Lq@ hier ook harde buik nu... Had bij draaien weeenremmers gehad die zorgde voor soepele buik maar nu is ie keihard.
Pff even een dipmomentje. Ik maak me toch wel zorgen over het feit dat ik weinig vruchtwater heb en mijn mannetje zo klein is......
Dotty@ klein is niet erg als hij maar gezond is... Je bent al 37 weken dus komt goed... Wou dat mijn meisje wat kleiner is ze is nu al aardig groot met 2900 gram en nog 4 weken te gaan.
Maar tot 2500 gram is hij volgens mij dysmatuur. Zou hij dan moeten blijven? En ik ben bang dat ze me straks gaan inleiden omdat ik te weinig vruchtwater heb en mijn mannetje dan dus geen kans meer heeft om meer te groeien (en ik hem in het ziekenhuis moet laten).
@Dotty; Meid, bel je VK even om je gerust te laten stellen! Daar zijn ze voor hoor, en zo moeten kniezen is ook niks..... Ik kan wel gaan zeggen; komt wel goed......, maar denk dat je dat nu beter van een ervaren iemand kan horen! Dikke knuffel meis...
@Elisa; Nu 2900 gram is helemaal neit zo groot hoor meid. De laatste weken groeien ze nog maar zo'n 20 tot 30 gram per week... Dus dan zou je net boven de 6 pond uitkomen...
@Jen: ik probeer me gewoon rustig te houden. Morgen spreken we de gyn al en de vk weet nu nog helemaal niks van vandaag. Ik denk dat ik wel voor de zekerheid de vluchttas morgen mee naar het ziekenhuis. Je weet maar nooit. Ik ga nu lekker op de bank hangen en tv kijken en dan is het zo morgenmiddag (hoop ik).
Dotty@ misschien toch even je vk bellen en de situatie overleggen want die onzekerheid is niet leuk Jen@ dat wist ik niet dat ze nog maar zo weinig aankomen de laatste weken, dacht al als ze maar niet over 7 pond is ineens... Hier@ zit toch met een aantal vragen over stuitbevalling, heb ze opgeschreven voor volgende week voor de controle. Vraag me ook af wat er met me geboorteplan gebeurt, of ik nog iets in te brengen heb
@elisatje: spannend hoor stuitbevalling, maar wel fijn dat je hoort dat het steeds vaker gebeurd, kan dus wel allemaal, en fijn dat ze er goed voor ligt met haar billen @roze: wat een snelle bevalling idd, maar wel fijn dat jullie het zo goed samen hebben kunnen doen, hoop ook op zoiets @lq: lekker toch dagje niks doen daar zijn we zwanger voor! En koken heb ik ook echt geen puf meer voor, vandaag dan maar wel gedaan maar rest van de week doen we het met chinees, hebben we dinsdag gehaald, maar kunnen we 3x van eten haha lekker makkelijk dus! @dotty:dat je mannetje zo klein is dat is niet zo erg hoor, alleen het vruchtwater weinig zullen ze je misschien eerder voor inleiden, maar kinderen schatten ze altijd kleiner dan wanneer ze eruit komen, dus ga er maar vanuit datie best wat zwaarder is dan geschat. Hier schatte ze bart op 7 pond, hij was 9 nu schatten ze weer 6/7 pond, dus ben erg benieuwd. De VK er al over gebeld? Jullie hebben het allemaal over geboorteplan, maar daar heb ik het nooit over gehad, of is dat ook wie je erbij wilt enzo? En waar je wil bevallen, ik heb namelijk alles open gelaten en wil het van het moment af laten hangen bij de eerste was mijn moeder erbij, nu ga ik het alleen met mijn mannetje doen en of dat thuis is of ziekenhuis zien we wel. Met stuit zal dat toch anders gaan, maar je kunt nog wel steeds aangeven hoe je het wil toch? zou het zeker overleggen.
Hey meiden, Zo, uiteindelijk toch nog wel een lekkere dag gehad! Esmay heeft veel buiten gespeeld, ik ben na het middag eten toch maar gaan rommelen in huis! Wat laadjes in de keuken uitgemest en schoongemaakt, boeken/ spelletjeskast van Esmay uitgemest, schoongemaakt en op nieuw ingericht. Keuken, woonkamer gesopt, gezogen en gedweild. De bench van onze kleine terrorist verplaatst en schoongesopt. En vanavond als klap op de vuurpijl, heeft manlief al het laatste overbodige spul naar zolder gebracht, de strijk opgeruimd, de kinderwagen naar beneden gesjouwd!! Ik heb vervolgens de baby spullen meteen maar een plekje gegeven en daarna Esmay uit bad gevist, want die zat ff lekker te spetteren in bad! Die had zo hard gespeeld en zitten viezeriken met pannenkoeken eten in de speeltuin, dat ze van boven tot onder plakte.... Dus; YEAH!!! Alleen nog een beetje licht schoonmaakwerk en een afwerkplint bovenaan de trap en we zijn klaar!!! Laat ons meisje maar komen.....
@computer spelende man; Tsja ik ben het eigenlijk ook wel gewend, maar kan er nu niet zo goed tegen.... Zullen de hormonen wel zijn ofzo...
@jen: jeetje toch nog hard gewerkt vandaag zeg! Hier ook de kinderwagenbak en de maxi cosi naar beneden gehaald, komt wel allemaal dichtbij nu Ik zei nog tegen mijn man, dat we de ziekenhuistas en maxi cosi maar in de auto moeten zetten als we zondag naar de dierentuin gaan, is namelijk uurtje rijden voor ons, waren er vorig jaar in de buurt in een huisje met de hele familie, kaartjes gekocht via die man van het huisje (goedkoop) maar alleen maar slecht weer, dus nu hebben we de kaartjes nog. Moeten dus helaas wel uurtje ervoor rijden, maar is wel gezellig met opa en oma en mn broertje ed, zien we niet zo vaak, ben alleen bang dat ik vaak de wc moet gaan bezoeken verder hoop ik dat ze tot zondag dus nog ff blijft zitten! @comp.man: ja ik vind het ook erg vervelend, maar hij wordt boos als ik er wat van zeg, dus hoop dat de baby hem straks wel aan het denken zet, ik kan het echt niet allemaal zelf dan wordt ik gek! Snaptie hoop ik toch echt wel! Hier fotoboek klaar net alle teksten/plaatjes ed toegevoegd, dus hier ook geen klusjes meer Lekker rustig aan doen vanaf nu!
@Happy; wel fijn dat die kaartjes nog geldig zijn!! Is toch een leuk uitstapje! Bart zal er wel van genieten.... Ook hier de hoop dat het spelletjes spelen gaat verminderen zodra de kleine er is! Ik ga echt niet alles alleen doen! @All; Zo morgen dan eindelijk (!!!) naar de VK! Kijk er echt enorm naar uit, ben heel benieuwd hoe ons meisje het doet en of ze nog goed ligt! Ze gaat sowieso even middels echo kijken of ze goed ligt... Esmay was wel zwaar teleurgesteld dat ze niet mee mocht, maar wil niet dat ze er bij is wanneer er eventueel inwendig onderzoek wordt gedaan... Ga zo de frietpan aanzetten denk ik, heb zin in een sate kroket! Of 2..... en daarna lekker naar bed...! Welterusten meiden en tot morgen!
Ooooeeeeeh dat was lekkerrrrrrrrrrr! 2 satekroketten weggewerkt.. Nog even wat drinken om te blussen en dan naar bed! Truste!!
Haha ik zou dr s avonds ook wel zin in hebben maar om nou helemaal de pan aan te zetten heb ik geen puf voor Hier heerlijk geslapen. Mannetje was te laat wakker maar is hoop ik net op tijd op werk. Vanmiddag heeftie weer weekend gelukkig! Wat gaan de weken toch snel zo.
Hier ook weer een redelijk nachtje gehad, Esmay is weer droog gebleven! En ik heb best goed geslapen, ten opzichte van eerdere nachten.... Straks ff douchen en om 11 uur komt mijn schoonmoeder om ff op te passen, zodat ik even op mijn gemak naar de VK kan...
Ik ga ook snel douchen. Er zijn er een aantal bevallen dus ik kan nu al om 11:15 naar de verloskundige. Ik hoop wel dat het strippen lukt en dat het effect gaat hebben.
@Puma... ik duim ontzettend hard dat het strippen effect gaat hebben bij jou!! Hou je ons een beetje op de hoogte?! @Computer-vent.. hier nog 1... en dan echt erg erg.. heeft eigen zaak in de ICT.. dus ik dag en nacht met pc bezig!! Nou is hij niet heeeel erg van het gamen enzo (meer..) maar man.. als hij er achter zit.. zit ie er uren achter en vergeet echt ALLES!! @Geboorteplan.. heb ik ook nooit gemaakt dus ook niet besproken.. wist toch wel dat het in het ziekenhuis zou worden.. en ik wist wie ik erbij wilde hebben..! Heb destijds alleen aangegeven dat ALS het een keizersnee zou worden en ik wel onder algehele narcose had gemoeten.. ik wilde dat Jesse eerst bij Danny op de blote borst werd gelegd..! Maar.. dat gebeurde sowieso... ook met een ruggenprik.. Kindje word meegenomen en gelijk bij vader gelegd! Verder.. liet ik alles over me heen komen..! Wat hebben jullie zoal in het plan staan dan? @Jen.. dus toch nog druk weer aan de poets.. heb je nog poetsdrang... mijn huis stelt zich vrijwillig om een grondige poetsbeurt te ondergaan! @Dotty.. klein is niet erg toch? Zolang je jochie maar gezond is!! Zochten ze een reden waarom hij niet ingedaald was ofzo? @Elisa.. wat balen dat de draaipogingen niet gelukt zijn!! Maar meid.. je bent in goede handen in het ziekenhuis! @Happy.. leuk man.. zo'n dagje uit!! En inderdaad.. misschien handig om de maxi-cosi en je vluchttas in elk geval bij je te hebben.. je weet maar nooit!
Gisteren hadden we ook vluchttas mee, voor die draaipoging maar maxi cosi thuisgelaten. Wel raar idee was dat. Beertje@ weet ook wie ik erbij wil hebben... Maar vond geboorteplan wel handig, neem volgende keer wel mee. Ga hem wel opdaten naar niet thuisbevalling. Me man is blij dat het het ziekenhuis word was meer zijn voorkeur. Hopelijk gaat die stuitbevalling goed en mag ik na 2 uur ook gewoon naar huis... Jen@ hier ook nog huis wat gepoetst moet worden maar heb geen nesteldrang bovendien komen zondag 2 lieve nichtjes van 12 en 15 voor 2 nachtjes daarna zal ik eens over nadenken... De wastafel moet ontstopt worden en ik kan dat niet ontstoppen ik heb dat weleens geprobeerd dat ik erzelf van moest overgeven... Dus manlief gaat dat zaterdag doen daarna word de badkamer grondig gepoetst Puma@ hoop dat het strippen helpt Jen@ lekker satekroket