Wie gaat er nog meer naar een psycholoog?

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 15 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo,

Ik zit de laatste tijd heel erg rot in m'n vel(ff netjes gezegd) Eerst dacht ik dat ik het zelf wel aan kon, maar de laatste tijd zie ik mezelf steeds meer achteruit gaan. En m'n vriend zeg dat ook.. Daarom heb ik de stap genomen om naar een psycholoog te gaan. Mijn vraag is nu: zijn er hier ook meiden/vrouwen die er bij gelopen hebben of die er nog steeds lopen? Hoe werkte het bij jou?

Ik ga ernaar toe vanwege mijn miskraam, en vanwege iets aan mijn linkerzij. Ik zit gewoon heel erg met die 2 dingen, en ik kom er zelf niet meer uit. wie o wie heeft dit nog meer?

Je mag me ook een prive berichtje sturen!

2. Ongeveer twee maanden na de geboorte van tobias zat ik opeens niet lekker meer in mijn vel. Constant ruzie met mijn man, onzeker, somber…

Ik ben toen ook naar een psycholoog gestpt en heb daar nu 3 gesprekken gehad. Eerder was ik ook al bij deze psycholoog en dat had toen goed geholpen… :)

Maar nu bleek dat het een winterdepressie was, want het is eigenlijk vanzelf beter gegaan :D

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ben voor de zwangerschap van onze dochter gevaan, had toen wat veel op mijn bordje gekregen, tijdens de zwangerschap van dochter erna en ga nu nog.
    Blijk PTSS te hebben en iets met de hormonen werkt niet echt lekker.
    Het is wel fijn om feedback te kringen waardoor ik niet meer verdwaald in het bos rond ren.

4. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Ik ga ook al een behoorlijke poos naar de psycholoog.. Momenteel weer iedere maand.. Daarvoor ging het soms 4 a 5 maanden goed, zonder. Ik merk dat ik er veel baat bij heb om mn hart te kunnen luchten, en om eens adviezen te krijgen van iemand die op een andere manier tegen dingen aankijken als ik... Ik wil mn psych echt niet missen!

5. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wat voor vragen stellen ze dan bijv? Ik ga van de week namelijk voor het eerst, maar weet totaal niet wat ik ervan moet verwachten!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik loop nu ook bij een psycholoog, wekelijks vaste tijd vaste dag.

Ik heb een chronische depressie, genaraliseerende angststoornis en een PTSS (op minimaal 2 punten)

Al met al voel ik me dus ook erg slecht, en het gaat wel een lange weg worden, maar ik heb er vertrouwen in, (fijne psycholoog zoals ik er nu over denk)

mocht je info willen je mag pben.

bij de Intake gaat het vooral om waar je tegen aan loopt, wat zijn je klachten, en op basis daarvan stellen ze steeds meer vragen.

Ik ben doorgestuurd door de psycholoog van mijn pijn revalidatie en die had al een heel uitgebreide brief heen gestuurd, aangezien ik niet in 1 keer open kan zijn, ik moet eerst vertrouwen hebben, bij hem heeft het weken geduurd voor alles er uit was, die brief was voor mij een ondersteuning om gelijk open te kunnen zijn, daar ze alles al wisten door de brief,

mijn advies is toch, probeer eerlijk en open te zijn, en je mag best wat vergeten, dat komt later wel, pak je moeilijkste punten en leg dat bij de intake neer, de psycholoog vertelde mij ook dat meestal naar de intake nog veel meer los komt, en dat is niet erg, diagnoses kunnen bijgesteld worden,

Ik heb jaren lang aangehikt tegen deze stap, en ik denk nu alleen maar, had ik het maar eerder gedaan.

7. nono

nono Niet meer actief

Ja ik, heb er een paar jaar gelopen. Laatste therapie was Cognitieve gedragstherapie.. heeft goed geholpen en ik kan nu veel beter met dingen omgaan. Goed van je trouwens dat je inziet dat je hulp kan gebruiken!!

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Er lopen volgends mij meer mensen bij de psycholoog als dat ik dacht.. M'n broer en m'n vriend kwamen met het advies om er heen eens te gaan.. En eerst dacht ik: mwa.. dat is niks voor mij. Maar nu ben ik toch blij dat ik van de week ga.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Goed van je! Een psycholoog kan je helpen anders naar bepaalde dingen te kijken en daardoor ga je je ook anders voelen.
    Je moet jezelf zoiets gewoon gunnen, je kan fijn je hart luchten en je kan weer blij worden met jezelf. Heerlijk toch? Neemt niet weg dat het soms ook hard werken en confronterend is, maar dat is juist nodig om je beter te gaan voelen.

10. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben een iets minder dan een jaar bij een psycholoog geweest, maar ik had er geen baat bij. Tenminste niet bij de therapie die zij toepaste en ik had misschien wel een andere vorm kunnen proberen maar ik was nogal klaar met haar. Ze was van mijn leeftijd en ik voelde haar onzekerheid en ze maakte ook domme opmerkingen. Had wel om een ander kunnen vragen maar ik had er geen zin meer in en ben naar de huisarts gegaan.

Toen heb ik medicijnen gekregen en ik wou dat ik dat meteen had gedaan.

Zorg dat je je goed voelt bij de persoon bij wie je zit, je mag altijd om iemand anders vragen als je geen klik voelt.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ga maandelijks, al jaren :) En ik vind het héél fijn dat ik hem heb als buitenstaander om tegen te vertellen en soms te huilen zonder dat ik veroordeeld word.

12. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik ook, voor mijn angststoornis, en daardoor erge somberheid.
    Niks om je voor te schamen hoor, je hebt het nu gewoon nodig, en wie weet is het wel de eerste en de laatste keer!

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ben ook een tijdje geweest. Heb er wel wat aan gehad.
    Maar ik ben niet de persoon die zich meteen open gooit, dus ben niet heel lang geweest.

Door een trauma vind ik het erg moeilijk om over mijn gevoelens te praten of om ze überhaupt te accepteren of ze te herkennen/erkennen.

14. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb ook van plan om naar een psycholoog te gaan. Ik heb veel last van mijn bbz. Ik ga volgende week naar de huisarts voor een verwijzing.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wij moeten maandag bellen voor een afspraak, we gaan allebei.

16. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hopelijk heb je er wat aan!

17. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Wat is de reden dat jullie gaan als ik vragen mag?

18. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    En het word nog steeds vergoed?

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vroeger bij 3 verschillende geweest. 2 psychologen, 1 psychiater. Wegens mijn slechte jeugd etc. Verder nog een soort van life-coach gehad en toen was ik er klaar mee :D

Al mijn pijn en verdriet is voor mijn gevoel verwerkt en klaar. Vergeten zal ik het niet, en soms kan ik me nog steeds boos maken wanneer ik met de onmacht wordt geconfronteerd, maar dat is gelukkig maar zelden.

20. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Volgens mij gaar er best veel mensen naar een psycholoog zo te lezen.. Maar als het helpt, waarom dan niet he?!

Deel Deze Pagina