Geen boetes tot 200 euro ?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Noushka, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
  2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik denk dat heel veel mensen nu veel minder voorzichtiger zullen zijn.. Ik ben er toch voorzichtig mee, het is zonde als je alsnog een boete krijgt waarvan je wist dat je echt verkeerd zat..

Met een invalide auto op de snelweg rijden? ahhaha dat hoor ik voor het eerst.. levensgevaarlijk..

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou de dingen nog steeds niet doen, ook al krijg je er geen boete voor. Ik wil mezelf of anderen niet in gevaar brengen. Je krijgt er normaal gesproken niet voor niets een bekeuring voor.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De bekeuring krijg je wel. Hij komt alleen later. Ze sturen de gegevens dan niet door van lage boetes, maar ik lees nergens dat ze de gegevens wissen. Als ze ze niet wissen wordt het alleen maar wat later doorgestuurd en krijg je de acceptgiro alsnog.
    Slimme truc om extra boetes te innen.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Tot wanneer duurt die actie nou eigenlijk?

Dat ze dit maar even kunnen besluiten en uitvoeren ook :(
    Zo zie je maar dat we in een politiestaat leven

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Mijn broertje werd laatst met de auto stil gezet...hij reed iets te hard...alleen vertelden ze dat alleen en gaven verder geen boete.

Omdat ze dus aan het staken waren...ze wensten hem een goede dag verder en hij kon gaan.

7. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wie heeft hier ooit een boete gekregen voor onnodig claxonneren of doorsnijden van een militaire colonne of niet stoppen bij een stopbord? De meeste van deze voorbeelden worden al niet zo vaak beboet.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zou de gok niet nemen.

Klinkt aanlokkelijk.

Maar boetes zijn duur. Spreek uit ervaring.!

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    moest wel lachen, met een invalidenvoertuig de snelweg opgaan kost 140, bedoelen ze dan zo'n 45km/h ding? ze me al rijden hahaha

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou het gebeurt. Vaak zijn het oudere die de verkeerde afslag nemen. Levensgevaarlijk. Dat op zeker.

11. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Er staat toch nergens dat je geen boete meer krijgt voor niet betaald parkeren? Volgens mij worden die ook uitgeschreven door stadstoezicht (gemeente).

Verder, tsja, een aantal overtredingen blijven gevaarlijke dingen, zou als politie zijnde toch niet uitgaan van de goede wil van verkeersdeelnemers, eigenlijk.

12. Talvi

Talvi Niet meer actief

En zo krijg je dus gevaarlijke situaties lijkt mij..

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Klopt. Die krijg je ook van de Gemeente en niet van het CJIB.

14. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Haha op internet staat ook een artikel wat niet klopt.

Een vriendin van mij is agente en ik had het zaterdag met haar erover. Een deel van de overtredingen die in het artikel staan die worden niet door de politie maar door de gemeente bekeurd. Oftewel...sowieso niet van het artikel uit gaan want de gemeente doet niet mee aan die actie ;)

Daarbij mag iedere agente voor zichzelf bepalen of ze er aan mee willen doen. Ik vroeg haar namelijk of zij ook mee doet en toen zei ze dat ze er hier (Maastricht) nog niet veel over hebben gehoord of collega's gaan mee doen en ze waarschijnlijk gewoon de boetes uitschrijven.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niet helemaal waar. Agenten kunnen weliswaar zelf beslissen maar de bonnen komen niet door de selectie heen en worden dus alsnog niet verstuurd. De software wordt aangepast.

Dus of je nou meedoet of niet, de bonnen gaan niet door.

Daarbij worden alle overtredingen in het artikel wel door de politie geschreven . Het enige waar de Gemeente OOK voor schrijft naast de politie is fout parkeren, maar dit is alleen op invalidenplaatsen of taxiplaatsen.

16. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Oke nou hier in de gemeente doet vrijwel alleen de gemeente de boetes uitschrijven voor fout parkeren. De politie houdt zich hier nauwelijks mee bezig.

Dat de boetes dus niet door de selectie komen is/was dan waarschijnlijk bij haar nog niet helemaal bekend. Ze gaf aan dat ze er summier informatie over had gehad. Ze moest nog nakijken wat nu precies de bedoeling is.

Maar dan kun je de bonnen dus beter niet uitschreven want als ze toch niet door gaan dan verdoe je jezelf (de agent bedoel ik dan) alleen maar een hoop tijd.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Ja en de vraag is hoe dit gaat uitpakken nu het uitgebreid in de media is. Niet handig dat dit zo op nbaar in de pers wordt aangegeven denk ik.

18. Hester

Hester Niet meer actief

Ik snap echt helemaal niets van die acties. Ze willen meer geld hebben en vervolgens gaan ze zelf geld uit de kas halen, moet je niet verwachten dat er vervolgens geld overblijft voor loonsverhoging.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat. De manier waarop het artikel is geschreven, lijkt op een vrijbrief. Jongens, ga dit maar lekker doen allemaal, want je komt er (voorlopig) mee weg.

Eng...

20. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vind het ook een eng idee.
    Zoals hierboven al aangegeven zijn de boetes er niet voor niks. Dit is omdat je een gevaar vormt voor jezelf en voor de omstanders.
    Hoop niet dat er nu allemaal vreemde mensen rare acties gaan uithalen. Want als ik morgen naar mijn werk ga over de snelweg dan hoop ik niet dat ik opeens een noodrem moet maken omdat er een gek is die heeft besloten om met 45 km per uur over de snelweg te gaan rijden terwijl ik met 120 aan kom rijden.

Deel Deze Pagina