De zwangere kippies van het "stoppen met de pil in juli 2011" cluppie

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jen27, 29 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @beertje: Spruw is idd echt rottig en pijnlijk! Caitlin vond de antibiotica ook vreselijk toen.

@Roze: Vervelend joh. Misschien moet je vaste tijden toch een beetje "forceren" als je op de kv zit. Als ie dan om bijv 11 wat minder drinkt, dan komt ie 3 uur later en krijgt ie weer een nieuwe fles. Dat hebben ze vaak zo door, en dan komen de 3 r's vanzelf.

Vanacht om 2.15 wakker geworden omdat er iets viel op C. haar kamer. Ze was wakker en riep meteen dat ze bij ons in bed wilde dus vooruit, ik kan s'nachts echt niet opbrengen om die strijd aan te gaan maar gelukkig kwam ze bij ons in bed want ze voelde bloedheet! 39.7 koorts! Hup zetpil erin en dus amper geslapen vannacht. C. helemaal niet volgens mij. Pffff. Arme manlief zit nu op zn werk met stokjes in zn oogleden denk ik!

2. Roze bloem 1981

Roze bloem 1981 Bekend lid

4 okt 2011
    713
    0
    0
    Hee meiden, het gaat inmiddels weer hier. Onze kleine man is uiteindelijk om 00.00 in slaap gevallen. Kwam om 3.00 voor de voeding. Maar wilde toen vervolgens niet slapen. Had ook nog is last van zijn verkoudheid dus 10 minuten laten huilen was stil. Maar er zat een hoest dwars. Dus even bij me genomen. Toen hij sliep weer neer gelegd maar werd weer wakker maar is toen na nog 2 keer speentje terug stoppen om 5.00 wel in slaap gevallen. Kwam toen om 7.45. Dus trots op ons.
    Vanmorgen van 11.00- 13.00 weer geslapen.

3. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ roze, jeetje heb je zelf ook nog wel geslapen?

Xander slaapt wel goed. Heb hier alleen een andere leuke dagbesteding. Kolven :D

4. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    hey hey!

Ik wilde weer iets van mezelf laten horen....
    De laatste 2 weken ben ik erg veel misselijk geweest....Toen ben ik 's ochtends in bed een sneetje suikerbrood gaan eten (3 kwart) en dat hielp goed.... Overdag moet ik momenteel regelmatig kokhalzen.... Geurtjes kan ik nog niet goed verdragen al gaat dit gelukkig beter....Mijn man kookt nog voor ons..Echt een schat want dat lukt me echt nog niet....
    Mijn borsten blijven gevoelig en heb het gevoel dat ze groter worden...De aanhechtingen voel ik als ik wandel..Dus er gebeurd wel degelijk iets mee denk ik zo....
    Mijn blaas is sinds 2 dagen wat gevoelig vooral na het plassen...Maar meer dat het dan lijkt dat er iets op leunt ofzo...Heel vreemd en niet altijd even prettig....
    De duizeligheid is minder aan het worden, al moet ik nog wel goed oppassen daarmee....Is vrij snel weer terug....
    Mijn nagels zijn brozer...Echt zo irritant...De flarden nagellak kwamen eraf...Heel bijzonder...Dus heb ze maar weer korter haha....
    Owja, en ben na een dag werken van 8.45-16.30u (gemiddeld) wel echt moe.....heb dan even een rustpuntje nodig....

Gister even een goed gesprek gehad met mijn mannetje...Het gaat erg goed met zijn eigen bedrijfje...Hij heeft al aardig wat klanten, maar is hier dan ook veel mee bezig....Afgelopen vrijdag is hij door middel van laseren gestopt met roken...Deze factoren zorgen ervoor dat hij aardig geprikkeld kan reageren en we alles naar elkaar toeschuiven...Nou serieus, gister kwamen de hormonen er uit hoor...Pff vermoeiend...Want dat komt natuurlijk pas als je naar bed gaat haha....Dus heb een goed gesprek met hem gehad...Vanmiddag toen ik thuis kwam van het werk was de sfeer al veel beter...Heb hem dat ook gezegd en hij vond het ook....Gelukkig...Ik wil niet in die negativiteit blijven hangen...Gister was dat ff moeilijk.....Hij had ook zin in sigaretten dat snap ik wel....Maar kat dat desnoods op je klanten af in plaats van op mij haha....Dat kunnen mijn hormonen momenteel niet aan....:)

Vrijdag komt moeders voor moeders....Ik wilde eerst niet mee doen omdat ik geen zin had om steeds in zo'n kan te moeten plassen....Maar ergens is het ook wel goed om wel mee te doen aangezien het bij ons ook niet heel makkelijk is gegaan ivm de miskraam...Dus nu doe ik toch mee.... Vrijdag dan ook een testje... Pff dat vind ik stiekem wel spannend hoor....Maja dat moet gewoon goed zitten ga ik maar vanuit...Anders zien we dan wel weer....

Zo, ik kan nog niet mee praten met jullie, maar dit wilde ik kwijt hihi....Vandaag alweer 8+3 weken...Heb ik nog niet eerder gehaald:$:) Gaat stiekem best snel....23 oktober om 20u weer een echo....Ik heb zelf het gevoel dat we een week achteruit gezet worden aangezien ze bij de vorige echo zei dat we rond 6 weken waren en we de telling 6+5 aan mochten houden....Dus dan zijn we rond 10/11 weken...Vind het wel leuk als we het eenmaal tegen mensen kunnen gaan vertellen.... Spannend:)

Hebben jullie het de buitenwereld op een speciale manier vertelt?

Groetjes!!!!!

5. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik had jeroen niet bij me toen ik teste want ik wilde mezelf bewijzen dat het niets was, wat het dus wel was. Iig, ik had cakejes gebakken en op elk cakje een woord gezet; je word weer papa. :D erg leuk! Mn moeder liet ik de foto zien van caitlin met de cakejes. En ze had een shirt waarop stond dat ze grote zus werd :D

6. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier was mn moeder de eerste haha, mijn man zag nog niks veel te licht streepje ;) mn moeder zag het wel!

Ff snel een vraag: hebben jullie kids nog sokjes aan in bed of blote voeten? In een slaapzak doe ik blote voeten maar ze heeft nu nog geen slaapzak dus ze slaapt steeds met sokken of moeten we leren kp blote voeten.?

7. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mini ons: wij hebben met kerst een cadeautje aan de opa's en oma's gegeven (een beer met een tshirt waar op stond dat ze opa en oma werden).

@happygirl: de eerste twee weken had Nathan sokjes aan in bed. Daarna bijna nooit meer. En sinds anderhalve week slaapt hij in een slaapzak of puckababy en dan ook blote voeten.

Ik ga denk ik de borstvoeding afbouwen. Dat wil ik dan in 2 weken gaan doen en dan stop ik als hij 2 maanden is. Ik twijfel alleen nog. Op zich gaat het goed. Ik heb genoeg melk, mannetje groeit super. Alleen kolf ik weinig en wil 1 kloof maar niet genezen. Maar ik ben er eigenlijk klaar mee. Ik ga door uit schuldgevoel (omdat het voor hem het beste is) en alle redenen dat ik wil stoppen zijn egoïstisch (flesje gaat sneller, nachten breken me op, wil mijn lichaam weer terug, wil weer alles kunnen eten en drinken.....). Ik zit zo in dubio. Help!!!

8. Roze bloem 1981

4 okt 2011
    713
    0
    0
    @mini ons: wij hebben met kerst een kerstbal gegeven aan iedereen. Met daarop de tekst. Gefeliciteerd jullie worden opa en oma/ oom en tante.

@puma: ja op zich heb ik gisternacht wel aardig geslapen. Ik was al blij dat ik hem niet weer bij me hoefde te nemen. De nachten daarvoor hadden we hem weer even in onze kamer gezet omdat hij zo verkouden was en toen heb ik wel heel slecht geslapen. Nu hij in zijn eigen kamer weer ligt slaap ik stukken beter.

@Dotty: Ik herken precies wat je zegt. Ik heb nml precies hetzelfde. Ik ben ook aan het afbouwen omdat ik over een maand weer ga werken en hij over twee weken weer naar de opvang gaat. Ik heb een drukke baan dus zie het dan niet zitten om te gaan kolven. Daarnaast zijn mijn borsten ongelijk omdat ik bij de ene veel meer geef dan bij de ander.
    Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Nathan heeft niks aan een mama die niet lekker in d'r vel zit. Ik was vol voor de bv maar het is me toch behoorlijk tegen gevallen. Als ik aan mezelf denk dan heb ik er misschien wel spijt van dat ik eraan begonnen ben. Maar voor hem uiteraard niet. Ik ben er nml van overtuigd dat dit voor hem het beste is. Ook al zeggen mensen wat anders. Maar ik vind het nu ook mooi geweest. Ik ga proberen s' ochtends en s' avonds nog te blijven geven maar als dat niet lukt heb ik mijn best in ieder geval gedaan.
    Succes met je keuze meis!!!

@happy: Demian heeft vaak een boxpakje aan s'nachts of zo'n broekje met sokjes eraan. Vannacht heeft hij dan in de puckababy geslapen en daar leg ik hem dan wel in zijn romper in.

@all: hier heeft vannacht de puckababy prima gewerkt. zowel gisteravond als vannacht gelijk gaan slapen. Vanmorgen daarentegen niet Overdag werkt het toch nog gewoon het beste om hem even bij me te nemen totdat hij slaapt en hem dan op zijn buik in de box te leggen. Nu slaapt hij ook al vanaf 10.00 in de box.

9. Puma82

Puma82 Bekend lid

4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over borstvoeding. Ik heb er geen spijt van dat ik er mee ben begonnen. Hij heeft zo iig de eerste 8 weken bv gehad. En ik heb ook wel het idee dat het voor mijn gewicht goed was. Ben nu lichter dan voor de zwangerschap, er mag nog wel wat meer af hoor.

Maar ik had me wel verkeken op borstvoeding. Ik dacht, dat doe ik wel even. Ik weet nu ook niet hoe lang ik het nog vol ga houden. Maar zolang het te doen is blijf ik doorgaan. De productie lijkt al iets omhoog gegaan, maar nog niet genoeg. Mijn rechterborst waar ik 2x borstontsteking heb gehad geeft veel minder melk. Ik hoop dat dat nog goedkomt...

Oja en sokken die heeft Xander meestal nog aan in bed. Ik heb er nog nooit zo over nagedacht eigenlijk.

10. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Sokken@ 's nachts niet en overdag heeft ze soms aan naar buiten wel maar thuis loop ikzelf ook op blote voeten en haar voeten zijn niet koud, ze gaan ook zo snel uit.

Borstvoeding@ vrijdag naar cb en dan vraag ik ook advies om af te bouwen over 3 weken gaan we op vakantie is allin met cocktails ik verhuig me daarop ik zit nog steeds dat ik elke nacht wakker word in een nat bed zo erg lekt het en overdag spuit het er vaak uit zo ook in haar gezichtje ben er nu ook wel klaar mee. Wil me weer vrouw voelen zonder lekkende borsten en dat werkt niet op vakantie op het strand. Daarna heb ik nog week verlof en dan ga ik weer werken ik heb dan ruim 2 maande volledig gegeven. In het begin vond ik het super dat het goed ging enzo ben er nu ook wel klaar mee. Vind dat ik haar goede start heb gegeven, vind het goed zo. Ik heb geen spijt zou bij volgende gaan voor eerste 2 maanden net als nu.

Vandaag zijn er foto's gemaakt van ons huis volgende week dinsdag staan we online, vind het wel spannend nu...

11. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @rozebloem: wat fijn dat je ook dat gevoel herkent! Ik had een veel te geromantiseerd beeld van bv denk ik. En het valt zo tegen. Hoe bouw jij het af? En hoe lang ga je daar over doen?

@Elisatje: ik wil me inderdaad ook weer gewoon sexy voelen, haha. Lekker hoor, all in op vakantie!!!

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    even een levensteken van mij
    eindelijk ga ik weer meer tijd hebben jeeej :D ben tot woensdag vrij, dan nog 3 dagen en dan helemaal zo vrij als maar kan.
    ben al stiekem de commode aan het inruimen hihi
    blijf het geweldig vinden dat het steeds meer af is :D

13. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Dotty@ Ja dat afbouwen lijkt me nog best lastig, als ik het zo op internet lees moet je ongeveer elke 3 dagen een voeding vervangen voor fles maar ik sta na 3 uur meestal al op springen...

Bij drinkt ze voor slapen gaan eerst aan de borst dan stopt ze en met de fles gaat er nog zo 60-90 cc afgekolfde melk in, denk dat het voor haar minder vermoeiend is en zo meer wakker zal zijn na de voeding overdag...

14. Elisatje

Elisatje Fanatiek lid

8 jul 2011
    1.277
    0
    0
    Becky@ heerlijk hè alles indelen enzo... Geniet van de laatste dagen werken je mag pas weer in 2013 :)

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik blijf thuisblijfmama, dus dat is helemaal mooi ;) als dat financieel te doen is in elk geval.

16. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Heerlijk, thuis blijven. Al vind ik mn werk erg leuk :D hoe ios het met je bekken beckje?

17. Jen27

Jen27 Niet meer actief

@bv; Als het hier, qua voedingen, blijft gaan zoals het nu gaat dan ga ik nog ff door! Ik heb een beetje het tegenovergestelde; ik had het als zeer zwaar ingeschat en het valt me 1000% mee! Ik heb besloten tot 6 maanden full-time te blijven geven en daarna zie ik wel verder... Mocht er nu ineens iets geks/ vervelends gebeuren dan geef ik misschien wel eerder op, maar daar ga ik niet van uit! Omdat ik met de BV door wil gaan en ik gisteren tot de ontdekking ben gekomen dat de nicotine invloed heeft op darmkrampjes en de voedingswaarde van de melk, ga ik morgen een start maken met een ''stoppen met roken'' begeleiding bij de huisarts. Ik kan, helaas, niet ineens stoppen ivm mogelijke afkickverschijnselen bij Jaylinn...

@sokjes; hier nog steeds dag en nacht sokken, zelfs met sokjes heeft ze steenkoude pootjes...

18. Roze bloem 1981

4 okt 2011
    713
    0
    0
    @dotty: ja klopt ik ook.
    Ik ben zaterdag begonnen met 1 voeding te vervangen en tot nu toe moeten mijn borsten daar erg aan wennen. Want na 8 uur staan mijn borsten wel op klappen. Dan ga ik vrijdag denk ik de volgende voeding vervangen. Kijken hoe dat gaat. En dan kijk ik wanneer ik de volgende ga vervangen. Ik wil nml proberen om de vroege ochtend voeding en de vroege avond voeding proberen te blijven geven. Dan vervang ik als het goed is 3 voedingen. Ik hoop dat ik daar 2 weken over doe.

19. Roze bloem 1981

4 okt 2011
    713
    0
    0
    @jen: wat goed dat je gaat stoppen!!! En ook dat je nog zo positief tegenover de bv staat. Je hebt het nou niet bepaald makkelijk gehad.

20. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @rozebloem: wij zitten op 8/9 voedingen. Ik wil inderdaad ook de ochtend en avond houden. 1 nachtvording doe ik al met de fles. Ik wil vanaf morgen een voeding in de namiddag overnemen door kv. En dan maar per dag kijken hoe snel ik er nog 1 schrap.

@jen: echt superknap dat je gaat stoppen. Succes morgen!
    En als je de bv prettig vindt zou ik inderdaad zeker doorgaan.

Deel Deze Pagina