Hi dames, Ik heb thuis een dreumes van 17 maanden rond lopen die volgens mij weer een sprongetje maakt. Want hij slaapt onrustig s'nachts hij huilt echt om alles en weigert s'avonds warm eten. Vooral dat warme eten weigeren frustreert mij enorm. Normaal heeft hij altijd heel goed warm gegeten, vaak kreeg hij zelfs 2 keer per dag warm eten. Afgelopen week heeft hij buikgriep gehad wat gelukkig alweer over is. Maar sinds hij beter is weigert hij s'avonds zijn warme eten. Gaat dan echt tranen met tuiten huilen. Terwijl hij andere dingen wel gewoon eet. Komt dit jullie bekent voor? Is dit een fase wat weer te maken heeft met zijn sprong? En hebben jullie misschien tips?
Je zit een beetje in een verkeerd subforum Mijn dochter heeft heel lang geen warm eten gegeten terwijl ze daarvoor heel goed at. Duurde paar maanden, ging vanzelf weer over. Ik bied overdag rauwe groente aan. Maak er geen strijd van, het is een fase en een strijd is voor niemand gezellig!
Mijn dreumes is bijna net zo oud en zat vanavond aan de stokbrood zonder iets er op, bakje druiven en een knijpfruit. Want dat gaat er goed in. Ik probeer altijd meer fruit te geven. Daarom heeft hij vanmiddag ook een appel en bakje druiven op. Soms hebben ze van die fases en alles wat er dan ingaat is mooi meegenomen. Je kan ook een groentemuffin maken als je denkt dat hij daar in kan trappen.
Ow ja sorry ik zie inderdaad nu pas dat hij in het verkeerde subforum zit. Had het met me telefoon geplaatst dus niet echt goed opgelet Maar het klopt soms ga ik de strijd wel aan om dat het nu pas een paar dagen zo is maar dat werkt alleen maar averechts. Wat gaf jij dan vooral bij het avondeten? Een boterham?
Ja, soms wel! Maar ik vind zelf een monkey platter leuk, een mooi bord met allemaal vakjes met allemaal losse dingetjes erop. Dus bijvoorbeeld twee rauwe worteltjes, een stukje komkommer, halve boterham, avocado, fruit, nootjes, stukje kaas/worst of plakje kipfilet. Steeds een paar vertrouwde dingen en een paar nieuwe dingen. En dan daarna nog wat yoghurt ofzo.