Oh, dat lijkt mij ook heerlijk! Maak van ons huis maar de inloopplek, dan weet ik tenminste ook waar mijn kinderen uithangen en met wie
Ja inderdaad, zou het ook niet fijn vinden als ik niet weet waar m'n kinderen verblijven. Al is dit ook afhankelijk van de leeftijd en of het een 'ons kent ons' dorp is of stad.
gezellig joh! wij wonen op een hoek met uitzicht op 3 straten en hier ook geregeld kinderen in de tuin aan het spelen... Onze dochter is nog maar bijna 3, maar al heel veel vriendjes te spelen. Bij ons is de regel: is het hek op slot, dan zijn we of niet thuis of we willen privacy. Snoep geef ik niet, komkommer/wortels/fruit mogen ze gerust. Net als water of een keer een glas ranja. Afgelopen jaar heel vaak kinderen te spelen gehad, als de ouders dan ff de hond gaan uitlaten bleef kind bij ons plakken. En vervolgens bleef papa of mama ook plakken en dan komt partner kijken waar ze zijn (want 2 uur hond uitlaten is toch wel lang) en gingen we uiteindelijk samen bbqen ofzo. heerlijk die zoete inval
Moet er niet aan denken! Als er 1 speelt vind ik het al heel wat. Ben erg gesteld op mijn rust en zeker mijn privacy dus vind het al een inbreuk als er 1 is (wat overigens gewoon mag, maar wel wanneer het mij uitkomt). De poort zit op slot dus er kan sowieso niet zomaar naar binnen worden gelopen.
Oh heerlijk. Zo was het vroeger thuis bij ons ook. Hoop dat dat nu ook weer gaat zijn met mijn kinderen. Wel vind ik het belangrijk dat kinderen melden aan hun ouders waar ze uithangen, dat moeten mijn kinderen ook van mij.
Het is hier nog niet aan de orde maar zou er geen problemen mee hebben tzt. Wel moeten kinderen aan hun ouders vertellen waar ze zijn. Wil ik zelf graag weten waar ze wonen en eventueel wel een telefoonnummer van een van de ouders. Kinderen die ik helemaal niet ken of die mijn zoontje niet kent of tzt mijn dochter hoeft echt niet van mij...
Dit dus Ik heb kinderen variërend in leeftijd tussen 14 / 6 en 9 maand dus zomers heerlijk druk en idd wat je zegt in de avond ruimen we de spullen weer op. Oudsten zitten vaak boven op de speelzolder en houden daar film/dans/speelavonden middagen ed. En deze is voor mij ook een grote drijfveer. Ik heb dat liever dan dat ze op straat hangen hoor.
Lijkt me heerlijk als mijn zoontje wat ouder is! Toen ik vroeger wilde dat er iemand kwam spelen of ik ergens anders wilde spelen was dat altijd zo'n gedoe met m'n moeder, ze wilde nog net geen plan van aanpak.. Ik hoop dat mijn zoontje dat nooit zo zal ervaren en hij lekker zijn vriendjes en vriendinnetjes mee neemt (of daar gaat spelen).
Onze achtertuin is ook de buurtspeeltuin. Ik ken gelukkig wel alle kinderen die er rondlopen. Maar ik vind het niet altijd even prettig. Er worden ook wel eens dingen moedwillig kapot gemaakt en dan moet ik daar iets van zeggen, terwijl die andere ouders de hele dag niet naar hun kinderen omkijken en het wel handig vinden dat ze bij ons rondhangen. Anderzijds weet ik wel waar mijn eigen kind uithangt en dat vind ik ook wel prettig. Ik denk alleen dat komende zomer de poort wat vaker op slot gaat. Helemaal als de jongste straks gaat lopen.
Hier kennen we eigenlijk alle buurt kinderen en dat zijn er veel! We hebben een speeltuin voor de deur, ideaal dus. In huis spelen vind ik prima, we hebben toch een speelkamer. Ze weten dat het mag als ze na die tijd hun rotzooi maar opruimen. Momenteel is dochter met 2buurmeisjes aan het koekjes bakken maar dat zijn ook echt haar beste vriendinnen.
Het is hier ook altijd een drukte van jewelste, maar ik vind dat zelf ook prima en heel gezellig. Ik deel best weleens een snoepje, maar mijn kinderen weten dat ik niet heel de buurt van drinken en ijsjes ga voorzien. Er wordt altijd geknoeid of het wordt niet opgedronken, dus de regel is: drinken doe je maar thuis!