De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @elisa: jeempie wat een rare opmerking. ik heb ook zeker nog een blubber buik.
    ik lijk wel 4 maanden zwanger maar dan als nog zeg je zo iets niet.
    * ik heb pas sinds een week een normale spijkerbroek aan hoor. heb nog 6 weken in zwangerschapsbroeken gelopen.
    baalde ook maar tja er heeft toch een kindje in gezeten.
    ** we moeten eigelijk wel eens een keertje afspreken hoor meid. ben nu best wel benieuwd naar jou en je dochter.
    misschien een keertje koffie drinken in de stad??

@BK: aah arme meid. heb met je te doen.
    * netjes hoor dat gewicht. en heerlijk al met zijn hoofdje naar benenden.

@beertje: ik kan me zo voorstellen dat je er van baalt. zeker als je het zo beschrijft.
    ik hoop dat je het nog ooit eens over mag doen en dat je dan wel alles mee mag maken van begin tot einde.
    en dat kan zeker na de kz mijn vriendin is het bewijs.
    * ja ik stond ook even in twijfel om die kleur te halen. maar heb heel geeikt voor Logan blauw gehaald en voor Meredith roze. :)
    Logan is er zo blij mee. als hij nu 's nachts naar ons komt neemt hij zijn lampje mee. echt een lantaren zo.
    en het licht is niet fel maar licht genoeg om er bij te kunnen verschonen of te voeden.

hier:
    hier gaat het met de kids super goed.
    Logan is weer goed zindelijk overdag. 's nachts helaas niet meer maar dat gaat wel weer komen.
    hij is heel lief naar zijn zusje en wilt nu ook steeds meer knuffel en doen moet haar.
    deze week hebben ze op zijn kinderdagverblijf feest omdat ze 20 jaar bestaan.
    de kids mogen dus deze week ook heel de week verkleed.
    Logan wilde ridder zijn. dus wij hem aangekleed als ridder.
    meredith keek haar ogen naar hem uit en glimlachte breed uit naar hem.
    "meredith moet prinses zijn" vond Logan. dus Meredith een mooi jurkje aan en zij was zijn prinses.
    Meredith glimlach heel de tijd naar Logan en volgt hem door heel de kamer heen.
    als ze aan het drinken is bij me en ze hoort hem laat ze gelijk los en draait haar hoofdje helemaal om om naar hem te kijken.
    echt geweldig om te zien hoe klein ze ook is dat ze zo naar hem toe trekt.

Meredith maakt nu nachten tussen de 5 a 7 uur. Dus voed nu nog maar 1 keer per nacht.
    echt heerlijk nooit gedacht dat dit kon met BV. dacht altijd dat mensen mooie praatjes hadden. hihi.
    ze is ook afgelopen twee weken goed gegroeid 330 gram. ze weegt nu net nog geen 4 kilo.
    ben super trots op haar.

oke ik ga nog even snel een nieuwe draagdoek bestellen.
    ze hebben een hele mooie die ik al erg lang wilde maar niet durfte te bestellen omdat hij best duur is.
    maar nu ik steeds meer me doek gebruik wil ik deze wel hebben.
    zal even kijken of ik een link kan plaatsten.

2. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Gyino... aahhggg.. gewoon vertederend hoe jij het al opschrijft!! Laat staan om het te zien!! :D zo lief!!

Draagdoek?? ben benieuwd.. heb ook een erg mooie gezien nu... ;) maar jah eerst nog aan het stoeien met deze want Jesse is er nog niet zo tevreden mee!
    Gebruik jij m ook als je het dorp ofzo ingaat? Of echt meer voor in en om huis?

Zal het je sterker vertellen.... met BV kan het zelfs dat ze meer dan 12uren slapen meid!! :D Jesse krijgt zo rond 20uur (om en nabij...) de laatste voeding en sochtends wekken we hem rond half8/8uur..!

Dus.... zet m op Meridith....!! :D:D

3. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Girasol Frigga - SlingoMama

deze heb ik besteld. de fusica

@beertje ik gebruik hem ook buitens huis. ga er mee naar de stad of doe er boodschappen mee.
    maar in huis ook best vaak als ik iets moet doen en Meredith komt niet in slaap. ze is nu wel steeds meer wakker dus ook in de doek en dan kijkt ze ook vrolijk rond.

ja snap dat ze dat kunnen met bv maar Logan heeft dat nooit gedaan. kwam echt om de 2 uur maar achter af gezien was dat gewoon een kind die niks met fles of borst had. die kreeg zijn eerste vaste voedsel toen hij 3,5 maand was. in samen spraak met cb hoor.
    was gewoon geen doen met hem.

oke ik ga slapen morgen een spannend drukke dag.

4. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Goedemorgen nederland..

Heb ff een flink baal momentje.. De kleine man wil vanaf 4 uur al niet meer slapen.. is gewoon klaar wakker maar wil niet in zen eigen bedje of wieg liggen.. Dus heb mezwlf met hem maar in de schommelstoel geparkeerd sinds een half uur.. Nou begint die wel wat in te dutten... Ma pff niet bevordelijk voor mijn nachtrust.. Je raakt gewoon zo snel gewent aan het feit als ze 5/6 uur slapen snachts, en als die dan om de krappe 3 uur komt en niet wil slapen id dat wel ff k*t..

@buikje.. Hier ook nog wel een hangbuikje aanwezig.. Al pas ik wel weer in 2 eigen broeken.. Maar s'avonds zitten ze me niet zo lekker meer..

@draagdoek.. Ik denk dat ik me er oom maar 1 ga aanschaffen.. De kleine man is overdag erg veel wakker maar zichzelf lang vermaken lukt nstuurlijk nog niet.. Iemand tips voor goeie of juist 1 die je niet moet hebben..

5. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Gyino@ lijkt me ook gezellig om eens wat te drinken in de stad ik mag alleen nog niet de kinderwagen uit de auto tillen dus zal dan met de bus moeten gaan

Ik zie me buik wel kleiner worden en sinds vandaag heb ik me startgewicht terug maar was in begin ook 5 kilo kwijtgeraakt en toen ik terugwas op me eigen gewicht had ik al ee buikje rond de 20 weken. Ik ga over 4 weken weer hardlopen en buikspieroefeningen doen als ik groen ligt krijg van de gyneacoloog. Voorlopig ga ik geen nieuwe kleding kopen... :(

6. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Beertje@ dat van de uitslaapkamer willen ze in toekomst wel veranderen, maar daar heb ik niks aan natuurlijk. Is voor de rust van de andere patiënten niet goed. Ik was de enige...

Vandaag me litteken bekeken staat niet symmetrisch in het midden... Maar geneest wel mooi, weet jij vanaf wanneer ik littekenzalf mag smeren?

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @gyino; aaaah schattig die kindjes van je!

@lq; he balen joh. :(

@elisa; je ziet de jouwe kleiner worden en ik die van mij groter :D... ok in mn hoofd klonk het grappiger. Lol

@hier; beetje bla, veel last van mn bekken. Het is nu constant.

8. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Waar bewaren jullie afgekolfde melk in? Volgens kraamverzorgster mag het in ijsklontzakjes maar nu lees ik dat dat niet mag. Vind het zonde om elke keer 1/3 gevuld flesje in te vriezen.

9. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @elisa.. Ik verzamel het over de dag en vries het dan in in speciale diepvries zakjes voor borstvoeding van vaculess

10. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Lq@ dank je heb het gelijk aan manlief doorgegeven kan hij dat mooi gaan halen

11. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Ja heb ook die zakjes koop je bij kruitvat.

Roy is vandaag geopereerd.
    Er kwamen nog 3 grote stenen uit. Zo groot als knikkers.
    Hij ligt nu nog in het ziekenhuis.
    Vanavond alles alleen moeten doen. Wilde dit ook wel moest er toch eens van komen. Maar Woow was heftig Meredith had 2 uur lang een huilbui.
    Maar Logan deed het zo super en was zo lief. Ben echt super trots op hem. Nu snel slapen komen nog een aantal zware dagen aan.

12. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet. Bij mij waren ze vergruist dus konden ze ze niet bewaren. :S

In any case; you go girl! En beteschap voor manlief.

13. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Gyino@ succes komende dagen... Denk tussendoor ook aan jezelf hè

14. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo jeetje zeg,

Ik heb een hoop bij te lezen, maar dat gaat me niet in een keer lukken. We hebben het ook best druk met zo'n kleintje. Ik ben wel helemaal verliefd hoor, zou echt niet meer zonder kunnen.
    Ik ga even m'n bevallingsverhaal typen, had ik nog steeds niet gedaan :)

15. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

Nou roy is thuis. Blijk dat er geen 3 maar 40 steentjes uit kwamen.
    De steentjes zijn gemiddeld 2 cm in doorsnee.

Bk je kan foto's Google.

Nu even rustig aan doen. Zo Meredith eten geven en dan even boodschappen doen.

16. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Beertje@ kan jij je ook zo weinig herinneren van keizersnede en de tijd erna? Komt zeker door die medicatie... Kan maar paar momenten herinneren zoals dat ze voor eerst bv dronk.

17. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok hier mijn verhaal:

Op 8 augustus moesten we om 7:00 uur bellen of er plek was in het ziekenhuis. Dat was er gelukkig dus waren we iets voor 8:00 in de verloskamer.
    Daar moest ik eerst aan de ctg. Alles was goed. Ik had nog maar 1 cm ontsluiting dus kreeg ik gel ingebracht en moest ik weer aan de ctg. Na een uur mocht de ctg er af. Er gebeurde weinig alleen wat lichte kramp. We hebben ons vermaakt met lezen en olympische spelen kijken.
    Rond half twee werd ik gecheckt, ik had nog steeds 1 cm ontsluiting dus ik kreeg nog een keer gel. En weer een uur aan de ctg. Toen ik van het ctg af mocht ben ik gaan douchen want ik had wel wat kramp. Na het douchen werd ik opeens heel misselijk en heb ik alles eruit gegooid. Verder tot ong. 16:30 weinig verandering.
    Rond 16:30 werden de krampen een stuk heftiger, ik hing op het bed ze weg te puffen. Volgens de zuster die m'n man had opgeroepen waren het gewoon krampen. Dus ik ben verder gegaan met wegpuffen. De ene keer liggend dan weer zittend en dan weer hangend. Op het eind werden ze wel wat heftiger.
    Rond 18:30 ging ik naar de wc en toen kreeg ik opeens heel erg kramp. Ik wist niet wat ik er mee moest doen dus belde mijn man de zuster.
    Toen ging het heel snel, ik lag op bed en opeens was de verloskundige er ook. Ik had 10 cm ontsluiting en mocht gaan persen! Xander had een electrode op z'n hoofdje gekregen en na een paar keer persen bleek z'n hartslag teveel omlaag te gaan. Toen hebben ze de vacuum pomp gebruikt en na twee keer persen lag hij opeens op m'n buik. Het was opeens zo snel gegaan dat ik helemaal verbaasd was. Xander is om 19:13 geboren.
    Achteraf gezien waren die krampen dus weeen en die vielen dus super mee. Het persen heb ik ook niet als vervelend ervaren. Ik had wel een knip en twee scheurtjes. Toen mijn ouders en schoonouders om 21:30 kwamen waren ze net klaar met hechten. Dat was nog het vervelendste dat het zo lang duurde, ik moest eerst ook nog wachten want de verloskundige moest iets voor iemand invullen die naar huis mocht.
    Ik ben blijven slapen en mocht de volgende dag om 9:30 naar huis.

Zo, dat was het, en nu wordt m'n ventje wakker dus ik ga later bijlezen.

18. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @Gyino: Wow 40?! :eek:!!

@Puma; ik lees m straks op mijn gemakje :D

@Werk: Net gesprek gehad met mijn locatiemanager en vanaf a.s. maandag ga ik voor 3 weken volledig de ziektewet in. Ik trek het gewoonweg niet meer. Teveel pijn en nu ook harde buiken en steken. :( Baal wel dat ik het niet red maar beeb en ik zijn nu belangrijker!

19. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Bk@ neem lekker de rust nu...

Puma@ jeetje toch snel gegaan ineens, waarvoor is die gel Dotty had die ook ik heb alleen de dag ervoor ballon gehad en op de dag van inleiden weenopwekkers en zijn me vliezen gebroken is die gel ipv infuus met weeenopwekker? Vraag me af waarom ik geen gel heb gehad

Kleine Anna is vandaag heel slaperig heb haar wakker proberen te krijgen voor voeding na 3 uur maar ze viel steeds weer in slaap na 4 uur ging ze weer drinken terwijl ze normaal rond de middag iedere 2 uur komt. Is dit het einde van de regeldagen

20. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3160 Puma82, 30 aug 2012
    Laatst bewerkt: 30 aug 2012
    Nee de gel is nog voordat je een infuus kan krijgen. Ik heb het even opgezocht:

Methoden om de baarmoedermond rijp te maken De meest toegepaste methode is het inbrengen van prostaglandinen in de vagina (schede) of de baarmoedermond. Prostaglandinen zijn hormonen die de rijpheid van de baarmoedermond bevorderen; ze spelen ook een rol bij het op gang komen van de bevalling. Prostaglandinen zijn er in tabletvorm, in gelei-vorm (gel) en in de vorm van een kleine tampon.

Oja, wanneer m'n vliezen dus zijn gebroken is een beetje een raadsel...

Deel Deze Pagina