Vloer/speel kleed schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Meis28, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van bijna 7 maanden leg ik veel op het vloerkleed in de woonkamer om op te spelen. Eerder gebruikten we dit kleed gewoon voor ons bij de bank en we hebben er natuurlijk ook wel met schoenen overheen gelopen etc. Nu leg ik er wel een XXL hydrofiel oid op zodat m'n zoontje niet direct op het vloerkleed ligt (ook ivm kwijlen/stof etc). Maar toch draait hij hier wel eens af. Ik wil dat kleed graag zo nu en dan schoonmaken maar hoe?! Het is een Ikea kleed laagpolig. Ik veeg er nu regelmatig even overheen met een rubberen stoffer (van stoffer en blik) voor wat pluisjes of stof

2. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Uitkloppen en stomen...

3. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou een goedkoop boxkleed aanschaffen. Die van de Wibra van 8 euro vond ik erg fijn, niet te dik en niet te dun. Die kun je heel makkelijk oprollen en dan past hij precies in de gemiddelde luiertas (handig mee op bezoek) en ook handig thuis. Kan een stuk makkelijker in de was!
    Vloerkleed zou ik ook uitkloppen of goed met de stofzuiger er overheen en daarna met een stoomreiniger als je die hebt. Zonder stoomreiniger lijkt me het me lastig hygienisch schoon te krijgen.

4. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Tapijtreiniger huren bij een bouwzaak of laten reinigen door een proffesioneel iemand en sowieso zonder schoenen lopen in huis denk ik..

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik zou een (uitwasbare) kruipdeken kopen en deze dan op het kleed leggen, die kruipdekens zijn vaak wel 2 x 2 meter.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Afkloppen, stofzuigen en dan goed en royaal (dus goed nat maken) afboenen met azijn.

7. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van Vanish heb je spul om vloerkleden te reinigen. Te koop bij oa Blokker.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Het gaat me meer om bacteriën etc en niet zo zeer om vlekken.. Hij kan er makkelijk op bewegen aangezien het stroef is en een losse baby deken/kleed gaat toch vaak dubbel vouwen of glijden

9. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    dettol sopje en dan boenen. Maar zou ook een uitwasbaar kleed gebruiken voor je kindje om op te spelen.

10. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Als het je om de bacteriën gaat zou ik stoppen met binnenshuis met schoenen aan te lopen en dat ding te laten reinigen

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met de stoomreiniger en dan idd geen schoenen meer aan in huis. Maar gezien er hier vaak gespuugd word op kleed etc is de vaak gegeven tip toch; een extra kleed erop..

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Tapijtreiniger huren en geen schoenen aan in huis.

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Nee schoenen doen we idd niet meer aan in huis, heb nu maar de XXL hydrofiel er op voor wat hygiene maar meneertje schuift alle kanten op en andere kleden / dekens die we hebben zijn helaas te glad vind ik en verschuiven steeds waardoor hij niet goed kan oefenen met kruipen etc

14. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Kleine man in de box op een boxkleed en het kleed een keer reinigen.
    Nog even en dan is hij te beweeglijk en houd je hem niet meer op het kleed.

15. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou gewoon een groot stuk katoen of dekbedovertrek er op leggen als je zoontje er op speelt. Hier laten ik mijn kleden altijd ophalen door een tapijt wasserette.

16. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    #16 Mom2Boys, 11 aug 2015
    Laatst bewerkt: 11 aug 2015

Deel Deze Pagina