Vaste voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door CMJ, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CMJ

CMJ Lid

30 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht met vaste voeding tot 6 mnd, deels ook omdat hij vroeg is geboren.

Ik ben benieuwd hoe lang het bij jullie duurde voordat er wat binnen wordt gehouden. We zijn nu 2 wk bezig en meer dan paar mini hapjes houdt hij niet binnen. We prakken het. Wilde liefste Rapley proberen, maar hij kan nog niet zelfstandig zitten.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 6 maanden rapley begonnen....in het begin rechtop in de wipper...omdat hij voor een kinderstoel nog niet goed genoeg zat. De eerste 2 weken vooral voelen, proeven en ontdekken (lees= pletten en op de grond gooien;)) en daarna ging er ineens in een raptempo een hoop in.

3. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn nog niet zo lang bezig, met bijna 6 maanden begonnen. Dochter zit al wel in de kinderstoel, maar op schoot kan natuurlijk ook. We geven haar stukjes, ik kan dat wel echt aanraden, ze vind het duidelijk heel leuk en interessant om te leren eten. Het leek eerst alsof ze niets binnen kreeg, maar ik vond toch al snel vrij veel stukjes terug in de luier dus ja, dan moet er toch wel iets binnenkomen. We zijn nu een week of twee bezig en nog steeds belandt het meeste naast haar mond, maar dat komt vast nog wel goed :) Belangrijker vind ik voor nu dat ze er lol in heeft en alles proeft en ontdekt.

4. CMJ

CMJ Lid

30 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmmmm, misschien dan toch maar de rapley methode proberen dan!

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dan heb je aan mij denk ik niet zoveel, wij zijn al met 4 maanden begonnen en ik denk dat hij rond de 2 weken, maar zeker na 1 maand at hij toch wel flink wat happen weg.
    Inmiddels eet hij een heel potje fruit en ruim een half potje groente, niet altijd uit een potje hoor, maar die hoeveelheden.
    En hij krijgt het wel gepureerd, maar als ik het zelf maak niet helemaal glad, ik laat er kleine stukjes inzitten ;)

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
    Met 6 maanden begonnen en met ruim 8 maanden ging hij pas echt wat doorslikken. Wij gaven hem stukken, maar hebben ook een paar keer geprakt of potje geprobeerd omdat hij nog niks van de stukjes binnen hield. Maar dat was geen succes, dus hebben het bij de stukken gehouden waar hij dus een hele tijd alleen aan gesabbeld heeft.
    En idd gewoon op schoot nemen tijdens het eten. Gezellig!

7. CMJ

CMJ Lid

30 jun 2014
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Feye. Op schoot sabbelt hij nu beetje op broodkorstje, maar dat is het wel zo'n beetje. Houd echt maar paar hapjes tot nu toe binnen. Moet dus geduld hebben ;)

Deel Deze Pagina