@BK... ik zou zeggen... als je er niet voor de volle overtuiging voor gaat.. denk ik niet dat je BV erg lang volhoudt Maar.. zoals gezegd.. elke dag is wel een dag dus als je op het moment supreme besluit het wel te doen.. is elke dag een dag! En das dan mooi meegenomen..! Ga je het niet doen of twijfel je op het moment supreme nog.. denk ik dat je beter FV kunt geven.. En.. tjah.. heb alles verteld.. maar daarna ging het alweer over zijn dingen.. wat hij nog allemaal moet.. wat hij fout doet enz... Dus.. toen ging het alweer over HEM... terwijl ik graag eens aan MIJ wil denken... Dus ook vandaag is het niks beter gegaan.. hij beloofde gister Jesse dan even mee te nemen na een voeding zodat ik 2/3uurtjes helemaal voor mezelf zou hebben.. nou.. t moet nog en Jesse gaat nu op bed... Dus tjah........
@bk meis ik zit ook nogsteeds over de bv/fv bij Kaelyn nooit gedaan dus wilde het nu een keer geprobeerd hebben, maar gaf me erg veel stress en was er teveel mee bezig dus naar fv gegaan. ben er mee eens dat fv ook goed is voor kindjes, Kaelyn en vele andere worden er mee groot. Tuurlijk baal ik weleens dat het me niet is gelukt, maar stress voelt een kindje ook veel van, dus kan zo veel beter voor mijn mannetje zorgen. @beertje vervelend dat je mannetje zo doet. Dat er doorheen zitten herken ik, daarom blij dat ik nu fv geef, kan makkelijker de tijd voor mezelf pakken en gelukkig neemt mijn mannetje wel de kids mee af en toe. Bij Kaelyn heb ik dat wel een keer specifiek moeten vragen, nu gelukkig bij de 2e doet hij het uit zichzelf. Echt een keer goed met je mannetje er over hebben en wanneer hij het gesprek weer naar hem draaid gewoon zeggen dat je het even over jouw gevoelens wilt hebben.
@bk: we zijn bij bart met standaard begonnen maar na 3 maanden kreeg hij rs-virus en moest hij het ziekenhuis in, daar raadde de arts aan toch nog over te stappen op HA, dus vandaar dat we er nu meteen mee beginnen, ook omdat ik wat allergieen heb. @bv/fv: ik heb ook heel lang getwijfeld, bij bart geprobeerd 7 dagen, maar hij werd aggresief en het lukte hem niet goed te happen ed, hele frustratie voor mij en het was zo'n fijne rust toen we FV besloten. Nu dus besloten om meteen FV te geven, al twijfelde ik nog steeds, zeker nu ze niet tevreden lijkt denk ik elke keer, zal ik haar proberen aan te leggen. maar ik durf het ook weer niet, straks komt het echt op gang. Dus vandaar dat ik denk om toch standaard te proberen, omdat ik weet dat HA licht verteerbaar is en ze is echt niet tevreden en heeft vaak weer tussendoor honger (gelukkig nog niet 's nachts). @beckje: voor mij was het ook direct duidelijk bij de eerste, ook door de antistoffen en mijn allergieen, maar als het niet lukte e.d. ga je er toch anders naar kijken bij de 2e zwangerschap. @figuur: vorige zwangerschap was ik met FV ook snel terug op gewicht, zit nu nog 8 kg boven mn startgewicht, vind ik wel meevallen na een week @beertje: OW wat erg, zo'n reactie kan mijn man ook geven, ze denken dat alles zo vanzelfsprekend is en dat wij alles doen, als je dan even een keer iets vraagt krijg je dat! Zo herkenbaar, hoop dat je het er even lekker uit hebt kunnen gooien en dat hij je nu wat meer gaat helpen. @BK: je moet nog een paar weken dus gewoon even lekker laten bezinken en dan zie je tegen die tijd wel wat je doet, ik vind voor alle 2 wel wat te zeggen, maar volg je gevoel!
@BV of FV; inderdaad, je moet doen wat goed voelt en bij je past! Ik wilde het dit keer ''proberen'' om te weten hoe het is....Jaylinn is echt ons laatste kindje en bij Esmay heb ik het niet eens geprobeerd! Achteraf spijt van, omdat dat wellicht heel wat gedoe had kunnen besparen op het gebied van luchtweginfecties, maar aan de andere kant; da's een beetje ''de koe in de kont kijken''.....Kan daar nu niks meer aan veranderen en misschien had de BV dat ook wel niet kunnen voorkomen... Ik had van mezelf eigenlijk niet eens verwacht dat ik het zolang vol zou houden nu, had eigenlijk het idee dat het niet bij me zou passen, maar het valt me tot nu toe heel erg mee! Het is soms wel zwaar, nu met de spruw, maar overall bevalt het erg goed! Zie er wel tegenop om straks, als we wat meer op pad gaan, in het openbaar te moeten voeden...Hoe en of ik dat ga doen daar ben ik nog niet over uit... Net als over kolven op het werk, weet nog niet of ik dat zie zitten... Ik kijk het gewoon nog even aan! @BK; meid, doe waar je je goed bij voelt! Stress werkt niet als je BV wilt geven, dus als de negatieve ervaringen van de vorige keer daarvoor zorgen; lekker naar de FV pakken als jij dat wilt! @Hier; pfff wat een dag zeg, en dat niet met die 2 meiden van ons, maar met dat kloteriool! Erwin is tot 17.00 uur aan het graven geweest om het ontstoppingspunt te vinden, om 17.30 was er eindelijk een mannetje van de gemeente om de boel met hogedruk door te spuiten, daarna gaat weer gedeeltelijk dichtgegooid. Toen was het alweer 19.00 uur toen we naar binnen gingen om te eten! Na het eten heeft Erwin de wc pot nog teruggehangen en daarna gedoucht met Esmay. Die overigens vandaag ineens heel erg bezig was met de vraag ''waarom zeg je niet tegen mij dat ik een lief meisje ben?''. Zo sneu; we zeggen haar dat bewust iedere dag, dat we net zoveel van haar houden als van Jaylinn en dat we haar ook écht een lief meisje vinden, maar vanavond brak ze even helemaal....Jaylinn was aan het krijsen en die probeerde ik te troosten, toen werd het Esmay even te veel, die begon ook te huilen om aandacht! écht, mijn hart brak in stukjes; zo zielig!! Uiteindelijk wel weer ''opgelost'', maar wel iets waar we even goed op moeten letten! Uiteindelijk lag mevrouw rond 20.45 uur pas in bed, daarna nog een uurtje feest gehad met Jaylinn en nu ben ik GESLOOPT! En daar is dan het nadeel van borstvoeding; alles komt, qua voeden en verschonen, op mij neer...Ik kolf (nog) niet en flesjes worden dan ook (nog) niet gegeven. Ga ik wel kolven, dan kost dat me nog meer tijd en dat zie ik niet zo zitten... Dan de spruw er nog bij, waar ik eigenlijk nog alerter op moet zijn dan ik nu doe; bh's, handdoeken, hydrofiel luiers, steeds schone zoogcompressen, creme en medicijnen; het vreet aardig wat energie... Daar komt dan bij dat Jaylinn bij de voedingen regelmatig ligt te vechten aan de borst omdat het haar simpelweg veel pijn doet; soms (en dan voornamelijk 's avonds en 's nachts denk ik weleens; zal ik er de brui aan geven en overstappen op de fles? Maar de volgende voeding gaat dan (meestal) weer zo goed, dat ik dat idee dan alweer vergeten ben.... Zoooo, heel verhaal geworden geloof ik... Moest het blijkbaar allemaal even kwijt.... Ik ga de laptop uitdoen, nog even van de rust genieten en dan na de laatste voeding eens lekker mijn bedje opzoeken! Nog een fijne avond en alvast welterusten meiden!
Beertje@ ik baal wel van me buik moet echt nog zwangerschapskleding... Ik was zaterdag in de babydump voor wipstoel we legde haar even in de stoel om te proberen. Komt er een andere vrouw en vraagt is dat jullie baby? Hoe oud is ze wij 10 dagen. Vraagt ze en nu weer zwanger? Ik kon wel janken... Gisterenavond om 2200 naar bed gegaan en om 1.00 gingen we eindelijk slapen... Ze was zo actief ze wilde maar blijven drinken maar had het idee dat ik leeg was uiteindelijk hebben we melk die was afgekolfd gegeven met vinger en spuitje en toen viel ze in slaap...
@Elisa.. WAAHHTT?? Dat meen je niet toch? Hoe kan iemand nou vragen of je 'weer' zwanger bent terwijl je een kindje van 10dagen bij je hebt!! Wat een dom idioot wicht zeg!! Ik had eerst ook nog positiekleding aan meid.. was ik snel afgestapt want is niet goed voor je ego! Misschien kun jij ook leggings proberen met een wat langer shirtje eroverheen? Of rokjes met elastiek in de midden? Dat draag ik momenteel altijd (omdat mijn broeken dus niet dicht passen nog) en dat voelt zoveel beter dan positiekleding meid!! Meissie.. probeer het eens.. Je voelt je dan echt lekkerder want voorlopig ben je er ook nog niet vanaf! Ik zit er nu al 3 maand mee...... @Happy.. Ja.. zo'n gemene opmerking.. Hij meent het allemaal niet zo maar het komt er dan zo gemeen en bot uit! Hij MOEST vanmorgen van mij op Jesse passen want ik ging sporten..! Toen ik na 2 uur thuis kwam was hij helemaal trots want Jesse lag te slapen! Hij zat te achter de laptop...! Jah... maar er lagen 2 vieze luiers op tafel allemaal afwas stond er nog.. wasmachine zat nog vol (dus niet ff opgehangen...) Normaal gesproken doe ik dan ff tussendoor allemaal... ipv laptoppen..! @BK.. meid.. je hebt onog ff de tijd om een beslissing te maken hé! Maak je er niet te druk over! @Lucky... ja.. kijk das mijn probleem/issue een beetje...! Ik zou alleen daarom overstappen dan op FV.... en dat vind ik een niet gegronde reden voor mezelf om er mee te stoppen.... Ik vind dan hij nu ook wel mij tijd kan gunnen tussen de voedingen door!! Dus... we hopen maar dat hij 'het licht' een keer ziet! @hier... Proud of myself... vanmorgen alweer wezen sporten!!!
Beertje@ vind die band fijn om me buik geeft steun mijn rechter zij is best pijnlijk en me buik. Draag ook leggings met shirtjes. Bij mij is het ook nog lucht en opgezette darmen... Zie me buik wel kleiner worden met de dag en kan sinds vanmorgen alleen uit bed. Vond het niet leuk die reactie maar zal nog wel meer gaan gebeuren want is ook zwangerschapsbuikje... Man@ mijn man is echt een superpapa mag absoluut niet klagen hij doet alles... Met voeding 's nachts doet hij haar verschonen enzo... Hij was heel vorige week vrij en heeft half uur zijn pc aangezet en na half uur was hij beneden hij vind het niks meer... Hij miste ze dochtertje
@Elisa; nou, wat een dom ding zeg! Hoe kon ze dat nu zeggen? Je hebt net een kindje op de wereld gezet, hebt een keizersnede gehad... Je lijf komt echt wel terug! Ik geef dr in gedachten een cyberstomp. Stomme doos. oeps, sorry hormonen. :S
Wat een rare opmerking idd! Hier vandaag voor het eerst dagje alleen met man en Lisa. Bart is naar KDV, ook wel ff lekker samen genieten! gaan we hem vanmiddag met z'n allen ophalen. Kan Lisa vast haar leidsters ontmoeten voor over 3 maanden
Leuk happy! @hier: Gisteren stoot ik mn teen bij de buren. Omg. Dat deed en doet nog steeds giga zeer! Ik denk dat ie zwaar gekneusd is. Het was gisteren zelfs zo erg dat ik er echt koud compres en alles op moest houden. Tijdens het zwangerschapszwemmen ging het wel maar auwie! Vanmorgen ging het wel weer maar ja, dan heb je je een nacht niet bewogen. Dus ik dacht, als ik nou mn nikes aandoe, dan zit dat lekker strak en kan ik misschien beter lopen. Nou, ik kreeg ze amper aan, en toen ze aan waren deed het me zeer! Dus heb nu mijn sloffen aan. Voel me echt een beetje zielig. Links BI en rechts een flink gekneusde kleine teen dus loop echt als een sukkel rond nu! Ik heb een baal week. Maar, vanmiddag echo bij de gyn! Wooo!
@BK.. meid... haha... ik zie je zo voor me hoor!! Strompel strompel! Niet grappig natuurlijk.. maar ben iemand die zich dingen voor zich ziet en zie jou nu zo stoeien met je schoenen en een mooie zwangere buik erbij! Hopelijk knapt je teentje snel weer op meis!! Succes bij de gyn!! @Elisa.. ik had eerst ook zo'n band om ja! Zit lekker stevig dan hé!! Hangt je litteken ook minder (naar mijn idee...) Nou meid.. hopelijk blijven die oprmerkingen uit zeg.. slaat toch ja nergens op!! Ik weet... we willen allemaal veel te snel ons óude' figuur terug! Maar ook voor dat zover is kunnen we alweer 9maand verder zijn hé! Staat ook iets van 9maand voor ontzwangeren toch? Snap heel goed dat je baalt... heb ik ook.. maar meisje.. geef het de tijd want anders ga je alleen maar van jezelf walgen...! En... aangezien ik hier nu een 'lotgenoot' heb..... IK BAAAAAL VRESELIJK VAN MIJN KEIZERSNEE!!:x Zo.... das eruit... Heb jij dat ook? Ik baal dat ik wel 12uur in die helse pijn mocht zitten van rugweeën/weeënstormen enz.. en dat ik het laatste stukje.. het allermooiste stukje... het stukje wat moeders altijd zeggen "toen was ik alle pijn vergeten" ...... mis ik!! Dat stukje dat je mag persen.. al je woede, pijn, weet ik veel wat eruit gooien.. en dan... na al dat harde werken... zo'n prachtig mooi mensje wat nog met jou verbonden is op je buik krijgen!! Niks......... Jesse werd boven het doekje gehouden.. 1 seconde... en weg wassie want hij moest zo spugen! Daar baaaal ik vreselijk van... dat ik dat gemist heb! Zo.... das eruit.... @Gyino... hoe gaat het bij jou meid??? (pssstt.. ik heb ook zo'n lampje... ik heb deze... Beaba Kabouter Nachtlampje Paars/Groen | Baby & Tiener )
Hoi meiden, Ik wil jullie even snel een update geven. Roy heeft de nacht van zondag op maandag in het ziekenhuis geslapen. Hij heeft inderdaad galsteen en de galblaas moet er susan uit. Gisteren mocht hij naar huis. Maar helaas kreeg hij koorts wat kan duiden op een ontsteking maar dit kon ook een bij effect zijn van de morfine. Dus moesten we afwachten tot vanochtend. Koorts niet weg. Nu word hij morgen geopereerd. Aan de ene kant wel fijn dat het zo snel is. Maar had stiekem wel uit gekeken naar een paar weekjes lekker rommelen in me eentje met me verlof. Nou ja niks aan te doen. Vervelender is dat hij 2 weken niet mag tillen em dat is met 2 kids best onhandig. Logan zou morgen thuis zijn maar mag gelukkig morgen een dagje extra naar het kinderdagverblijf. Zo lief van ze. Ik kom snel weer bij lezen. @beertje alleen even reageren op jou. Roy heeft ook soms oogkleppen op. Als ik tijd voor mezelf wil dat zeg ik dat heel duidelijk mannen snappen namelijk hits niet. Ik deel het mee dat hij nu even gaat wandelen met de kids zodat ik lekker ongestoord kan douche en tutten. Of ik ga lekker de stad in en zorg dat er een flesje klaar staat voor de kleine. Maar mijn ervaring is echt dat je het niet voorzichtig moet brengen maar gewoon moet zeggen wat je wilt. Anders gebeurt het niet. En dat is met roy echt alles. Ik zeg regelmatig " jij gaat nu de vaatwasser doen" of "jij gaat nu stofzuigen". Had er in het begin ook moeite mee maar tja we merkte allebei dat het minder stress en ruzie opleverde. Dus heb me erbij neer gelegt. Sterkte meid en je weet mam-moet.
@gyino; ik voelde me snel weer fit na die operatie, misschien roy ook! Gelukkig gaan ze er nu snel iets mee doen. Beterschap iig! @hier; beeb groeit goed! Precies gemiddeld 1500 gram en idd met mn koppie naar beneden zoals ik al dacht.
Beertje@ ik vind het ook jammer dat ik het laatste stuk niet zelf heb kunnen doen maar ben blij dat ik wel de kans heb gehad omdat in veel ziekenhuizen een keizersnede standaard is bij stuitligging. Ik merk dat me buik wel met de dag minder word maar ben wel jalours op diegene die na een week spijkerbroek alles weer aankan. Zit sinds vandaag op me ouwe gewicht maar baal enorm van me buik. Komt bij mij ook nog eens extra van de lucht in me buik en opgezette darmen... Ik hoop in de toekomst bij een volgende het helemaal zelf te kunnen, helaas voor ons geen thuisbevalling
Ik heb haar nadat ze was gecontroleerd door kinderarts even vastgehouden op de ok. Toen ik 1,5 uur na de geboorte op de afdeling kwam heb ik pas de eerste bv gegeven... Waar ik al bang voor was, papa en de baby kwamen niet naar uitslaapkamer. Gelukkig hapte ze meteen toe, ze was is natuurtalent...
Maar je mag nog wel gewoon proberen te bevallen met een 2e toch? hier ook 2 ziekenhuisbevallingen helaas, ging voor de 2e toch ook liever thuis maar ja Hier nog steeds 10 kg boven mn startgewicht al ik mn buik wel een stuk minder, vandaag lekker met manlief en dochter naar het dorp geweest en heb ff paar leuke shirts en nieuwe schoenen gescoort was nu eindelijk zelf weer eens aan de beurt!
Happy@ ja mag wel gewoon dan maar wel ziekenhuis. Eigenlijk wil ik in de toekomst opleiding tot verloskundige doen en hoopte zelf de ervaring te hebben van thuisbevalling... Of in ieder geval gewone bevalling... Ik wil ook graag gewone kleding kopen maar wacht nog maar paar weken...
Ik kom alleen in de stad met bus en kinderwagen mag kinderwagen niet in en uit auto tillen namelijk. Dus moet geduld hebben.
@BK... fijn dat alles goed was bij de vk!! @Gyino... hé meid.. balen zeg!! Hoe lang tijd staat er voor zo'n operatie? Wel goed dat hij zo snel al geholpen word want van die morfine word je vast ook niet beter...! Misschien moet ik jou aanpak ook maar overnemen dan ja.. zeggen wat hij MOET doen.. zal het proberen maar vind nogal moeilijk om dingen op te dragen... @Elisa.. Jah.. helaas 2e (als we die mogen krijgen) ook in het ziekenhuis..! Nou moet dat bij mij sowieso omdat ik ook dan weer aan de antistolling moet...:x Blegh.. kijk er nu al tegenop/....:x Meis.. je buik zakt strakjes wel snel weer af hoor..! Heb hier eigenlijk geen last gehad van de darmen ofzo dat die opgezet waren.. En wat onnozel dat ze niet naar de uitslaapkamer kwamen!! :x @hier.. slik... morgen al mijn ventje weg brengen te wennen naar het KDV... vind het echt zo niet leuk!!