Zo meiden, ik lees wel mee hoor maar via telefoon, heb bijna geen tijd/zin in laptop dus nu ff wel want dat typt makkelijker. Hier nog even mijn verhaal: vrijdagavond 23.15 ineens gebroken vliezen. kleur groen dus toch naar ziekenhuis doorgestuurd. Bart was opgehaald door oma en wij naar ziekenhuis. Daar 2 bedden gekregen en heerlijk geslapen tot de ochtend. Nog steeds geen weeen en dus aangesloten op het infuus om 8.00 uur. en toen kreeg ik heel snel weeen en heel heftig, ik wist niet waar ik het zoeken moest en moest ook meteen persen. en om 9.09 was Lisa er al! (is wat anders dan de 22 uur met Bart)! Nu wel veel naweeen, maar daardoor gaat mn baarmoeder ook weer heel snel terug, dus erg mooi volgens de kraam Lisa doet het goed op de fles, vandaag pas 20 gram afgevallen en verder heel rustig en slaapt veel. Ze weet wel precies wanneer het etenstijd is Bart is een ander verhaal, heel vervelend, wil niet slapen, doet best moelijk en vind het maar vreemd en raar. Flesje geven wilie dan wel bij helpen, maar toch is het vreemd. Hoop dat hij het snel een plekje kan geven en ziet dat het normaal is met zn 4en. Nu ga ik lekker slapen want ben nog steeds erg moe.
Klinkt idd goed heftig happy! Bart zal ook vast gauw zijn plekje weer hervinden. Het is ook allemaal heel gek. Ineens buik weg en baby in de slaapkamer haha. Hier ook iets geks. Als ik lang sta krijg ik bovenaan mijn buik, ik denk net boven waar de baarmoeder begind een soort van beurse plek. Ik voelde er 1 keer een bolletje onder, toen bewoog de baby en was het weg. Zou dat een voetje, hakje (f iets in die richting kunnen zijn? Toen het weg was trok het beurse gevoel ook weg. Verder vandaag veel in ons bad gelegen. Caitlin gooide bekertjes water over mn rug en hoofd, heerlijk! Heb alles gelezen maar kan me even niet herinneren wat iedereen precies zei, morgen even op de laptop checken
@Happy; Dat is inderdaad wel een hele andere bevalling als die van Bart! Tsjonge jonge.... Fijn te lezen dat Lisa het zo goed doet, maar wat vervelend dat Bart er zoveel moeite mee heeft. Hoop dat hij ook snel weer zijn plekkie en draai weet te vinden! Sterkte met hem en uiteraard ook met het herstel!
@Happy.. zo.. snel of snel... pakketje baby binnen 2uur afgeleverd!! Hopelijk kan Bart ook snel accepteren dat er nu echt een kleintje bij is! Met natuurlijk altijd even wennen.. @BK.. jah joh... dat zal maar zo een hakje ofzo zijn geweest!! Grappig..!! @hier.. Gisteren op verjaardag geweest.. wel sochtends want had al wel bedacht dat het smiddags NOG warmer zou zijn!! Wipstoeltje mee zodat Jesse niet in de maxi-cosi hoefde te blijven of op de arm te plakken! Terugweg.. was maar 20km.. daar in maxi-cosi.. thuis eruit..! Nou hij dreeeeef uit de cosi..! Arm mannetje! Buiten in badje gedaan.. niet te veel water.. badstandaard erin en zo kon hij lekker zelf zitten te poedelen! Heerlijk opgefrist daarvan.. want hij was echt zooo klam de hele dag! Rond 20uur bedtijd.. dacht dan doe ik m niet de puckababy aan maar gewoon in rompertje..! Nou.. dat vond meneer dus niks! Dus.. romper uit.. puckababy aan.. en hij was binnen 3 minuut weg! Tot vanmorgen half8.. hoorde ik m wat omkeuvelen.. ga ik naar m toe.. ligt ie daar met grooooote ogen en een brede lach op zijn gezichtje om zich heen te kijken!! Hoe geweldig..... dan smelt je toch gewoon!!!
Owww... BTW...... Gister vloog het me ineens aan.... ik heb niet genoeg melk voorraad in de vriezer..!! (denk ik dan...) Als Jesse KDV gaat kan ik m zelf voeden dus das niet probleem.. maar als hij bij mijn moeder of thuis is en ik werk.. (2 dagen in de week).. heeft hij 3 voedingen nodig als ik er niet ben..! zoveel kolf ik nooit joh... Geen idee maar op 1 oft andere manier kolf ik nooit een hele voeding.. onmogelijk.. ik krijgt er niet uit! Borst voelt ook niet zo leeg als wanneer Jesse eraan heeft gedronken..! Dus... nou zal ik mijn voorraad verder uitbreiden.. maaaaar.. wat is het verstandigst? Sochtends de niet gedronken borst kolven?
Hoi meiden, Sorry, even niet gereageerd, want ik had een superdruk weekend. Als ik de foto's van jullie baby's hier en op facebook bekijk kan ik echt niet wachten, wat een schatjes allemaal!!! Ik ben vrijdag bij de gyn geweest. Ik heb 1 cm ontsluiting en de kleine man wordt nu 2800 gram geschat. Zijn buikomvang zit alleen echt aan de ondergrens (heeft hij niet van z'n moeder haha). Daarom word ik morgen ingeleid. Ze willen een te klein kindje niet te lang laten zitten. Ik ben best zenuwachting, omdat ik echt horrorverhalen over inleiden lees (internet is echt slecht voor je!!!!). Ik ga op de voorgaande pagina's niet meer reageren, want dan heb ik teveel werk, haha. Ik lees wel steeds mee hoor!! Voordeel van inleiden is dat ik vandaag het huisje helemaal op en top in orde kan maken voor morgen.
WOOOOWWWW Dotty....!!! Morgen heb je je ventje in je armen!!! Meid.. dat inleiden gaat helemaal goed komen hoor! Denk ook aan Happy haar verhaal..! Die kreeg rond 7uur haar wee-opwekkers en om 9uur was de kleine meid er! Raar idee hƩ dat je gewoon nu weet dat je morgen een kleintje in je armen hebt! (vond ik wel iig... ) Meid... hoe laat 'begin' je morgen??
@beertje: ik vind het heel raar. Vandaag is gewoon het laatste dagje dat ik thuis ben zonder baby. En ik weet dat er een baby in mijn buik zit, maar ik vind het nog steeds een raar idee dat er straks echt een jongetje uit mij is gekomen . We moeten ons om 7.15 uur melden en gaan dan beginnen met gel (omdat ik nog niet genoeg ontsluiting heb om te beginnen met breken van vliezen).
@Dotty; Ooooh meid wat spannend!!! morgen is jullie ventje er gewoon! Gaat het ondertussen met je grote man al wat beter? Houd me op de hoogte morgen, voor zover dat kan natuurlijk.... Dan houd ik de meiden hier op de hoogte voor je! Toi, toi, toi!!!
@Dotty... jah zo vreemd hƩ! Ik heb zitten huilen joh daar bij de gyn toen ik hoorde dat ik de volgende dag werd ingeleid..! Gewoon... omdat het in 1x zoooo echt is.. en zooooo ernstig dichtbij dat je nog maar met zijn 2tjes bent! En die gel.. hoe lang zou dat moeten duren voordat ze dan je vliezen kunnen breken? Iiig... heeeel veel succes meid!!
@dotty; komt helemaal goed joh! Inleiden is niet zo gruwelijk als het op inet overkomt. Althans, vond ik! 3,5 uur over gedaan. spannend!vandaag laatste dagje buik! Ohja! Vanacht heeft mn borst gelekt haha. Dus 1 doet het iig!
@happy: dat is inderdaad wel even anders dan bij bart. jammer dat je niet thuis heb kunnen bevallen. met bart gaat het echt helemaal goed komen. hij heeft het nu ookw el dubbel met dit warme weer. @beertje: wat een super ventje. leuke foto's hoor. die ogen op de eerste foto echt geweldig. *ooh heerlijk dat hij zo lekker in het badje heeft kunnen poedelen. ik durf Meredith nog niet in het badje te doen. heeft natuurlijk haar prikjes nog niet gehad. hebben haar wel 's middags in het gewone badje gedaan met lauw water. ** hier ook een puckababy gebruikt. had hem nog liggen van Logan nou mevrouw wordt er toch een partij kwaad om. niet te filmen. beetje jammer want ze slaat zichzelf wel eens wakker omdat ze graag wilt duimen. *** ik heb van weleda borstvoedingsolie gekocht. ik laat nu meredith eerst 's ochtends drinken en daarna masseer ik allebei de borsten. om verveolgens te kolven. kolf nu in totaal (dus 2 borsten) 120 cc. merk ook dat het helpt om niet te kijken naar je borsten als je kolft. ik kolf trouwens dubbel dat schijnt te helpen. en vraag anders bij je huisarts die speciale neusspray voor het toeschiet reflex. dat helpt heel goed heb ik gehoord. en meerdere malen op een dag kolven kan misschien helpen. @burning: kan ook zijn dat het een kontje is. maar wel vervelend dat je zo'n beurs gevoel er van krijgt. @dotty: zo meis dat is even wat. mijn vriendin is ingeleid omdat haar kindje te groot werd maar dta is helemaal goed gegaan. wel een heerlijk idee dat je nu heel snel je mannetje in handen hebt. heel veel sterkte meid morgen. hier: een onwijs geweldige nacht gehad ondanks de warmte. Meredith heeft gewoon 6 uur achter elkaar geslapen op mijn borstvoeding. ik ben helemaal trots. wist niet dat dit echt kon met mijn voeding. Logan kwam echt 4 a 5 keer per nacht gewoon. heb net lekker me administratie in de tuin gedaan. nu lekker achter over met een goed boek. fijne dag alle
Dank jullie wel allemaal!! Fijn om ook positieve geluiden over inleiden te horen! Ik vind het zo spannend. @jen: je nummer staat in mijn mobiel, dus ik houd je op de hoogte als het lukt!! Met mijn grote man gaat het gelukkig ook weer beter. Dus hij is er helemaal klaar voor! @beertje: ze gaven aan dat, als ik morgen 3 cm heb, ze mijn vliezen gaan breken. Maar als ik minder dan 3 cm heb gaan ze eerst gel doen en als dat niet genoeg doet een 2e keer gel. Dan moet ik er rekening mee houden dat de eerste dag te weinig gebeurt en ik naar de zaal word gebracht. Daar krijg ik dan een slaapmiddel en beginnen ze de dag erna opnieuw met gel. Als er voldoende ontsluiting is, krijg ik een infuus met weeenopwekkers. Ik zit nu ook steeds te huilen, van de spanning en de hormonen denk ik,
Oh meiden, ik houd het geheim voor iedereen zodat we rustig kunnen bevallen (zonder constant sms'jes en telefoontjes) dus op Facebook zeg ik niks.
Helemaal logisch meid dat je het stil houdt! We wachten geduldig op de eerste officiƫle berichten daaro! Meid dat huilen is volkomen normaal hoor! Hormonen en gewoon dat alles zo dichtbij is dringt nu tot je door.. Ook ik heb hele tijd huil buien gehad die dag Hopelijk heb je aan 1x geel genoeg!!
Dotty@ spannend. Wij vonden het ook apart idee ik had een ballon geen gel. Bij mij kwam het ook door stuitligging dat de ontsluiting niet vorderde. Ben nu thuis krijg extra kraamzorg tm vrijdag...
hallo dames Ben een paar dagen niet geweest,, drukte met de kleine, laptop met kuren qua internet. heb nou nieuwe telefoon dus hopelijk meet hier nou volg ik facebook meet haha.. @dotty.. Heel veel succes, zet hem op