De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @elisatje: hoop dat de draaipoging gaat lukken, we horen het morgen wel, succes!
    @beertje: fish spa lijkt me ook wel leuk om eens te proberen :) en jesse doet het supergoed op mamamelk :D zeker iets om trots op te zijn!
    @bk: hoop dat je zsm minder kunt gaan werken, het is al niks met een extra kindje ernaast en nu ook nog je bekken :(
    @jen: zul je zien dat het gaat doorzetten :D haha heb je nog je lijstje niet af, ik denk dat ook de hele tijd, maar lijstjes kunnen ook de komende 12 weken nog afgewerkt worden en dan heb je veel meer energie en geen buik meer die in de weg zit ;) dus komt vanzelf goed!

Morgen niet zoveel gepland eigenlijk, ik ben wel dagje alleen. Mn horloge is ermee opgehouden dus moet ff de stad in voor batterij en verder ga ik denk ik aan de slag met het fotoboek van bart vanaf 1.1.2012 tot nu. Dat is eigenlijk het enige wat ik nog moet en dan ga ik vast nog ff met een doekje door het huis, want zat me net alweer te ergeren aan de glazen douchedeuren die niet mooi waren :)

We gaan zondag nog naar de dierentuin met mijn vader en vriendin en nog een aantal mensen, ze gingen een rolstoel voor me meenemen mocht ik het niet meer uithouden :) denk dat het wel 1 van mn laatste uitstapjes gaat worden met 1 kind! Mijn man zegt nooit veel over de zwangerschap maar hij zei vanavond datie het gevoel heeft dat het volgende week gaat komen, dus ben erg benieuwd!

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ons Lijstje!!!!!!

Uitgerekende datum
    Puma82 --> 30 jaar - 1e kindje - uitgerekend 25 juli 2012 BV - Ziekenhuis
    LQ87 --> 25 Jaar - 1ste kindje - uitgerekend: 5 augustus 2012 - BV - Thuis
    Happygirl86 --> 26 jaar - 2de kindje - uitgerekend: 12 augustus 2012 - FV - Ziekenhuis/ thuis
    Jen27 --> 30 jaar - 2de kindje - uitgerekend 20 augustus 2012 - BV - thuis
    Dotty --> 30 jaar - 1de kindje - uitgerekend 22 augustus 2012 - BV - Ziekenhuis
    Elisatje --> 27 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 30 augustus 2012 - BV - thuis
    Kreeft15 --> 28 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 30 augustus 2012 - BV - Ziekenhuis
    BurningKarma --> 30 jaar - 2de kindje - Uitgerekend 8 November 2012 - BV - Ziekenhuis
    Beckje --> 24 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 10 november 2012- BV - Geboortehotel

Afspraken
    Jen27 --> 3 aug 11.30 controle vk
    BurningKarma --> 4 aug. Pretecho!
    LQ87 --> 6 augustus 9:30 controle vk
    Happygirl86 --> 7 augustus 9.00 controle vk
    Gyino --> 15 aug. CB met Meredith 1e controle
    BurningKarma --> 28 aug. Gyn controle
    BurningKarma --> 24 sep. 1e dag verlof (34w)
    Gyino --> 8 okt. weer werken
    Happygirl86 --> 19 nov. weer werken

Buddy's
    Lucky <--> Roze Bloem
    Jen27 <--> Dotty
    LQ 87 <--> Spannend
    Kreeft <--> Elisatje
    Beckje <--> Burningkarma

Geboren:
    Beertje1986--> JESSE 30-05-2012 (4036 gram en 50 cm)
    Luckyblue--> JORDAN 02-07-2012 (4000 gram en 51 cm)
    Gyino--> MEREDITH LUNA 08-07-2012 (3170 gram en 49 cm)
    RozeBloem1981--> DEMIAN REAS 27-07-2012 (3960 gram en 55 cm)

3. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ons Lijstje!!!!!!

Uitgerekende datum
    Happygirl86 --> 26 jaar - 2de kindje - uitgerekend: 12 augustus 2012 - FV - Ziekenhuis/ thuis
    Kreeft15 --> 28 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 30 augustus 2012 - BV - Ziekenhuis
    BurningKarma --> 30 jaar - 2de kindje - Uitgerekend 8 November 2012 - BV - Ziekenhuis
    Beckje --> 24 jaar - 1ste kindje - uitgerekend 10 november 2012- BV - Geboortehotel

Afspraken
    Dotty --> 2 aug 9.45 echo i.v.m. niet indalen
    Dotty --> 3 aug 14.30 afspraak gynacoloog
    Dotty --> 8 augustus 9.00 controle vk

Buddy's
    Lucky <--> Roze Bloem
    Jen27 <--> Dotty
    LQ 87 <--> Spannend
    Kreeft <--> Elisatje
    Beckje <--> Burningkarma

Geboren:
    RozeBloem1981--> DEMIAN REAS 27-07-2012 (3960 gram en 55 cm)

4. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Happy; Geniet lekker van je dagje rust morgen! En alvast veel plezier zondag! Dat jij dat nog trekt trouwens....Zou ook best nog een dagje weg willen, maar dat ga ik echt niet volhouden...

@Dotty; Succes morgen bij de echo! Hoop dat het allemaal meevalt en er niets "in de weg" zit!

@All; Ik ga eens lekker mijn bed opzoeken, mijn humeur wordt in beslag genomen door mijn opspelende hormonen jegens mijn man...
    Begin er echt schijt- en schijtziek van te worden dat hij iedere godganse avond achter die k*t computer zit! Heb er net al wat van gezegd toen hij ging roken, maar vervolgens gaat hij er weer doodleuk achter zitten met de koptelefoon op zijn kop om met zijn "kameraden" te spelen en praten........ Hij heeft verdomme nog niet eens de moeite genomen, de afgelopen weken, om even mee te kijken naar het geboorteplan! Heb er al meerdere keren iets over gezegd, maar schijnt niet interessant te zijn... 't zal wel zijn manier zijn om met de spanning van de komende uitbreiding om te gaan, herken het namelijk wel van de vorige zwangerschap, maar ik wordt er echt niet goed van!!

Zo, dat was mijn klaagzang, nu ben ik naar bed... Kom zo nog wel ff online op mijn phone...

5. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @dotty veel succes morgen!

@de rest; ik lees morgen even goed bij. :)

6. Roze bloem 1981

Roze bloem 1981 Bekend lid

4 okt 2011
    713
    0
    0
    Hee meiden,

Zo ik heb ff de tijd om weer wat van me te laten horen.
    Zoals jullie inmiddels weten ben ik donderdag op vrijdag nacht bevallen van Demian. Het was een snelle maar zware bevalling. Ik had jullie natuurlijk al ff laten weten dat ik flinke voor weeƫn had maar die kwamen eigenlijk ook niet sneller achter elkaar. Om half tien had ik nog maar 4 cm ontsluiting maar ik liep heel de week natuurlijk al met 3 cm. De verloskundig heeft toen mijn vliezen gebroken. Ze gaf aan dat de weeƫn dan heftiger zouden worden. Nou ze had het nog niet uitgesproken of ik lag al te creperen op bed. Ik ben toen in bad gegaan. Ze gaf toen aan dat haar opvolger om half twaalf wel even zou komen kijken hoever ik zou zijn. Nou ik lag in bad en heb Arjen om 22.15 laten bellen want de weeƫn waren zo vreselijk heftig en pijnlijk. Ze zei dat ze eraan kwam maar zat achter een auto waar ze niet voorbij kon. Ze was er toen om 22.45. Ze voelde toen in bad naar mijn cm. En zei toen dat we niet meer naar het kraamhotel konden want ik had al 9 cm :$:$:$:$:. Wat zeg je???? Ja in 1 uur tijd was ik van 4 naar 9 cm gegaan. Dus ik moest toen echt thuis bevallen. Ik raakte lichtelijk in paniek want wist niet hoe we het dan allemaal moesten doen in de nacht. Gelukkig stelde ze mij gerust en zei dat de kraamzorg haar kwam helpen en alle voor de nacht zou regelen.
    Ze heeft mij toen uit bad geholpen, afgedroogd en op bed gezet. Ik heb toen met hulp van Arjen en de vk de weeƫn even zittend op bed opgevangen. Terwijl de vk en Arjen tussendoor alles klaar zetten voor de bevalling. Om 23.30 ben ik begonnen met persen. Maar toen kwam echt het zwaarste uur van heel mijn leven. Ik heb een uur en kwartier geperst. Ik dacht echt letterlijk dat ik of de kleine dood ging want het was zo zwaar en pijnlijk. Ik had steeds het gevoel dat ik weg zakte. En toen viel ook nog een keer de hartslag van de kleine weg. Gelukkig kwam dat omdat ik op de holle ader lag en kwam hij snel weer terug. Ik heb echt heel veel gehad aan mijn vk, kraamverzorgster en Arjen. Die was zo ontzettend lief voor mee en is zo rustig gebleven. Die heeft me steeds weer terug gehaald en me gerustgesteld. Ik weet echt niet wat ik zonder hem had gemoeten. Terwijl ik dit zit te schrijven krijg ik weer tranen in mijn ogen. Ik heb het allemaal als zo emotioneel beleefd. Aan de ene kant met bizar veel pijn, maar toen ik eenmaal Demian op mijn borst kreeg ging er zo'n bijzonder gevoel door me heen. Het is zo bizar dat dat kleine ventje uit mijn lichaam is gekomen.
    De vk is om 3.00 weg gegaan en de kraamverzorgster om 4.00. Die heeft alles opgeruimd, verschoond en het bedje op gemaakt. Ook heb ik om 2.30 de eerst bv gegeven dat ik nog moeizaam uiteraard. Maar hij heeft wel gelijk een mijn borst gelegen.
    Die nacht heb ik natuurlijk niet geslapen. Ik zat nog zo vol adrenaline en emotie.

Inmiddels komt de bv goed op gang. Het aanleggen was even lastig maar inmiddels gaat het steeds beter. Ik gebruik nu een tepelhoedje en dat gaat best goed. We voeden nog wel bij. Dit was eerst met kunstvoeding en een spuitje maar inmiddels kan het wel al met bv en een fles met de vorm van een tepel. We hebben nog steeds kunstvoeding staan maar die heb ik de afgelopen 3 dagen niet hoeven gebruiken.
    ik heb wel maandag gelijk een lactatiekundige laten komen omdat ik geen tepelkloven maar ik de bv absoluut wil laten slagen.
    Kraamtranen heb ik ook al gehad en nog steeds last van. Maandag werd de kleine wat geelig. Dus ik moest gelijk aan Jordan van lucky denken. Gelukkig maakte de vk zich geen zorgen. De eerste paar dagen kwam de ontlasting nog niet op gang maar reken maar dat die nu goed op gang is gekomen.

Het reageren zal nog moeilijk worden. Ik heb daar overdag echt geen tijd voor. Het voeden, bijvoeden en kolven neemt aardig wat tijd in de beslag en de tijd die ik dan over heb moet ik echt even bijslapen of even de tijd voor mezelf nemen. De nachten zijn namelijk ook behoorlijk intensief.

Meiden, ik ga even kijken of er van jullie nog bevallen zijn. Ik probeer jullie op de hoogte te houden. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en ook dat puma inmiddels wel is bevallen.

Trusten meiden.

7. Roze bloem 1981

4 okt 2011
    713
    0
    0
    Ons Lijstje!!!!!!

Uitgerekende datum

Afspraken
    Dotty --> 2 aug 9.45 echo i.v.m. niet indalen
    Dotty --> 3 aug 14.30 afspraak gynacoloog
    Dotty --> 8 augustus 9.00 controle vk

Buddy's
    Lucky <--> Roze Bloem
    Jen27 <--> Dotty
    LQ 87 <--> Spannend
    Kreeft <--> Elisatje
    Beckje <--> Burningkarma

Geboren:
    RozeBloem1981--> Demian 27-07-2012 (3960 gram en 55 cm)

8. Roze bloem 1981

4 okt 2011
    713
    0
    0

Ach jee!!!! Ik had gehoopt dat je inmiddels wel bevallen was. Succes meis!!!!

9. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Goedemorgen meiden, zo mijn hormonenstorm is weer gaan liggen......
    Esmay is vannacht droog gebleven! Heeeerlijk dat ik die 's avonds niet meer naar de wc hoef te sjouwen!

Hoop dat het een beetje weer wordt vandaag, dan gaan alle buurtkinders vanavond pannenkoeken eten in de speeltuin! Ben benieuwd.....
    Ik begin het zwanger zijn wel beu te worden, zou graag 's avonds lekker vroeg naar bed gaan ,maar hoe langer ik lig hoe meer pijn ik krijg in heupen en benen..... Kom best wel wat slaap tekort op deze manier..... Ga dat morgen ook wel even aangeven bij de VK...

@roze; jeetje meid, wat een stortbevalling uiteindelijk! En wat ontzettend fijn dat Arjen zo rustig kon blijven en jou zo goed heeft kunnen helpen! En nu, nu lekker genieten van het mooiste cadeautje van de hele wereld!

10. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Roze, jeetje wat een verhaal. Hoe kijk je er nu tegen aan dat je thuis bent bevallen? Als het bij mij zo snel gaat vind ik het ook prima om thuis te blijven.

@ all hoe zit dat nou met in bad gaan als je vliezen zijn gebroken? Mag dat niet als je nog geen weeƫn hebt en wel als je al wel weeƫn hebt?

Verder hier dus nog steeds geen nieuws ik denk dat ik dus morgen bij de verloskundige zit om te strippen. Afspraak om 13:15 dus ben benieuwd.

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @roze: pff heftig zeg, wat snel is dat allemaal gegaan ineens! Maar nu lekker genieten van je mannetje.

@jen: gelukkig is je boze bui over :) . Het blijft denk ik zo dat mannen minder inzien wat er allemaal op orde moet zijn (en dat wij misschien teveel op orde willen hebben haha). En wat knap van je grote meid. Dat scheelt weer straks met je kleine meid erbij!

@puma: het schiet maar niet op!! Gewoon lekker relaxen vandaag en wie weet komt het dan toch ineens.

@Elisa: succes met de draaipoging!

@happy: wie weet haal je de dierentuin zondag niet eens ;)

Ik kom net terug van de echo. Morgen krijgen we van de gyn meer te horen. We weten nu wel het volgende al:
    Ons mannetje heeft een klein hoofdje, dus daar kan het niet aan liggen. Alles ziet er verder goed uit. De placenta zit rechts achter, dus die blokkeert ook niks. Ik had nu wat weinig vruchtwater (daar gaat de gyn verder naar kijken). En het is een klein mannetje (nog wel gezond maar aan de ondergrens). Ze schat hem nu 4/5 pond!!!! Echt een dwerg, haha. Dus ik denk dat ik erg blij kan zijn met mijn maatjes 50. Ik ben benieuwd wat de gyn morgen gaat zeggen.

12. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Puma; jeetje meid, die kleine vind het nog wel heel gezellig bij jou! Begin je het nog niet beu te worden?

@Gebroken vliezen; volgens mij klopt het inderdaad, zoals jij het omschrijft Puma.... Maar heeeel zeker weten doe ik het niet! Misschien iemand anders wel?

@All; Pfff, geen energie vandaag zeg! Esmay wil nog even Pipi afkijken, daarna gaan we even in bad en dan ga ik na het badderen toch maar eens een beetje rommelen in huis; anders ben ik vanavond weer zo sjago als gisteren... Erwin neemt vanmiddag misschien een paar uurtjes verlof; kan ik mooi even de laatste boodschapjes in huis halen voor de kleine en alvast boodschappen doen voor het weekend. Hoef ik daar allemaal niet meer over na te denken!

13. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@Dotty; Fijn dat alles er voor nu goed uit ziet meid! En wat een kleintje....:D Ik denk zelfs dat je wel maat 44 kan gaan aanschaffen hoor..., maat 50 is waarschijnlijk ook nog te groot! Zou in ieder geval 1 pakje in die maat regelen, zodat je evt. iets hebt wat hij aan kan na de geboorte, mocht 50 echt te ruim zitten... Kan je altijd nog bij (laten) halen als je er meer van nodig hebt...

14. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @jen: ja, daar zat ik ook aan te denken. Ik wacht even morgen bij de gyn af en dan ga ik denk ik toch een kleiner maatje kopen. In de tas zit nu ook een maat 56, maar die kan ik er wel uithalen denk ik zo. Ik lees dat, vanaf 2500 gram. de baby als gezond wordt gezien. Dus ik hoop dat hij dat in ieder geval gaat halen. Hij moet nog maar even blijven zitten :) .
    Sterkte vandaag!! Ik heb wel energie, ik ga maar even de koelkast uitsoppen zo.....

15. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    @dotty: klein maar fijn toch :D lekker idee toch, dan komtie er vast makkelijker uit :) haha!

@jen: hier ook zo'n man hoor, elke avond computeren met koptelefoon op, maar ik heb me erbij neergelegd, hij weet datie niet lang meer heeft dus laat ik hem nog maar ff genieten ;) straks mag hij gewoon elke avond helpen en 's nachts ook helpen voeden, want wij geven flesvoeding en ik mag niet teveel traplopen in het begin haha :D dus zal hij de fles elke keer moeten maken 's nachts in de magnetron.

Mn fotoboek is bijna af, alle foto's op volgende en staan erin, alleen nog de achtergronden veranderen, leuke dingetjes en tekst erbij en heb mn laatste puntje ook afgehandeld :D

ga nu even broodje eten bij mijn oma, zou mn buik bij mn tante brengen en die is daar nu (vanuit den bosch). Zij kan heel mooi schilderen, heeft bij Bart op de kamer muurschildering gemaakt en nu heb ik gevraagd of ze iets leuks wil maken van mijn gipsen buik :) heb ik vorige week met mn moeder gedaan. Zal even fototje plaatsen, toch wel raar om je eigen buik van voren te zien, lijktie veel groter :D

16. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @Puma.. die kleine houd het wel lekker lang bij je vol zeg ;) Ik weet ook niet precies hoe dat zit met in bad gaan.. mijn vk zei, dat ik niet in bad mocht ( nou hebben we die ook niet ) als de vliezen gebroken zijn.. Maarja als je onderwaterbevalling doet zou je toch ook met gebroken vliezen in t water moeten.. dus denk dat je indd op een bepaald moment er wel weer in mag..

@Roze.. dat klinkt indd als ene aardige heftige bevalling!.. dat je momenteel neit zoveel tijd hebt/vind om te reageren snappen we allemaal.. belangrijkste is dat jij weer op je krachten komt en je mannetje t goed blijft doen! Fijn dat Arjen je zo goed geholpen heeft en vooral knap dat dei zo rustig er onder is gebleven!.. ik ben zo benieuwd hoe mijn mannetje der op zal reageren haha

@Jen.. kan me voorstellen dat het je wat frustreerd als ej mannetje zich afsluit van zijn omgevnig en achter de pc gaat zitten.. ik zou der ook niet gezelliger op worden haha.. super dat Esmay droog is gebleven vannacht!

@Dotty.. klein maar fijn toch... nou afwachten wat de gyn morgen zegt.. ben benieuwd.. en indd wat Jen zeg,, lijkt me indd handig om 1 klein pakje maat 44 te halen mocht 50 indd aan de grote kant zijn

@Happy.. ziet er leuk uit die gipsenbuik! als die "gepimpt" is post je dan nog weer ee nfoto ;) ben wel benieuwd.. Vind t knap werk van je dat je de "uitdaging" nog aangaat om naar de dierentuin te gaan.. Ik hou dat niet meer vol langere tijd in de auto zitten, na n kleine 20 minuten benk het al weer helemaal beu haha..

@hier.. ik heb vandaag een rustdag.. doe dan ook helemaal niks vandaag ;) vannacht dikke onweer gehad hier ( van 2 uur tot half 4 ) ging der aardig hard aan toe,, t leek wel een discotheek met al die flitsen.. dus niet zo best geslapen vannacht.. Gisteravond nog weer wat slijmprop verloren.. vraag me nu werkelijk af hoe hudge zo'n ding wel niet is in totaliteit haha.. ga zo maar es ff doesje en me huispak aantrekken.. toch geen plannen voor vandaag.. en opzich, laat de kleine vandaag maar lekker binnen blijven, kank ff rustig bij tanken haha..

17. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dotty@ mooie kleine baby, goed van je dat je maat 50 hebt ik heb maar paar dingen

Jen@ dank je voor je auto advies want wilde volgende week nog op en neer naar Belgiƫ en dat is 1,5 uur rijden dus wilde niet met de trein gaan

Mannen achter de pc ja hier ook een die graag spelletjes speelt of de muziek goed hard zet terwijl hij bezig is voor zijn werk. Maar gaat ie straks niet meer doen zegt hij en daar vertrouw ik op.

Hier@ 2 keer een draaipoging gehad deed behoorlijk pijn maar ze zat al behoorlijk ingedaald en was eigenwijs ze wilde niet... Dus daarna de vraag stuitbevalling of keizersnede. Heb bekkenonderzoek gehad dit was goed. Ze moet rond 6/7 pond zijn om stuit te bevallen nu 2900 dat was mooi ze had wel lange benen... En ze ligt heel gunstig stuit met haar billen beneden en benen omhoog daardoor is de grote van haar billen gelijk aan haar hoofd. Ik ga nu dus voor ziekenhuis bevalling en val voor controle onder de gyneacoloog. Voorheen deden ze inleiden met 38 weken maar nu doet iedereen stuitbevallingen en wachten ze het af wat beter is maar als ze zwaar word dan word ze wel gehaald bij max 41 weken ongeveer of als ze veel zwaarder word.

18. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Roze@ wat fijn dat je Arjen je zo goed heeft gesteund, jullie hebben het echt samen gedaan dat lijkt me heel mooi. En wat is het super snel gegaan nadat die vliezen zijn gebroken... Geniet van je kleine mannetje

19. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Die bewegingen die ik nu anders voel komt omdat ze van links naar rechts is gegaan. Eerst lag rug rechts nu links...

20. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Zo ik ben gedoucht en al,, en lig nou heerlijk op de bank tv te kijken.. lag hiervoor op bed tv te kijken haha.. heb echt een ik doe niks dag.. heb zelfs geen zin in koken :$ dus dat word ff een ongezonde hap uit de frituur... heb t idee dak op ontploffen sta haha.. knoepers harde buik..

Deel Deze Pagina