Hey iedereen, Naar aanleiding van niet tevreden van die AR voeding ben ik op zoek naar een andere voeding.de AR klontert en dochter is niet verzadigd. Maar ook krijgt ze er krampen van. Daarom wil ik nu melk dat niet gebaseerd is op koemelk. Ik dacht daarom nutrilon soja, ik las veel positieve reacties. Ook heeft mijn vriend dat vroeger als baby gekregen en had toen ook geen last meer van krampen. Maar kwam tot de vaststelling dat deze uit handel is Daarom ben ik op zoek naar goede alternatieven op basis van soja of hebben jullie nog goede voorstellen? De smaak van de voeding moet ook wel oke blijven. Na wat opzoeking kwam ik uit op vitalon baby op basis van soja. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben van Belgie maar wil gerust naar Nederland rijden. Als de dochter daar geen krampen van krijgt, lijkt mij dat een goed alternatief... Bedankt voor jullie reactie alvast.
Vitalon ken ik niet. Ik weet wel dat je in Duitsland kan krijgen: Humana SL op sojabasis en Töpfer lactopriv. Ook op basis van Soja. Ik ken beide merken niet hoor. Zijn daar wel goed online verkrijgbaar. Heb me er wel eens in verdiept maar ik wilde mijn kind geen soja geven in die hoeveelheden.
Geen ervaring met nutriënten soja. Maar als de AR voeding klontert maak je het denk ik niet op de juiste manier klaar, want het hoort niet te klonteren. Deze voeding hoor je aan te maken met water dat net gekookt is en kan je het beste doorroeren met een vork. Dit zorgt dat alle poeder goed oplost, maar ook verkleint dit de kans op krampjes omdat er vrijwel geen lucht in de fles zit als je roert. Met schudden wel en dat krijgt je kindje binnen en zorgt voor krampjes.
Je verwart denk ik een paar dingen... AR gebruik je tegen het spugen. Fv zonder koemelk is tegen koemelkallergie. Reflux kán voortkomen uit kma, maar het hoeft zeker niet. Als het KMA is, is het bovendien niet handig om soja te geven, omdat kindjes met kma een verhoogde kans hebben op kruisallergie voor soja. Maw: het lijkt me niet zo handig om onbezonnen te switchen. Wat wil je precies bereiken?
Nutrilon Soya 1 900 g online bestellen | AH.nl Op site van Albert Hein staat hij nog wel. Wij hebben het ook gebruikt voor onze zoon. Ik weet wel dat ze bij de natuurwinkel melkpoeder verkopen op basis van geitenmelk
Ikheb ondetussen gevonden hoe ik het moet klaarmaken. Koud wateren poeder samenvoegen en dan opwarmen. Geeft geen klonter hier. Omdat dochter heftig reageerde op de voeding door enorme krampen, wou ik naar sojamelk overgaan. Dit omdat mijn vriend als baby net hetzelfde reageerde en zijn ouders toen sojamelk hebben gegeven en het probleem was opgelost. Nu voorlopig heb ik beslist om verder af te kolven. En ik zie hoelang ik het nog volhoud... Ik zat er even onderdoor maar nu gaat het weer. Bedankt alleszins
Als je dochter krampen heeft, kan je best geen AR geven. Die is dikker door allerlei toevoegingen, waar sommige kinderen net extra krampen van krijgen. Maar kolven is natuurlijk ook een goede oplossing. Veel succes.
Dochter heeft verborgen reflux vandaar AR Dan dacht ik aan soja omdat dat al wat indikking heeft en eventueel toevoeging van nutriton
Daarom vroeg ik dus eerder wat het probleem juist was. Hou er rekening mee dat vele kinderen net extra last en krampen krijgen van nutriton.