de zogenaamde gevaarlijke hond

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ik zou mijn kind ook weg rukken, ik wil niet dat mijn kind de kans loopt om gebeten te worden, en elke hond is onvoorspelbaar dus ook jou hond ...

ik kan haar reactie wel begrijpen ...

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn kinderen mogen pas een hondje aaien als het baasje het goed vind. En dan niet over het hoofd inderdaad maar gewoon over het lijfje.
    Je weet gewoon nooit hoe een hond van te voren reageerd. Niet iedere hond is zo,n sulletje als de onze:p
    Wegrukken zou ik niet doen, zo leer je ze nog niets. Ik zou uitleggen waarom ze niet zomaar een hondje mogen aaien, dat hondjes kunnen schrikken en dan kunnen bijten.

3. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb niet alle reacties doorgelezen, dus misschien zeg ik wel iets dubbel...

Wij hebben zelf een Bull echt een reuze gevaarlijk dier....niet dus maar goed sommige mensen weten dat toch altijd beter..so be it!

Wat betreft het aaien, ik leer mijn zoontje altijd eerst vragen aan t baasje en nooit zo maar aaien, bij geen enkele hond, dit uit t oogpunt, beter voorkomen dan genezen..
    Wat betreft haar reactie dat het een bull is, tja ik merk dat ook bijna dagelijks, al zijn de mensen die haar (mijn bull) langer kennen compleet verliefd op d'r, het is zo een sul!

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    @ sientje dat JOU hondje wel lief is betekend niet dat alle bul terriers dat zijn.. en dat geldt voor elk ras maar vind het onzin om mensen die er met hun kindje met n boog omheen lopen kortzichtig te noemen (in andere woorden) en dat merk je vaak dat mensen met vechthonden zo denken maar zien jullie zelf dan niet dat als dat soort hond bijt heel wat anders is dan wanneer een chihuahua bijt??

5. chantal1984

Amen ..

6. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    als een hond vasthangt aan een paaltje als het baasje ff binnen is in een winkel veronderstel ik dat het een braaf dier is. anders laat je het niet alleen toch?

7. chantal1984

Dat mag ik hopen van wel dat het dan een lieve hond is, anders snap ik niet dat je een gewelddadig dier vast bind ...

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

inderdaad mijn hond is totaal niet geweldadig eerder een clown en echt dombo eerste klas

het enige handige wat een bull terrier heeft is dat inbrekers niet zo snel bij iemand naar binnen gaan waar een bull terrier of een andere zogenaamde gevaarlijke hond

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ach gossie, wat zielig zeg!!
    Ik zou volgens mij zoooo boos zijn!

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik snap de reactie van de vrouw heel goed!
    En dat wegrukken is eerder een schrik reactie neem ik aan.
    Denk ook niet dat je boos op dat soort mensen moet worden, maar eerder op de media die zulke honden zo afschilderd.
    En wat Female24 zegt, ben k het helemaal mee eens.

11. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat was ik ook maar ja probeer dat maar eens te zijn op een meisje van 13..
    Ze had hem losgelaten omdat hij elke keer in de knoop zat met de riem met een andere hond die ze ook uitliet..
    Maar ja ik weet nu gewoon dat als ik die hond zie dat ik dan goed op let.. Probleem was alleen gisteren dat ik hem totaal niet had zien aankomen..

12. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Nou dan ben ik zo iemand die vele van jullie dus niet leuk vinden...

Als ik met de hond van me ouders loop ( springers spaniel) die alweer 10 jaar is en overal bang voor is en voor iedereen onderdanig is... Ik ben idd degene die oversteekt of omloopt als ik een bull terrier, pitbull rotweiler of dobermann zie... En zijn er nog wel meer maar om ze allemaal op te noemen... Ik loop ervoor om omdat ik er bang voor ben en dan kan je zeggen ze doen niks en andere honden kunnen net zo goed bijten maar er is een verschil tussen een beet van een tekkel en die van een pitbull aangezien dat vecht honden zijn... En tja ik moet zeggen hier in de buurt lopen verschillende honden rond die ze persee los moeten lopen en komt er een hond aan hoor die baas schreeuwen naar die beesten nou waarom moet je schreeuwen als je hond niks doet...

Ik las net het verhaal van iemand ze pupje die zo bang was dit overkwam mijn tante dus ook die had zo een terrier van 3 maanden en een mini beestje hartstikke onderdanig en er komt een man aan met die rotweilers die persee los moest en bingo ze rennen erop af en bijten het hondje helemaal dood terwijl hij zo onderdanig was...

Maar om even ontopic te blijven ik zou me kind ook weg trekken omdat ik het er zelf niet op heb en mijn kind wil leren die elke hond zomaar te aaien... Maar dat mag ze dan ook bij geen enkele hond...

13. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

als ik eerlijk moet zijn vind ik een bull terrier ook een beetje een eng koppie hebben ...sorry :) maar dat wil natuurlijk niks zeggen over het innerlijk van het hondje ,
    maar als ik met mn hond loop komen de meesten ook niet graag dichtbij (labrador gekruist met ridge back) hij heeft een ridge.
    mensen zien dus een labrador met zn haren rechtop :D
    heb ook wel eens op een braderie gelopen dat mensen me boos nakeken ;)

dus ergens snap ik die vrouw wel , maar vind het zelf ook overdreven dat mensen bang zijn voor mijn schatje ...tja:)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het kortzichtig van deze mevrouw om jouw hond meteen voor gevaarlijk uit te maken. Dit kind leert nu dat bullen een gevaarlijk ras is en dat deze bijten. Niet bepaald slim om een kind angstig te maken voor honden of een bepaald type hond. Daar kun je in de toeomst narigheid van krijgen en daarvan is het kind de dupe.

Dat het kind de hond niet mag aaien, zonder te vragen, vind ik wel begrijpelijk. Honden blijven honden en als je een dier niet kent, hoe schattig het er ook uitziet, moet je er gewoon afblijven. Rent het kind enthousiast naar zo hond toe hou je het inderdaad tegen met de mededeling dat je nooit zomaar een hond mag aaien en niet met de mededeling dat dit ras bijt.

Mogen volwassenen ook weleens leren als ze hun grote handen lekker dominant bovenop zo hondenkop leggen zonder toestemming vooraf. Ik zou zelf ook agressief worden als ik zomaar door een vreemde over mijn bol geaaid zou worden :D.

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Ah getsie zeg:( wat erg voor de pup van je tante :(
    Als ik andere honden zie loop ik ook een andere kant op, maakt niet uit welk ras.. Mits ik ze ken omdat ik ze wel vaker tegen kom en ze gewoon netjes de baas volgen dan loop ik wel die kant op.
    Maar zodra ik zie dat de hond de baas is over de baas loop ik een andere kant op.
    Ook als ik een hond los zie lopen loop ik een andere kant op, de mijne loopt aan de lijn omdat we hem nog aan het trainen zijn om ons te volgen.
    Als een loslopende hond een aangelijnde hond ziet ontstaat er ook ala minuut een dominant en onderdanig gedrag.

16. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

Mogen volwassenen ook weleens leren als ze hun grote handen lekker dominant bovenop zo hondenkop leggen zonder toestemming vooraf. Ik zou zelf ook agressief worden als ik zomaar door een vreemde over mijn bol geaaid zou worden :D.

helemaal mee eens

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Helemaal mee eens!!
    Gisteren vroeg een volwassene voor het EERST sinds 5 maanden aan me of hij de hond mocht aaien, mn mond viel open van verbazing!:$

18. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb zelf ook zo'n gevaarlijke bull ;)
    Maar hoe meerdere hiervoor gemeld hebben, geen enkele hond is betrouwbaar. Ik wil zelf ook niet dat Jelina vreemde honden aait(ik vraag eerst aan het baasje of het mag). Je weet nooit hoe een hond kan reageren.
    Mijn baas had ook een bull, een heel lieve hond, maar die gaf elke keer van die liefdesbeetjes die dus resulteerde in regelmatig blauwe plekken.

19. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Waar heb je het over? :( Je doet alsof het kind er een trauma van krijgt. Nou valt best mee hoor. Beter bang van vreemde honden dan een hap in z'n gezicht.

20. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Een kleine hond kan ook flink wat schade aanrichten.Hangt er vanaf waar hij bijt. Maar als zo'n beestje een klein kindje bijt kan die er gerust wat van overhouden. Vaak zijn kleine hondjes ook nog bijtgrage hondjes. Ik zie het hier in mijn omgeving. Om het minste of geringste hap!!! Soms heb ik het idee dat eigenaren van kleine hondjes hun hond niet hoeven opvoeden. Des te meer het dan weer wordt verwacht van mensen met grote honden.
    Wat ik gewoon jammer vind is dat sommige dingen altijd op bepaalde rassen wordt gegooid. Als je door vraagt weten ze vaak niet eens waar ze het zelf over hebben. Het grootste aandeel in zulke dingen heeft de media. Als een retriever bijt wordt er gespoken van een hond. Is het bijvoorbeeld een rottweiler wordt, ras, leeftijd en het liefs het adres vermeld. Vaak wordt het verhaal aangedikt of verdraaid. En daar kan ik soms best van balen.
    Een gezonde hond zal niet zomaar bijten, er is altijd iets aan vooraf gegaan. Jammer is dat veel mensen er geen verstand van hebben, zo kunnen ze ook de signalen missen die de hond afgeeft. En dat kan juist veel bijt incidenten voorkomen.

Let wel: Er zijn ook gedrags gestoorde honden, dat is niet ras afhankelijk. Vaak zijn deze honden doogefokt en geselecteerd op uiterlijk en niet op gedrag.Deze honden zijn niet te vertrouwen.Die hebben een kronkel en horen niet thuis in deze samenleving.

Deel Deze Pagina