@Dotty; wel de afgelopen 4 weken wilde Jaylinn echt alleen maar bij mij zijn! En toen de krampjes erger en erger werden (de laatste 2 weken) was alleen bij mama zijn niet goed genoeg, moest haar dragen en rondjes lopen; stilstaan was niet goed, zitten was niet goed, de wandelwagen was niet goed..... Oftewel ik had een écht handenbindertje... En dan Esmay ook nog naar en van school brengen en halen... Gelukkig lijkt het nu wat beter te gaan; hoop dat dat ook zo blijft...
@Jen... heb je haar wel eens in een draagzak/doek? Heb je toch je handen vrij maar is ze toch dichtbij je! @Elisa... lekker zeg... enig idee al waar de reis naartoe gaat? @LQ... nou.... serieus... 3 dagen zou hier heeeerlijk zijn...! Jesse heeft jawel... het record van.... 20 dagen!! Maakte me zooo zorgen.. maarjah kon er niks aan doen.. tot ik van iemand de tip kreeg dingen te eten die bij mijzelf erg laxerend werken (druiven, pruimen, sinaasappels..) en toen... EINDELIJK!! en dan nog was het een bescheiden luier vol...! toen 2 dagen erna nog een x.. 2 dagen daarna nog een ietsiepietsie.. om vervolgens nu alweer 5 dagen niet...:x @Puma.. hopelijk genezen je tepels snel meid..! Niks pijnlijker dan dat het drinken constant vervelend/pijnlijk voelt! Jij vroeg over een kolf toch? Ik heb de Isis UNO van Avent.. ook een enkele kolf waar je zelf het ritme in kunt stellen! Ideaal hoor..! En je hebt 1 hand vrij om gewoon boekje/telefoon of wat dan ook vast te houden ipv dat je echt gefocust bent op het kolven.. En... je hebt de uren ervoor dus waarom zou het binnen 10minuten klaar moeten zijn? Take your time ervoor...! Want snelsnel kolven wil nooit!! @BK.. ik vind je foto's echt prachtig meid!! Heeeeerlijk!! Baal er nu ook best van dat ik niet buikfoto's heb laten maken..! Maar.. dacht ik heb mijn buik altijd foeil-lelijk gevonden dus wilde het niet! En nu achetraf erge spijt.... @Dotty... fijn dat de bv al wat beter gaat nu! En.. over het doorslapen.. je bent echt niet de enige hoor meid! En bedenk je mannetje was ook niet al supergroot hé bij de geboorte! Misschien heeft hij daarom nu wel wat extra nodig nog.. Bedenk ook maar wat hoor... @Gyino.. jah.. ik werk in een ziekenhuis en KDV zit aan het ziekenhuis vast! kan ook flexibele dagen opgeven per maand.. Vind het ook heeeerlijk om tussendoor te mogen/kunnen voeden.. want de kolf is nou niet echt mijn beste vriend... @hier... gaat lekker! supersuperdruk... elke dag half6 opstaan en dan nog is het vliegen/strak schema... Sávonds bekaf dus vroeg op bed...! Donderdags is mijn vrije dag.. en doe ik heerlijke dingen met Jesse.. eerst lekker uitslapen en van de week zijn we smiddags/savonds naar een vriendin geweest! Heerlijk eruit!! En vandaag ook... RELAX dagje!! HOW I LOVE MY LIFE!!!! Heb ook eindelijk mijn newbornshoot foto's gekregen.... twijfel nu welke ik in zal sturen voor baby van de maand...!!
Ben benieuwd naar je foto's beertje! Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook geen foto's gemaakt en daar ook spijt van dus vandaar dat ik er nu wel voor ging. De eerste keer duurde het ook heel lang voordat er echt een bump was zeg maar, nu is het zo anders. Het is hoogstwaarschnlijk ook de laatste zwangerschap dus wilde het zo graag vastleggen.
Lq@ die heb ik ook 2 keer zo gehad weet niet hoe ze het doet ze heeft hier 4 poepluiers per dag minimaal. Beertje@ ik kan me een foto van jou in het gras herinneren die is toch ook mooi... Foto's van de newbornshoot bekeken ze zijn super maar wel prijzig. Wat denken jullie maat 68 of 74 voor winterjas ze is nu 57 cm...
Hee meiden, hier van mij ook een sorry dat ik er zo weinig ben, maar ik heb ook een klein handenbindertje. Hij heeft nu niet meer zo zeer ergens last van, maar wil overdag alleen maar bij mama zijn of bij mij inslapen. Dus ik heb inderdaad ook een draagzak. En dat is echt geweldig. Overdag slaapt hij bijna niet in bed. Maar wel bij mij. Dus ik herken wat je zegt Dotty. Maar ik leg hem nog wel steeds na elke voeding op bed. En soms blijft hij slapen en soms begint hij na een kwartier weer te huilen. Gelukkig slaapt hij s 'nachts wel goed( afkloppen). Maar daar gaat wel een heel ritueel aan vooraf. Voeden ene borst, badderen, voeden andere borst hydrofiele luier om hem heen ( niet inbakeren maar alleen om hem heen slaan), kruik in bed en dan slaapt hij meestal zo. Heeft ook erg last gehad van krampen. Maar sinds dinsdag niet meer. Had vanaf vorige week vrijdag ook geen poepluier gehad. Maar liet wel hele vieze poepjes. En nou had hij vannacht een flinke volle luier. Dus dat alleen maar bij je willen zijn herken ik zeer en ben blij te horen dat iedereen dat heeft. Kolf: ik heb inderdaad de dubbele electrische kolf van medela. Maar ik kolf gewoon niet een hele voeding in 1 keer af. Dus ga ook de bv afbouwen tot ik alleen s'ochtends en s'avonds kan geven.
Hey meidem Dinsdag 25 september hebben Roze en ik een date staan bij mij thuis (onder voorbehoud van beschikbaarheid auto en hoe de kleintjes het doen) Hebben in principe rond 11.30 uur afgesproken. Mochten er nou meer meiden zijn diedit leuk vinden; jullie zijn van harte welkom! @Dotty; jij zou eventueel met Roze mee kunnen rijden...
Qua voeding zit meneer hier geheel aan de fles.. Mijn toeschietreflex was erg krachtig en de melk spoot er gewoon nog uit als hin losliet.. Gevolg.. Veel spugen en krampjes.. Dus hij zit nu op kunstvoeding en afgekolfde melk.. En gaat helemaal super
@Lq; da's dan toch een prima oplossing!! Hier een uitdaging; Jaylinn pakt de fles niet meer.... dat wordt dus flink oefenen, want ze zal straks (als ik weer aan het werk moet) toch echt uit de fles moeten drinken...
@jen.. Zeker als ik dit wist had ik het eerder gedaan... Wat voor speen heb je trouwens op de fles.. Tydo heeft ook voorkeur voor de "kers" speen ipv een dental.
Ik heb de Difrax S-fles, het is niet echt kers te noemen, maar dental is het zeker niet! Het stomme is dat ze voorheen (lees tot gisteren) wel de fles pakte; moest wel een beetje ''wiebelen'' met de speen in haar mond, maar dan pakte ze hem wel...
Ik heb ooj de difrax s.. De "kers" speen is een ronde en die dental is platter zeg maar.. Die kers zit er ook standaard op.. Maar dat is inderdaad wel vreemd dat ze gister nog wel wou en nu niet meer...
Misschien is ze te hongerig geweest; ga het morgen gewoon weer proberen op een rustiger moment... Het was nu ook een beetje een noodgreep omdat ze heel onrustig was aan de borst door krampjes, waar ze vandaag dus helaas weer ineens last van had...
Ik geef zo nu en dan ook de fles en ik gebruik een fles in de vorm van een borst. Tomee tipee heet hij. Ik ga de fles vanaf morgen ook opbouwen. Tot nu toe nog geen problemen ermee onder vonden. Behalve dan dat Demian er geen rust in vindt en met de borst wel. Meiden ik ga slapen. Trusten en tot hopelijk van de week weer.
@Bk; doen we toch nog een keer als jij ook bevallen bent?! En Avent ook al geprobeerd, die pakt ze nog minder goed dan de Difrax.... Maf kind...
Wij gebruiken de medela calma en de breast flow fles. En die gaan allebei super. Hij drinkt wel de flessen heel snel. De borst gaat wat kalmer.
Moet om 1030 bij tandarts zijn en dan nog naar brabant rijden ruim uur denk ik zo. Dus word voor mij 1130 niet echt haalbaar. Uurtje later denk ik wel...