de zogenaamde gevaarlijke hond

Discussie in 'De lounge' gestart door noukie89, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. \
    hier bij de c1000 lag pas ook een heel leuk klein maltezertje
    mijn oudste dochter zegt, kijk mama wat een lief....HAP zei het lieve hondje :$
    Voordat ik had kunnen zeggen af blijven

dus het maakt niet uit of het groot of klein is of pitbull of labrador of herder of terrier is
    je moet je kind gewoon leren dat ze een dier wat aangelijnd loopt of ergens ligt nooit zomaar mogen aaien..
    EERST vragen

2. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    heb zelf een rottweiler en een stafford gehad... Beide super lief ook voor de kleine..maar sommige onverwachte bewegingen van 'vreemde' vonden ze niet altijd leuk.. maar als ik me dan inleef in een dier..ik vind dat ook niet leuk als er via achter iemand ineens op me rug klopt ofzo kunnen ze ook een lel verwachten hahaha

maar ik laat myn zoontje ook nooit zomaar een hond aaien.. trouwens geen 1 dier...
    We hebben een konijn gehad die was nog valser dan de meest valse hond die er rondloopt.. alle beesten kunnen ineens "toeslaan" hoe lief ze ook zyn... dus eerst vragen, dan aaien..

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Ik leer Demi al vanaf zo jong mogelijk dat ze eerst moet vragen als ze een hond wil aaien.

Maar ja ook al kent ze de hond, dan nog moet je er altijd rekening mee houden dat het een dier blijft en dus onbetrouwbaar. Ik ben vroeger gebeten door de hond van mijn tante (paar mm langs mijn halsslagader). Die hond zag ik wel vaker. Lag overigens aan de opvoeding.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    daarom moet je je hond gewoon thuislaten als je gaat winkelen, vastbinden aan een paal als je boodschappen gaat doen vind ik zo vreselijk onzinnig, laat hem dan thuis, arm beest.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou idd, ik snap niet dat mensen boodschappen gaan doen en dan hun hondje mee nemen ... alsof hij niet ff alleen thuis kan zitten ;)..

en geen hond is te vertrouwen, groot of klein dik of dun het maakt niet uit, en ook al is hij nog zo lief thuis mijn kind zal nooit of te nimmer een hondje zomaar aaien en probeerd hij dat wel dan zal ik hem weg trekken en dat heeft niets te maken met het feit dat ik hem bang wil maken voor honden maar ik wil hem er wel op wijzen dat je dat niet zomaar zonder te vragen mag doen ...

en TS niet iedereen heeft verstand van honden dus hoe kan je dan tegen die moeder zeggen dat ze haar kind niet zo bang moet maken voor honden ? .. Ik vind het zowieso geen bang maken als je je kind weg trekt maar goed ...

6. mieppie1

mieppie1 Actief lid

9 nov 2009
    159
    0
    0
    roermond
    Ik zou mijn kinderen ook wegtrekken hoor!!
    Zelfs als het baasje zegt, je kan hem aaien, is het niet altijd te vertrouwen weet ik helaas uit ervaring!!
    En zijn mijn kinderen later wat bang voor honden, beter dat dan een misvormd gezicht van zo'n beest.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Voor wat betreft het boodschappen doen, waarom iemand zijn/haar hond meeneemt? Omdat het soms gewoon handig is misschien?

Mijn honden uitlaat route loopt langs de supermarkt. Dus ik ga niet eerst 20 minuten terug naar huis lopen met twee kinderen om dan vervolgens weer naar de supermarkt te gaan als ik ff een brood of zo moet hebben. Mijn honden zitten dan prima ff buiten. Als mijn honden niet kindvriendelijk zouden zijn dan zou ik het niet doen.

Als ik grote boodschappen moet doen dan ga ik op de fiets en dan gaan ze inderdaad niet mee want ik ben het er wel mee eens dat ik het voor de honden zelf te riskant vind om ze langer dan 10 minuten buiten te laten zitten.

Ik vind het een onzinnige discussie, zo kan je van iedereen wel iets vinden en niet snappen. Zo vraag ik me wel eens af waarom mensen op een drukke zaterdag hun kinderen door de supermarkt laten rennen en gillen, maar die mensen hebben misschien d emogelijkheid niet om hun kinderen ergens te laten of op een ander moment boodschappen te doen.

Voor wat betreft het aaien, ik heb zelf twee honden, maar leer mijn kinderen ook om pas te aaien wanneer het mag van de eigenaar, ongeacht het ras. Zo ken ik spaniel die zo gepest is door een kindje als pup dat ze nu doodsbang is voor kinderen en dus direct uithaalt.

Mijn zoon is ook een vreselijke lomperik als het om honden gaat. Onze honden vinden alles maar dan ook werkelijk alles goed maar ik heb al meegemaakt dat honden naar hem uithaalden omdat ze van hem schrokken de ene keer was het een mechelaar maar ook een keer een beagle. Ik neem die honden niks kwalijk, die zijn gewoon hond.

Waarom die vrouw dat op zo'n abrupte manier deed......
    Misschien had ze gewoon haar dag niet?
    Misschien luisterde het kind de hele ochtend al niet, was haar geduld op? Ws het de zoveelste keer dat het kind zomaar op een hond afliep en had ze geen zin om tekst en uitleg te geven?

Maak je er niet zo druk om.
    DAt ze die hond als gevaarlijk bestempeld zegt iets over vooroordelen die mensen nou eenmaal hebben.

Deel Deze Pagina