De zeven zussen

Discussie in 'De lounge' gestart door Achterkantvandemaan, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.308
    7.260
    113
    Ik lees zelden nog, maar sinds dit in het nieuws is de laatste dagen kriebelt het weer.

    Ik heb even het topic e-reader doorgenomen en wil een Kobe libra 2 :p.

    En dan wil ik (denk ik) deze 7 boeken. Maar.... is het ook écht iets of is het de hype? Zijn ze goed geschreven, niet te makkelijk, is het verhaal goed, etc?

    Wie kan er een enigszins objectieve mening over geven?
     
  2. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja, ik vind het echt prachtige en goed geschreven boeken. De combinatie van steeds 2 verhaallijnen (verleden en huidig) die prachtig vervlochten zijn en ook hoe goed de schrijfster research heeft gedaan naar de landen/tijd waarin het zich afspeelt..


    Ik lees heel veel boeken van thriller tot roman en alles er tussenin. Mijn smaak is divers maar zou deze zeker wel aanraden om te lezen. Ik heb overigens al haar boeken gelezen (ook de niet zussen serie)

    maar ja er is maar één manier om te bepalen of het ook wat voor jou is: begin gewoon in deel 1 en kijk wat je er van vindt :D
     
    Lexie74 en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Ik had ook zo mijn twijfels, de eerste delen fantastisch! Heb ze dan via de bibliotheek geleend :)

    Alleen kom ik niet door het deel met de zus in Schotland(?), dat vind ik echt niet te lezen, snap er niks van :oops: meerdere keren in huis gehad, maar op de één of andere manier ... (En dat hoor ik dus van meer mensen :roflmao:), maar ga nu dus ook niet verder met de andere boeken.

    Ik ben dus wel benieuwd of de boeken ná dat boek wel weer lijken op de eerste boeken, dan lees ik wel een keer een samenvatting ofzo, haha, dan kan ik toch door :p
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  4. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik ben gestrand bij boek 3. Er zit steeds dezelfde opbouw in de boeken en ik vind dat zo saai :o:.
    Ik snap de hype dus niet zo. Al moet ik zeggen dat ik wel benieuwd ben naar het laatste boek en de antwoorden :oops:
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Ik heb ze alle 8 gelezen en vindt ze zo goed om te lezen. Heerlijk leesvoer.
     
    GossipGirlxoxo en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik sluit mij aan bij @Havermout, ik heb ook alle boeken van deze schrijfster gelezen, ik baalde iedere keer als het boek uit was.

    ik heb het laatste deel atlas nu ook, maar ik wil echt even tijd maken om te gaan lezen.
     
    Lexie74, Achterkantvandemaan en Havermout vinden dit leuk.
  7. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.469
    2.157
    113
    Het zijn er acht inmiddels ;)
    Donderdag kwam eindelijk het laatste deel uit. Ik ben er donderdagavond in begonnen en had hem gistermiddag uit (en dan heb ik vrijdag en zaterdag overdag niet eens veel tijd gehad om te lezen en hij is 700 bladzijdes dik...). Kon het boek weer niet wegleggen, zeker omdat je nu antwoorden krijgt op veel vragen over de mysterieuze vader.

    Ik vind het prachtige boeken, zoals al gezegd zijn het verleden en heden altijd verweven en heeft ze goed research gedaan. Ik vind ze heel goed geschreven, ook deel 8 dat haar zoon heeft geschreven op basis van haar aantekeningen omdat ze inmiddels overleden is. Helaas, want er komen dus geen nieuwe boeken meer van haar :( Ik vind haar andere boeken, buiten deze reeks, ook erg goed, maar heb ze inmiddels allemaal gelezen op 2 meer thrillerachtige na. Daar houd ik niet zo van, wel in 1 begonnen maar kom daar niet echt doorheen.

    Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak, er zullen ook legio mensen zijn die het niets vinden.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  8. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    Ik vond het zeker hele leuke boeken (heb het laatste deel nog niet gelezen) Wel vond ik de ene leuker dan de andere.
    Ik vind zelf haar andere boeken misschien nog wel leuker (ook daar weer de ene leuker dan de andere) Je zou dus ook eerst 1 van de andere boeken kunnen proberen dan weet je of je het genre leuk vind.
     
    Achterkantvandemaan en Havermout vinden dit leuk.
  9. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ja ik had wel boeken die ik minder vond inderdaad. Bepaalde verhalen grijpen je toch meer. Ik vond die jij noemt ook het lastigste maar wel uitgelezen.
     
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ook mee eens en ook goede tip ja!
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  11. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik houd eigenlijk helemaal niet van romans. Ik ben meer van de thrillers. Maar deze boeken zijn echt een aanrader.

    Die in Schotland vond ik ook echt niet leuk en heb ik grote delen van overgeslagen.

    ik ben nu in deel 8. Dat nieuwe boek. Ik ben benieuwd hoe alles uiteindelijk in elkaar valt.

    ik vind het echt knap hoe haar fantasie werkt en hoe ze alle research heeft gedaan. Goed opgebouwd, zit echt goed in elkaar. Als je er eenmaal inzit kan je eigenlijk niet meer stoppen.
     
    Achterkantvandemaan en Havermout vinden dit leuk.
  12. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Het eerste hoofdstuk kun je gratis online lezen, je kan altijd een eerste blik erop wagen dus :p
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  13. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik vond ze wel leuk maar niet persè wauw. Ik heb van de toen nog 7 boeken echt wel bij 2 boeken gehad dat ik ze heel erg saai vond maar sommige delen vond ik ook heel erg leuk en was ik er zo doorheen met lezen.
    Ben wel benieuwd naar het laatste deel maar ook een beetje bang dat het misschien wel gaat tegenvallen omdat er zulke hoge verwachtingen van zijn omdat dit het einde van de reeks is.
     
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Ik zou ze sowieso niet alle 7 tegelijk kopen, begin gewoon met deel 1 - en bij twijfel bv eerst van iemand of de bieb lenen om een hoofdstuk te kunnen proberen? Ik heb een ander boek van Lucinda Riley geprobeerd en vond het echt vreselijk…
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik vind het een prachtige serie, evenals alle andere boeken van Lucinda Riley.
    Zelf las ik eerder enorm veel boeken, maar tegenwoordig doe ik een oortje in en luister ik liever. Vind dat veel prettiger en kan dan ondertussen lekker wandelen, of het huishouden doen.
    Deze serie is ook nog eens in gesproken door heel prettige luister stemmen vind ik.
    Daar zit ook een behoorlijk verschil in.
    Helaas is het laatste deel nog niet online te beluisteren.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  16. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik vond het ook heerlijke boeken, met het verhaal van de ene zus heb je wat meer als met de andere dat klopt wel. Ik kan niet wachten op het laatste deel maar als luisterboek komt hij helaas pas in november.

    Ik luister ze dus via Storytel, kan lastig stil zitten en zo kan ik het combineren met het huishouden, wandelen enzo. Ik heb 1 deel geluisterd die door een Belgische voorgelezen werd, vond de Nederlandse stem zo vreselijk :p
     
  17. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb ze ook geluisterd, dan heb ik veel meer momenten waarop ik kan "lezen" echt met een boek ergens gaan zitten lukt mij ook bijna niet.

    De 7 zussen vond ik echt best leuk terwijl romans normaal gesproken niet mijn ding zijn. Leuk omdat je echt wordt meegenomen naar de verledens van de zussen en je zo ook een stukje geschiedenis mee krijgt uit alle verschillende landen.

    Ik vond het ook jammer dat ze allemaal door een ander persoon worden voorgelezen en ik daardoor sommige verhalen ook een stuk minder fijn vond luisteren, maar ik heb ze allemaal uit dus daarvoor was het verhaal dan toch leuk genoeg.
     
  18. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Een objectieve mening zal lastig worden, iets is je smaak of niet. :)

    Ik heb de boeken in ieder geval met veel plezier gelezen. Het ene boek pakt je gelijk, het andere moet je soms even doorheen maar dan pakt het je ook weer uiteindelijk. Ik vond het heerlijk geschreven en zoals gezegd wordt, er is veel research gedaan.
    Ik heb de boeken niet allemaal na elkaar uitgelezen, ik heb voor de afwisseling steeds een ander boek tussendoor gelezen.
     
  19. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Ik ben na 10 pagina’s afgehaakt ;)
     
  20. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.308
    7.260
    113
    Haha! Weet je nog waarom?
     

Deel Deze Pagina