vroegtijdige eisprong

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by elle, Apr 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elle

elle Actief lid

Hallo meiden,

Ik wilde even een vraagje aan jullie voorleggen.
    De afgelopen maand heb ik een cyclus-analyse gehad. (zie : elle fertilpoli)
    Hieruit is naar voren gekomen dat ik deze maand waarschijnlijk al op dag 10 of misschien zelfs daarvoor een eisprong heb gehad.
    Ik meende altijd dat ik hem kon voelen :( , maar bloedtesten en echo´s wezen op iets heel anders.
    Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe dit kan en of er iets aan gedaan kan worden. Hebben meer vrouwen dit en is het iets wat elke maand hetzelfde is of puur toeval. En zijn er evt hormonen voor om het uit te stellen? Donderdag aanstaande moeten we weer naar de gyn om de analyse te bespreken en ik heb geen idee wat ons te wachten staat.

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Alvast bedankt!

2. Niet meer actief

Hoi Elle
    Ik heb sinds ik ovu.testen doe 2 keer mijn ei op dag 10 gehad.Ik weet niks over hormonen etc, maar ik weet wel dat het geen kwaad kan om zo vroeg al je eisprong te hebben.Ik heb mijn ei meestal op dag 12 of 13, 1 keer op dag 14 gehad en 2 keer op dag 10(ik hou het bij sinds sept. '06) Dus je ei hoeft niet elke maand op dezelfde cyclusdag te vallen.

3. Niet meer actief

Ik heb een cyclus van 28 dagen nou zou je zeggen dat ik mijn ei op dag 14 heb nou nee dus ik had een positieve ovulatietest op dag 11. Soms heb ik al op dag 9 cervixslijm. Er is echt geen touw aan vast te knopen. Ik heb zelfs een keer een eisprong gehad op dag 17.

Zo zie je maar dat er tussen je eitje en de menstruatie geen 14 dagen hoeven te zitten. Heeft de gynecoloog zelf gezegd ;)

4. Niet meer actief

tussen mijn ei en ongi zit meestal zelfs 16 dagen.Dus als ik ei op dag 12 gehad heb, heb ik ongi op dag 28.Best lang vind ik.

5. Niet meer actief

Volgens mij kan dat geen kwaad toch?

6. elle

elle Actief lid

Bedankt voor jullie reacties meiden.
    Dit doet me goed. Ik dacht al dat er iets ergs aan de hand was!
    Ik heb al vakaer ovu testen gebruikt, maar altijd rond dag 14. Dus waarschijnlijk gewoon te laat..
    Hoe veel van die testen gebruiken jullie dan per maand?

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken, hoor! Je hebt iig iedere keer een ei!

8. elle

elle Actief lid

Dat is inderdaad gelukkig zo.
    Ben benieuwd wat de gyn gaat zeggen.
    Of ze ons verder kunnen helpen of niet..

9. Niet meer actief

Ik gebruik meestal een stuk of 4 per maand meer niet, ik voel wanneer hij eraan komt :p Meestal gebruik ik ze op dag 11, 12, 13 en 14.

10. elle

elle Actief lid

Ok bedankt voor je reactie Swissa
    Ik dacht ook altijd dat ik hem voelde en het slijm anders eruit vond zien, maar deze maand is hij waarschijnlijk al op of voor dag 10 geweest.
    Dus misschien ga ik ook maar over op die ovutesten :)

Share This Page