Ik vermoed dat het programma vaak ook zo ge-edit wordt dat ze idd in die categorie vallen. Dat trekt namelijk kijkcijfers als mensen huilen op tv en het lekker sensationeel is. Zou zelfs kunnen dat ze off camera vragen krijgen waardoor de emoties lekker opgezwiept worden.
Zou kunnen inderdaad, maar ik zou me zwaar belazerd voelen als ik zo neer word gezet in een dergelijk programma. En vaak hebben de vrouwen een constant wijzend vingertje naar de man toe en een hoop commentaar, maar zelf hebben ze ook nog niets uitgevoerd. Daar valt weinig aan te editen lijkt me. Zoals iemand hiervoor opperde is het misschien beter dit programma niet meer te kijken. Scheelt een hoop ergernis.
ik denk dat vooral mannen graag willen dat wij het zwakkere geslacht zijn. ze moeten voor de vrouwtjes zorgen want zonder de man zijjn we natuurlijk nergens. ik zie mezelf iig niet zo. ik kan prima zelf met een boormachine overweg en voor ik 10 jaar was kon ik zelf een band plakken. als man te lang iets laat liggen wat ik graag wil dat er gebeurt probeer ik het zelf wel als ik het nog nooit gedaan heb. soms lukt het niet maar heb het iig geprobeerd. of als het dan niet is zoals hij het wilde nou alsjeblieft doe het lekker zelf dan. ik ben opgegroeid met het idee dat je alles leren kan en je weet pas of je wat kan als je het geprobeerd hebt. toen het blok nog op tv was dacht ik regelmatig, ook bij de mannen, tssss dat kan ik zelfs.. of ik snel huil ligt er gewoon aan hoe ik op dat moment in mn vel zit. hier in topics vind ik af en toe wel dat er onnodig hard gereageerd word bijv een tijd terug stond er een topic van iemand die zwanger was en hulp zocht om te stoppen met roken want ze kon het niet alleen maar ze wist dat het echt moest. het grootste deel van de reacties waren afbranders omdat ze nog steeds rookte.. dat vond ik toen wel heel sneu. er zijn ook topics waar ik expres niet op reageer omdat mijn mening haaks staat op waar het over gaat en ts dan absoluut niet zit te wachten op mijn eerlijkheid. maar buiten de deur gebruik ik de vrouwenkaart wel eens.. gewoon omdat het af en toe wel handig is
@Cactusje: Haha, ja die 'vrouwentroef' gebruik ik heel soms ook wel. Ik merk ook wel dat juist een bepaald type daar heel gevoelig voor is. Dus als ik op die manier iets gedaan krijgen... 😇 Ik kan echt heel goed met mijn lange wimpers knipperen en ik schaam me er niet eens voor. Maar goed, als ik het niet voor elkaar krijg dat een kerel mijn probleem oplost, ga ik niet in een hoekje zitten grienen. Hooguit zucht ik een keer en los het dan alsnog zelf op. Omgekeerd ben ik trouwens ook niet te beroerd om eens een 'vrouwenklusje' voor een man te doen hoor. Niet dat er beel typische vrouwendingen zijn die ik kan, trouwens. Maar stèl nou dat er iets is dat ik wel kan, wil ik het best doen. Beetje quid pro quo.
Ik denk dat het aan karakter en opvoeding ligt. En na de opvoeding door de ouders aan hoe de partner met zijn vrouw omgaat. Ik hoor best vaak vrouwen zeggen: mijn vriend/man behandeld me als een prinses. Nou, mag ik een teiltje? Dat zijn de vrouwen die gaan huilen en drammen als hun man even niet doet wat zij willen. Vooral als ze vroeger als kind ook al het prinsesje waren hebben ze nooit geleerd om zelf de handen uit de mouwen te steken. Karakter is natuurlijk ook van invloed. Je hebt zachte en stoere vrouwen. Ieder heeft zijn eigen sterke en zwakke kanten. Ik behoor tot de stoere/tomboy vrouwen. Aan de buitenkant zie je dat niet, ik kleed me juist heel vrouwelijk enz. maar ik roep regelmatig dat ik beter een man had kunnen zijn. Ik ben opgegroeid op een boerderij en kon eerder traktorrijden dan fietsen. 😄 Ik pak net zo hard aan als een man als het om bouwen of klussen gaat en denk zelfs regelmatig als een man. Nuchter en soms een beetje kort door de bocht. Ik hou niet van gezeik. Niet l*llen maar poetsen, zeg maar. Dat heeft ook nadelen want in vrouwelijk gezelschap word ik best vaak als bot en (te) recht door zee gezien. Maar ik heb nou eenmaal liever een lekkere discussie met goede argumenten als dat zeverige geklets over koetjes en kalfjes (tenzij het echt over koetjes en kalfjes gaat, haha!). En dat laatste kunnen mannen ook echt niet. Het wil helaas niet zeggen dat ik nooit huil. Vooral sinds de zwangerschap ben ik echt een jankerd. Als ik heel boos ben of bij onrechtvaardigheid of dierenleed sta ik al snel te snotteren tot mijn eigen grote ergernis. 😏
Dat is natuurlijk waar. Maar veel vrouwen stellen zich kwetsbaar op terwijl er helemaal niets is om je kwetsbaar over op te stellen. Je kunt wel janken dat je vent niet kan klussen, je kunt ook jezelf bij de kladden grijpen en meeklussen in plaats van zielig doen. Als er echt iets is: prima. Laat je gevoelens zien. Maar dat is hier het punt niet. Het gaat hier om het lamlendige achteroverleunen, het niet zelfstandig zijn, het spelen van de rol van kindvrouwtje dat niet tegen de uitdagingen van alledag is opgewassen.
Je moet toch ook al een bepaald type zijn om je aan te melden bij zo'n programma . Nooit van mijn leven dat ik dat zou doen, dan klus ik nog liever zelf
Ik denk dat het eerder ligt aan bepaalde type vrouwen. Ik herken me namelijk zelden in dat soort vrouwengeneuzel hier op het forum. En dan word ik als 'hard en kritisch' gezien, maar misschien denk ik wel gewoon als een man?
Maar dat is het openen van een topic hierover dan toch ook? Je kan wel zeuren over wat vrouwen op tv doen, of je pakt de afstandsbediening en je zet de tv uit.
pas een aflevering gezien waarin de vrouw wel wat deed... had een nieuwe trap besteld maar toen die geplaatst was kon de voordeur niet meer open