Ik quote ff een stukje van elders "er komt inderdaad iets naar de Aarde en wel in 2029 en in 2036 nog eens : geen komeet maar een grote meteoriet : Apophis De kans dat die op de Aarde terechtkomt is volgens de laatste berekeningen uiterst klein .We zullen ze op zijn minst zeer duidelijk met het blote oog zien voorbijkomen in 2029 en in 2036 nog eens , maar an veel dichter. NASA , ESA en Rusland zijn nu al plannen aan het ontwerpen indien de meteoriet toch zou inslaan . Als ze inslaat is het in het Oostelijk halfrond. En ze is niet klein , het zou een drama zijn voor de mensheid moest ze inslaan. Apophis is geen fictie ...ze komt , maar allicht alleen als aardscheerder." Sja.. weet ook niet wat ik er precies van moet denken.
Staat ook een interessant stukje op Wiki op ( ik weet het, Wiki is niet zo betrouwbaar , maar wel goed om te lezen ). De inslag kans is dus nihil. Apophis (planetoïde) - Wikipedia
Oh vooral de mogelijke inslag is interessant. Er wordt beweerd dat als er een inslag komt, dit verder geen klimatologische gevolgen heeft. Er zou een energie vrijkomen van 850 megaton, de energie van Krakatau was 200 megaton en de aarde is er ook nog steeds. Dus ALS Apophis de aarde zou raken, betekend dit nog niet direct het einde van de aarde. Dit zeggen de Russen er over: ' De asteroïde Apophis zal op 13 april 2029 tot op 37 à 38.000 kilometer van de aarde genaderd zijn. Zeven jaar later zou een botsing volgen, aldus de Russische professor Leonid Sokolov van de staatsuniversiteit van Sint-Petersburg. Niet het zogenaamde rampjaar 2012 maar 24 jaar later in 2036 zal de Aarde getroffen worden door een asteroïde die de wereld voorgoed zal veranderen. ' Maar dit zullen de gevolgen zijn: ' Om je een idee te geven wat de impact van een komeet van ongeveer 350 meter zal zijn: een eeuw geleden kreeg Siberië een komeetinslag te verwerken. De komeet was drie keer kleiner dan Apophis en had een kracht van meer dan duizend atoombommen. Wanneer Apophis toch neerstort op Aarde zal het desastreuze gevolgen hebben. Er zal onder meer een woestijn zo groot als Frankrijk ontstaan. ' Geen einde van de aarde dus. En dit zegt Nasa er over: ' Naast de Russen houden ook de Amerikanen de astroïde nauwlettend in de gaten. Ze maken zich echter minder druk dan hun Russische collegas. Technisch gesproken hebben de Russen gelijk. Er is inderdaad een kans dat Apophis in 2036 zal inslaan op de Aarde, maar die kans is amper één op 250.000 groot, zegt Donald Yeomans, hoofd van NASA's 'Near-Earth Object Program Office. ' Dus, nog niets om je zorgen om te maken. En mocht het zover komen, dan ga ik er vanuit dat de technologie zo ver gevorderd is dat we Apophis uit haar baan kunnen duwen om er voor te zorgen dat ze niet op aarde neerstort.
Oke das duidelijk. Denk ook niet dat hij in zal slaan maar zag er iemand (sorry ff naam kwijt) iets over typen dus ik denk... zoek het ff op, maar jij had meer info
Aszz, dat was niet meer op jou En het is hier nu zo leuk, we moeten toch echt niet gaan discussieren met mekaar want niemand verkondigt hiet een absolute waarheid he, gewoon wat we zoals overal opvangen denk ik... Dat van die komeet heb ik een tijdje terug ook al in de krant gelezen ja... maar ik hoop ook dat we tegen dan wel iets hebben gevonden om hem te vernietigen! Misschien daarom dat de Amerikanen die speciale straal hebben ontworpen ( ben de naam effe kwijt ) zou via golven in de stratosfeer of zo komen en dan als 'wapen' heel krachtig en precies op een plek op aarde of ruimte gericht kunnen worden... staat nu in Alaska om te testen!
Uuh volgens mij moet je gewoon discussieren kunnen toch op een forum? En volgens mij gaat het redelijk netjes. Ik geloof alleen niet in een apocalyps a la 2012 de film. ( Marjan, zie dat je meeleest, en ik net verkondigingen dat je hier wel leuk kan discussieren, wahahaha. Wat een afgang )
ja het ging hier netjes en was leuk om de meningen van anderen te lezen totdat er 1 persoon bij kwam die personen op hun meningen ging afkraken en wel alles beter weet:x sorry,andere dames moest dit ff kwijt,,want als dit weer op zo'n persoonlijk afkraaktopic wordt zoals elders in dit forum blijf ik liever weg met mijn mening
Ik volg het denk ik niet meer. Niet beledigend bedoeld hoor maar wel een tikkeltje overdreven misschien maar als ik zo al je post leest lijkt het wel alsof je er van overtuigd bent dat we er volgend jaar allemaal aan gaan (hoopt het toch niet) maar volgens mij zegt Ineke toch juist heel wat anders?
Ik zou het prettig vinden dat je mijn naam gewoon noemt, in plaats van ' 1 persoon '. Waar kraak ik iemand af dan? Ik denk gewoon anders over 2012, maar geloof verder zeker in het paranormale en sta ook open voor de voorspelling dat er in 2012 een verandering in de mensheid komt ( zoals ik eerder heb gezegd ). En sorry hoor, maar dit blijft een forum waar iemand een andere mening kan en mag hebben.
Ja zoiets heb ik ook gezien of gelezen. Schijnt dat er wel een behoorlijke onderweg is maar dan zijn wij er alllllang niet meer
aah nee joh, gaat toch hartstikke goed. Ik zie persoonlijk niemand die iemand zijn mening afkraakt, alleen dat we soms net een iets andere mening dan de ander hebben maar dat moet kunnen. Verder vind ik het hartstikke gezellig hoor! dus gewoon lekker blijven beppen!
was maar een oprechte vraag hoor ik volgde het echt niet meer, heb het volgens mij ook redelijk netjes geformuleerd zonder al te aanvallend over te komen?
Ja dan zijn we er nog wel een paar posts terug staat er iets over oeps.. gaat snel hier deze reactie was op een paar antwoorden terug
Tsjongejonge Vat het toch niet zo persoonlijk op. Ik heb een andere mening dan jij, en ik vraag me gewoon dingen af. En in plaats van meteen gepikeerd te reageren, en het persoonlijk te spelen, kan je ook gewoon antwoord geven. Net wat Jessy zegt, een paar pagina's terug reageerde je alsof de wereld volgend jaar zou vergaan en het vervolgens met iemand anders eens te zijn die eigenlijk hetzelfde zegt als wat ik zei. Dat snapte ik niet. Bluuuh. In ieder geval, 2029 ( of 2036 ) is nog ver weg gelukkig, dus we kunnen nog even goed van ons leven genieten. En maar hopen dat ze tegen die tijd 1 of andere frikking lazer beam hebben ontworpen die alle nare meteorieten of planeten vernietigd.
Aszz had je trouwens nog die aflevering van GA kunnen vinden waarin een soortgelijke stukje inzit zoals in de trailer?
he ladies, laat het even voor wat het is, we hebben 30 pagina's lekker geklets, laten we dat voortzetten. het blijft een forum waar iedereen zijn mening mag geven, prima, maar we moeten er wel rekening mee houden dat dit geschreven woorden zijn en die kan je altijd anders interpreteren dan dat je daadwerkelijk met iemand praat. iedereen is hier welkom, of je moet iemand respectloos behandelen, dus laten we lekker gezellig verder kletsen. over apophis, de kans dat hij neerstort is idd erg klein, maar om het zekere voor het onzeker te nemen zijn ze al wel bezig om te kijken hoe ze het ding kunnen stoppen, ook omdat ze de baan van een komeet niet helemaal precies kunnen voorspellen. je leest op internet dat ze bezig zijn om met bommen dat ding dan uit de richting de duwen, haha doet met denken aan die film armageddon!! maar goed daar maak ik me niet bang over, duurt nog zo lang. las trouwens ook nog om weer ff op de maya's terug te komen,dat ze naar schatting pas 5% van alle mayadorpen en gebouwen hebben opgegraven. dan liggen er vast superveel antwoorden in die andere 95%, maar ja die ligt weer in de dikke jungle!! lekker frustrerend, kortom weer iets waar we geen antwoorden op krijgen, haha
oh ja wacht, dan weet ik wel welke je bedoeld! dat stukje heb ik idd gisteren gezien..dat ze zo voor de spiegel staat en dan opeens haar mond wagenwijd open doet!