schema 6 maanden. wie heeft tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door madelief78, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief78

madelief78 Bekend lid

26 feb 2009
    561
    63
    28
    mijn zoontje is bijna 6 maanden.
    nu hebben we dit schema:
    7.30 wakkerfles 180+ 6 en 3 schepjes rijstebloem
    8.00 naar bed
    9.30 wakker, fruit hapje 100ml
    10.00 wandelen
    11.30 fles 180 +6
    12.00 slapen
    14.00 wakker , groente hapje 100ml + spelen
    15.30 fles 180+6
    16.00 naar bed
    17.30 wakker
    18.30 in bad
    19.00 fles 180 +6 en 3 schepjes rijstebloem
    19.30 naar bed.

het schema werkte heel goed maar nu onze zoon ineens op andere tijden wakker en moe nu slaapt hij tijdens het wandelen om 10 uur. hij slaapt om 8.00 ong. een half tot uur en om half 10 is hij het dan echt beu in bed. 's middags slaapt hij om 12.00 tot 13.00 soms iets langer ik laat hem dan in bed tot 14.00 en dat gaat redelijk maar hij slaapt niet. hij slaapt steeds maar 1 uurtje en dat is naar mijn gevoel echt te weinig. ik weet dat er kinderen zijn die veel wakker zijn op deze leeftijd maar ik heb echt het gevoel dat mijn zoon zeker 5 uur slaap nodig heeft op een dag.

ik zat zelf hier aan te denken:
    7.30 fles + spelen
    9.30 fruit
    10.00 naar bed
    12.00 fles + spelen
    14.00 naar bed
    16.00 groente + fles + spelen
    ....??????(nog 1 uurtje slapen?)
    19.00 fles
    19.30 naar bed
    heeft iemand tips.
    hoe ziet/zag jullie schema eruit met 6 maanden???

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ons schema zag eruit zoals jou eerste schema. Ik zou als ik jou was het nieuwe schema eens proberen. Roos legde ik altijd pas in bed zodra ze moe was (en aan het gapen was en in haar oogjes wreef) en dat kon soms op een hele andere tijd zijn als de dag ervoor

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    hihi wat voor schema je maakt, kinderen vinden altijd een manier om het HELEMAAL om te gooien op het moment dat jij denkt "JA dit werkt voor ons!" heerlijk he die kids ;)

Romy haar schema is gewoonlijk:

8u papfles
    10u fruithap
    na de fruithap naar bed, slaapt ze tot ze wakker wordt meestal tussen half 1 en half 2. dan krijgt ze de pap met een lepel.
    2 uur later krijgt ze een soepstengel, koekje of iets anders lekkers met wat water of sap net waar ze zin in heeft.

dan gaat ze rond half 3 a 3 uur weer lekker naar bedje toe en als ze wakker is krijgt ze de normale fles. meestal slaapt ze dan anderhalf a 2 uurtjes.

als wij avond eten (rond 6 uur a half 7) eet ze gezellig een beetje mee (ik prak of pureer mijn eten gewoon voor haar of geef haar wortel of sperzieboon in haar hand ofzo. kan ze lekker sabbelen en kouwen.) wel zorgen dat er geen kruiden bijzitten! maar die eet ik nooit, meestal ook geen zout en zo wel maak ik voor haar wat appart of kies ik een lekker potje uit.

tussen 8 en half 9 gaat ze lekker in bad, en daarna slapen met de verzwaarde fles (nutriton is nog steeds ons wondermiddel voor de nacht!)

vanaf mei wil ik proberen stukjes boterham te geven met beleg, ze kouwt nu wel op de korstjes en lijkt het erg lekker te vinden, dus met 7 maanden kijken of er een broodje ingaat.

wil ook graag naar 3 flessen toe omdat ze nu ook 2 flessen maar half opmaakt dus in totaal ook op 3 uitkom. maar aangezien ze nu erg ziek is wacht ik even met alles omgooien tot ze weer helemaal op en top is :D

succes!!

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Dit is mijn schema. Heb het ergens van internet geplukt en het paste redelijk goed in mijn dochters schema. Het liep ook meteen moet ik zeggen:

9.00 fles pap 240 cc
    10.30 naar bed
    12.30 fruithap en fles 240cc
    14.30 naar bed
    17.00 groentehap en yoghurt 75cc
    18.30 naar bed
    19.30/20.00 fles 240cc
    20.30/21.00 naar bed

Laat ik er bij zeggen dat dit richtlijnen zijn. Als ze toevallig een half uur eerder moe is gaat ze eerder naar bed en volgt alles ongeveer een half uur eerder. Hetzelfde geld voor als ze eerder wakker is.
    Ik heb al drie keer geprobeerd de fles te verminderen naar 200cc, dit is namelijk het advies van het CB. Ze heeft er gewoon niet genoeg aan, vandaar nog steeds 240 cc.

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik geloof ook niet zo in schema's, wat slapen/spelen dan betreft he. Flesjes probeer ik wel min of meer te plannen. Maar Nona slaapt als ze moe is, en speelt als ze wakker is ;) Als ik zie dat ze moet begint te worden leg ik haar in bed. En na haar laatste fles gaat ze natuurlijk de nacht in. Overdag qua wakker zijn en dutjes is echt elke dag anders..

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Zo is het hier ook hoor. Het is elke dag anders. De ene keer wil ze 'smorgens veel slapen, de andere keer ligt ze tussen de middag weer 3 uur te slapen. En qua eten wisselt het ook elke dag. De ene keer krijgt ze 'smorgens fruit, dan weer 'smiddags. Avondeten is gelijk met ons, rond 18:15, dat is het enige wat elke dag vast staat. Maar verder zie ik het allemaal wel.

Deel Deze Pagina