De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Happy; Heel herkenbaar dat je het fijn vind als manlief ook thuis is in het weekend! Ik vind dat ook een hele verademing.... :D

De kledingkast heb ik afgelopen week helemaal uitgemest, nu druk met alle achterliggende strijk, bijna doorheen, dat in de kasten en dan is dat een kwestie van bijhouden...

Hier vandaag de lamp boven de salontafel schoongemaakt en van nieuwe lampjes voorzien (er waren er nog maar 3 van de 10 die het deden...), nieuwe traphekje gemonteerd, wc rolhouder opgehangen beneden in het toilet (had Esmay een tijdje terug gesloopt...) en het bed op klossen en meteen schoongemaakt! Nu nog 3 te gaan;

- randje van de trap schoonmaken (beetje slordig geverfd...)
    - afwerkplintje bovenaan de trap monteren
    - muur op onze slaapkamer verven

Tsja en de gebruikelijke dingetjes;

- Vluchtkoffer
    - Was en strijk
    - Babykamer nog eens goed soppen en kast verder indelen
    - Grote schoonmaak

Moet de nesteldrang maar een beetje gebruiken dacht ik....:D

Heb net nog even wat oogjes in de geboorteborden gedraaid, morgenavond even proefhangen en het visdraad alvast vastmaken. Dan hoeft Erwin het echt alleen nog maar op te hangen zodra ons meisje er is!

2. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Oh ja, moet nog wat boodschapjes doen...;

- Vitamine D en K
    - Beschuit met muisjes
    - Zoogcompressen
    - Flesvoeding en flesje (just to be sure)
    - Billendoekjes
    - Pampers maat 1 (heb al 3 megapakken liggen, maar daar hebben we nog wel wat extra van nodig denk ik zo...)

3. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Ben trouwens wel heel benieuwd of er al babynieuws van Puma is!
    Daar hebben we nu ook een paar daagjes niets meer van gehoord...

Goed; en nu ga ik afsluiten en lekker mijn hoogslaper opzoeken... :D

4. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Die baby boodschappen heb ik gelukkig allemaal al. En flesjes heb ik nog. Heb er wel nieuwe spenen opgezet ;)

Hier heb ik al muisjes en slagroom
    Hoeft manlief alleen nog cake te halen ;) ben de beschuiten zat dus we doen lekker cake met slagroom en daarop muisjes

5. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Happy; proef het even van te voren.... Sprak van de week de buurvrouw, die wilde ook iets anders dan beschuit met muisjes en ide had soesjes met een laagje muisjes. Zij vond de combi slagroom/ anijs niet zo geslaagd en heeft uiteindelijk toch beschuiten gedaan...
    (Gewoon een tip hoor...)

En nu ben ik écht weg! :D

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Haha ok maar dit doen we ook altijd op mijn werk ;) dus komt helemaal goed ;)

Hier weer ren nacht doorstaan. Slaap wel lekker maar dat draaien is zo pijnlijk en lang op 1 kant is ook geen optie

7. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    goedemorgen alle,
    @jen: jeempie wat een k*t iets met je vk. vind het een heel raar verhaal van hun.
    zou het er inderdaad niet bij laten zitten en het dinsdag toch nog een keer bespreken.
    oei dat klinkt als een lelijke val doe alsjeblieft voorzichtig hoor.

@lijstje: super dat het voor jullie nu lekker opschiet met het lijstje afwerken. jammere vind ik dat als je iets
    afstreept er ook weer wat bij komt.

hier:
    vannacht een wat minder nachtje gehad. wel jammer want de nacht er voor hadden we in totaal 7 uur kunnen slapen.
    en heeft ze de hele nacht in haar eigen bedje gelegen. vannacht is ze weer 2x gekomen voor melk en had ze veel krampjes.
    had dan ook gisteren de fout gemaakt om haar op een geven ogenblik een speentje te geven omdat ze zovaak aan de borst wilde.
    's avonds is ze erg aan het clusteren.
    moet er dan echt maar aan toe geven dat ze 's avonds veel bij me wilt drinken.
    het kolven wilt nog niet echt lukken heb nu 2x met de hand gekolft. dus niet met een apparaat en heb nu 40 cc.
    we zullen zien hoe het gaat gelukkig heb ik nog even voor ik weer moet werken.

8. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    even een snel berichtje, nog geen babynieuws hier, hij zit nog veel te lekker.
    Nu duik ik weer even m'n bed in want ik heb weer eens slecht geslapen.

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Happy; jouw pijntjes komen me heeel bekend voor! Hoop dat jullie meisje lekker op tijd komt!

@Gyino; wat jammer dat de afgelopen nacht weer wat slechter is gegaan, hopelijk snel weer over en gewoon ff pech gehad!

@Puma; jeetje, jullie ventje laat wel op zich wachten! Slaap lekker, hoop dat je nog even bij kunt tanken!

10. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @Gyino.. wat heerlijk lijkt me dat om ff een nacht te kunnen pakken van 7 uur.. ;) Jammer dat het afgelopen nacht wat minder ging..

@Puma.. jullie mannetje vind het nog veel te gezellig bij jou.! Heb je nou niet dat je s'ochtends wakker word en denkt.. hmm nog niks ?

@Happy.. Heel bekend dat draaien op 1 kant liggen slaap probleem.. ik heb er ook last van.. ene nacht alleen meer dan de andere.. soms voel ik me net zo'n oud wijf ;)

@Jen.. je bent wel lekker bezig steeds met je "what to do lijstjes" hopelijk krijg je alles wat je wilt nog klaar voor dat jullie kleine meid geboren is.

@Hier... ik word een beetje gek van mijn lijf.. vanochtend weer kotsmisselijk wakker, vannacht tig keer naar de wc.. ( heb men record verbroken, ik hoefde nooit zo vaak ) en voelde me aardig verlept.. Net ff wezen douchen en dat helpt dan wel weer... Maar t voelt soms net als in het begin,, denken dat je zwanger bent, ma toch zo door je lijf voor de gek gehouden worden...
    M'n mannetje denkt sinds het begin al dat het 1 aug word geboren ( dis is dus woensdag ) we zullen zien... hij is ook gewoon zo toe aan vakantie, en dit neemt hij op als de kleine er is.. dus hoop voor hem dat het ook niet al te lang meer gaat duren..

Overigens krijg ik ook vandaag of morgen definitief bericht over mijn contract.. Maar ben al voorbereid op het ergste dat het einde verhaal is per 1 dec.. maar we zullen het zien...

11. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Jen@ gelukkig niet op je buik gevallen, maar niet fijn zo'n knie als je nog zoveel wil doen

Lijstje@ die is al bijna af, heb keuken helemaal van binnen en buiten gedaan, babywasjes gedaan, vluchttas (donderdag mee) muisjes vitamine flesjes enzo hebben we ook. Ik ben alleen nog bezig met fotoalbum van 2012 tot baby er is en dat zijn losse foto's wintersport thailand en italie ben nu halverwege thailand... En het huis grote sopbeurt geven en de badkamer.

Puma/lq@ hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten

12. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @lucky: sterkte met je oom!! Heb jij veel kraamvisite?

@jen27: ik vind het ook een raar verhaal van je vk. Maar om in die laatste 3 weken over te stappen is natuurlijk ook lastig. Zeker als je niet veel mogelijkheden hebt. En vallen, dan is schrikken. Ik viel van de week bijna van de trap, ik kon me met vastpakken. Je schrikt je dood! Ik hoop dat het meevalt met je knie. Ik hoef mijn bed gelukkig niet op klossen te zetten. We hebben al een hoog bed, maar hij is 5 cm te laag. Maar omdat ik de kraamverzorgster die komt kramen persoonlijk ken vindt ze het niet erg.
    Je bent weer goed bezig met je lijstjes. Welke flesvoeding haal je in huis? Er zijn zoveel soorten.

@Gyino: ik ga voor je duimen dat vannacht een betere nacht wordt!

@lq: spannend van je contract!!! Hopelijk is het toch goed nieuws. 1 Augustus zou een mooie datum zijn!

Hier is eigenlijk geen nieuws. Gisteren veel gedaan: in de tuin gewerkt, alle was en strijk weggewerkt, verjaardag gehad.....Maar nu voelt het alsof ik door een vrachtwagen ben overreden. Vanmiddag naar de pedicure, dus dat is wel weer lekker. Verder houd ik me rustig vandaag. Ik bn redelijk ver met mijn lijstjes, ik wil nog een paar dingen regelen.

- Flesvoeding en een flesje: maar welke voeding en welk flesje?
    - Flessenwarmer en magnetronsteralisator: weet ik ook niet welke. Advies?
    - Vitamide k en d
    - Ik wil alvast een cadeautje voor de kraamverzorgster in huis halen. Als ik mijn vriend dat laat regelen wordt het niks. Geven jullie ook iets aan de vk???
    - Beschuit, muisjes en boter hebben we. Nog even zorgen voor voorraad overig spul: koffiemelk, suiker, fris, wc-papier, extra zoogcompressen.........(weten jullie nog meer wat handig is om als voorraadje te hebben?)

@puma en lq: ik blijf hier spieken en hopen dat jullie ook snel kunnen genieten van jullie baby!!!

13. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@LQ; wat balen dat je zo'n rot nacht hebt gehad meid! Misschien strakkies nog even een dutje doen?? Ben benieuwd of jullie ventje idd woensdag gaat komen; zou wel fijn zijn!! Succes met afwachten tot je wat weet over je contract, ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt!

@Dotty; Ik ga qua voeding weer gewoon voor Nutrilon, dat was het enige waar Esmay het goed op deed dus pak ik daar maar op terug... Flesjes is lastiger, ieder kindje is anders, maar hier gaan we voor Difrax omdat we ook daar goede ervaringen mee hebben... (Ik haal overigens maar 1 flesje en wat kant en klare voeding in huis, want ik ga er wel vanuit dat de borstvoeding gewoon gaat lukken..) Flessenwarmer en sterilisator heb ik nooit gebruikt, gewoon de magnetron voor het opwarmen en uitkoken voor het steriliseren. Denk dat je verder wel aardig compleet bent met je lijstje hoor...

@All; Vanmorgen de muur op de slaapkamer al geverfd en de trap schoongemaakt! Zometeen even een broodje eten en daarna lekker badderen met Esmay. Later vanmiddag nog even wat boodschapjes doen (als het droog blijft...) en af en toe even wat strijken...

14. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Flessen@ wij hadden op 9 maandenbeurs set flesjes van nuby gekocht dat waren er al 3 bij de handkolf van nuby zit er ook een en we hebben 2 flesjes van kruidvat, 2 chicco ofzo en van etos en avent o ja en ajax... alleen die van nuby gekocht rest gekregen ik ga geen sterilisator of verwarmer kopen gebruik gewoon magnetron net als Jen... Ik had gehoord dat flesjes ook handig zijn voor wat water en als je overgaat van bv naar de fles...

Jen@ wat heb jij toch veel strijk steeds... Hier doen we alleen blouse en polo's en sommige rokjes en aangezien ik dit niet meer pas hebben we max 5/6 dingen om te strijken per week... Moet zeggen jij bent steeds zo goed bezig met klusjes enzo.

Ik heb van die kant en klare nutrilon 1 gekocht zit voor 2 keer in, en is tot 6 maanden te gebruiken dus dacht dat hebben we anders na paar maanden toch nodig want wil tot max kerst bv geven dan is ze 4 maanden

15. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Dotty.. nou.. ik gebruik mijn magnetron sterilisator zowat elke dag.. ;) Heb er 1 van avent.. kon ik vorig jaar kiezen als kerstpakket..:D
    Ik kolf (als Jesse geen 2 borsten wil..) sochtends de ene borst die Jesse niet drinkt af.. dus kolf elke dag steriliseren.. flesjes/potjes waar je in kolft.. speentje er af en toe bij in..
    Nee.. ik vind het veel handiger dan een pan op het vuur.. en zo'n ding kost maar €20,- ofzo?
    Flesjes heb ik ook van avent.. zo'n starterspakket zit 6 flesjes in van verschillende maten/speensoorten(grootten)
    Die passen dan ook weer op de avent-kolf die ik heb.. ;)
    Fleswarmer.. heb ik laatst gekregen.. en kan handig zijn inderdaad aangezien moedermelk niet in de magnetron mag..;)
    Ik heb hem al wel gebruikt in ieder geval... ;)

@Gyino.. ik had eerst precies hetzelfde.. de melk van het eerste toeschietreflex kreeg ik er wel uit.. maar na 30cc ofzo hield het op..
    Lactatiekundige gaf mij advies om de borst te masseren, kriebelen, schudden.. en echt.. het helpt!;)
    Ik kriebel vaak met mijn nagels richting tepel (aaien met de nagels..)

@Lucky.. wat erg van je oom..!! Sterkte meid!

@Elisa.. hoop dat de draaipoging gaat lukken!!

@Jen.. wat een domme vk zeg!! Maar inderdaad.. om nu nog over te stappen.. is ook wat! Maar aan de andere kant.. als je je niet (meer) fijn voelt bij deze.. is ook niet prettig bevallen dan! ;)
    Moeilijke keus!!

@hier.. zat zaterdag tegen een instorting aan man!! Was kapot.. doodmoe.. huilde om van alles!! Vriendlief is amper thuis geweest na de bevalling dus ik doe eigenlijk alles.. nou t brak me even op..
    Jesse had vrijdag en zaterdag zijn eerste regeldaagjes.. dus die hing de heleeeee dag te lurken! Nou pfff.. met dat warme weer erbij (toen..) je kon me opvegen!
    Goddank was vriendlief dit weekend EINDELIJK een weekendje thuis.. dus kon die af en toe ook even Jesse vermaken/vasthouden!

Dus.. ben er nu weer! :D

En... hebben een midweekje weg geboekt via vakantieveilingen! 6 augustus.. bij Biddinghuizen in de buurt ergens! Zo zin aan!
    Eindelijk (hoop ik) het gezinnetje idee krijgen/voelen! ;):D

16. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier heb ik flesvoeding ook altijd nutrilon gehad. Ga nu beginnen met HA. Heb ik er al een paar van op voorraad maar ben geloof ik de enige hier die niet meer voor borstvoeding kiest ;) ik heb altijd flessen van Difrax gebruikt bevallen goed dus nu ook weer. Flessenverwarmen hebben wij een biba ofzo. Alleen gebruikt vorig jaar voor kamperen de rest gewoon met magnetron: en sterilisator is of uitkoken maar volgens mij kan het ook in de vaatwasser: ik heb een sterilisator standaard VAn de prenatal en die doe je dan met laagje water in de magnetron. ( vorige zwangerschap hadden we nog geen vaatwasser ) dus ik heb hem nog wel en vind het wel beter zo los dan tussen de vieze vaat.

Hier lekker ff gestofzuigd terwijl m'n moeder met Bart was wandelen en boodschapjes doen. Was ff uurtje alleen en nu ligtie op bed dus even tijd voor mezelf. Ga zo maar eens lekker douchen. Had net echt hele nare steken in m'n borst ofzo. Soort zuur wat niet opkomt maar
    Ik wel voel zitten. Het is allemaal zo vaag om uit te leggen maar
    Kheb dr wel last van!

17. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Beertje wat fijn lekker ff weg met z'n 3en en niks hoeven ;) ga ervan
    Genieten! Al schrik je vast van wat je allemaal mee wil/moet nemen met zon kleintje :D

Hier ook mannetje die waarschijnlijk niet al teveel thuis gaat zijn na de bevalling :( maar beter een baan dan thuiszitten zonder werk. Gelukkig woont mijn lieve moeder dichtbij en zal die wel veel inspringen.

18. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Wist niet dat borstvoeding niet in de magnetron mag... In dat geval heb ik ook flessenwarmer nodig maar overleg ik wel met de kraamverzorgster wat handig is.

19. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    @elisatje
    Ja natuurlijk bepalen we zelf wanneer er visite komt, maar iedereen wil wel graag wanneer de kleine nog geen 3 maanden is ofzo.

@jen
    Jeetje schrikken dat vallen, heb ik ook gehad. Hoe is je knie nu?

@happy
    Is het niet bij je mannetje dat je gewoon zoveel uren/dagen per jaar krijgt en deze dan gewoon kan opnemen wanneer je wilt. Want je bouwt idd elke maand gewoon op. Dan komt hij even in de min maar door de opbouw gaat hij daar vanzelf uit toch. Zou wel zo leuk zijn als hij er is als de kleine is geboren.

@gyino
    Ik herken het hoor in de avond wil Jordan ook graag clusteren. Erg vermoeiend.

@Puma
    Nou ben wel benieuwd hoor wanneer de kleine bij jou komt.

@LQ
    Beterschap meis! En hoop dat je goed nieuws krijgt

@Dotty
    Nee we hebben nog niet veel kraamvisite, iedereen wacht af want ze denken in het begin wil iedereen, maar daarom komt juist iedereen later en is het nu druk aan het worden.
    @flessen
    hier ook de avent flessen, bij mijn dochter gebruikt en een magnetronsterilisator die erbij hoort. ideaal.

@beertje
    die regeldaagjes vind ik ook evht vervelend, dan zit je echt de hele dag zowat. misschien aan je mannetje aangeven dat je fijn zou vinden als hij wat meer thuis is (weet natuurlijk niet waarom hij zoveel weg was) en hoop dat de vakantie je het gezinnetjes gevoel geeft. Ik ken dat wel pas bij de 3 weken keek ik Jordan goed aan en voelde ik pas de vreugde echt.
    @all
    Vandaag weer alleen met de kids, gaat nog best redelijk. Wel vermoeiend.
    Verder niet zoveel te melden. Kids slapen dus nu even tijd voor mezelf

20. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Mijn man neemt vrij de dagen tot weekend. Daarna start op woensdagmiddag zijn ouderschapsverlof, dat word zijn middagje met zijn dochtertje.

Deel Deze Pagina