Hi meiden, Zoontje is nu 6 maanden, vandaag bij het CB geweest en hij is 74 cm... Wat dus betekent dat hij op +2 van de "normale" groeicurve zit. Ik maak me hier toch wel een klein beetje zorgen om, vooral omdat ik 1.80 ben, mijn vader 1.95 en mijn broertje over de 2 meter... Ik weet hoe lastig mijn broertje zijn lengte altijd heeft gevonden... Misschien maak ik me druk om niks, maar een gerustelling zou toch wel fijn zijn haha...
Mijn zoons volgden geen ene lijn meer die lagen erg ver boven gemiddeld. Zoon 1 met 6 mnd oud: 86 cm(geen typfout) en 12 kilo. Zoon 2 met 6 mnd oud: 78 cm en 12 kilo. Dochter met 6 mnd oud: 76 cm en 8,7 kilo. Mijn dochtertje inmiddels 19 mnd oud 96 cm en bijna 12,5 kilo. Op de + 4 lijn. Komt kwa lengte boven alle lijnen uit. Zoon 1 13 jr en 1m84. Zoon van bijna 6 jaar 1m42. Ook boven alle lijnen uit. Maar zo hebben ze altijd al gegroeit. Ik ben altijd ver onder de curve gaan groeien. Ben nog steeds klein. 1m63 kort. Alleen me gewicht is goed gekomen Ze hebben een lange vader(2m03). Vader van mijn dochter is gemiddeld. Ze worden beidden 2m10 geschat voor later en dochter op 1m87. Maar ik zeg maar zo: eerst zien en dan geloven
Mijn dochter was ook groot tot een maand of 9, toen ineens ging ze richting het gemiddelde en dat is ze nu precies!
Ja het blijft even afwachten, maar hoop gewoon dat hij straks naar die gemiddelde lijn gaat.... Afwachten dus maar!
Je kan je wel druk maken maar als die lang wordt, word die lang natuurlijk. Daar kan je niks aan doen. Dus zou me niet te druk maken en lekker genieten van je ventje nu die nog 'klein' is
Hebben ze bij het eerst bezoek geen schatting gemaakt? Hier zijn de jongens op 1,94 geschat en dochter op 1,78.
Jeetje, wat een lange kindjes! En ik maar denken dat die van mij met 67,5 cm lang is. Maar ik denk dat het in veel van bovenstaande verhalen dus echt terug te verhalen is op de lengte van een of beide ouders. Wat me wel naar lijkt.... die hebben natuurlijk ontzettend veel last van groeipijn... In de breedte groeien doet zo'n zeer niet, maar in de lengte... Ai! Hebben ze daar veel last van?
Ja mijn oudste heeft 2 keer per jaar echt een aantal weken dat hij echt gillend van de pijn wakker word.
bij ons is inderdaad ook een schatting gemaakt van hun lengtes. Fleur heeft vanaf het begin op de +2 lijn gezeten en zit er nu nog op.
hier ook kindjes die keurig de + 2 lijn volgen (soms eronder, dan weer erop). Geschatte lengte van onze zoon is 198 cm en onze dochter 185 maar ook hier eerst zien en dan geloven.
Alle 3 mijn kids lopen onder de ka in het zh vanwege hun harde groei om goed bij te houden. Vandaar dat er een schatting is gemaakt. Ook hand/pols rontgen fotos om de botleeftijd te bepalen. Bij mijn meisje doen ze het pas met 5 jaar. Bij haar zie je nog geen botten op de rontgen hihi. Meer kraakbeen.
Hier volgt ze al heel haar leven braaf de +2,5 lijn. Nooit een inschatting gemaakt trouwens. Lange papa dus had niet anders verwacht. Bij mij is wel een inschatting gemaakt, ik ben alleen 10cm korter. Maar, ik heb een waterhoofd, wat in mijn puberteit voor schommelingen en verstoringen heeft gezorgd.