Mijn dreumes van 1j8m trekt zijn eigen haar uit zijn hoofd... raar kind! Hij duimt, en gebruikt daar altijd al graag een haar bij, meestal eentje van mijn schouder geplukt, maar ook gerust wat van de vloer of van de hond van opa&oma . Maar ineens heeft ie ontdekt dat ie zelf ook haar heeft, en trekt dus hele plukken eruit. Vooral als ie moe is, want dan duimt ie meer. In bed lijkt het tot nu toe mee te vallen, misschien omdat ie daar aan z'n knuffels genoeg heeft. Hoe kunnen we dit stoppen? Hij heeft prachtige krullen, dus zijn haar eraf is mijn allerlaatste optie.
Mijn dochter heeft het ook met de zelfde leeftijd ook gedaan. Mijn haar, van de poes geen haar die op de grond lag was veilig. En ook inderdaad bij vermoeidheid haar eigen haren trekken. Ik heb veel nee, bah, vies gezegt. En ook heb ik meerdere malen gezegt dat ze anders kaal word en niet zulk mooi haar als mama krijgt. Het is met 22 maanden overgegaan. Ze geeft nu gelukkig haren die evt op de grond liggen
Ja herken dit heel goed! Mijn zusje deed dit vroeger ook... Jarenlang! Helaas was mijn moeder genoodzaakt een tondeuse over haar bolletje te halen omdat 1 kant al volledig kaal was... Ze deed dit voornamelijk als ze verdrietig moe 'gestressed' was... Uiteindelijk wel goedgekomen.. Maar was een nare tijd... Hoor er de laatste tijd wel meer over...
Thanks voor de reacties! Mijn zoontje doet het niet uit stress gelukkig, alleen als ie moe is. Hij doet het ook niet om het haren trekken, maar om haren te krijgen waarmee hij kan duimen. Fijn om te lezen dat het vanzelf kan ophouden! Nog meer ervaringen of tips?
Heb je misschien iets van een pop ofzo met lange haren? Zodat ie daar aan kan friemelen? Maar misschien ook niet echt een optie ... Om steeds die pop in z'n handjes te drukken. Maar misschien is het wat.
Ik dacht inderdaad ook aan een pop. Of desnoods zo'n sloerie nepstaart ( sorry haha!) Van de action, dat hij ze daar uit trekt! En misschien als het alleen thuis is zijn haar naar achter met een bandje ofzo, en hopen dat het snel over is!