de zogenaamde gevaarlijke hond

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ja maar dat weet zo'n moeder niet, neem aan dat er geen bordje om zijn nek hangt '' ik ben niet gevaarlijk ''

en dan nog is geen hond te vertrouwen ook jou hond niet

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben hier in de straat wel een paar aso's wonen die hun voordeur openzetten en de jack russel van hun iedereen die er langs fietst in de benen wil bijten.. bij mij dus ook gebeurd en ben daar direct aan de deur gegaan en gevraagd of ze die hond willen aanlijnen of binnen halen... volgende keer fiets ik er weer langs en dat beest pakt me zo in mn enkel dus uit een reflex heb ik dat beestje naar achteren getrapt.... en toen ineens waren ze boos!! nou moeten ze dat valse beest maar binnen houden!!! er wonen hier heel veel kleine kindjes in de straat die doodsbang zijn voor dat valse beest... ik heb ze gewaarschuwd als ik um nog eens zie dat hij dan een probleem heeft...

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn kids mogen zoieso niet op anderen hondenafstappen die ik niet ken
    begrijp haar ook wel

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik had mijn kind denk ik ook weggetrokken, ik weet toch niet hoe lief jouw hond is? of hoe schoon?

ik ben een keer gebeten (door mijn spijkerbroek heen!) door een hond. nee ik ben genezen, dat baasje zei ook altijd "hij doet niks hoor"

je hebt wel gelijk dat het niet uitmaakt welke hond het is, alle honden kunnen bijten, niet alleen jouw soort hond.

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    #45 debq, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Er is een verschil tussen "op honden afstappen en vragen om te aaien" en op honden afrennen. Ik heb het idee dat mensen zonder honden denken dat kinderen alles maar moeten mogen bij honden, het enigste wat een hond kan is grommen, blaffen, likken of bijten. Mensen moeten begrijpen dat een bijt vaak een schrikreactie van een hond is. Snap me niet verkeerd, ik keur het niet goed, maar ook niet dat ouders hun kinderen niet opvoeden.
    Zelf ben ik toen ik 2 jaar was ook gebeten door een hond, in mijn gezicht en heb nu, bijna 25 jaar later, nog steeds de littekens in mijn gezicht staan. Ik liep langs die hond af en struikelde over zijn poot of zo iets toen hij aan het slapen was, hij schrok dus ook. Ik weet dit alleen nog van verhalen hoor.
    Het is idd een verschil wat voor een hond je bijt, maar ik vind echt dat het NIET ALTIJD de schuld van de hond is.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier ook al aanvaringen gehad over onze Bull.. Ze is echt een dombo en een sul van de bovenste plank:D

Onze buurmeisjes zijn helemaal gek van haar en zij op hun.. Toen de zus van mn buurvrouw op moest passen en ik haar uit ging laten trok ze gelijk de kindjes weg.. Ik moest haar een muilkorf voor doen want die beesten bijten.. lekker kortzichtig.. Buurmeisjes zeiden al nee hoor, ze is hartstikke lief.. maar als ze nog een keer in de buurt kwamen van onze hond was het niet best.. Sorry maar vind dat nogal ver gaan.. Ze mag dan wel een bull zijn en er eng uitzien maar vind zulke reacties echt kortzichtig..

We hebben haar altijd vast aan de lijn met uitlaten, ze is heel enthousiast en vliegt zo de straat over, en daarnaast loopt hier een valse herdershond rond die honden aanvliegt..

Elke hond is onbetrouwbaar, zelfs die van ons al moet er veel gebeuren wil ze gaan bijten (nog nooit gebeurd hoor;))

Snap de reactie aan de ene kant wel, wij willen ons zoontje ook leren niet zomaar elke hond te aaien.. Onze hond is dan wel een schat van een beest maar dat is niet elke hond, ongeacht welk ras..

Las trouwens dat iemand zei dat bull terriërs vechthonden zijn, nou niet dus.. Werden gebruikt bij stierenvechten, om de beesten bij elkaar te blijven drijven.. maar vechthonden zijn het zeker niet.. (pitbulls daarentegen dan weer wel)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik wil ook niet dat ons kind 'zomaar' een hond aait. Eerst netjes vragen, om ongelukken te voorkomen. Een hond kan schrikken, of er gewoon weg geen zin in hebben.

Maar om je kind weg te rukken vind ik te ver gaan. Zo leer je een kind angst voor honden aan, wat mij totaal onnodig lijkt. Ik zou niet willen dat mijn kind schijt benauwd wordt als hij een hondje ziet. Hondjes zijn over het algemeen hartstikke lief en leuk, en als je het netjes vraagt dan weet je meteen of je ze kan aaien.

Wij hebben dan een Amerikaanse Stafford, maar heb tot nu toe ( gelukkig ) maar 1 keer meegemaakt dat iemand zijn hondje weg trok. Een kindje nog nooit. Maar nu is Ollie ook best wel lomp, en ik wil niet dat een kindje omver gelopen word.
    Als hij rustig benaderd wordt, is hij zelf ook rustig.

Daarnaast vind ik het ontzettend belangrijk dat mijn kind met een liefde voor dieren opgroeit, en geen angst. En als je je kind zo wegrukt, maak je een kind onnodig bang.
    Behoedzaam en op je hoede, natuurlijk, maar meteen zo overtrokken reageren. No thanks.
    Ik was waarschijnlijk omgedraaid en weg gelopen, lekker laten gaan zulke mokkels.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad helemaal mee eens!

Hier gelukkig ook maar één keer meegemaakt dat een vader panisch naar zijn zoontje begon te gillen dat hij op wel drie meter afstand van onze strak aangelijnde old english bulldog kwam. Het arme kind begon spontaan te huilen van schrik en welke boodschap geef je het kind nu mee?

9. Alita

Alita Niet meer actief

Maar ik ben zelf ook minder bang voor een golden retriever dan een stafford...sorry maar dat gaat vanzelf...

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het is gewoon jammer dat veel mensen alleen op het uiterlijk afgaan van een hond.. Sommige mensen waarschuwen hun kind wel voor een bull terrier/stafford/herdershond maar niet voor een teckel of shi tzu terwijl die kleintjes ook venijnig kunnen bijten..

Over het algemeen genomen zijn bull terriërs heel vriendelijk van aard.. Sullig, energiek en ontzettend lief voor kinderen.. Het heeft uiteraard ook met opvoeding te maken, maar goed dat geldt voor elke hond en het zal heus wel zo zijn dat er een vals exemplaar tussen zit maar dat heb je bij elk ras..

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, niet iedereen vind een stafford er knuffelig uit zien ( ik wel! :D ) het is natuurlijk een 'stoere' hond om te zien. Eng vind ik ze totaal niet, dan nog eerder sullig.
    Maar ik ben een dieren freak, en zal proberen elke hond te aaien :p

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ik kan ook mensen met een stafford en dat is een superlief beest maar ik ben gewoon eerlijk...een golden retriever ben ik minder snel bang voor dan een stafford....

13. Alita

Alita Niet meer actief

wij hebben zelf altijd beesten gehad en vindt zelf honden ook geweldig maar ik ben gewoon eerlijk...

14. Alita

Alita Niet meer actief

;)herhaal mezelf hahaha

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahahaha. Ik moet zeggen dat ik voor geen 1 hondenras bang ben.
    De 1 vind ik er wel wat toegankelijker uitzien dan de ander.

16. Alita

Alita Niet meer actief

ja bang is een groot woord idd.......maar het is hartstikke stom natuurlijk!!!
    Maar het komt ook wat de mensen er vaak van maken he van die beestjes dat het zo`n gevaarlijke honden zijn.....

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dat ze haar kind weg trok, dat snap ik best...niet dat ik zoiets doe overigens haha.....maar dat ze dan beweerd dat dat soort honden per defenitie vals zijn, nee dat vind ik dan weer een foute opmerking.

Ik vertrouw overigens een Bull eerder als een Mechelaar, maar ook dat is weer door persoonlijke ervaring.

Maar ik zou in die situatie, als ik die vrouw was en ook hoe ik het doe met Eva, ze rustig tegen houden en uitleggen dat ze niet zomaar honden mag aaien.
    Eva is ook dol op alle honden(zelfs na een bijtincident), alhoewel de Bull Mastif van vrienden dan net weer iets te groot is in haar ogen haha.
    Maar goed, als ik zie dat ze op een hond afloopt zeg ik; Eva, wat moet je altijd doen...oja, mama eerst vragen anders bijt het hondje misschien.

Persoonlijk vind ik het niet fijn als de kinderen bang zouden zijn voor dieren, probeer gewoon te leren dat dieren niet eng zijn, maar wel dat ze voorzichtig moet zijn omdat ze iets kunnen doen als ze bijv schrikken.....dit vind ik zelf belangrijker als dat ze uit angst dieren vermijden

18. Skye

Skye Niet meer actief

Mijn mechelaar is erg eenkennig! Er moet dus ook geen vreemde zijn die wild op haar af komt lopen en hara gelijk gaat aaien over haar kop, want dan is het gelijk heel hard blaffen en in de lucht happen! Als mensen ook vragen "bijt ze?? Dan zeg ik alleen maar "weet ik niet". Want dat weet ik ook echt niet. Daarom zeg ik altijd tegen mensen als ze haar willen aaien "doe maar niet!"

En ik heb daar geen problemen mee! Vreemde hoeven ook echt niet aan mijn hond te komen. Het hoeft van mij geen allemansvriend te zijn! Daar is het het ras ook niet voor! Als ze voor eigen mensen maar lief is, en dat is ze!!

19. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Ik zou idd ook m'n kind wegtrekken, ben wel van plan om hem te gaan leren dat hij niet iedere hond kan aaien.

Mijn franse bull maakt het niet uit, die is helemaal gek van kinderen. M'n Mechelaar hoeft ze echter niet in de buurt buiten, niet dat hij ze iets aandoet maar hij is gewoon te enthousiast en loopt ze zo omver.

Heb wel eens zo'n kind achter me aan gehad wat steeds maar wilde aaien, heb dat kind echt honderd keer gezegd dat hij dat niet wil.. Uiteindelijk bleef dat kind toch achter me aanlopen en springt me mechelaar zo op dat kind.. Tsjah dan kan ik er ook niet veel meer aan doen, wie niet horen wil...?!

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    @ts ik heb een staff weet precies hoe je je voelt

Deel Deze Pagina