Kamperen in de herfstvakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Afua32, 24 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kamperen in de herfstvakantie kan prima...

1. Ja, heerlijk

9 stem(men)
    37,5%
  2. Nope, veel te koud

15 stem(men)
    62,5%
  1. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

We willen weg in de herfstvakantie en twijfelen nog steeds tussen een huuraccommodatie of onze caravan.

Wat zijn jullie ervaringen met kamperen in de herfstvakantie?

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Het is de afgelopen jaren in oktober best mooi weer geweest, ik zou het er wel op gokken om met de caravan te gaan.

Afua32 vindt dit leuk.
  3. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Kan prima!

Afua32 vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    wij hebben jaren seizoensplaatsen gehad, en het kan nog prima qua temperatuur. eventueel een kacheltje aan. wat ik alleen een nadeel vind is dat het vroeg donker is, en pas later licht. en dat alles ontzettend vochtig is. dus hou daar rekening mee met de luifel/voortent, dat je deze thuis zult moeten drogen.

Afua32 vindt dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Overdag is de temperatuur meestal prima, maar ‘s ochtends en ‘s avonds vroeg koud. Erg vochtig en ik vind voor een week het hele circus opbouwen te veel werk. Voortent, luifel, waterdichte ondergrond.
    Als je privesanitair hebt dan zouden nog kunnen, Wij hebben op Marveld Groenlo gestaan met privesanitair en dat was best oké in de herfst, maar ik zou het geen tweede keer doen.

Afua32 vindt dit leuk.
  6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Kan qua temperatuur nog wel prima, maar het nat is erger. Gras is kletsnat en nog een hele tijd. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn. Bij kleintjes zou ik zo,n regenpak meenemen anders moet je ze steeds omkleden of krijgen ze het koud. Ander nadeel is dat de avonden al best snel donker worden, maar met een lampje en een dekentje in de voortent is ook wel heel knus.

Afua32 vindt dit leuk.
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij proberen elke herfstvakantie minimaal een lang weekend met de camper erop uit te gaan, liever nog een week, maar dat lukt meestal niet. Ik vind de herfst een heerlijk seizoen om te camperen, mooie bomen, mooi licht vaak. Als de voorspellingen echt alleen maar regen geven, gaan wij trouwens niet. Dan zit ik liever thuis, haha. Je hoeft voor de herfstvakantie ook niet per se te reserveren op campings, er is toch wel plek.

Vorig jaar was het gewoon warm. Normaal is het wel wat frisser, maar vaak kan een zomerjas met trui eronder nog prima. Het wordt wel vroeg donker en dan is het normaal gesproken ook wel koud (vorig jaar konden we nog 's avonds in het donker uit eten op een terrasje, echt bizar). Dus je zit wel veel binnen.

Wij trekken rond, dus geen gedoe met voortenten of zo. Soms draaien we de luifel wel even uit, maar in deze tijd is dat vooral als het regent, zodat je een min of meer droge instap hebt.
    Qua temperatuur is het voor ons nooit een probleem, maar wij verwarmen op een grote LPG tank en gaan ook met de camper op wintersport. Een verwarming in je caravan is wel fijn in deze tijd van het jaar, ook tegen het vocht en vooral 's ochtends vroeg is het vaak wel echt koud binnen.

Afua32 vindt dit leuk.
  8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Tja, het wisselt, wij hadden vorig jaar schitterend weer in de herfstvakantie en hebben de hele week lekker zonder jas gelopen. Was zalig. Maar als het een week regent wordt het natuurlijk een ander verhaal. Ik zou het er wel op durven wagen, maar wel voorbereid zijn op tegenvallend weer, zodat je ook dan een leuk tripje hebt.

Afua32 vindt dit leuk.
  9. Afua32

Afua32 Bekend lid

21 okt 2018
    596
    246
    43
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties.
    We hebben besloten het erop te wagen en een kampeerplek met privé sanitair geboekt op Ter Spegelt waar hopelijk ook genoeg te beleven valt als het weer wat minder is.
    We hebben gelukkig verwarming en extra kachel in de caravan.
    Genoeg dekens en lampjes meenemen lees ik.
    Alleen nog even nadenken over een waterdichte ondergrond:thumup:

Athina, mamameer en Youtan vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Dikke nee voor mij. Veel te vochtig, snel donker in de avond.

Afua32 vindt dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ter Spegelt is ook heel leuk! Nu maar hopen op oké weer!

Afua32 vindt dit leuk.
  12. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij kamperen iedere vakantie, dus ook de herfstvakantie, met onze camper. Vorig jaar zijn we in oktober naar Denemarken geweest, het jaar ervoor Normandië. ‘Gewoon’ een extra laagje kleding aan en in de ochtend en avond een kacheltje in de camper, prima te doen.

Door de klimaatverandering is de temperatuur natuurlijk best hoog tegenwoordig.

Afua32 en Athina vinden dit leuk.
  13. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Oh die hebben lekker binnen een speeltuin en zwembad!
    Komt zeker wel goed!
    Aanrader is bij de abdij in postel op 15 min rijden te gaan eten!

Afua32 vindt dit leuk.
  14. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Tip doe dit niet op zondag. Zaterdag is het volgens mij minder druk. Maar op zondag kan je over de hoofden lopen. Verder wel leuk daar.

Afua32 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina