de ZP-Files

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door femmy, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Morgen!

Nieuwe afleveringen van Destination Truth en Ghost Hunters staan online!
    Zal zo even de nieuwe Ghost Hunters zien. Is met een hond, altijd leuk :D

2. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    weer 1 van de 'domme vragen afdeling' ;) maar wat voor serie's zijn dat? waargebeurde dingen?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, ze gaan opzoek naar geesten, of mythes.
    Google maar eens ;)
    De afleveringen staan op You Tube.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    en zie je ooit wat of altijd net niet?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ghost Hunters niet echt, Destination Truth met geesten wel. Vooral de aflveringen Doll Island en Haica nogiets forest is erg spannend!

Ghost Adventures is ook een aanrader, dat is soms ook echt eng :D

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb binnenkort een huiszuivering,...wie weet ook wel spannend ;)

Ik vind die series best leuk,wel eens gekeken via you tube.
    Als je ziggo hebt digi heb je toch ook een serie?

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    *zoekt gelijk destinations truth op google*

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
  9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou! Ik zie dat de oudere afleveringen van Destination Truth niet meer op You Tube staan! Nou ja zeg.
    Ik kijk het ook wel op Syfy channel, die hebben we via Ziggo.
    Net als Ghost Hunters International ( maar die vind ik vaak saai ).

Zal even zoeken voor je of ik een aflevering van Destination Truth kan vinden. De nieuwe staan er wel op. (Season 4 episode 1 en episode 2 ) Episode 1 is een live uitzending geweest.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik wil trouwens wel eens naar dat bos in Roemenië. Met Josh Gates natuurlijk, wil wel lachen :D
    Lijkt me dood eng dat bos, beetje Blair Witch achtig.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    nee die met die poppen sla ik echt over..we hebben thuis ook bewegende (wayang) poppen gehad..en ik heb het er niet zo op.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja serieus? Die dingen zijn echt eng.
    Hoe dat zo? Vertel!!! ( of wil je dat liever niet? )

14. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Jawel hoor,ik heb een indo moeder..en haar fam komt ook allemaal uit java,en nieuw-guinea.molukken etc.
    veel Indo's geloven in Guna -guna....zeg maar soort zwarte magie.
    je hebt goede en slechte poppen..we hebben een paar "verkeerde "poppen in huis gehad.
    Als kind zag ik al geesten en het "spookte" soms best wel in huis bij ons...heb er jaren nachtmerries van gehad...zo werd ik bijna van de trap af geduwt.
    pas sinds dit jaar weet ik bijv dat mijn broer ook dingen gezien en gevoelt heeft.Beide hebben we gezien dat de poppen de volgende ochtend vaak hun hoofd de andere kant op hadden staan ,of dat de handen(die staan op stokken) los waren...of opeens de andere kant op stonden.
    poppen die je nakeken,of echt kippevel bezorgden.
    Mijn moeder wist het,maar er werd niet echt over gesproken,..pas toen mijn broer uiteindelijk ook zijn mond opendeed en echt bang was zijn ze weggehaald.
    Ik was het meest gevoelig in huis en mijn vragen en verhalen waren vaak niet bespreekbaar,om mij te "beschermen"..jammer genoeg had mijn moeder vooral nare ervaringen.
    Mijn oma was ook er gevoelig en die keek er niet gauw ergens van op..helaas mede door de cultuur denk ik is vooral de angst,en het respect ervoor doorgegeven..niet dat het ook mooie kanten heeft.
    Ik heb ook 2 poppen,zorgvuldig uitgezocht in indonesïe door een oom van mij.Het zijn "goede"maar toch door die eerdere ervaringen behandel ik ze met respect.
    Ze liggen op zolder zolang ik hier nog een 2 jarige met grijpgrage handjes heb lopen.
    ik koester de poppen en de ervaringen ook,het is een stukje va mijn "roots"

Mijn oom had een kris (soort zwaardje/dolk) die slecht was...hij heeft heel nare dingen meegemaakt en gezien en dacht werkelijk gek te worden..uiteindelijk hulp gezocht en de kris weggebracht.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Begrijpelijk dat je niks met enge poppen te maken wil hebben.
    Lijkt mij ook best freaky.

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    haha ach ja..ik heb het er dus niet zo op..:D heb verder geen poppenfobie hoor:D

17. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    interessant verhaal zeg! maar hoe zit dat nou met die poppen? doen geesten dat dan?

mijn ouders hebben ook zo'n pop aan de muur hangen, ik zou wel willen weten of hij goed of slecht is, heb alleen niet zo snel een foto ervan!

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik ga die series nog maar niet kijken anders slaap ik niet meer ;)

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    heb je even?:D

Guna Guna ook wel geschreven als Goena Goena, bij de Indische families bekend
    als Zwarte Magie, Black Magic, de Stille Kracht, staat bij Indische mensen in
    het daglicht van iets waar je beter niet mee te maken kan hebben. Als je op
    internet zoekt naar dit onderwerp zul je er maar weinig over vinden. Guna Guna
    is namelijk de toverkunst van de magiers uit Indonesie en de Molukken. Iets
    waar je niet mee moet spotten, dat kunnen zeker degenen vertellen die er mee
    te maken hebben gehad. Mijn moeder zei vaak van personen dat ze "gemaakt zijn".
    Hiermee bedoelde ze dat die mensen onder invloed van Guna Guna bezweerd zijn,
    en van zo'n bezwering is moeilijk van los te komen.

De kunst van de magie, toverspreuken en rituelen worden in Indische families
    van generatie op generatie doorgegeven. De geheimen blijven dus in de familie
    en zal dus nooit naar buiten toe komen. Niet elke Indische familie heeft deze
    traditie gehandhaafd. Zover ik weet mag iemand die de kunst overneemt van zijn
    vader bepaalde dingen niet meer doen en moet zich houden aan bepaalde eisen.
    Niet iedereen wil zo toegewijd zijn dus dat betekent dus dat het bij bepaalde
    generaties deze traditie van doorgeven stopt. De familie moet dan de boeken met
    toverspreuken en rituele dingen vernietigen om te voorkomen dat anderen deze in
    bezit krijgen.

De kunst van Guna Guna is dus alleen in bezit bij bepaalde families en dat maakt
    deze families berucht bij de Indische en Molukse samenleving. De bezweringen waar-
    bij de Guna Guna meester gebruikt maakt van diverse voorwerpen is vaak heel sterk.
    Eenmaal getroffen door de bezwering is het slachtoffer weerloos overgeleverd aan
    de sterke negatieve krachten. Meestal merkt men nog niets, maar men wordt of mees-
    tal zonder enige reden ernstig ziek en/of sterft zonder dat artsen een oorzaak kun-
    nen vinden; iemand begint zich vreemd te gedragen of men pleegt zelfmoord, zijn de
    meest bekende symptonen dat men behekst is. Het gebeurt alleen geniepig. De reden
    is meestal haat, jaloezie, ruzies, wraak, afwijzingen bij liefde, etc. Degene gaat
    naar een tovenaar of wicca en vraagt hem te helpen. De magier zal negatieve energie
    focussen op het slachtoffer of via een voorwerp negatieve energie overbrengen.Dit
    gebeurt door zich via rituelen, spreuken of bezweringen zich scherp te concentreren
    waardoor hij met zijn aura bepaalde krachten losmaakt en deze overbrengt aan andere
    personen of voorwerpen. Eenmaal bezeten door negatieve energie wordt men getroffen
    door ramp en tegenspoed of wordt men geteisterd door demonen. De Indische en Molukse
    mensen weten dat alleen heel veel bidden de enige oplossing is tegen Guna Guna. Maar
    ook hulp van paragnosten en therapeuten die zich bezig houden met het verwijderen
    van negatieve energie uit iemand's aura kunnen helpen. Guna Guna is heel hardnekkig
    en vaak zijn meerdere behandelingen nodig.

Niet alleen mensen kunnen drager worden van deze negatieve krachten, ook voorwerpen
    kunnen behekst worden zodat ze de bezitter veel ellende brengen. Bekend zijn de kris
    (een kleine kromme dolk), wajang poppen, kleden en kleine afgodsbeeldjes afkomstig
    uit Indonesie. Deze voorwerpen kan je beter nooit in huis nemen want ze kunnen vreem-
    de krachten bij zich dragen die na enige tijd loskomen. Op een of ander manier belich-
    amen entiteiten deze voorwerpen. De paragnost Jan Kleyn beschreef zo'n geval waar hij
    een probleem behandelde waarbij een entiteit uit een kris problemen veroorzaakte. Tot
    zijn verbazing trof hij de geest van een oude Javaan in de kris aan, aan wie hij dui-
    delijk kon maken dat zijn eigenaars geen kwade bedoelingen hadden. Ik heb zelf ervar-
    ing in wajang poppen die behekst waren met krachten die in ons huis loskwamen en ik
    heb genoeg verhalen gehoord over soortgelijke situaties. Verhalen over Guna Guna over
    bomen die met een klap verdorde en omviel, mensen die gek worden of dood gaan en waar-
    bij je niets kan zien aan hun lichaam dat ze dood zijn gegaan of vertonen geen sporen
    van ziekte, mensen die last krijgen van boze dromen, etc. Niet alle krissen of wajang
    poppen bevatten kwade krachten, maar als buitenstaander is het niet te zien of er iets
    aanwezig is.

Guna Guna is aanverwant met Voodoo, Wintie en andere magieën die dezelfde soort
    krachten en rituelen kennen. Naast de zwarte kant van Guna Guna kent men ook wit-
    te Guna Guna waarbij men positieve dingen doet met deze magie.

Deel Deze Pagina