Ik wilde gisteren eventueel naar het Eksternest naar aanleiding van je tip. Maar toen ik op de site zag dat de speeltuin naast het terras is vond ik het toch wel eng haha. Want op een terras zitten mensen, en die zien ons dan! Ja het klinkt echt enorm idioot, maar ik zit daar dus echt mee. Daarom zijn we gisteren naar dat grasveld gegaan, daar was bijna niemand. Ik vond het een mooie plek voor de vuurdoop...
Ik snap je wel hoor, ik zou het denk ik ook niet leuk vinden. Ik denk soms nog steeds pffff regel oppas voor je kind als je weet dat t krijst ( maar dat is alleen in een restaurant) verder hoort het er inderdaad bij. In de winkel, in de speeltuin lekker boeie! En sommige zullen inderdaad denken gebrek.aan opvoeding ofzo, zoals mn schoonmoeder want haar kinderen WAREN perfect. Daar moet je echt maling aan hebben. Eksternest is trouwens veel meer dan speeltuin want er is ook een park en kinderboerderij. Echt gaan hoor ! Ook al huilt ze omdat ze niet weg wilt dan weet je in ieder geval dat je het goed gedaan hebt want ze heeft het naar haar zin . Gewoon duidelijk aangeven dat ze nog even kan spelen en dat jullie daarna naar huis gaan. En misschien inderdaad alles gedag zwaaien en dan weg gaan.
Goed dat je iets met haar hebt ondernomen! Is het niet een idee om met iemand anders dan bv naar dat Eksternest te gaan? Die je kan steunen en net even dat zetje kan geven? Misschien iemand van hier? Het is echt iets om jezelf overheen te zetten. Het hoort echt bij de leeftijd en er is denk ik bijna geen kindje dat zich makkelijk bij een speeltje laat weghalen bv. Hier kent hij de betekenis van "klaar". Dat gebruiken we bij alles, klaar met eten, klaar met spelen, klaar met douchen, klaar met tandenpoetsen, maar ook klaar met zeuren en piepen. Hij doet het evengoed wel, dat hoort erbij, maar ik zeg gewoon dat hij moet ophouden en negeer het verder. Probeer anders eens te glimlachen in jezelf en er de lol van in te zien als het gebeurt. Heel moeilijk, maar dat zal je meer vertrouwen geven als ze huilt én je krijgt denk ik ook minder kijkers. Puur omdat je er zelf zo relaxed mee omgaat. Succes!
Ik wilde even hoe het nu gaat ? Wij zijn van het weekend naar artis gegaan en zodra we doorliepen naar de volgende dieren ging ze huilen. Daarna hebben we ingebracht zeg maar dag dag tot straks en toen ging het wel goed. Denk dat kids dat echt nodig hebben om wellicht ergens weg te gaan. Misschien kan je dat ook bij de speeltuin gewoon doen. En hopelijk heb je al meer maling eraan dat ze driftig doet ?
Ja, je bent wel een beetje naief... ik vraag mij trouwens ook echt af hoe je een echt opstandige dreumes in een hoekje laat staan? Dat zou die van mij echt niet doen (ben ik ook geen voorstander van).
Dit dus, juist met een kindje dat altijd lief was, kan dit worden vergeten. Onze zoon kan heel geconcentreerd alleen spelen, maar we merken dat we door er af en toe gewoon bij te gaan zitten (dus niet echt uit het spel halen!), hij net dat stukje aandacht krijgt waar hij anders op een negatieve manier om ging vragen.