hallo, ik was benieuwd wat sinterklaas aan jullie kindjes geeft dit jaar... onze dochter is nu 10 weekjes maar wat zou jullie sinterklaas haar geven en komt sinterklaas zowiezo bij jullie langs? of zijn er ook mensen die het niet vieren of bij iemand anders? gr. linda
Ik weet nog niet hoe we het gaan aanpakken.. ik heb nooit sinterklaas gevierd maar ik vind het wel leuk om voor Louise te doen zodat zij zich (later) niet buitengesloten voelt. Misschien dit jaar (ook)nog niet omdat ze er toch nog geen besef van heeft.
Ik geef een kleinigheidje, een kleurboek oid en met kerst dito. We maken t verder gewoon gezellig door gewoon samen te zijn, spelletjes te doen, lekker eten e.d.
wij vieren sinterklaas bij mijn schoon zusje. dit doen we al jaren sins zij kinderen heeft dus dit zetten we gewoon voort. zelf geven we yuri speelgoed dit voor 6 maanden en ouder zijn want tegen die tijd is hij bijna 6 maanden. we hebben bijvoorbeeld een koekie pot gekocht waar verschilende vormen blokjes in moeten en dan zegt de pot welke vorm het is of welke kleur.
wij doen dit jaar nog niks met de feestdagen, volgend jaar misschien. Ik heb vernomen dat de opa en oma,s dit jaar een kleinigheidje geven met sinterklaas, en wat dat zal wezen nog geen idee. Mijn schoonmoeder woont aan ee pleintje waar een soort van buurthuis is en daar komt sinterklaas een middag en dan krijgen de kinder een kleinigheidje en daar heeft ze hem voor op gegeven. maar dit jaar snapt hij het toch nog niet helemaal dat komt volgend jaar wel.
Wij vieren dit jaar voor het eerst sinterklaas. Gezellig met mijn broer en gezin en opa en oma. Vorig jaar hebben we niks gedaan, Tijn was toen 6 maandjes, snapte er toch helemaal niks van. Of hij het nu al snapt is ook nog maar de vraag, maar vind het leuk om er mee te beginnen! Maar laten we wel voorop stellen dat het geen extreme uitgaven wordt hoor, geen zakken vol met pakjes, gewoon wat kleine dingetjes! Er komen nog genoeg jaren dat Tijn het begrip zint wel begrijpt! @manuela: mag ik vragen waarom je vroeger geen sint vierde? kus miek
miekie, ja hoor dat mag jij hihi Ik ben opgevoed als Jehova's Getuige en zij vieren geen Sinterklaas (ook geen kerst, verjaardagen, pasen etc.) Kerst heb ik vroeger wel altijd gemist maar Sinterklaas helemaal niet. Ik wist ook al heel jong dat hij nep was
zoiets dacht ik al hahaha, maar wilde niet zomaar wat roepen! Lijkt me moeilijk als kind, maar als je niet beter weet is het weer anders he... Nu kan je het alsnog vieren, doe je er een extra pakje voor jezelf bij! hahaha TEGOED van sinterklaas! kus miek
Wij vieren altijd Sinterklaas dus dit jaar ook. Ymke krijgt van ons een mooie kar waar ze achter kan lopen en een flinke ton blokken voor erin. Bij elkaar 50 euro ongeveer. Zou ze normaal ook krijgen, maar nu bewaren we het dus voor Sinterklaas! Ik denk dat ze van opa en oma ook wel iets zal krijgen, maar wij doen lootjes dus een echt cadeautjesfestijn wordt het niet hoor... Gewoon voor de gezelligheid! Ik zou gewoon iets kiezen wat je al aan je kindje zou willen geven, eventueel kleertjes ofzo.
1 groot cadeau en een paar kleine cadeautjes ( zo hadden wij dat vroeger). Ik heb een puzzel, boekjes en een muziek ding. Bij de kruidvat hebben ze leuke aanbiedingen. Een groot cadeau ben ik nog niet over uit. Een poppenbed denk ik. Ongeveer 30 euro bij elkaar. En net zoals guppie81 zou Isabella ook weer aan ander speelgoed toe zijn en dan bewaar ik dan nu dus tot sinterklaas.
hier heb ik een nieuw broertje of zusje voor in april besteld hahaha nee geen sinterklaas hier en vorig jaar ook niet... de opas en omas doen het wel dus dat maakt het weer goed anders hadden we misschien wel wat gedaan...
Dat werkt wel hoor...ik heb vorig jaar n dochtertje besteld bij sint. Ze kwam wat vroeg maar zie...Wendy is er (Wij hebben op pakjes avond geklust nml ) Vorig jaar zeiden we nog dat dat t laatste jaar is dat de heren echt sint vieren. Ze wisten allebei al (of moet ik zeggen onderhand want ze zijn 9 en 11) hoe t zit. Dus samen 1 duur kado gekregen wat wij ook leuk vonden ( een nintendo wii) En daar moesten ze t mee doen (normaal kregen ze elk 2 pakjes en samen nog n groot kado). Met de melding dat t dit jaar nog minder zou zijn (minder kwa volume was t al...nu zakt de prijs van het kado ook nog ). Maarja...n maandje na sinterklaas merkte ik dus dat er iets kleins in mn buik aan t groeien was DUSsss...toch weer sinterklaas dit jaar. Met de melding erbij dat de heren nu moeten doen ALSOF sint echt is....oei oei. Nouja dit jaar is er nog niet veel te sinten natuurlijk voor Wendy...ze is dan net 3 maanden. Dus we krijgen allemaal n klein pakje en verder wordt t n gezellig avondje. Maar volgend jaar kan dat al wat meer zijn. We groeien er vanzelf weer in denk ik met hoe t nu moet (2 kinderen die weten hoe t zit en n klein prulletje waar ik t nog echt voor wil houden)
Ik heb eigenlijk alle pakjes al zo goed als binnen, ben naar een speelgoedbeurs geweest en via mp veel besteld. Heb veel spelletjes en boekjes gekocht! De jongste krijgt een paar kleine cadeautjes, die snapt er toch niks van! En ook een poppenkast gekocht met poppen en dan wil ik een zwartepietenpop zien te kopen en die dan de cadeautjes door de poppenkast laten geven!
wij vieren dit jaar nog geen sinterklaas. alyssa snapt het toch allemaal nog niet en we vieren al jaren kerst. met kerst trekken we loodjes en alyssa zal van iedereen wel wat krijgen denk ik. alyssa krijgt dit jaar geen eigen loodje. tegen de tijd dat ze iets van sinterklaas begint te snappen doen we de cadeautjes gewoon met sinterklaas en dan geen cadeautjes meer met kerst denk ik. (anders wordt het helemaal zo duur) liefs doris
Dit jaar doe ik er nog niet aan, misschien volgend jaar. Heb alleen dit jaar wel het sinterklaasfeest van me werk waar ik naar toe ga. Kijken wat ze van de beste man vindt haha.
Nova is nog te klein, dus slaan we Sinterklaas over. De grote dochter van mijn man (11) mag kiezen of ze een Sinterklaas of kerstkado wil. Zij weet ook al wat jaartjes hoe het werkelijk zit met Sinterklaas.
Vorig jaar heeft G een klein leerzaam cadeautje gehad van ons. Op het werk hebben wij een groot Sintfeest gegeven en toen heeft hij blokken gehad. Dit jaar gaan we het weer vieren op het werk en thuis ook. Vind het altijd gezellige dagen.