De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Die gel ja, die van mij was in de vorm van een veter. Wel lekker dat het je dus meeviel, die ontsluitingsweeen haha.

2. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    hier een paar foto's van me knappe meid

Bijgevoegde bestanden:

3. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    aaah gossie, haha. Schattig! :D

4. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    @elisa. Wat een schatje.. Ze heeftcwel vrij grote voetjes ofniet..?

@hier.. De kleine man heeft spruw,wel in een begin stadium dus zijn er optijd bij.. Nou lekker aan de middeltjes...
    Vanmiddag ff met n vriendin de stad in geweest en me mannetjes thuis.. Was wel ff erg fijn :)

5. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Lq@ op de foto lijken ze inderdaad groot komt door rokje denk ik ze heeft gewoon baby voetjes. Niemand over grote voeten gehoord

6. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Dames... Ik zit in dubio..

Zit te denken om te stoppen met bv,of het te combineren met fv..
    Vind dat er toch wel erg veel tijd in zit om hem bv te geven.. Maar aan de andere kant heeft het ook wel iets om bv te geven.. en het feit dat ik het voeden uit handen kan geven vind ik opzich ook wel fijn.. Zodat hij niet geheel van mij '' afhankelijk '' is..

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@All; sorry meiden, weinig aanwezig hier....Althans, ik lees wel mee, maar van reageren wil het niet echt komen...

@Lq; even snel; heb je ook al een voorraadje gekolfde melk staan? Dan zou je er voor kunnen kiezen om, de voedingen die je ''onhandig'' vind, te vervangen door een flesje afgekolfde melk te geven.... anders moet je eens even kijken op borstvoeding.com, daar staat best veel handige info over stoppen/ afbouwen en combineren van BV en FV...... Succes met je dilemma!

8. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Tsja wil je best helpen lq maar weet zelf niet wat ik wil haha. Ik snap je dilemma iig heel goed! Misschien is kolven idd de oplossing. :D

9. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Normaal komt ons meisje 's nachts na 5/6 uur maar vanacht pas na 7,5 uur om vervolgens weer 3 uur te slapen. Iedereen vraagt ons naar de slapeloze nachten maar die hebben we nog geen een gehad, komt dat nog?

10. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden, ik heb jullie zwaar verwaarloosd, maar ik maak het vandaag goed!! Ik ben vandaag lekker alleen met mijn mannetje, dus ik ga zo teruglezen en mijn bevallingsverhaal typen.

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, dan nu mijn bevallingsverhaal:
    Op 21 augustus moesten we ons om 7.15 uur melden in het ziekenhuis. Om 8.30 uur kreeg ik de eerste dosis gel. Dit deed nog niks. Om 11.30 uur kreeg ik de 2e dosis. Na een half uur ctg en wat lichte krampjes mocht ik gaan douchen. Daar werden de weeën al heftiger. Toen ik uit de douche kwam, begon het echt pijnlijker te worden. De verloskundige heeft om tegen 14.00 uur gekeken en toen had ik 4 cm ontsluiting. Ze heeft de vliezen gebroken en toen kwam ik terecht in een weeënstorm. Ik ben me echt doodgeschrokken. Ik vond het zo heftig en pijnlijk. Om 14.40 uur kreeg ik al persdrang. Ik was in 40 minuten van 4 naar 10 cm gegaan. Om 14.50 ben ik gaan persen en om 15.04 uur was Nathan er. Heel snel dus. Als ik van tevoren had geweten dat die heftige pijn maar zo kort was, had ik het beter kunnen handelen. Maar het idee dat het vanaf die 4 cm nog wel uren kon gaan duren, daar raakte in paniekerig van. Het persen vond ik heerlijk, dan kon ik iets met de pijn. Na de bevalling kwam de placenta niet los. Na een uur duwen op mijn buik trok de gynaecoloog de navelstreng van de placenta en kon ik naar de ok. Omdat ik 2 liter bloed had verloren moesten we een nachtje blijven (ivm bloedtransfusie). Ik heb 6 hechtingen, dus dat valt mee.
    Met Nathan ging het de eerste dagen niet zo goed. Hij was erg misselijk en viel daarom teveel af. Ik ben daarom gaan bijvoeden (eerst met kv en daarna met gekolfde bv). Hij woog nu gisteren 3 kilo precies, dus het gaat nu goed. Het is een heel hongerig mannetje :) . Hij huilt alleen als hij honger heeft (of af en toe een krampje) en verder is hij heel rustig en lief. De borstvoeding is goed op gang gekomen, alleen heb ik echt last van pijnlijke tepels (waardoor ik nu even een tepelhoedje gebruik).

Dat was mijn verhaal :) . Ik ga nu even teruglezen.

12. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dotty@ wow dat is snel gegaan. Ik moest blijven liggen in bed toen ik weeenopwekkers kreeg ik mocht niet naar de wc of onder de douche de verpleegkundige gingen het steeds wel vragen maar mocht niet omdat ze stuit lag net of ik haar daar even zou uitpersen...

13. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, alles teruggelezen maar ik weet niet waar ik moet beginnen met reageren :)

@Jen: spruw lijkt me echt heel vervelend! Sterkte ermee.
    @Gyino: veel beterschap voor je man.
    @Eliza: wat een prachtig poppetje.

Verder weet ik het niet meer, ik ga het vanaf nu weer goed bijhouden.

Nathan heeft een hangerige dag. Hij komt veel te snel voor voeding (en gooit het hele schema in de war :) ) en wil alleen maar bij mij liggen vandaag (erg handig!). Kan het een regeldag zijn???? Wat slapen jullie kindjes allemaal al veel uur door. Nathan komt echt om de 3 uur, ook 's nachts (en vandaag redt hij de 3 uur niet eens, haha).

14. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Eliza... ik heb nooit geen creme/zalf ofzo gesmeerd op mijn litteken...;) Was erg snel geheeld...
    Nou.. ik vind dat ze daar in dat ziekenhuis snel die regels moeten veranderen want een beebje hoort zo snel mogelijk bij zijn moeder te zijn! :x
    Betreft dingen vergeten.. jah... ik weet zo'n beetje vaag wel wat dingetjes.. maar inderdaad ben erg veel kwijt ook! Weet niet waaraan dat ligt.. hebben andere 'normaal' bevallen moeders dat ook?

Ik ben dus ook gelijk begonnen met een fotoboek met verhaal voordat ik meer kon vergeten..;)

Slapeloze nachten... ook hier niet gehad hoor meid! Dus jou meisje doet het gewoon bijzonder lekker!!:D
    Maak je geen zorgen... maar geniet er van!!:D

@BK... vervelend dat je zoveel pijn hebt joh.. maar wel gelukkig dat je dus vanaf nu gewoon thuis bent.. en geen stress van het werk meer hebt!! Hopelijk krijg je de laatste weken niet nog meer pijn!!

@LQ.. meid... al beslist?? Ik moet je eerlijk zeggen.... de BV gaat steeds makkelijker hoor... ik was ook tijden bezig nog toen Jesse 1 maand was.. nu is het hoogstens kwartiertje ofzo! Is hij vol....;)
    Dus.... het gaat straks soepeler en heb je meer tijd over... maarjah dat betekend wel dat je nu nog door moet gaan... ;)

Ik ben achteraf echt superblij dat ik toen niet gestopt ben.. wnat het gaat nu eindelijk lekker soepel allemaal!!:D

@Dotty.. geeft niks meid... zo'n kleintje vraagt veel energie/tijd! ;) En wat een verhaal ook... pff.. ook snel en heftig..!!
    Kan me helemaal indenken dat je het persen als heerlijk hebt ervaren.. had dat zelf zo graag mee willen maken ook!! ;)
    Heb ook de hele godganse dag in die weeënstormen/rugweeën gezeten om er vervolgens een keizersnee van te maken...:x

@Puma.. ook al zo'n snelle bevalling...!! Wat een verhaal zeg..!! Hoe gata het met je kleine uk?

@Gyino... zoveel!!:$:$:$ Damn.. wat zal hij zich beroerd gevoelt hebben zeg!! Hopelijk is alles snel weer een beetje 'normaal' en kunnen jullie gewoon lekker gaan genieten weer!!

Pssstt.. hier nog steeds aan het stoeien met de draagdoek.. baal er zo van dat t niet goed wil...:x

@kolven.. ik heb die potjes van avent.. kan 180cc in.. daarnaast heb ik paar ijsblokjezakken vol.. dus kan zo'n potje ontdooien voor een voeding.. en is dat niet genoeg dan paar blokjes erbij..:D
    @hier.. nou... paar dagen druk geweest.. woensdag moest Jesse dus te wennen..! We kwamen daar... die muts (wat 'oudere' vrouw..) pakt Jesse uit de maxi-cosi.. legt m in de box en doet zo'n hek naar beneden..... Nou... daar lag mijn ventje.... achter de tralies....... mocht niks niet even doeg zeggen ofzo... of dat ik hem er zelf in mocht leggen..... Had ik toch een beter gevoel bij gehad dan...
    Jah.. ze wilde nog wat weten.. telefoonnummer checken enzo... jah dus..... had ik hem ook wel in die rotbox kunnen leggen toch!!

Ze had ook niks geen sympathie ofzo... heeft wel 10x gezegd dat ze maandag oma was geworden van een erg klein meisje 2780gram..
    Ze snapte dr ook geen drol van.. moest een fles voeding meegeven.. maarjah hoeveel drinkt Jesse? Don't know....
    Vorige keren steeds rond de 200cc... dus had ik 220/230cc ingedaan..
    Ik zo.. jah heb er wat extra in gedaan want jah normaal drinkt hij zo rond de 200cc maar jah weet niet precies wat hij drinkt..
    Zegt ze.... jah... ernstig helder/...... (NOT...) owww.. dan verwarm ik eerst de helft wel... Ik zo.. jah maar daar heeft hij niet genoeg aan.. en het komt toch uit de vriezer dus kan er toch niks meer mee verder!
    Nou... ze heeft de hele tijd na lopen denken hoe ze het nou moest doen..... niet echt geruststellend zeg maar....

Blijkbaar vond Jesse het ook echt wennen want hij wilde rond 10uur zijn flesje al.. maar 100cc gedronken en toen had ze hem in de box gedaan.. geen succes toen op bed gelegd en sliep hij..

Verder die dag een super gezellige dag gehad.. langs mijn werk geweest na Jesse ophalen samen met vriendin/collega en haar kleine uk..
    Toen samen de stad nog in wat eten/drinken enz...
    Erg gezellig..

Gister moest Jesse weer cb... de prikjes heeft ie echt stoer verwerkt... Zo trots..!! eventjes heeft ie flink geschreeuwt en toen was het ook over en weer lachen!!

Gisteravond flinke koorts en ook vannacht onrustige nacht gehad.. (voor zijn doen...) zijn stuk of 6x bij hem geweest om speentje te geven en dan sliep hij ook wel weer...

Nu ligt hij ook al weer paar uur te tukken....... Mijn lekkere ventje!

En... zou het bijna vergeten....... maar damn wat is hij gegroeid!!
    Hij was 1aug. 61cm en nu 62,5 (dus dat valt mee... )maar hij is van 6655gram naaaaaaar.. jawel.... 7595gram gegaan!!

So proud..... en dat alles op borstvoeding.. 5x op een dag!!
    Hij is overal een beetje bovengemiddeld... noujah.. hij begon ook alles bovengemiddeld...

Zijn heit en mem zijn ook beide een beetje bovengemiddeld... dus... echt ONZE zoon!!!

*I'm such a proud mama!!!*

15. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dotty@ bij ons is het 's nachts 5 uur slapen dan 4 uur slapen soms 6 uur slapen daarna 3 uur maar vanacht dus zelfs 7,5 uur. Dit deed ze ook met regeldagen, ze kwam toen overdag elk uur soms 2 uur en wilde ook alleen bij mij of papa liggen. Daarmee kon ik het soms 2 uur reken. Dat bij mij liggen heeft ze bij mij nu nog, maar vind het heerlijk...

16. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Oha heb haar gewogen bij cb ze is 120 gram in een week aangekomen ze is precies gemiddeld. Ze weegt nu 3680 gram.

Beertje@ mijn litteken is ook mooi maar ben erg van smeren als ik die crème smeer krijg ik mooie littekens anders heb ik soms lelijke...

Dingen vergeten, heb gisteren toch zitten huilen omdat ik het niet meer weet, me lieve man heeft me toen alles verteld. We kunnen er goed over praten dat helpt. Maar wat zou ik graag 'normaal' willen bevallen de volgende keer...

17. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Ik was toch slim bij cb ik had geen luier/billendoekjes bij en ook het groeiboekje niet. Had ze in de broek gepoept cb had 1 luier maat4 ik blij maar voelde met super dom...

18. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Dotty: jeetje ook al zo'n snelle bevalling!

Met Xander gaat het erg goed, hij drinkt goed en slaapt goed. En als hij wakker is lijkt hij steeds allerter te zijn.
    Ik heb alleen m'n tepel beschadigd toen ik er melk uit wilde duwen met een spuugdoekje tijdens m'n borstontsteking. Nu doet het dus erg zeer vooral met aanhappen. Ik heb al de ld gebeld. Ik ga nu kijken of het sneller heelt met 'mother mates' En anders komt ze volgende week kijken of hij wel goed aanhapt.
    Pff ik hoop dat t snel beter wordt want het ging juist allemaal zo goed.

19. LQ87

LQ87 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.476
    0
    0
    NULL
    Drenthe
    Zo ff snel tijdens het kolven..

@men keuze.. Ben der nog niet uit haha.. Wel besloten om de voeding van ongv 22:00 afgekolfde melk geven in de fles door mn mannetje.. Scheelt mij in ieder geval 1 voeding... Het is niet zo dat hij er lang over doet ofz.. Maar heb soms het idee dat mjjn dagen alleen om voeden draaien.. Al is dat niet zo..

Gister middag ff met een vriendin de stad in geweedt heeft me erg goed gedaan. En vanavond gaan we met zn tweetjes uit eten en passen men ouders op.. Ik zou een deze dagen men bevallings verhaal ook ff plaatse.. Heb hem al op me laptop staan maar zit altijd met me mob op zp de laatste tijd.. Lekket makkelijk tusendoor..

20. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @lq: dat ken ik. Ik heb ook soms het gevoel dat ik alleen maar aan het voeden en kolven ben. Echt heel vervelend. Ik kolf nu nog 's morgens en 's avonds en door het bijvoeden de eerste dagen is mijn mannetje ook al gewend aan de borstvoedingsfles (calma van medela). En omdat ik toch afgekolfde melk heb staan, laat ik ook mijn vriend af en toe een voeding met de fles doen (hebben ook mijn tepels even rust :) )

@puma82: wat zijn mother mates?

@elisatje: ach joh, daar heb je weer van geleerd. Dat gaat je vast niet snel nog eens gebeuren :)

@beertje: wat groeit je mannetje goed! Fijn gevoel he, dat het helemaal op je eigen melk is :)

Deel Deze Pagina