Welke doek rugdragen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik wil mijn zoon gaan dragen op mijn rug. Hij is nu 15 weken en ik lees overal dat de bondolino dan niet zo makkelijk te knopen is. Die gebruik ik wel op mijn buik.

Welke doek kan ik kopen om rug te dragen? Welke maat en merk ( lengte 1,78 en 68 kg). Zoek niet de duurste aangezien ik het eerst even wil proberen :)

Iemand tips? Of handigheidjes voor het rugdragen.

2. Nikky82

Nikky82 Actief lid

24 apr 2012
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je Facebook hebt, kun je informatie inwinnen op "draagpraat".
    Daar kletsen mensen met ervaring.

3. Mamajen

Mamajen Bekend lid

8 nov 2013
    634
    1
    0
    Elke geweven doek is goed. Goedkope merken zijn Little frog, Hoppediz en girasol. Meest gangbare maat is maat 6 (4,60m)
    Filmpjes voor rugdragen kan je het beste op,YouTube vinden. Ook op Draagpraat op Facebook kan je veel info vinden.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Little frog is inderdaad goed betaalbaar! Mocht je in de buurt wonen van utrecht, je mag die van mij wel eens uitproberen :)

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Rugdragen kan met alle geweven doeken, bedenk wel dat je met 15 weken alleen de rucksack mag knopen verder mag je met een passende drager sowieso rugdragen op die leeftijd.
    Is er een reden waarom je niet voor wilt dragen?

6. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind de bondolino juist ideaal voor de rug

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36

Voor dragen doe ik ook wel maar door ernstige reflux draag ik hem elk slaapje nu en ik kom nergens meer aan toe. Ik draag hem elke dag en heb nog een dochter van bijna 2 en het lijkt me makkelijker spelen en schoonmaken met een kind achterop :D

Ook begin ik erg last te krijgen van mijn rug. Ik hoop dat dat minder wordt door rugdragen.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Vind je het makkelijk omdoen alleen? Ik vind het lastig aangezien hij nog erg jong is. Wel al 8 kilo dus geen heel kleintje meer.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik woon in Utrecht dus wil je aanbod misschien wel aannemen :) Zal je eerdaags even een pb sturen! Dank je!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Goedkope merken: little frog, yaroslings, portamundo, lennylamb, heartiness (machinewovens), hoppediz, girasol.
    Vooral lennylamb en portamundo staan van dat rijtje bekend om hun draagkracht en van yaroslings, (vandaag nog met pre-order te bestellen bij mevrouwmus.com, echt de goedkoopste doek die je kunt krijgen: maat 6 ong. 40 euro) hoor ik ook erg goeie dingen.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Helemaal prima, ik woon er vlakbij dus dat zou mooi uitkomen dan ;). Ik heb zelf een hopp, heerlijk ingedragen en zacht. Rugdragen is ideaal als er ook nog een peuter rond loopt. Zelf draag ik ook wel echt het liefst in de doek op mijn rug.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant

Waarom mag je alleen de rucksack knopen?

13. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ivm ondersteuning van het nekje. er zijn nog 1 of 2 knopen volgens mij die kunnen, namen weet ik zo niet.

14. raspberry

Nee, klopt niet (helemaal) :)
    Ruck is voor kindjes die niet zelfstandig kunnen (gaan) zitten de enige knoop, omdat daarin de bolling van de rug in stand blijft, en deze knoop hoog genoeg ondersteund.
    Als de ruck niet gaat, kun je evt ook de SHBC nog doen. Die ondersteunt een kleintje minder goed, maar is wel het beste alternatief.
    Secure High Back Carry with Tibetan Variation - YouTube

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    rozemarijke. onze kleine muppet kan ook nog niet zitten. ik heb haar ooit in een dh gehupst, dat is dus niet het beste?
    ze zal de volgende keer dat ze gedragen wordt zelf kunnen zitten, maar was even benieuwd

16. raspberry

DH trekt de rug behoorlijk recht, dus voor een kind dat nog niet zelf kan zitten idd geen beste :)

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    ik zat fotos terug te kijken. maar ik zie het inderdaad ja. ze zat uiteindelijk (na een.kleine hups) wel in een mooie m. maar inderdaad vrij recht.
    wat maakt t verschil als ze zelf kunnen zitten, dat ze dan wel met een bolle rug zit?

18. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe de bondolino om boven de bank of bed. Ook afdoen vind ik makkelijk boven de bank, dan glijd ze zittend eraf als het ware.
    Ik heb een doek, maar heb hem maar 2 keer gebruikt. Kan er niet mee overweg.. Hoppediz Chicago grijzige kleur. Mag weg voor 50 euro

19. raspberry

Zodra ze zelf gaan zitten, zitten ze vaak met rechte rug. Dan zijn de spieren daar ook stevig genoeg voor.
    Bij de ruck wordt over de hele rug goed ondersteund, bij andere knopen komt er toch een andere spanning op de rugspieren te staan, die dus toch belast. Minder dan in een stoeltje ofzo, maar dus toch nog te belastend voor spieren die nog niet de kracht hebben om zichzelf overeind te houden.
    Dat is wat ik ervan begrepen heb althans :)

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je er een foto van? Is het een doek die ik kan gebruiken in de lente/zomer? Ik heb nogal warmbloedige kinderen ;)

Deel Deze Pagina