheid de komende tijd wel klussen. Je weet maar nooit. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Liefs miems

19. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Miems: wat flauw dat je eerst wat moet afvallen om met medicatie te kunnen beginnen :(

oja...zal me ff voorstellen ;)
    Ik ben Tezzz en heb ook pco. Maar ik ben er pas heel laat achter gekomen. Ik ben in het verleden jaren onregelmatig geweest en daarna opeens weer regelmatig. In die periode ben ik met 1x onveilig vrijen zwanger geraakt van onze dochter. Na de bevalling was ik weer zo onregelmatig als de p*est, maar toch was ik na 1,5 jaar weer door 1 keer onveilig vrijen zwanger van onze zoon. Aangezien wij dachten dat ik dus errug snel zwanger raakte, ben ik toen aan de pil gegaan. Na 3 jaar besloten we voor een derde kleintje te gaan en dachten we na het stoppen met de pil dat ik zó weer zwanger zou zijn. Ik was wederom erg onregelmatig, maar dat was voor mij niks nieuws natuurlijk (plus dat je natuurlijk last kan hebben van 'ontpillen' ). Tot ik een cyclus had van 50 dagen en daarna...helemaal niet meer ongi werd! Na 120 (!) dagen zonder ongi ben ik maar eens naar de dokter gestapt. Inmiddels was ik al bijna een jaar van de pil en pas 5 keer ongi geweest. Ik werd meteen doorgestuurd naar de gyn, waar ook direct werd vastgesteld dat ik pco had. Kreeg Provera om de ongi op te wekken en daarna mocht ik dus met een ei-groeistimulerend hormoon beginnen, tw Clomid.
    Met 3 rondes clomid in de laagste dosering was ik zwanger.

Wat ik maar wil zeggen: clomid kan ook al genoeg zijn om wél te werken. EN: Zelfs met pco is zwangerschap zeker niet uitgesloten zonder pilletjes. Ik heb het mijn hele volwassen leven dus blijkbaar al gehad, maar ben er pas na 2 kids achter gekomen ;)

Succes met alles!

20. Miems

Miems Actief lid

18 apr 2010
    325
    0
    0
    @tezzz: ja ik vond het ook wel jammer, ben niet echt overdreven dik dus vandaar dat ik zo teleurgeteld was. Ik zelf ben ook heel onregelmatig ongeteld. De laaste keer zat er 13 weken tussen.. en soms zelf langer!!

Deel Deze Pagina