Mijn zoontje van bijna 7 maanden leg ik veel op het vloerkleed in de woonkamer om op te spelen. Eerder gebruikten we dit kleed gewoon voor ons bij de bank en we hebben er natuurlijk ook wel met schoenen overheen gelopen etc. Nu leg ik er wel een XXL hydrofiel oid op zodat m'n zoontje niet direct op het vloerkleed ligt (ook ivm kwijlen/stof etc). Maar toch draait hij hier wel eens af. Ik wil dat kleed graag zo nu en dan schoonmaken maar hoe?! Het is een Ikea kleed laagpolig. Ik veeg er nu regelmatig even overheen met een rubberen stoffer (van stoffer en blik) voor wat pluisjes of stof
Ik zou een goedkoop boxkleed aanschaffen. Die van de Wibra van 8 euro vond ik erg fijn, niet te dik en niet te dun. Die kun je heel makkelijk oprollen en dan past hij precies in de gemiddelde luiertas (handig mee op bezoek) en ook handig thuis. Kan een stuk makkelijker in de was! Vloerkleed zou ik ook uitkloppen of goed met de stofzuiger er overheen en daarna met een stoomreiniger als je die hebt. Zonder stoomreiniger lijkt me het me lastig hygienisch schoon te krijgen.
Tapijtreiniger huren bij een bouwzaak of laten reinigen door een proffesioneel iemand en sowieso zonder schoenen lopen in huis denk ik..
Ik zou een (uitwasbare) kruipdeken kopen en deze dan op het kleed leggen, die kruipdekens zijn vaak wel 2 x 2 meter.
Het gaat me meer om bacteriën etc en niet zo zeer om vlekken.. Hij kan er makkelijk op bewegen aangezien het stroef is en een losse baby deken/kleed gaat toch vaak dubbel vouwen of glijden
dettol sopje en dan boenen. Maar zou ook een uitwasbaar kleed gebruiken voor je kindje om op te spelen.
Als het je om de bacteriën gaat zou ik stoppen met binnenshuis met schoenen aan te lopen en dat ding te laten reinigen
Met de stoomreiniger en dan idd geen schoenen meer aan in huis. Maar gezien er hier vaak gespuugd word op kleed etc is de vaak gegeven tip toch; een extra kleed erop..
Nee schoenen doen we idd niet meer aan in huis, heb nu maar de XXL hydrofiel er op voor wat hygiene maar meneertje schuift alle kanten op en andere kleden / dekens die we hebben zijn helaas te glad vind ik en verschuiven steeds waardoor hij niet goed kan oefenen met kruipen etc
Kleine man in de box op een boxkleed en het kleed een keer reinigen. Nog even en dan is hij te beweeglijk en houd je hem niet meer op het kleed.
Ik zou gewoon een groot stuk katoen of dekbedovertrek er op leggen als je zoontje er op speelt. Hier laten ik mijn kleden altijd ophalen door een tapijt wasserette.
Kan je kleed niet in de wasmachine? Hier hebben we ook 2 speelkleden van de ikea die je gewoon in de wasmachine kan stoppen LEKPLATS Vloerkleed, laagpolig - IKEA En LILLABO Vloerkleed, laagpolig - IKEA De kleden zijn vloerkleden met antislip