de zogenaamde gevaarlijke hond

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik weet zeker dat ie van het idee al helemaal blij wordt! :)

En ik doe dat trouwens ook hoor, als ik aangelijnde honden zie aankomen in het losloopgebied, lijn ik hem ook aan. Ook als mensen echt heel angstig zijn en het normaal vragen, dan lijn ik hem ook aan. Kwestie van respect voor je medemens...zou alleen zo leuk zijn als mensen dat andersom ook deden, respect tonen, ipv te oordelen over een hond op basis van zijn ras!

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar... hoe weet jij nou of die mensen hun hond aanlijnen omdat ze er vanuit gaan dat hij gevaarlijk is of omdat ze dat gewoon altijd doen als ze zien dat de andere hond ook aangelijnd is.
    En hoe weten jullie zo zeker, dat al die mensen die een bochtje omlopen of laten merken dat ze het niet fijn vinden als de hond op ze afkomt, dat dit met het ras te maken heeft? Er zijn ook gewoon een heleboel mensen (zie ook de voorgaande reacties) die dat sowieso niet fijn vinden!

Dus wat betreft 'oordelen': een deel van de mensen zal inderdaad alleen op bepaalde rassen reageren. Maar dat geldt echt niet voor alle mensen. Houden jullie daar ook rekening mee? Dat misschien maar 20 of 40 of weet-ik-veel-hoeveel procent van de negatieve of 'angstige' reacties met het ras te maken heeft en de rest gewoon met honden in het algemeen?

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik ben zelf met honden opgegroeid en ben er niet bang voor, maar zou ook nooit zomaar naar een hond toestappen en die gaan aaien.
    Straks schrikt die hond oid!
    Ik leer mijn zoon dat honden niet eng zijn, maar dat hij altijd even moet vragen de hond te aaien.
    En dat is ongeacht ras of grootte van de hond!

Buren van m'n moeder hebben 2 rotti's die al wild worden als je aankomt lopen buiten, maar zodra ze m'n zoontje zien zijn ze helemaal super lief en blij!
    Ze zijn alleen stukkie groter en zwaarder dan mijn zoontje (5) dus ze moeten wel zachtjes doen.
    Zodra ik de hand van mijn zoon pak om door te lopen vreten ze me bijna op, want dat willen ze niet.
    Maar toch, je moet altijd voorzichtig blijven, het blijven kids en dieren!

Hoe die vrouw reageerde vind ik slecht, en ook andere berichtjes van grote honden stout, kleine honden lief gaat er bij mij niet in.

Hier woont zo'n klein mormel, die stikt onderhand in z'n eigen kwaadheid en geblaf als tie buiten loopt.
    Zelfs tegen blaadjes valt hij uit hahahaha!!!

Je moet gewoon respect hebben voor dieren, als ze vals zijn is dat meestal de schuld van het baasje, niet van de hond (of het is het karakter, maar ook dat is bij iedereen anders)

4. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja. De '' gevaarlijke '' hond. Ik moet er altijd heel erg om lachen. Het zijn vaak van die ongelovelijke schatten.

In mijn buurt, sorry als ik nu mensen tegen het borst stoot, is totaal niet mijn bedoeling, hebben een paar types jonge jongens dat in groepen hangt, zulke honden.

Een soort status symbool, maar ze lopen altijd los, zijn altijd lief en luisteren heel goed. Ondanks dat de baasjes, ook kwaad uitziend, valt heel erg mee overigens, nog wel eens willen voordoen dat ze gevaarlijk zijn. Maar als ik er langsloop met mijn honden dan spelen ze even en 1 hond, kruising stafford/pit bull, komt altijd naast mij staan. Ik aai hem even en hij gaat meespelen een soort van hallo zeggen denk ik.

Ikzelf had een schatje van een Jackje, kinderen waren er gek op, alleen hij totaal niet op kleine kinderen. Voor wij hem kregen woonde hij bij kleine kinderen, hierdoor heeft het beestje veel ''speelse'' tikken gehad.

Moest altijd kinderen wegsturen, ouders leren dat zij hun kinderen niet op honden moeten laten afgaan, ook al zijn ze nog zo liefuitziend.

5. Seth

Seth Niet meer actief

het is sowieso slimmer om te doen.... want een niet aangelijnde hond... laten snuffelen aan een WEL aangelijnde hond kan dus wel voor vervelende situaties zorgen...omdat de aangelijnde hond zich dan bedreigd kan voelen.... , terwijl als ze beiden los zouden zijn, ze dit probleem niet zouden hebben.....

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ehm, omdat ze dat ook gewoon zeggen? ;)

7. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    och dat zou een opmerking van mij kunnen zijn "gevaarlijke hond" zulke terriers staan er tamelijk bekend om dat ze als ze een keer bijten niet gauw loslaten, net als pitbulls en alle soorten terriers. onze kinderen rennen ook op allerlei honden af, maar ik heb helaas ook iemand in mijn vrienden kring die dus beste littekens heeft opgelopen van een 'gevaarlijke hond' en jawel in zijn gezicht. dus voordat je oordeelt over een reactie van een moeder die op dat moment in een reflex handelt en zo'n uitspraak doet is het misschien handig om gewoon te denken dat die mevrouw misschien een nare ervaring heeft met dit soort honden en niet iedereen vind ze er zo schattig uitzien als de eigenaars.. sorry voor mijn uitgesproken mening maar honden aan een lijn kunnen zich door kinderen bedreigd voelen omdat ze die als concurrentie kunnen zien en daardoor anders reageren als jij misschien verwacht..

8. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Sjmmie, ik zou mijn kinderen dus nooit zomaar op honden af laten rennen.

Er zit wel een verschil tussen oplettend zijn en een kind angstig maken zoals de vrouw deed van t verhaal van ts.

Elke hond die aangelijnt zit 'kan' bijten, daar hoeft het niet een bepaald soort voor te zijn.

9. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik weet wat voorn mensen hier wonen in dit klein dorpje en ken zo goed als iedereen in dit dorp en de meeste kinderen die hier wonen zijn gek op bikkel ik woon naast een school bijvoorbeeld
    heel veel kinderen komen er vaak aanlopen (dit deden ze voorheen niet ze renden op bikkel af maar heb hun toen uitgelegt als je op een hond af rent en hond kan schrikken of enthousist kan regeren)
    veel ouders kennen bikkel dus ook ik zeg dan als de kinderen aan komen lopen bikkel zit en gaan ze een voor een bikkel aaien bikkel gaat dan uiteindelijk maar liggen op de grond want ze zijn hier gek op bikkel dezelfde vrouw die haalt haar kinderen bij de zelfde school en ziet vaak genoeg hoe bikkel met de kinderen omgaat

ik heb een nichtje van 5 en die vraagt altijd of ze bikkel vast mag houden en dan mag dat ik heb een 2e lijn en die maak ik dan voor de vast maar dan gaat hij heel rustig wandelen en honden intresseert hem niet dus dat scheelt behalve als ze heeel agressief zijn dan blijft hij wel bij me maar gaat heel boos grommen 9 van 10 keer houd de andere hond dan op

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Weet je, het blijft toch een beetje vechten tegen vooroordelen en ook ervaringen van mensen.
    Ik heb alle respect voor mensen die liever voorkomen dan genezen, maar wat ik al meer las, angst aanjagen is ook niet goed.
    De eeuwige gulden middenweg..

11. noukie89

inderdaad

12. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ten eerste:
    een bull is gewoon te dom om te bijten (ik kan het weten,ik heb zelf zo`n sul bij me op de bank liggen...).

Ten tweede:
    die mevrouw moet haar kind leren dat er ALTIJD eerst gevraagd moet worden of de hond geaaid mag worden (mijn dochter van 3 weet dit al...)

Ten derde:
    de reactie van die vrouw is verschrikkelijk overdreven,ik laat mijn dochter eerder een stafford aaien dan een chihuahua.

Ten vierde:
    voor alle mensen met een vooroordeel tegen de "gevaarlijke vechthonden" : lees eerst maar eens op internet de bijtlijsten,dan zie je dat de kleinere rassen het meest vals zijn (dat kan ik zelf ook weten,hen zelf ook nog een Jack Russell).

Ten vijfde:
    hou je Bull in ere,het zijn de allercoolste honden die er zijn!

13. veertje

veertje Fanatiek lid

#93 veertje, 27 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2010
    Ik trek mijn kind ook weg als hij zonder te vragen aan de eigenaar naar een hond loopt, je kan namelijk niet aan een hond zien of hij kind vriendelijk is. Of het nou een poedel is of zoals wij hebben een rottweiler.
    Mijn zoontje is nu 3 en weet dat hij niet zomaar hondjes mag aaien zonder het te vragen aan de eigenaar en hij mag ze ook niet aaien als ze bij de winkel zitten..

14. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Ik zou als ik een kind heb hem of haar ook geen vreemde honden laten aaien..

We hebben hier thuis een Engelse Stafford lopen nou echt, ik heb nog nooit zo'n lief beest meegemaakt als de mijne!
    Tuurlijk hun bijt kracht is anders, maar ik nog nooit ''die gevaarlijke honden'' die ik tegen kwam vals zien doen!
    Terwijl mijn hond ''die gevaarlijke'' al 3x gebeten is, 2x door een jack russel en 1x door een golderen teriever en mijn hond stond er echt bij te kijken'hey, wat doe je nou. Maar owwee als ie terug gebeten had dan krijg je weer te horen'' kijk is weer zo'n Pittbull'' :x

15. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    1.Een bull is niet te dom om te bijten,die van jou mischien wel maar een normale hond is niet te dom om te bijten.

2.Mischien wil die vrouw dat ook wel aan het kindje leren maar zoals je zelf weet luisteren kinden niet altijd.

3.Zoals eerder gezegt je weet niet waarom die vrouw zo reageert,mischien heeft ze zelf een slechte ervaring en is het een schrikreactie.

4.Ik ken de cijfers niet maar het zal best waar kunnen zijn,ik wil natuurlijk nooit dat m'n kind gebeten word maar een bijt van een chihuahua lijkt me toch minder heftig dan een stafford.Ik ben zelf gebeten door een boomerhondje en door een mechelse herder,nou dat verschil merk je wel hoor!

5.Dat is natuurlijk helemaal niet waar,dat zijn teckels ;) :D

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lieve of mooie dieren of niet....
    het blijven dieren!

en dieren zijn altijd onvoorspelbaar!!!!

17. Knuf de Konijn

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL

Klopt als een bus, als beide honden weg kunnen dan voelen zij zich beiden niet bedreigd.

Als ik een hond aangelijnd zie worden roep ik altijd of hij wat doet. (bijna nooit) Als de baas dat antwoord laat ik ze ik los. Bijna altijd spelen ze leuk en lopen we verder.

1 keer had een van mijn honden wat ruzie met een ander hond, je kent het wel, blaffen, snauwen en grommen. Maar dat is net als met mensen. Ik mag de een ook en een ander totaal niet, als je dan doorloopt, niet aan de hand.

18. Knuf de Konijn

19 jun 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL

4. chihuahua, had er laatst 1 aan mijn vinger hangen, venijnige tandjes hebben die dingen hoor. Het kreng liet nog niet los ook :D;)

5. Van jou ook niet waar. Pinchers en Benner Senners rocken de wereld rond :D:D

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij hebben een labrador.
    Labradors staan er om bekend dat ze super kindvriendelijk zin.
    Maar ja je weet nooit, ik denk dat er bij iedere hond wel een risico zit dat ie een keer iets kan doen.
    Onze hond heeft nog nooit iets gedaan.
    Maar ik snap die vrouw niet zo goed, want stel dat jou hond gevaarlijk zal zijn en mensen iets aan zal kunnen doen had je ze echt niet vast aan een paaltje bij de supermarkt gedaan.
    Een vriendin van mij heeft ook zo'n hond.
    Hij is wel wat lomp, maar ow wat een het een goedzak, echt een schat van een beestje.
    We hebben hem 2 jaar geleden zelfs 3 weken in huis gehad omdat die vriendin op vakantie ging.
    Nou nog niet een keer een probleem met hem gekocht.
    echt super lieve hond.

20. noukie89

het schijnt ook dat mensen veel verstand hebben van zo zogenaamde gevaarlijke hond
    want ja hoort zoveel verhalen over een pitbull stafford bull terriers die bijten

nou niet dus he weetje wat het probleem is de verhalen waarvan het een keer mis gaat en goed mis gaat
    worden gelijk verspreid door de media en dan is de hond fout
    nee het baasje of wie weet werd de hond wel gepest door die gene want ja ze zullen echt niet de waarheid vertellen wat er echt gebeurd is want het zijn toch zulke gevaarlijke honden

bij deze ga eens kijk op internet of dat hondje van je ook z´n lieverd is

iik ben in het verleden ook gebeten door een maltezer
    als zo beest bij me in de buurt komt ben ik er vandoor

Deel Deze Pagina