Ohja is ook zo een leuke, mijn ex zei dat ook altijd. En hij werd pissig als ik hem corrigeerde met 'Ik ben zwanger, maar WIJ verwachten een kindje.' Snap dat nooit zo haha
Ik vind in maanden praten juist wel acceptabel tot een kind 2 (24 maanden ) is. Op die leeftijd vind ik 1,5 jaar en 22 maanden nog best een groot verschil in hetgeen wat ze leren, kunnen, hoe het gedrag kan zijn, etc. Vanaf 2 jaar zie ik het ook eigenlijk nooit meer. Heb nog nooit gelezen dat een kind 33 maanden was, bijvoorbeeld
Ooh ik ook, enorme kriebels. Maar voorbips vind ik nog net wat erger... Waarom wordt het niet gewoon benoemd? Er is toch niets mis met het woord piemel. Zo heet dat ding nou eenmaal... Zelfde als tegen je kind zeggen, speel maar even met je tuut tuut. Of een broem broem? Dat heet een AUTO... AUUUTOOOOOO
Oh ja, dat aanbieden, dat is inderdaad ook irritant. Ik zie me al met een bordje vol spruitjes naast mijn zoon staan en zeggen: "kan ik u een spruitje aanbieden mijnheer?".... Manlief, vriendlief, hormonsters, SM (heb het ook al gebruikt, vind de afkorting wel grappig), monkeyplatter. Draagdoek ben ik ook al beu gehoord. En dan zijn er nog de banners waar soms in staat hoelang "DL of ZL" genoten heeft van mama's melk....
"Het schrijfven emt tupfouten en zonder het gebruik van leestekens zodat je het verhaal minimaal 250 keer moet lezen en dan nog miet kan begrijpen wat er staat en dan gewoon blijven doorschrijven zonder enters en alineas maar zo een lang verhaal kan ik er nu niet van maken" Niet echt 1 woord of een zin, maar het roept wel een grote: "ARGH" op. Niet dat ik altijd foutloos schrijf, maar probeer er toch een beetje op te letten. En helemaal op het gebruik van leestekens, enters, alinea's.. (het is ook best moeilijk om ze niet te gebruiken trouwens )
Haha inderdaad! Hier is het gewoon auto. Alleen het woord varken wil hij maar niet zeggen, als hij een varken ziet maakt hij knor geluidjes, haha! Maar wij noemen het gewoon varken en niet knor knor. Ik ben gewoon van het beestje bij zijn naam noemen. Trouwens ook een 'hekel' aan 22 maanden etc. Ik deed het tot een maand of 16 denk ik. Want 1 is een vrij breed begrip. Daarna ging het van 'hij is bijna anderhalf' en hij is nu nog steeds anderhalf. Straks is het van bijna 2 of in oktober wordt hij 2.
Ja, ik heb het als fulltime werkheks wel een beetje moeilijk met dat soort topics. Maar gelukkig is mijn kind altijd op de BSO, dus wordt mijn huis minder snel vies
Piemel is hier ook het woord dat dochter graag gebruikt (het liefst midden in een drukke winkel ofzo; "heeft die meneer ook een piemel?". Waarop ik standaard antwoord, "ik denk het niet, meis" ) Alleen "vagina"... tja, dat klinkt toch een beetje alsof de gyneacoloog aan het praten is. Te klinisch ofzo. Of te volwassen. Ze noemt het zelf haar "voorkantje" of haar "spleetje"... maar ik moet zeggen dat ik er nog geen keuze in heb gemaakt. @Podiki, wat is een monkey platter? Wil ik het weten?
"Heerst er iets?" Een terugkerend topic en zag het toevallig net weer voorbij komen. Dan denk ik ja.. Of het nou winter, zomer, herfst of lente is, er is altijd wel iemand ziek. En ook jij kan ziek worden ongeacht de dag, maand of het seizoen. En of er nou wel of niet iets heerst, dat veranderd toch niks aan het feit dat jij je op dat moment wél ziek voelt? Edit: dit is dus geen persoonlijke aanval op de ts die hier nu een topic over heeft lopen, dit topic is namelijk al duizenden keren voorbij gekomen.
"No way dat mijn kind onveilig wordt vervoerd, nee, ook niet voor 5 minuten". Deze zin heb ik de afgelopen maand wel 10 keer gelezen. Het is waar, maar het is zo irritant, vooral met dat "No way"
Hilarisch topic. * Ik heb over drie dagen mijn ei, en hier is mijn zwangerschapstest van vanmorgen. En, wat denken jullie? * Ik verlies bloed op de dag dat ik ongesteld zou worden. Innesteling toch? * Ik was net in de supermarkt en zag een moeder wegkijken van haar tienjarige om de boodschappen in de kar te tillen. Moet ik de kinderbescherming bellen? * Mijn kind leert net lopen, en is nu bij het kinderdagverblijf op zijn gat gevallen. Ik denk erover om eens met de leidster te gaan praten. * Ik ben zestien weken zwanger en heb net per ongeluk een hardgekookt ei gegeten. Moet ik de verloskundige bellen? * Als ik het bericht van degene die voor mij postte verdraai, vertaal in het Kantonees en weer via het Portugees terugvertaal naar het Nederlands, en dan nog eens creatief interpreteer, lijkt het net of ze iets tegen mensen met mijn stoornis heeft. Nou jaaaaa zeg!!!
O ja. Het quoten van het begin bericht van een topic, recht onder het begin bericht. Natuurlijk reageer je daarop, waar anders op? 😊