@dotty: van me hechting heb ik geen last gehad. heb natuurlijk nog een flubberbuikje maar ja wat wil ik het is pas 5 weken geleden. ik weet niet hoeveel ik weet op het moment want de batterijen van de weegschaal zijn op. maar 2 weken na de bevalling was ik al 10 kilo kwijt van de 14. of jij je sexy voelt is misschien wel sneller dan dat je man weer aan het idee is gewent dat het ook een ingang kan zijn. mijn man had het met de eerste erg veel moeite mee. nu wat minder maar hij kan natuurlijk alles zien ook als het hoofdje staat. hihi * mijn schoonvader rookt ook en mijn schoonbroer. gelukkig niet in het bij zijn van de kinderen. zij wassen hun handen niet. ik ben al lang blijd at ze niet bij de kids roken. me schoonvader is nog al een beetje moeilijk persoon als het hierop aankomt. hier ik moet even mee doen met het waterballonnen gevecht kom zo weer kletsen. maar even trots zijn. meredith heb ik wakker in haar bedje gelegt. ze is zelf inslaap gevallen zonder speen en huilen na 20 minuten werd ze wakker. even wat gedronken en daarna weer lekker gaan slapen. nu al weer 2 uur. echt geweldig.
hier ook oma's en opa's die roken, helaas het is niet anders, ze weten dat wij het vinden stinken, maar verder kun je er weinig aan doen, kan ook niet verbieden hun kleinkind te zien. En na een kopje koffie oid is het niet meer zo erg, ze roken niet in bijzijn van kind alleen buiten wel weer (maar niet als hij op schoot zit). Je kunt toch niet alles vermijden, ik wordt er wel makkelijker in, in het begin vond ik het ook niet zo leuk maar het is niet anders. hier wel meer krampen, maar verder nog niet echt wat, denk dat ik vroeg mn bedje in duik vandaag.
@Happy... dus strippen heeft niks geholpen meid?? Balen!!!:x @Dotty.. gewicht.. zit nu nog 1kg bij.. was gelijk de dag na bevalling al zo.. en nu dus nog steeds Dat sexy voelen... nou doe ik nog steeds niet... weet niet of het door de borstvoeding komt Ze zeggen dat dat mee kan spelen... Hechtingen (van keizersnee) heb ik totaal geen last van gehad... @Gyino.. hoe heb jij dat met M. haar hoofdje? Als ik Jesse knoop zoals dat filmpje heeft ie zijn hoofdje steeds rechtop.. weigert hem neer te leggen tegen mijn borst waardoor hij scheef komt te hangen en ik het in de rug krijg... Al geprobeerd om band van de doek op 1 of andere manier over zijn achterhoofdje te laten lopen zodat ie wat versteviging heeft maar dat vind meneer niks! Wat goed dat ze in slaap gevallen is joh! Leg jij haar elke middag in haar eigen kamertje? Of toevallig nu een x? @hier.. Jesse vannacht geslapen van 22uur tot half8 vanmorgen toen heb ik hem gewekt! Hele nacht dus geslapen in zijn grote ledikant!! Vandaag naar collega/vriendin geweest die 4 weken geleden bevallen is..! Was er om 10uur en was 18uur weer thuis! Supergezellige dag gehad! Stad nog in geweest.. kinderwagen van de buren geleend waar de maxi-cosi op kon want jah ik had natuurlijk geen wagen mee.. Haar borstvoeding lukte niet goed (kindje was 4,5week te vroeg geboren..) dus zij gaf tussendoor flesje.. en dacht jeej.. eigenlijk wel leuk ook als de vriend/man ook dat een szou kunnen doen..! Dus ga ook eens kijken of ik dan misschien kan kolven en vriendlief Jesse dan een flesje kan geven! Al vind ik het zelf ook fijn... dilemma.... Haha....
hoop ook dat het doorzet idd maar we wachten af. ben idd benieuwd hoe het nu bij elisatje is, hoop dat alles goed is gegaan!
Ik hoop ook dat het goed gaat! Duurt nu erg lang :S Hier woorden gehad met die meid op t werk. Bleef zolang mogelijk professioneel maar is uiteindelijk toch geklapt. Pffff zal blij zijn als ze weg is.
Hey, nog geen nieuws van Elisatje...?! Hoop inderdaad dat alles goed is gegaan!! Pfff hier frustratie alom over de geboortekaartjes; maandag besteld met 24 uurs levering, maar nog steeds niets ontvangen. Vandaag contact gehad (gisteren waren ze, heel fijn, gesloten) en de zending moet bij de distributeur in Frankrijk liggen, maar de verzendstatus is onbekend..... Begin van de avond een hele boze e-mail xq klacht gestuurd dat ik de kaarten uiterlijk zaterdag in huis wil hebben en anders mijn geld terug wil hebben! Vind het echt zo'n enorme domper.... De stuwing lijkt wat minder te worden, vandaag meerdere keren met de hand mijn borsten gekolfd (dus niet met een handkolf, maar echt met de hand) en tot nu toe al 155 cc verzameld!!!! Echt bizar hoeveel voeding ik aanmaak.... Moet nu, met de stuwing, ook echt van te voren "afkolven", want Jaylinn krijgt het anders gewoon niet weggewerkt, zoveel komt er uit... Campina is er niets bij!!! Vandaag Infacol gehaald voor de darmkrampen, hoop dat het gaat werken en we (of eigenlijk ik) weer lekker een nachtje in het eigen bed kunnen slapen... Ik bivakkeer namelijk al 3 nachten beneden; een paar uur rondjes lopend met de kleine meid en een paar uur slapend op de bank... Vandaar ook even weinig reacties van mijn kant, ik lees wel lekker met jullie mee zodat ik een beetje op de hoogte blijf van hoe het jullie vergaat, maar de energie ontbreekt momenteel om te reageren... @Dotty; even over het roken; ik ben weer begonnen (helaas, pindakaas) en Erwin rookte gedurende de zwangerschap gewoon door... Wij wassen inderdaad de handen na iedere sigaret, ikzelf pak ook een pepermuntje en ik trek iets over mijn kleding aan dat ik na het roken weer uit doe... (vest ofzo, ook ivm mogelijk oplopen borstontsteking als ik te koud gekleed naar buiten ga...)
Hee meiden, Daar ben ik weer hoor. Ik ga weer proberen om s' avonds bij te lezen en te reageren. Ik ga niet alles terug lezen want dat is geen doen. Heb tot twee pagina's terug gelezen. @gewicht: ik zit inmiddels twee kilo onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap. Heb nog wel een blubberbuik maar hij is wel platter dan voor mijn zwangerschap. @hechtingen: ik heb geen last van mijn hechtingen gehad. Ik heb wel 1 week erg last van mijn stuitje gehad maar dat is nu ook eigenlijk helemaal weg. Als ik lang loop krijg ik wel weer last van mijn bekkenbodemspieren. @ beertje: wat goed dat je kleine man al in zijn grote bedje slaapt. @jen: heb je al witte kool gebruikt tegen de stuwing? Dat hielp bij mij echt goed. De eerste week had ik ook stuwing en voldoende productie. Nu Demian meer nodig heeft is het wat twijfelachtig of hij er genoeg aan heeft. Hij valt nml standaard aan de borst in slaap. Moet echt een hele trukendoos open trekken om hem wakker te houden. Maar zodra ik hem weer neerleg wordt meneer wakker en wil niet zelf inslapen. Het is dus nog de vraag of hij er genoeg aan heeft maar ik ga morgen weer naar het consultatiebureau om te kijken of hij is aangekomen. Ben gister ook geweest. De rest ben ik weer ff kwijt. @ hier: nou zoals al beschreven is het nog zoeken met de bv. Maar ik wil het zo graag dus ik hou vol. Desnoods ga ik kunstvoeding en bv samen geven. Heb ik vorige week ook al gedaan. Nou was hij ook in anderhalve week tijd 400 gram aangekomen. Dus we zijn het sinds gister weer op alleen bv aan het proberen. Het moeilijkste is om te bepalen of hij genoeg heeft. Zoals ik al zei valt hij constant in slaap aan de borst maar zodra ik hem neer leg wordt hij heel snel weer wakker en wil dan niet zelf inslapen. Dus zo blijf ik een heen en weer bootje. Maar ook als ik zeker weet dat hij wel genoeg heeft, wil hij alleen bij mij inslapen. Dus dat is nog heel erg zoeken. En vriendlief is ontzettend druk met afstuderen. Hij heeft woensdag zijn afstudeerpresentatie. Heel erg spannend en stressvol en dat maakt ook dat eigenlijk alles omtrent Demian op mij neer komt. Ik wil absoluut niet klagen want ik ben ontzettend gelukkig met de kleine man maar het is alles bij elkaar gewoon echt pittig. Als manlief niet zo druk was geweest had het een stuk makkelijker geweest. Maar waar ik wel heel erg gelukkig mee ben is als hij echt goed slaapt, slaapt hij ook in een keer 3 tot 4 uur door en soms zelfs 5 uur. Vorige week had ik 1 nacht dat hij al van 23.00 tot 5.30 door sliep. Dat was dan wel eenmalig maar hij kan het wel dus hoop dat het niet heel lang zal duren dat hij wat langer uurtjes gaat door slapen. Meiden, voeder tijd komt er zo weer aan. Ik hoop dat ik jullie morgen weer even "spreek".
@Roze; ik ga het hier even neerzetten, want reacties op FB wordt ik een beetje lichtgeraakt van.... (1 in het bijzonder...) Probeer het los te laten, Demian voelt waarschijnlijk jullie stress, ik merk nu heel goed dat ik veeeeeel meer relaxed ben met Jaylinn dan bij Esmay. (neemt niet weg dat de "stress" en het onbekende heel normaal zijn bij een eerste) Maar echt; probeer het los te laten en er heel nuchter en ontspannen in te gaan staan; je zult zien dat dat effect gaat hebben! Sterkte meid!
@beertje misschien kun je een rolletje maken van een hydro luier en dat tussen zijn nek en de doek in doen. Dan heeft hij een soort van hoofdsteuntje. Weet niet of het werkt. Maar had in een een ingeving tijdens het eten. @ roze ik merk dat Meredith weer wakker word als ze nog niet geboerd heeft. soms duurt het wel 15 minuten zeker als ze slaapt. En dat slapen was ook maar eenmalig hoor. Je wilt niet weten hoeveel rondjes ik met Logan heb gelopen rond de tafel. De vloer is helemaal er omheen weg gesleten. Hihi. Vandaar ook het zeer romantisch beeld. En wat jen zegt laat het los. Je weet inderdaad niet hoeveel hij binnen krijgt maar wijze woorden van mijn mama: in de middeleeuwen hadden ook geen groeicurve hadden ze geen weegschaal en ook geen flesvoeding. Zolang je kindje plas poept en te vrede is gaat het goed met hem en heb je goede voeding. Ik hou me daar aan vast en dat geeft mij goede rust. Hier ik ga kijken of we er een "laatste" voeding kunnen creeëren. Die wil ik om 22.00 gaan doen. En dan zodra roy gaat werken (27-8) er een eerste voeding in zetten om 6.00. Op die manier wil ik alvast eem beetje gaan werken naar 8-10 wanneer ik ook weer móet gaan werken. Als ik dan merk dat ze vanaf laatste voeding tot de eerste slaapt ga ik de laatste voeding steeds 30 minuten vervroegen. Klinkt dat in jullie oren een beetje logisch? Hopelijk gaat het zo werken. Merkt dat ik iets van een doel móet hebben. Ben namelijk bang dat het straks helemaal mis gaat als ik weer móet gaan werken. Goed ga me tandjes poetsen en naar me bedje. Slaapse allemaal.
Hmmmmm dat afkolven met de hand lijkt niet zo handig te zijn.... Mijn productie schiet omhoog.... en dat is nu net wat ik niet wilde! Ik heb al zoveel..... Begin van de avond 65 cc eruit gehaald, nu net weer 100 cc !!!!!!!!!!!! Ik ga morgen dus écht een kolf huren en een keer helemaal leegkolven, dat wordt niet als voeding gezien en schijnt heel goed tegen de stuwing te helpen....
Dat loopt lekker jen! Ben de rest even kwijt, wat stom zeg!! Haha. Lig lekker op bed, morgen van 1300 tot 1700 werken en dan weer lekker weekend.
@ jen ja dat helpt zeker. Hier haalde ik er toen 180 cc uit. De dag ging voor de rest goed en de volgende dag regelde me borsten het zelf.
Doordat ik tv heb gekeken en.aan het fb was en hier kletsen en lezen. Was ik sven vergeten.dat ik dan ook wel me plan in uitvoering móet zetten. Dus dacht ga me tanden poetsen. Ooh ja laat ik ook me kindje eten geven. Hoe.dom kan je wezen. Nou ja hoe moe eerder. Dus nu om 23.00 d laatste voeding.moest haar wel echt wakker maken. Maar ze heeft goed gedronken. 10 minuten achter elkaar door. Dat is heel wat voor haar. En sliep gelijk weer in. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Anders beginnen we gewoon om 23.00 en werken we vanaf daar naar 19.00 toe. Dames ik ben nu echt weg.
Joeperdepoepie! Vannacht van 1 tot 5 in mijn eigen bedje kunnen slapen en van kwart over 5 tot 7 nog een tukje op de bank.... Gisterenavond nog wel contact gehad met een LK, had ineens een los vel en korstje aan linkertepel en zit natuurlijk met die stuwing en overproductie. Ze heeft een kolf klaargelegd in haar tuinbank, mijn schoonouders halen die op als ze hiernaar toe komen, eind van de dag komt de LK zelf langs voor een consult. Ik hoop dat ze me weer op weg kan helpen en tips kan geven met die enorme melkfabriek van me!
Dat klinkt pijnlijk jen! @hier; manlief en dochterlief zijn naar werk en kdv dus ik heb tot een uurtje of 12 mommytime! Dan dus eerst een bakje koffie!
@bk; lekker zeg! Hier: hoeveel kramp en pijn ik gister had zo weinig heb ik nu. Was echt van het strippen maar verder niks. M'n buik is nu wel veel hard en af en toe klein krampje maar schiet gewoon niet op
@ happy: balen meid dat het niet heeft geholpen. wanneer mag je weer naar de vk? @jen: ooei au. heb ik ook gehad in de eerste week. na een paar dagen zag het er al een heel stuk beter uit. maar fijn is anders. succes met kolven. let wel hoe meer je kolft hoe meer je productie blijft he. dus 1 x geheel afkolven tot dat je borst helemaal leeg is.
@Happy; balen joh Hopelijk komt je kleine meid toch nog voor maandag! Anders hoop ik dat het maandag helpt @Hier: Dat 10 keer bewegen per dag dat geld toch voor alle bewegingen? Soms dan voel ik alleen duwen of kleine schopjes met een aantal flinke schoppen overdag zeg maar. En dan andere dagen beweegt ie heel de dag heel erg duidelijk. Oh ja! Fototje buik van vandaag. Bekijk bijlage 268250