Hooikoorts grrrr

Discussion in 'De lounge' started by Deedee91, Jun 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    Zijn er nog meer meiden die zo last hebben gehad van hooikoorts de afgelopen dagen? Slaap al 3 dagen zeer slecht, mede omdat vriendlief het ook heeft en nog erger dan ik. Van alles qua medicatie geprobeerd maar niks helpt dus ik zit het maar uit. :(

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb er gelukkig geen last van, mijn man daarintegen ppffff
    Maar die krijgt 2x per jaar er een injectie voor, want voor de rest helpt echt niks.

3. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hier ook flink last. Aan de neusspray en tabletten. Bah heel vervelend die geirriteerde ogen en waterige loopneus en niesbuien.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    Die injectie kun je mij daar wat meer over vertellen? dacht dat dat veel meer per jaar moest

@ Tukker ja precies daar heb ik ook last van. Ik werk in de thuiszorg en kan niet eens bukken of ik krijg een loopneus. Krijg wel reacties wat vervelend voor je maar daar heb ik niks aan haha:p

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hij krijgt kenokorte injecties, de huisarts was er in het begin niet heel erg happig op, het zijn hormooninjecties. Ze werken ongeveer 3mnd.
    Mijn man neemt ze meestal in maart en juni. Dan kan hij de heftigste maanden overbruggen. Vanaf januari tot maart en vanaf september tot begin november slikt hij gewoon pillen. December heeft hij er geen last van.
    Hij wordt echt ziek van de hooikoorts, rillerig, moe, constant niezen en loopneus, bloed Door lopen ogen.
    Met de injectie niest hij alleen en jeuk aan ogen. Daar druppelt hij 4x per dag voor.

Er is ook een traject met injecties om er vanaf te komen, die schijnt wel heftig te zijn en doen ze in t ziekenhuis

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    Ja hier ook ellende, ik heb de afgelopen jaren al zoveel geprobeerd en het enige dat echt werkte was zwanger zijn. Toen heb ik er geen last van gehad
    als ik echt helemaal gek word neem ik een paracetamol

7. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Ja echt vreselijk! Jeuk ver weg in m'n oren, m'n gehemelte, prikkende ogen, niezen. Heel vervelend!
    Heb er nu zo erg last van dat ik gisteren maar neusspray en pillen bij de apotheek heb gehaald.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    @Wendela zo die heeft het ook flink te pakken. Ga mij even wat meer verdiepen in die injecties, weet alleen al dat mijn huisarts dat ook niet graag wil. Ja die dacht ik ook dat je bedoelde die in het zh, schijnt een lang proces te zijn.
    @Nicole, nou laat het dan maar snel genoeg gebeuren haha
    @Kaatje, heb jij niet dat je van die spray weer moet niezen? mij huisarts zegt dat er hoe dan ook een beetje van het med binnen komt.

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik ben de klos rond eind van de winter/ begin van de lente (boompolllen). Nu gelukkig geen last en hoef sinds anderhalve maand geen medicatie meer te gebruiken. In februari begint de ellende weer.. Ik weet wel dat het bij mij altijd wel even duurde voordat de medicatie aansloeg, dus misschien ook bij jou? Sterkte en beterschap in ieder geval!

10. Denise001

Denise001 Bekend lid

Feb 9, 2015
    503
    4
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Hier ook enorm veel last van hooikoorts.
    Ik kreeg corticosteroïden ingespoten oftewel kenacort-A.
    Het enigste wat bij mij nog werkt. Nu ik zwanger ben mag ik de injectie niet en ik word gillend gek van de jeuk in m'n neus en ogen.
    Dus lees even mee misschien komt de gouden tip nog langs :p

11. Chels89

Chels89 Bekend lid

Apr 22, 2014
    799
    128
    43
    Medinose kopen. Ik geloofde eerst echt niet dat zoiets zou moeten werken maar toch geprobeerd en het werkt echt, mits je het consequent gebruikt. Dat je dan op rudolph lijkt moet je maar even voor lief nemen:D

12. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Bij mij speelt het de afgelopen dagen ook opeens flink op. Ik begin de dag dus maar met tabletten, neusspray en oogdruppels en dan is het tot ongeveer einde van de middag redelijk uit te houden. Maar het is inderdaad wel stomvervelend dat genies en gekriebel :(

13. VSC

VSC Niet meer actief

Ach hou op, t is vreselijk. Ik heb extreme hooikoorts, de huisarts had zoiets nog nooit gezien. Heb 5 jaar lang medicijnen geslikt, het genoemde medinose geprobeerd, alternatieve behandelingen en noem maar op. Nog steeds heb ik erge last.
    Om nog te functioneren s nachts voor mn dochtertje sta ik stijf van de cetirizine, Prevalin neusspray en paracetamol.

Ik ben echt blij als Juni voorbij is..

14. 0lifantje

0lifantje Actief lid

Jan 7, 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier helpt neusspray Budesonide van de huisarts.

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

Oct 23, 2014
    2,463
    18
    38
    Kijk eens naar Fexofenadine HCl Mylan.

16. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
  17. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt:$ al heb ik er genoeg op mijn balkon lopen...

19. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Moet je er wel één vinden. Succes ermee. :)

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    Heb aardig wat tips gekregen super! Ik ben er gelukkig weer even van af, atans het is stukken minder, sinds vannacht ook goed geslapen.

Share This Page