Hoi iedereen Ik ben gisteren inderdaad voor m'n eerste echo geweest. Ik moest er om 19u20 zijn. Man, man,.... wat was ik zenuwachtig. Ik heb een uitwendige echo gekregen omdat mijn huisarts (= verloskundig huisarts) geen voorstander is van inwendige echo's als er geen problemen zijn, zoals bloedingen en zo. Hij zegt dat je dan met dat toestel tegen de baarmoeder kan zitten duwen en dat dat niet bevorderlijk is voor de innesteling van het vruchtje. Dus... een uitwendige echo en alles zag er héél goed uit. Ik kon nog geen hartje zien of horen kloppen (met een inwendige echo zou je dat waarschijnlijk wel al kunnen zien volgens m'n ha) maar dus wel een mooi vruchtzakje. En hij zei dat het zich op de meest perfecte plaats had ingenesteld (ver van de baarmoederhals). Hij heeft ook mijn bloed getrokken om het progesteronhormoon te controleren. Dit moet namelijk hoog genoeg staan voor de eigenlijke innesteling waarbij de placenta wordt gevormd. Indien dit te laag zou staan kan het vruchtje nog afsterven voordat het dus voeding krijgt van de placenta. Nu moet het namelijk zien te overleven met z'n eigen hoeveelheid progesteronhormoon tot de innesteling plaatsvindt. Mocht het nu te laag staan, dan kan hij me wat extra prog.hormoon toedienen. Ik wist dat niet, maar blijkbaar is het goed als je misselijk bent omdat dat wil zeggen dat dat hormoon in grote hoeveelheid aanwezig is. Ik ben niet echt misselijk maar ik maak me nu ook niet nodeloos zorgen omdat ik dat niet heb. Ik hoor het wel als ik maandag bel voor m'n bloeduitslag. Wat een uitleg hé ... om te zeggen dat alles tot nu toe goed is Ben alvast dolgelukkig ! Peeetje, jij ook héél véél succes hoor vandaag. Ik duim echt hard voor je liefs, Vicky
smeetje, jij ook heel veel succes hoor. En ik duim uiteraard voor iedereen die nog wacht op een echo dat alles goed mag zijn
Peeetje ik duim ook erg voor je Misschien hoor ik je van middag wel, maar misschien is een glimlach al voldoende We zijn er voor je.kus liefs
hoi hoi @vicky wat goed! ben zo blij voor je.. manon ik weet het wijffie.. ik heb net hele tijd bij me nicht gezeten zodat de tijd wat sneller gaat. ik tril nog steeds.. ik kan niet meer... ik jank me wat af en heb ineens ook wat krampjes ik trek het niet meer! het luk me gewoon niet en al die keren was ik zo sterk. wat heb ik toch! kan gewoon niet meer stoppen ik zie het helemaal niet meer zitten!
manon als ik vamiddag romy niet ophaal weet je genoeg okee.. blleehhhh wat voel ik me bleeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhh
Peeetje kop op wacht van middag nou eerst af Je had er een goed gevoel over. Nog niet op geven, ja het is moeilijk. Maar je weet nu nog niks dus even volhouden meid Krampjes kunnen ook de zenuwen zijn. Het is ook zo iets spannends wat er van middag gaat gebeuren. Ik denk aan je.kussssssssss liefs
Peeetje Ik begrijp het dat je je zo slecht voelt omdat je bang bent voor eventueel slecht nieuws. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het ditmaal wel goed is ! Dikke knuffel en nog eventjes volhouden hoor. Hoe laat moet je ook al weer vandaag ? liefs en dikke cyberknuffel Vicky
half 2 ik heb alleen maar in bad gelegen. en me tel. laat ik lekker rinkelen pff dit valt me zo tegen vanmezelf!
Moet je niet mee inzitten hoor. Het is helemaal niet erg om op dit moment alleen aan jezelf te denken en aan je zwangerschap. Iemand anders kan zich namelijk niet voorstellen hoe zenuwslopend dit is voor jou, dus ik heb er alle begrip voor. En ik denk alle anderen ook.
Ben geweest.... Het is over en uit.... Heb vorige week dus toch een mk gehad. Alles was alweer schoon. De gyn raadde ons aan om even 3 mnd rustig aan te doen, ik was er veel te veel mee bezig...
smeetje... sterkte. Heb er weinig woorden voor. Verdorrie... dus toch! Ik denk aan je. peeetje... sterkte strakjes!
ja wijffie smeetje d`r bericht maakt het er niet beter op. sterktje smeetje janne ik denk zo aan je oef... zweet,traan,zweet
Ik ook aan jou ( zucht) Erg he dat wachten. Word er helemaal kriegel van. ga zo mezelf nog maar eens volproppen met crackers.
@ vicky -> maak je niet teveel zorgen over dat je niet misselijk bent.. Elk lichaam reageerd anders op hormonen.. en alles zag er goed uit dus dat is mooi.. Gefeliciteerd daarmee! @ smeetje -> de rillingen gingen over mijn rug toen ik je bericht las, wat afschuwelijk voor je.. Heel veel sterkte komende tijd.. Als je ooit wil praten dan kan je me altijd een berichtje sturen @ peeetje -> ik ben alvast aan het duimen, bijna.. Ik hoop je hier vanmiddag dolblij te zien omdat de echo goed was..
duim duim duim voor de dames van de echo! ik herken het gevoel heet goed! maandag is mijn 2e echo en ik ben ook zo bang dat het allemaal ineens niet meer klopt! Het komt wel goed allemaal, en laat wat van je horen!
Smeetje, ik vind het zo erg voor jullie. Woorden schieten te kort op zo'n moment. Ik hoop voor jullie dat tijd de wonde toch een beetje heelt. veel liefs, Vicky