eisprong dag 8/9 in de cyclus????

Discussion in 'Zwanger worden' started by Loesjee89, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben vorige week zondag op maandagnacht 16/17 sept. ongesteld geworden.
    Ik heb een cyclus van 28/ 29 dagen altijd.
    Maar ik had gisteravond steken links onderin mijn buik, zere borsten. en zag vanochtend heel rekbaar slijm. Maar dit is nog maar dag 8/9 in mijn cyclus!
    Ik denk echt dat dit mijn eisprong was!
    Andere maanden had ik ook altijd al vanaf dag 9 rekbaar slijm, alleen nu had ik duidelijke steken erbij. Maar wellicht andere maanden ook al zo vroeg mijn eisprong?! maar dan heb ik dus 19/20 dagen na mijn eisprong pas de menstruatie..

Ingewikkeld, maar andere meiden met ervaring hier mee?
    Ben heel benieuwd!

xx

2. MamsVanRobin

MamsVanRobin Niet meer actief

Hey!! Ik heb hetzelfde!! Ik ben vorige week van zaterdag op zondag ongesteld geworden en dacht hetzelfde als jou te voelen laatst!! Alleen heb ik dat slijm niet. Soms denk ik ook echt dat ik mezelf gek aan het maken ben, want ik weet net als jou niet eens of dat wel kan :( en wie weet was het wel heel wat anders wat ik voelde..kan niet echt goed onderscheid maken tussen dingen die ik voel de laatste tijd.

3. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    lastig is dat he!

Heb wel wat op internet zitten neuzen. En het kan zeker wel! Je moet er met een regelmatige 28 dagen cyclus niet altijd van uit gaan dat je de eisprong op de 14e dag hebt.

Het gekke was. Ik had steeds zoiets van nou het eind van de week heb ik mn eisprong. Leefde daar een beetje naar toe. En in 1 keer duidelijke steekjes en zere borsten. Ik dacht wat gek! maar toen ik vanmorgen dat slijm zag, dacht ik dan zal het wel!
    Mocht het deze maand niet raak zijn, toch de volgende maand maar is ovulatietesten gebruiken. Was ik deze maand al van plan..Maar is er een beetje bij ingeschoten. Misschien ook een idee voor jou?

Hoeveel dagen is jou cyclus? ook 28/29? en hoe voel je normaal je eisprong?

Succes he!

4. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik heb deze maand precies hetzelfde gehad. Ik was net niet meer ongesteld en toen had ik al dat slijm zeg maar. Ik heb dat normaal nooit. Ik heb geen idee of het kan zo vroeg.
    Ik lees mooi mee wat de dames er allemaal over te zeggen hebben.

5. MamsVanRobin

Klopt, op je eisprong is ook geen pijl te trekken haha!! Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet..wanneer me eisprong is...maar toen ik hier ging rondkijken en alle verhalen las..zag ik dat je die toch ook duidelijk kan voelen (per vrouw weer verschillend)..en als ik zo terug denk heb ik vaak last van steken in me lies..zo`n zeurend gevoel..of rare steken aan 1 kant van me buik..maar ik heb dus echt geeen id of dat die eisprong dan is :( haha!!! Weet wel dat ik de vorige keer ontzettend veel last had van me tepels en me vriend zei toen ook dat me borsten ineens wat voller waren...:( miss ook met de eisprong te maken.. Wordt er helemaal gek van!! Jij voelt het dus wel altijd?? En altijd op dezelfde manier?? Als dat zo is, zou ik maar flink gaan klussen!! :D Of moet je dat altijd de dagen ervoor doen want dat eitje is maar 12 uur goed toch?? Wij klussen erop los hier haha, elke dag wel!! Dan zit je er nooit naast. Daarom ga ik ook geen ovuluatietesten gebruiken. Hoelang zijn jullie nu bezig om zwanger te raken??

6. anoniem28

anoniem28 Actief lid

Jul 26, 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook rond mijn eisprong rekbaar slijm... Of ja dat denk ik, want ik voel mijn eisprong nooit echt, of het zijn hele lichte steekjes, dat zou het kunnen zijn, anders voel ik het niet! Ik heb het ook rond dag 9/10 , denk ik, maar ik heb maar een cyclus van 24 a 25 dagen, dus ja... dan zit ik op 14 dagen na eisprong tot aan menstruatie.. Maar ben deze maand weer benieuwd , zitten nu in ronde 6 , maar mijn man is al een hele week ziek, dus ja, geloof niet dat het deze ronde bij ons gaat lukken.. Iedereen succes!!

7. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu nog maar in ronde 2. Maar in Februari al gestopt met de pil.
    Gelukkig hebben we zondag en maandag flink geklust;) dus als het m gister was hebben we er iniedergeval wat aan gedaan... maar we gaan vrolijk door:) Je weet maar nooit!:)

Ik heb elke maand behoorlijk veel vruchtbaarslijm en pijn in de buik rond de eisprong. Maar niet echt aan 1 kant ofzo.. het was me nooit duidelijk wanneer ie precies sprong. En gister had ik dat idee wel echt.(voor de eerste keer) dus gelijk mn man maar even verleidt:p haha

Iedere vrouw voelt wel andere dingen ja.. Maar inderdaad zere, vollere borsten, buikpijn, steken in de lies... heb ik ook allemaal. En nu ik het zo typ heb ik steeds steekjes linksonderin mn buik/lies.

En hoelang zijn jullie bezig? spannend he! dus maar geen ovu-testen? Ik doe t liever ook gewoon zonder, gewoon flink klussen en dan maar weer afwachtten, maar misschien dat ik t de volgende maand wel doe.. Ben ook wel weer benieuwd;)

8. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dan klopt het inderdaad met jou cyclus die vroegere eisprong. en elke vrouw voelt het anders. Dus bij jou dan die hele lichte steekjes waarschijnlijk.
    Heb je m elke maand met dag 9/10? of verschilt het nog wel is?
    Ai wat vervelend dat je man ziek is! Dan zal die er wel niet zoveel energie voor hebben..:( helaas! Volgende ronde beter toch!

9. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat ik ook niet altijd helemaal helder heb is: wanneer komt het vruchtbare rekbare slijm er uit? Is dat voor de eisprong, tijdens de eisprong, na de eisprong? Of maakt dat niet uit? Ik heb het meestal wel 2/3 dagen... beetje verschillend.

10. MamsVanRobin

@ Loesje

Wat spannend!! Wij zitten nu ook in ronde 2 :D, ik ben wel bang dat het niet gaat lukken omdat ik niet altijd regelmatig ben of dat het heeel lang gaat duren...de laaste 2x zit er ongeveer een maand tussen maar nadat ik ongeveer een jaar geleden mijn spiraal eruit heb laten halen verschild het nogal eens dus het kan zomaar weer anders zijn. En daar komt nog eens bij dat ik ook ongeveer een jaar geleden Chlamydia heb opgelopen bij iemand...(heel dom heel dom..i know) had hele heftige klachten dus de dokter zei wel dat ik er toen heel snel bij was...want je hebt een sluipende (daar kun je jaren ongemerkt mee rondlopen) of 1 waarbij je gelijk klachten hebt :(..maargoed ik had dus schijnbaar die laatste en heb daar ook medicijnen voor gekregen (2 weken lang 2 soorten antibiotica). Maar ik heb nu nog steeds de angst...dat ik daar miss wel problemen mee zou kunnen krijgen..met het zwanger worden.. Dat vruchtbare slijm bij jou is volgens mij wel een heel duidelijk teken en die steken ook, ik denk dat je je eisprong hebt gehad :D gelukkig hebben jullie flink geklust!! Zou ik voor de zekerheid deze week nog even blijven doen. Ik vind het ook zo spannend he, die tijd voordat je ongesteld gaat worden (of niet :D)!!

11. MamsVanRobin

Ohw, wanneer dat slijm zou moeten komen...ik heb werkelijkwaar geen id haha. Ik heb dat volgens mij ook nooit..ga er dit keer is op letten!! :p

12. MamsVanRobin

@ Anoniem

Veel succes, hoop dat je man snel opknapt!!

13. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MamsVanRobin
    Heftig hoor! Maar als je die antibiotica hebt gehad, dan zou het toch goed moeten zijn? of kan je er dingen aan overhouden? gelukkig had je dan die heftige klachten i.p.v. sluipende.. Nu was je er wel optijd bij!
    Maar snap dat, dat je nog wel bang maakt!

pffff... dat wachtten vind ik helemaal niks! Je voelt vanalles, wilt vanalles voelen, weet op een gegeven moment niet meer of het echt is of dat je het graag wilt voelen... zucht:$ ;)

haha.. we klussen gewoon lekker door! Helemaal geen straf:p
    Ja moet je maar is opletten op het slijm.. Misschien dat het je dan op gaat vallen! Toen ik dat nog niet wist, viel het me ook niet op als zijnde vruchtbaarslijm, maar sinds ik weet hoe het er uit ziet e.d.:p zie ik het elke maand!

Nu ben je dus 2 maanden regelmatig geweest? En daarvoor? Heel onregelmatig?? misschien krijg je nu wel meer regelmaat?

14. MamsVanRobin

Je kan er, als je er een heletijd meer rondloopt onvruchtbaar van worden...maar de dokter zei al dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat ik er optijd bij was en ervoor behandeld ben...mja...toch ga je dat doen. En als je dan vraagt of ze er naar willen kijken (je eierstokken, want die kunnen daarvoor verkleven of verstoptraken) dan vinden ze dat nergens voor nodig..

Haha, heb precies hetzelfde als jou...dat wachten...de 2 weken na je ongesteldheid gaan nog wel..maar als je dan richten je nod komt..pff...dan slaan de zenuwen wel weer toe!! Want je weet gewoon niet hoelang het gaat duren, wie weet moeten we nog maanden wachten...of wie weet is het die maand raak!! En wat je zegt over je lichaam...opeens ga je vanalles voelen en merken...je maakt jezelf helemaal gek haha!! Die symtomen van het zwanger zijn of ongesteld worden lijken ook zoveel op elkaar...Als ik dan weleens verhalen lees over vrouwen die er een jaar of jaren overdoen om zwanger te worden en dat dus maaanden achter elkaar moeten meemaken..brr..dat lijkt me wel heel erg...:( of dat het zelfs helemaal niet lukt..vreselijk!!

Op dat slijm ga ik zeker letten, is wel handig ook want dan weet je wanneer je eisprong ongeveer is!! Ik was na de mirena echt heel onregelmatig ongesteld...konden wel eens 6 of meer weken tussen zitten..was echt geen pijl op te trekken..maar nu de laatste paar maanden zit er ongeveer een maandje tussen elke keer.. Hebben jullie al kinderen of is dit de eerste waarvoor je gaat??

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

In principe zeggen ze dat je voordat je ei springt je pijn ervan kan krijgen.....dus misschien moet je ei tochnnog springen.

Maar uhm....veel,sexen nu hahahaha...succes!

16. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik voel mijn eisprong altijd rond dag 14. Ik vind die ovulatietesten een beetje onzin, ik weet dat ik een eisprong heb en wanneer ongeveer. Gewoon regelmatig klussen. Ik heb ze wel eens gebruikt, maar ik voel dat toch aan, dus ga ik niet dat geld eraan spenderen.
    Wij zijn bezig voor nummer 1, sinds januari.

Raar trouwens dat ze naar de chlamydia niet willen kijken of dat iets veroorzaakt heeft. Ik zou dat wel eisen hoor, dadelijk ben je een jaar verder en kom je er dan pas achter en is dat jaar verloren...
    Niet dat er iets is hoor, ik wil je niet bang maken. :)

Maar goed, 2 maanden bezig valt nog wel mee. Volgens mij is gemiddeld 6 maanden.

17. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    hahha, doen we zeker, want wat jij zegt kan natuurlijk ook:p haha, het blijft gissen he!

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Irritant he...dat je het hiet even kan checken:D
    Maar de ronde hiervoor had je ook het idee eerder je ei te hebben gehad?
    Want als je cyclus 29 was heb je echt gewoon 14 dagen ervoor ergens je ei gehad;)

19. Loesjee89

Loesjee89 Actief lid

Aug 10, 2012
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat slijm heb ik vaak al 9 dagen na eerste menstuatie dag. Alleen heb ik nu sinds gisteravond heel duidelijk steekjes link onder in. En dat kan ik me niet echt herinneren, had meestal gewoon een beetje buikpijn wat later.
    Op internet staat wel dat je niet altijd 14 dagen voor je menstruatie een eisprong hoeft te hebben, maar dat het ook eerder kan zijn;) ach het blijft lastig! Misschien word ik ook wel eerder ongesteld deze maand.. (of niet, hopelijk)!!!:)

20. anoniem28

anoniem28 Actief lid

Jul 26, 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb eigenlijk alles op zijn tijd, ik heb een hele regelmatige cyclus... dus dat is wel fijn... Verder hebben wij het 3 maanden geprobeerd met Ovu testen, kwam bij mij iedere maand 1 vruchtbare dag uit, dus naar de ha gegaan om te vragen of dat ook kon, ofdat het er eigenlijk toch 2 moesten zijn. Vorige week geweest, hij vertelde dat hij geen fan was van Ovu testen, dat je het beste kon temperaturen, dus deze maand voor ons geen ovu testen, wel temperaturen, heb mijn dip gisteren gehad, vandaag de stijging... Ja heb stiekem zondag toch mijn man verleid, en ik kreeg hem zo ver :$... dus ja misschien was het toch genoeg deze maand! We wachten af... Groetjes

Share This Page