De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Heb speciaal nu neutral gekocht ik heb zelf al gevoelige huid... Maar heb ook nog tijd zat dus ga de kleertjes ook wassen maar niet meer vandaag...

2. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @Wasmiddel... ik gebruik altijd Neutral. dit omdat ik zelf tegen lang niet alle wasmiddelen kan..

@Hier.. net bij de vk geweest,,, ze vroeg hoe t weekend gegaan was qua gerommel,, stelde ze voor om inwendig onderzoek te doen en te kijken of er eventuele ontsluiting was.. en jawel.. 1cm.. en de kleine is goed ver ingedaald en ze voelde een bolletje vruchtwater.. stelde voor om te strippen, om het proces wat te versnellen ( omdat die steken in men rug toch niet even bevordelijk zijn voor mezelf.. ) dus zo gezegt zo gedaan.. T zijn dus geen indalingsweeen meer, of voorweeen maar toch wel de ontsluitings weeen.. als t goed uitpakt het strippen dan zou ik binnen nu en 6 uur duidelijk verschil moeten gaan merken qua regelmaat in de weeen.. ( ze kwamen erg onregelmatig, geen touw aan vast te knopen qua tijd :p ) Dusss.... we wachten af... 1 ding is wel zeker.. ik ga de 40 weken hoogstwaarschijnlijk niet redden ;)

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@LQ; jeetje meid, wat een fijne meewerkende VK heb jij!! Heerlijk.... Nu hopen dat het strippen gaat werken! Ben benieuwd!!

4. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Lq@ jeetje het word steeds spannender... 3 die elk moment kunnen komen...

Ik heb net gelezen over bevallen weeën opvangen op skippybal, bedoelen ze dan gewoon zo'n skippybal van de intertoys of heb ik dan een speciale nodig...

5. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @Jen.. ik ben ook wel erg blij met men vk eerlijk gezegt.. als ik soms dingen lees/hoor van anderen... t zal mij ook benieuwen hoe dit uit gaat pakken verder... Had ook niet verwacht dat ze over strippen ofzo zou gaan beginnen hoor.. Maar toen ze voorstelde om te controleren of het nut had en of er ontsluiting was stond ik meteen achter die keuze ;)

Ik ga men best doen om jullie op de hoogte te houden vanmiddag/vanavond ;) Op facebook heb ik het er verder niet over.. ( om onrust te verkomen haha )

6. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @Elisa.. volgens mij bedoelen ze dan zo'n bal die ze ook wel bij yoga gebruiken,,

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Elisa; ze bedoelen dan inderdaad zo'n yogabal! (maar of een skippybal ook kan weet ik eigenlijk niet)

@LQ; ik dacht al dat dat de reden was dat je op FB niks zegt.... ;)

@All; hier een traphekje opgehaald, boodschapjes gedaan, speelhok weer eens opgeruimd en het konijnenhok verschoond! Zo nog ff shag halen voor manlief, ben ik daarstraks vergeten..... En dan op tijd koken ,want Esmay wordt om 19:00 uur opgehaald....

8. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @lq: oh spannend!!!

Wie van de 3 is er eerst??? Ik ga nu echt vaak spieken hier.

Ik heb de babykleren met gewoon wasmiddel gewassen. Als het niet gaat, koop ik wel neutral als de kleine man er is.

@jen: je bent weer actief bezig. Ik ben vandaag zo moe. Vannacht hadden we visite in de slaapkamer: een mug. We hebben 3x het licht aangedaan om te jagen.

9. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    was ik weer ff.. Het rommelt hier wel redelijk.. Steken in m'n rug komen met wat meer regelmaat.. Om t kwartier ongeveer.. Maar gelukkig zijn ze niet heel pijnlijk en zakken ook weer vrij vlot.. We wachten rustig verder af ;)

10. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben je zenuwachtig lq? Als ik soms aan de bevalling denk krijg ik kirebels, haha (wel fijne hoor).

11. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @dotty.. Nee valt reuze mee t zenuwachtig zijn..ben er vrij rustig en nuchter onder.. Hopelijk heeft dat een positieve invloed haha ;)

12. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is wel fijn lq!!! Ik kan ook echt niet wachten (maar zal nog wel even moeten :) ).

13. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    haha voor je t weet is het zover dotty ;) ik had vandaag ook niet verwacht toe n ik na de vk ging dat ik 1cm ontsluiting had en ook nog eens gestript zou worden ;)

14. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @jen: je bent weer lekker drukhet goed geweest vandaag.

@LQ: ooh wat super dat ze je heeft gestript. ben heel benieuwd. ik kreeg de tip om te gaan douche als het heftiger werd
    zou het gaan doorzetten.

spannend zeg nu al 3 waar het goed bij rommeld en elk moment bij kan gebeuren.

hier:
    vandaag naar het weeg uurtje van het cb geweest.
    en deze mama is weer helemaal gerust gesteld.
    meredith weegt nu 3285 gram en is 49,5 cm.
    ze is 115 gram aangekomen in 7 dagen. jammer genoeg hebben we haar niet gemeten na de geboorte dus weet
    niet hoeveel ze is gegroeit. maar dat ze een kleintje was mag wel blijken.
    maar ik ben wel ontzettend gerust dat ze goed drinkt. ondanks dat ze maar 5 minuten steeds drinkt ze dus wel voldoende.

de wijkverpleegkundige die we nu hebben is echt een schat. het kolven wilt nog niet zo lukken.
    ze heeft nu wat tips gegeven en als het volgende week nog niet lukt dan komt ze een keer langs om te helpen en samen te kijken
    hoe het gaat.
    daar ben ik echt blij mee want dat is nog wel iets wat ik graag wil zodat ik straks ook lekker een paar uurtjes met logan weg
    kan en dat roy meredith kan eten geven.

nog wat leuks. morgen wordt mijn bakfiets bezorgt. vandaag op marktplaats gekocht. en die meneer komt hem morgen brengen naar ons.
    echt super.
    het is een babboe big met 3 willen. er zit een luif op. het enige wat we nieuw moesten komen is een hoes voor de fiets
    dus dat maar gelijk gedaan want hij kan niet in de schuur.
    ik ben helemaal blij want nu kan ik lekker weg met alle twee me kids.

15. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @gyino hmm misschien het proberen waard om te gaan doesje ;) thnx voor de tip :p fijn dat je kleine meid t goed doet.. leuk zo'n bakfiets kan je beller met beide kids op stap..

16. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Gyino@ handig zo'n bakfiets, fijn dat ze aankomt... Lijkt me ook lastig bepalen of zon kleintje genoeg binnenkrijgt via borstvoeding. Heb daarom handkolf maar ja dat moet wel lukken dan...

Lq@ lijkt behoorlijk serieus bij jou... Ik moet zeggen dat ik ook naar de bevalling verlang ben er heel relaxt onder(iets te volgens mij man), ben zo benieuwd hoe het is voelt weeën enzo... Maar net als Dotty moet ook ik nog geduld hebben...

Hier@ heb heel veel harde buiken laatste dagen en heb gisteren melk uit me ene borst zien gaan toen ik op me zij lag. Had al vaker kleine natte vlekken in bed. Zit eraan te denken om met die Compressen te gaan slapen als het meer word. Misschien kan ik wel gaan proberen af te kolven met me handkolf, of is dit geen goede melk.

17. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Mijn bevallingsverhaal van Meredith Luna.

Donderdag 5 juli begon het ’s avonds te rommelen ik had weeën om de 10 a 15 minuten die ongeveer een minuut aanhielden.
    Jammer genoeg hield het na 3 uur op.
    Vrijdag ochtend rond 5 uur begon het weer. En net als de dag er voor elke 10 minuten die ongeveer een minuut aanhielden.
    Rond 7 uur verloor ik ook wat slijm met bloed erin. Hierdoor had ik het idee dat het echt was begonnen.
    Roy had Logan naar de crèche gebracht en kwam daarna weer naar huis om mij bij te staan.
    Helaas stopte ook deze weeën weer rond een uurtje of 9.
    Over de hele dag heb ik zo nu en dan een weeën gehad maar het zetten niet meer door.
    Ook verloor ik geen slijm of bloed meer.
    Pas ’s avonds begon het weer te rommelen en kwamen de weeën weer terug.
    Maar ook dit keer stopte het na 4 uur.

Die zaterdag ging Roy ’s middags wandelen met Logan. Ze zijn toen naar een vriendje van Logan gegaan.
    Ik was even op bed gaan liggen om bij te slapen.
    Bij het op staan kreeg ik een hele erge huilbui. Ik was het zo zat en het zetten maar niet door.
    Elke ochtend werd ik wakker met de gedachten weer geen bevalling weer geen kindje in me armen.
    Ik ben naar onze vrienden toe gelopen waar Roy en Logan ook waren.
    Maar omdat ik zo emotioneel was kon ik niks hebben. Ik kon het niet hebben dat ze iets tegen Logan zeiden als hij iets deed.
    En deed echt lelijk. Op de terug weg naar huis kreeg ik weer een huilbui.
    Ik wilde helemaal niet zo tegen me vrienden doen of tegen me gezin. Ik wilde gewoon niet meer.

Na het eten heb ik de verloskundige gebeld om me verhaal te kunnen doen.
    Ze zei dat ze met een uurtje bij me kon zijn.
    Toen ze bij me was heeft ze met veel aandacht naar mijn verhaal geluisterd. En besloot om te kijken of ze me kon strippen.
    Bij het toucheren bleek dat ik 2 cm ontsluiting had. Dus kon ze strippen.
    Hel dat was geen pretje. Wel kwam er gelijk een wee opgang wat volgens haar een goed teken was.
    Dit was rond 20.30.
    Om 22.00 begon het steeds meer te rommelen en verloor ik ook wat bloed. Ik besloot om onder de douche te gaan en daarna wat gaan proberen te slapen voor het geval dat het vannacht zou door zetten.
    Nou van dat slapen is maar weinig gekomen.
    De weeën die kwamen waren erg pijnlijk. Ze zaten laag onder in de buik en in me liezen. Het voelde heel raar want boven op me buik voelde ik verder niks.
    De weeën kwamen nog niet echt regelmatig maar hielde duidelijk langer aan.

Om 01.15 werden de weeën regelmatiger en ben ik zelf gaan klokken. Ze kwamen om de 5 a 10 minuten en hielden tussen 1 a 2 minuten aan.
    Om 2 uur moest ik naar de wc dit was een erg lastige opgaven. Op het moment dat ik op stond kreeg ik een weeënstrom. Het hield maar niet op.
    Toen ik terug kwam heb ik Roy wakker gemaakt en hem laten klokken.
    Bij de tweede weeën had hij het al wel gezien en ging bellen. Ze duurde 2 minuten en er zat nog geen halve minuut tussen.
    Ik kon ze nauwelijks meer weg puffen. De verloskundige kwam er gelijk aan.
    Om 2.40 braken mijn vliezen, en bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had.
    De verloskundige stapte op dat moment binnen maar omdat ik veel weeën achter elkaar had en omdat me buik al mee wilde persen leek het haar niet haalbaar om naar het ziekenhuis te gaan.
    Bij het toucheren bleek ik nog maar 4 cm ontstluiting te hebben. Toen ik dat hoorde baalde ik eerst heel erg ik dacht toch echt wel verder te zijn aangezien het zo heftig was.
    De verloskundige stuurde me onder de douche zodat zij en Roy alles klaar konden leggen.
    Mijn ouders waren er ondertussen ook al zodat zij Logan konden opvangen mocht hij wakker worden.
    Onder de douche kon ik de weeën nauwelijks weg puffen het deed dan ook zo zeer. Ik weest niet waar ik het moest zoeken. Kan nu ook helemaal begrijpen waarom vrouwen een pijn stiller nemen.

Ik heb zo’n 30 minuten onder de douche gestaan. Na 15 minuten heeft ze nog een keer gevoeld en bleek ik op 8 cm te zitten. Ze wilde het laatste randje weg masseren zodat ik kon gaan persen maar dat deed zo’n pijn.
    Dat ik het zelf heb weg gepuft. Maar na 5 minuten was het niet meer te houden en mocht ik voorzichtig mee gaan persen.
    Het ging heel snel want na de eerste pers was ze al onder het schaambotje door.
    Op dat moment hoorde ik haar zeggen: “he een klein jongetje bij de deur.”
    Logan was toen wakker geworden hij begon eerst heel hard te huilen. Gelukkig hebben me ouders hem mee genomen en heeft hij er verder geen last van gehad.

Het persen ging best makkelijk en al snel stond het hoofdje. Op dat moment moest ik eerst een wee weg puffen om kracht te kunnen sparen voor de schouders maar omdat ik anders ook zou uitscheuren.
    Tijdens het wegpuffen gleed het hoofdje naar buiten dat was echt heel bijzonder en een soort van rust moment tijdens al het geweld van weeën en persen.
    De schouders waren even lastig daar had ik wel twee persweeën voor nodig. Dat kwam ook omdat ik gewoon weg op was.
    Maar daar was ze dan eindelijk. Het persen had in totaal maar 7 minuten geduurd.

Wat was ze klein en heel erg fijntjes maar helemaal compleet.
    Omdat de kraamhulp er nog niet was heb ik een foto gemaakt van het door knippen van de navelstreng.
    Roy was een geweldige kraamhulp en een super papa

18. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @wasje: hier alles gewoon meegewassen als we het gekocht hadden, dus ligt nu al schoon in de kast, alleen denk ik het bedje nog een keer wassen (heeft wel een klamboe overheen gehangen maar vind het wel zo fris om nog een keertje het stof eruit te wassen.

@lq: ook al ontsluiting en gestript! Spannend zeg, zijn er nu wel veel achter elkaar aan de beurt :)

@elisatje: volgens mij kan je ook gewoon een skippybal gebruiken hoor, alleen moet je dan zorgen dat die handvaten niet in de weg zitten ;)

@dotty: als ik aan de bevalling denk krijg ik ook weer kriebels, het is de tweede keer voor mij, maar vind het net zo spannend, en heb nu veel meer 'klachtjes' dan toen, en heb ook het gevoel dat het eerder komt, eerste was 8 dagen telaat.

@gyino: wat fijn dat meredith is aangekomen, toch een geruststelling om te weten dat ze het goed doet op de bv! idd jammer dat ze de lengte niet meer meten, wij doen dat zelf, heb een meetlint in mn tas (altijd standaard eigenlijk ;)) en erg fijn dat je hulp krijgt bij het kolven.
    bakfietsen vind ik ook erg mooi, leuk hoor, hier hebben we een fietskar die hadden we al, met een baby en peuterschaal, dus denk dat ik die ga gebruiken. moet mn mannetje alleen ff de aansluiting voor die kar weer op mijn fiets zetten.

@gyino: wauw wat een verhaald, heeft idd lang geduurt dan wordt je het ook wel zat, maar in vruchtwater gepoept en gewoon thuis bevallen? Wel lekker hoor thuis, wilde je dat ook? Ik twijfel nog heel erg thuis/ziekenhuis.

Maar je hebt er wel een geweldig meisje aan over gehouden :)

Hier rustig dagje gehad, morgen lekker taart en cake bakken bij mijn moeder, en 's middags mag ik lekker naar de pedicure, worden mijn voetjes lekker verzorgd, geknipt en gelakt :D heb er wel ff zin in.

19. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    zo,was ik nog weer ff.. De steken worden wel wat pijnlijker, en regelmatiger ma nog om de 10-15 minuten.. nou lekker na bed, want je weet t ma nooit haha.. Alle slaap is welkom. Fijne avond

20. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    lq klinkt belovend. succes vannacht meid.,

Deel Deze Pagina