Hoe houden jullie het spannend?

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hallo dames ( en heren) ,

ik vraag me af, hoe houden jullie je relatie spannend?
    Ik merk dat er bij ons echt een sleur gaat ontstaan of nouja die keert steeds terug. Ik ben zelf ook nogal onzeker, vooral over mijn lijf ( altijd al geweest hoor).

Nouja ben benieuwd!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.136
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Leuk aankleden, elkaar verrassen met een lekkere maaltijd, klein cadeautje, spontane knuffel, een klusje doen voor de ander
    En natuurlijk laten merken dat je het waardeert als de ander zoiets voor jou doet!

Eigenlijk vrij kleine dingtjes dus.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Door een film te huren ( gewoon actie/ thriller, romantische komedie).. lekkere hapjes.. kaarsjes aan..

Af en toe samen uiteten, naar de bioscoop..

Elkaar lekker maseren, complimentjes geven, elkaar ook dingen gunnen!

En belangrijk, ook apart van elkaar dingen doen.. Is het weer extra leuk om elkaar te zien, dingen te vertellen hoe het was.. Zo houd je gespreksstof..

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.136
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, hier sluit ik me volledig bij aan! Bij alles wat hier staat trouwens, maar dat laatste vind ik wel extra belangrijk!

Ik ben vanavond toevallig alleen thuis. Waarschijnlijk lig ik al op bed als manlief thuiskom. Wat ik dan nog wel eens doe is een briefje voor hem klaarleggen op de bank of z'n hoofdkussen. Gewoon iets kleins: Hoe was je dag - Ik vind je lief - Welterusten... zoiets. 't zijn voor mij vaak juist die kleine dingen die het doen.

En los van die kleine dingen: samen op vakantie doet het bij ons ook goed. Einde schooljaar is voor ons allebei een drukke periode waarin we elkaar echt te weinig zien, allebei moe zijn, het huishouden er wat bij inschiet etc. Niet echt een opkikker voor je relatie dus. Maar dan lekker samen weg, met zijn 2tjes nieuwe plekken ontdekken, lekker eten etc. Dat doorbreekt de sleur en blaast onze relatie altijd weer even nieuw leven in.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als we dingen samen doen, ook met onze dochter, voel ik me heel erg rijk. Ik heb niet zo nodig spanning nodig om het fijn te hebben.
    En idd elkaar ruimte geven, vind ik zeker zo belangrijk! Ik zou niet gelukkig worden van een partner waarvan ik geen dingen "mag" en ik zou mijn partner ook niks willen verbieden (en dat niet te ruim zien he!)

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    tijd maken voor elkaar, tv uit, kaarjes aan, borreltje, spelletje, samen in bad etc.... en inderdaad ook zelf dingen doen, eigen vrienden en activiteiten, dan vind je elkaar weer leuker na een dagje op jezelf... is bij ons in elk geval al 11 jaar leuk...

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Toevallig gaan we vrijdagavond naar de bioscoop en lekker uiteten.. Esmee gaat dan logeren, kunnen wij lekker uitslapen.. heerlijk!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    we hoeven vrij weinig te doen haha.. manlief is alleen in het weekend thuis dus gespreksstof genoeg wat dat betreft..

Even zonder gekheid.. Samen uit eten, spontaan ik hou van jou smsen, elkaar de ruimte geven, hij samen stappen met een vriend, ik een wijntje met een vriendin lekker thuis.. Vind het prima op die manier.. Nu de kleine er is merk ik wel dat sommige dingen er wat bij inschieten, de tijd voor elkaar.. Nu is het voornamelijk met zn 3en even de stad in, of koffie drinken bij ouders/schoonouders of mijn zus en haar vent.. Samen de kleine in bad doen.. De tijd samen mis ik niet echt (nog) maarja, mn man ziet L. al zo weinig, dan brengen we hem niet een hele dag weg.. Willen we allebei niet.. 's avonds lekker romantisch op de bank met een drankje en kaarsjes aan, spelletje doen ofzo.. L. slaapt vanaf 19.00 uur ongeveer en hele avond/nacht slaapt hij door.. Dus zo toch de tijd voor elkaar..

Als hij wat groter is en manlief heeft een weekje vrij gaat L. een nachtje uit logeren zodat we een avond wegkunnen of een weekend weg.. Gelukkig nog geen sleur ontstaan hier:D

9. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    elkaar verrassen met lieve smsjes, af en toe ons boeffie ff een nachtje bij mn zusje laten slapen zodat we samen wat dingen kunnen doen (wat meestal resulteert in naar de doe het zelf zaak enz. hahaha we zijn net een paar maanden geleden verhuisd)
    en als onze boef op bed ligt zorgen we meestal dat we gezellig filmpje kijken of lekker op de bank een beetje knuffelen..

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zeg altijd als je weg moet om het gezellig te maken dan mist er duidelijk thuis heel wat.

THUIS kan je het net zo gezellig maken, lekker eten met kaarsje erbij, samen onder de douche / bad (wij praten altijd heerlijk)

Aparte dingen van elkaar doen we eigenlijk niet (hij werkt wel veel en ik ben thuisblijfmama) maar wij kunnen ALTIJD praten.

Wij leggen vaak matrasje op de grond (voor de grote tv) en kijken dan een filmpje.

Maar ik zie dat je nog geen maand geleden bent bevallen, eis je niet een beetje teveel van jezelf en je relatie?

Ik vind (en mijn man ook) dat de eerste paar weken je kids centraal moeten staan, alles is nog zo hectisch en weer wennen dan is het toch logisch dat je even wat minder tijd over hebt voor elkaar, dat komt echt wel weer goed hoor.. gaat om prioriteiten.

Ook qua onzekerheid over je lichaam e.d. je bent net een maand bevallen!! geef jezelf even wat tijd!

NOg even wat kleine lieve dingen;

Ik maak altijd brood klaar voor mijn man en doe dan een briefje erbij met LUV YA..

Of idd een lief smsje (of een spannende) hangt van je bui af haha

Massage

en afspreken met jezelf om minimaal 1 complimentje per dag te geven en ER GEEN EEN terug verwachten dan is ie pas gemeend.

En leuke dingen doen met de kids (en dan bv samen kijken hoe ze aan het spelen zijn en hiervan genieten, nu is jouw jongste nog wat te jong haha) maar je snapt wat ik bedoel..

11. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij doen eens in de zoveel tijd lekker een avondje met ze tweetjes plannen en dat varieerd dan van een avondje thuis lekker op de bank met een filmpje tot aan etentjes, bioscoop bezoekjes, strand wandelingen etc etc ...

maar we doen ook veel dingen met ze drietjes, als we dan bv op het strand wandelen en wij gaan zitten en die kleine is lekker aan het spelen dan zijn we zo trots dat we gelijk weer verliefd op elkaar zijn hhahaha .. :D

Hier is ook wel eens een sleur hoor maar meestal als we allebei zoiets hebben dan gaan we er meteen weer aan werken .. :D

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi ja dat bedoel ik is echt een geweldig gevoel!!

13. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Isamdemi ik snap dat ik net ben bevallen, het gaat ook niet persé over nu hoor, het komt en het gaat zeg maar ook voor dat ik bevallen/zwanger was.

Deel Deze Pagina