De wilde wereld van wasbare luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Thirza78, 19 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb ook menstruatie ondergoed van Thinx. Via ASOS zonder importkosten te koop. Superfijn in combinatie met een tampon of cup ipv inlegkruisjes of alleen dat op lichte dagen.
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Mag je meer vragen hebben (want het meeste is al beantwoord) dan mag je mij een pb doen. Ik ben eigenaresse van een we shop in wasbare luiers en leg je alles met plezier uit :)
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Misschien een beetje mosterd na de maaltijd... Ik heb de bambino mio gebruikt voor nummer 1 en 2. Mijn dochter van 8 is bedplasser en voor haar heb ik een verstelbare volwassen luier maat s met 2 bambino inleggers erin. Geen doorlekkken, terwijl ze in andere wegwerpbroekjes doorlekt.

    De hele set van newborn tot zindelijk heb ik nog, dus als we gezegend zijn met een derde dan haal ik het weer van zolder.

    Ik gebruikte de inlegvellen van popolini, die ik bij ontlasting in de gft deed en bij plassen in de wasmachine mee.
     
  4. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik heb bambi roxy en wolbroekjes nog over van ons eerste kindje in wasbaar.
    Ik zweer bij wolbroekjes. En bambi roxy is een volledig bamboo luier. Hier werkt dit beter dan wegwerp in de nacht. Wegwerp maakt hier het bed nat.
    Voor de buikbaby heb ik prefolds van blumchen katoen/bamboo en happy flute newborn overbroekjes, bummis overbroekje met anavy newborn luier en bummis newborn prefolds. Plus een lenya newborn wolwikkel en wolbroekjes. Natuurlijk ook hydrofielen, strikluiers en straks disana voorgevormt. Daar heb ik bij de eerste wasbare baby, nu peuter veel ervaring mee. Disana voorgevormt zit er fijn qua aansluiting bij de beentjes.
    Overbroekjes werken goed, maar je moet echt wel op tijd verschonen, anders heb je lies lekjes.wolbroekjes zijn geweldog, wel goed lanoliseren en als het wolbroekje een tijd in gebruik is en enigszins vervilt is, dan heb je ook echt wat. Ik was eerst angstig, maar helemaal verkocht nu.
    En ik heb veel geprobeert, behalve aio.
    Pockets waren fijn bij een kleine baby, maar die heb ik snel weg gedaan.
    Ik zweer wel bij tweedelig en het liefst in bamboo met katoen als snelle absorbeerder.
     
  5. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik had ook een korte lf vroeger en dat maakte bij ons ook niks uit met zwanger worden :)
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Geen ervaring maar had me er wel in verdiept. Ik zou in eerste instantie een proefpakket bestellen. Dan geef je aan hoe oud je kindje is en ik geloof dat je nog wat andere dingen aan kan geven, en dan krijg je dus een proefpakket op maat thuisgestuurd (te huur). Houdt in dat je wasbare luiers van verschillende merken krijgt, en ook met verschillende sluitingen (bijv. drukknoopjes, klittenband).
    Als ik het goed heb onthouden is het ook zo dat je dan korting krijgt als je bepaalde producten besluit te behouden na afloop van de huurperiode.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    sinds ik ketogeen eet heb ik een normale LF. Ik had een hormonale inbalans die door koolhydraten werd veroorzaakt.
     
  8. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik werd gewoon ouder, het was gewoon iets wat bij mij hoorde. En nu is het normaal 13/14 dagen.
     
  9. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    - hoe gebruiksvriendelijk zijn wasbare luiers?
    Ik vind ze makkelijk dan wegwerp, minder lekken, minder geur, minder irritatie, altijd in huis.
    Enige 'nadeel' op verplaatsing neemt het iets meer plaats in je tas.

    - wat heb je nodig? En moet je voor 1 maat voor de verschillende fases gaan of aanschaffen per fase?
    Ik heb one size tweedelig, de eerste maand gewoon hydrofiel en daarna de one size luier (popolini). Daar kunnen ze mee tot ze zindelijk zijn.
    Overbroekje hebben we wel in maten, smal, medium en dan direct de XL. (Popowrap)

    - wat deed het met de billetjes van je baby/hoe reageerde hij/zij er op?
    Oudste dochter kon niks anders dan wegwerp hebben, zoontje kan eventueel eens dagje wegwerp in nood, maar billen gaan ook irriteren.

    - welk merk is echt goed?
    Ik ben fan van popolini. Maar dat is erg persoonlijk.

    - katoen of bamboe?
    Bamboe voor inleggers, katoen voor de luier.

    - wat vond je van de kosten?
    Wij krijgen van de gemeente telkens subsidie, daardoor hebben de een flink bedrag al terug. Is een grote start kost, maar daarna kan je er heel lang mee.
    Ik koop voor nr 3 nog enkele luiers bij en kan dan nr 2 en 3 in wasbare luiers hebben tot ze zindelijk zijn.

    - andere tips?
    Wasbare doekjes! Die zijn onmisbaar, wegwerp werkt veeel minder goed.
     
  10. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Tip: Via Kaatje Katoen kun je een gratis consult aan huis krijgen en legt iemand je alle verschillende type luiers uit. Ik werd via internet ook echt gek

    Ik heb het geprobeerd, maar de oudste (toen bijna 1,5) lekte telkens enorm door en de jongste werd onrustig van elk plasje. En met 2 kinderen onder de 1,5 vond ik slaap en niet bij elke plasje een nieuwe outfit aandoen veel belangrijker dan duurzame luiers :oops: Ik had een all in one systeem, geen aanrader wat mij betreft. Tweedelig schijnt veel beter te zijn.
    Het wassen enzo vond ik geen groot gedoe, prima te doen.

    Ik gebruik nu alleen nog een wasbare zwemluier haha. Oh en wasbare billendoekjes!! Dat vind ik wel echt een enorme aanrader. Veegt zo veel beter dan wegwerp en de doekjes nemen net zo veel ruimte in beslag als 1-2 handdoeken in een volle was dus dat is peanuts. Zelfs mijn sceptische man die in het begin fanatiek bleef doorvegen met wegwerp is om en heeft nu een hekel aan wegwerpdoekjes.
     
    Niny vindt dit leuk.
  11. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ik. Heb niet alles gelezen maar wil je de volgende tip meegeven.
    Bij de meeste webshops kun je een (gratis) consult inplannen bij een consulent bij jou in de buurt.
    Daar kun je al je vragen stellen, en verschillende luiers en systemen in het echt zien.

    Kijk bijvoorbeeld eens op
    Www.nappys.nl
    Zij geven gratis consulten en hebben het grootste aanbod in de Benelux.
     
  12. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Bambino mio is een systeem met 2 verschillende maten inleggers en overbroekjes maat newborn tot ca. 20 kg.

    Ik heb ze goed 2e hands gekocht (complete set) voor iets van 500 euro en voor 2 kinderen gebruikt. Inleggers konden in de droger, overbroekjes op de waslijn. Zolang je een goed sluitende luieremmer hebt, heb je ook geen last van luchtjes.

    Doorlekken geen last van gehad door het 2 maten systeem van de inleggers en die te combineren.

    De set is na 2 kids nog steeds goed genoeg om voor een volgende te gebruiken.
     
  13. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou je zeker aanraden om een gratis consult aan te vragen, ik hoor hierover goede verhalen van nappy's, ik heb zelf ook goede ervaringen met Kaatje Katoen.
    Het is een kwestie van gewoon doen, dan went het, net zoals wegwerp ook went.

    Inmiddels is onze dame 2 jaar oud en moet ik wel vaker verschonen met wasbaar, het kan niet zoveel hebben en ze lekt sneller. Daarom gebruik ik het deels en deels wegwerp.
     

Deel Deze Pagina