schoppen...

Discussion in 'Zwangerschap' started by lady1978, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lady1978

lady1978 Lid

Jun 14, 2009
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 23wk zwanger van de 1e en al sinds de 18e week voel ik de kleine meerdere keren per dag schoppen. Echt heel leuk! Sinds kort kan ook mijn vriend het voelen met zijn hand op mijn buik.

Hebben jullie dit ook? Volgens mij wordt het een voetballertje... wat een kicks zeg!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Ja heb ik ook. Al voel ik het al vanaf week 12.

Bij isabella voelde ik echt heel weinig en pas echt goed bij 30 weken.

Nu al echt heerlijke schoppen en soms zie ik zelfs de buik al op en neer gaan.

3. emni

emni Actief lid

Aug 11, 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Ik voel hem/haar ook al vanaf de 16e week:D
    Voelt geweldig!!!

Ik weet niet of jullie ook een doptone thuis hebben??
    Wat dan ook wel leuk is is dat je daarmee gewoon op zoek gaat naar het hartje en als het goed is drukt de kleine dan dat ding steeds weg!!:) Is heel leuk en grappig!!!
    Zo heeft mijn vriend hem zondag ook goed gevoeld;)
    Zo krijgt hij er ook wat meer van mee!!:):)

Liefs Emni

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Weet je wat ook super is :D
    ik lig nu op mn rug met de afstandsbediening op mn buik en die word regelmatig omhoog geschopt :D
    ik voelde haar ook al met 16 weken zeker (ook wel eerder maar dat was nog een beetje twijfelachtig ;)

laatste keer bij de vk 20+2 dagen
    -je kunt hem zeker al wel voelen
    -jazeker al
    -aan man: jij kan hem vast ook over een tijdje wel voelen
    -man: maar ik voel hem al :D al

5. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

Apr 15, 2008
    1,366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Leuk is dat hè! Hier ook zeer duidelijke schoppen. 's avonds als ik naar bed ga, ga ik ook standaard eerst een tijdje met mijn handen op mijn buik liggen op mijn rug. Begint ze helemaal te schoppen! :D
    TIP: Ga rustig op je rug liggen en voel met je handen waar je baarmoeder zit. Masseer zachtjes de baarmoeder en dan voel je heel je kind draaien! Erg grappig!

6. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik doe dat ook elke avond voor het slapen gaan lekker een tijdje schopjes voelen :)

7. hellie

hellie Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hier een ontzettende druktemaker. Ik voelde hem met 15 weken al en mijn man voelde hem met 20 weken. Dit wordt zeker een voetballer, wat kan dit manneke schoppen zeg, en niet alleen 's avonds in bed, nee, heel de dag!:)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Ik kan niet bepalen wat druk is of niet maar voel onze kleine sinds en maand (ben nu 24 weken) en het wordt steeds duidelijer en harder. Mijn placenta ligt voor, dus dat dempt de boel mischien wat..ik voel hem wel ook overdag als ik zit en soms ook als ik sta. Soms harder dan anders maar ik voel hem regelmatig. Vooral in de avond als ik in bed lig wordt het drukker en sinds een week voelt manlief hem ook!

Hij is dus redelijk actief maar het schoppen is nog niet heel hard ofzo. Ik voel hem door heel mijn buik!Snap soms echt niet waar hij zit en wat hij nou aan het doen is haha!

Gisteren was ik zelf heel druk overdag en laat thuis. Toen heb ik hem regelmatig gevoeld maar naar mijn idee zachter dan anders. In de avond toen ik lag voelde ik wel wat maar veel minder hard en ik maakte me ongerust. Tegen de ochtend voelde ik niets meer...ik was zo in paniek! Ik weet ook niet wat en hoevaak je iets moet voelen met 24 weken...Manlief heeft me gerustgesteld maar ik kon alleen maar huilen..toen ineens met de handen van mannetje op m'n buik begon meneertje daarbinen te schoppen tegen papa's hand aan haha! En behoorlijk sterk! (zoals ik gewend was). het was een soort spelletje: mijn man duwde tegen m'n buik en kreeg een schopje hihi!Heel leuke en ontroerend maar ik was wel geschrokken..misschien wat voorbarig maar ja is eerste he, dus je weet niet wat 'normaal' is...?Werd er best onzeker van maar gelukkig voel ik hem vandaag weer als gewoonlijk: af en toe een duidelijk schopje. het is ook nu al zo vertrouwd en dan mis ik het als het niet gebeurt...

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

heeeeerlijk dat geschop in je buik he! Hier net als bij de 1e zwangerschap ook een enorme druktemaker in mijn buik! Voelde hem met 14 weken en papa met bijna 16. Mijn buik gaat alle kanten op, vooral savonds in bed en snachts wordt ik regelmatig wakker geschopt door hem!! Hihihihi

10. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik kan daar inderdaad ook echt heel erg van genieten!! Vriendlief kan de kleine meid ook steeds beter en vaker voelen..Nadeeltje: ineens wil de rest van de wereld ook voelen!!

Share This Page