en hier dan eindelijk onze mooie meid, bij geboorte en nu: je merkt wel dat je gewoon voor de kleinste dingen geen tijd meer hebt zeg maar dat komt vast wel weer goed!
Wat een lief kaartje! En lisa is een mooi prinsesje zeg Misschien is het leuk, als de baby er is, om een keertje naar schatkids te gaan met onze kids?
@Bk; Nee ik hoef er niet perse 10 te roken! Maar moet ook niet ineens teveel minderen ivm afkicken Jaylinn.. Heb er gisteren 8 gerookt en ik verwacht daar vandaag ook op uit te komen... Zit nu op 6 stuks..
@bk; zeker leuk! Hebben we pas ontdekt nu 2x geweest. Bart vind het geweldig. Met z'n allen daar afspreken is ook leuk. Zijn de oudste kinderen ook meteen zoet
Happygirl@ ze krijgt nu 2 kv flesjes sinds gisteren heb eerst afgekolfde melk opgemaakt, merk wel dat ze meer spuugt tijdens eten en ze laat flinke boeren. Ik heb gisteren wel een grote lekkage gehad moest ander shirt aandoen had een vlek van 10 bij 30 cm Flesjes @ ik heb volgens verpakking flesje klaargemaakt eerst water koken dan laten afkoelen, hoe doen jullie dat? Mag het ook anders zoals warm maken in de magnetron, doe je dan poeder er al bij? Volgens cb mag ze nu net zoveel voedingen zoals met bv maar ik geef 6 keer en volgens verpakking mag ze maar 5 keer moet ik dan minder melk geven?
Happy wat een mooi meisje. Wat een verschil al tussen die twee foto's. @ Elisatje ik heb niet zoveel verstand van kv. Ik heb tot nu toe alleen de al aangemaakte kv gebruikt en die heb ik opgewarmd in de flessenwarmer. Ik ga nu denk ik ook een grotere verpakking halen want ik krijg er met kolven niet genoeg uit. Dan hoop ik dat dat ook gewoon in de flessenwarmer kan... M'n tepels zijn al wel een stuk beter, maar nog niet heel. Dus ik ga nog even door met fulltime kolven. Ik ben benieuwd of hij woensdag op het cb genoeg gegroeid is.
@elisatje. Water opwarmen in magnetron en daarna poeder erbij ff schudden en klaar. Je kunt poeder niet in koud water mengen en kokend water is heet dus veel te lang wachten voordat het afgekoeld is Als ik wegga neem ik flesje koud water en thermosflesje kokend water mee, meng ik zelf tot lekker warm dan poeder erbij en klaar
Ps. Gewoon 6x doen of waar je je goed bij voelt. Wij mogen van cb ook op verzoek voeden en dat met flesvoeding
@elisa... Ik gebruik barleduc water pak van 2l kost 45 cent ofz..hier is de hardheid van het water vrij hoog.. En indd ff opwarmen in de magnetron poeder en ik roer het met een plastic lepeltje (minder belletjes/schuim) kleine man mag volgens de verpakking ook maar 5per dag.. Ma cb zei als hij 6nodig is doe je 6 ( dus op aanvraah) wel zorg ik dat hij tussen 22:00 en 23:00 zn laatste fles heeft..
Dank jullie wel voor jullie reacities/tips heb nu 2 keer gehad dat ze lag te huilen van de honger maar flesje te warm, ga het lekker in de magnetron doen... Lq@ hier tussen 2100 2200 laatste fles en eerste rond 630 kom ik uit op 6 flessen
Oh ik dacht al. leek me zo gek hahaha. Hoe gaat het vandaag? Zo hehe, weer helemaal bij! Hier dus vandaag naar de gyn geweest en hij ligt weer goed! Woohoo! Zo blij mee. Meting geeft aan dat ie nu ongeveer 6 pond is, dus een flinkerd aangezien grote zus met 41 weken 3200 gram woog. Ben benieuwd hoe dat voor de bevalling gaat zijn! Mocht ie hard doorgroeien word ik eerder ingeleid, anders is het afwachten. Ohja, ik lek geen vruchtwater, ook fijn om te weten! Nu ben ik in Breda, mama is geopereerd en is goed gegaan. Morgen ga ik weer ff langs. @Elisa: baby zwemmen is leuuuuk Veel plezier!
@elisa.. Soms kom ik ook uit op 21:00 hoor maar dan teert die op 5 flessen omdat meneer dan 3,5/4 uur tussen een voeding heeft... Maar meestal heeft die na 3 uur al weer honger haha.. Overdag hou ik tussen de 3 en 4 uur aan tussen de voeding.. En s' nachts slaapt die rustig door.. En vaak meld die zich tussen 7:00 en 8:00 de laatste tijd.. Op t cb zeiden ze okm.. Hij neemt vanzelf meer tijd tussen de voedingen doo en kom je uit op 5 voedingen per dag..
Ik maak haar overdag wakker als ze slaapt na 3 uur of als ze wakker is geef ik haar en dan wil ze wel, ga morgen eens kijken of ik dan wel op 5 uitkom
Vandaag trouwens met die 2 kv flessen echt wakker moeten maken normaal huilt ze wel dat ze eten wil dus denk dat het wel meer vult
@Hier: Zo maar eens even naar Vitras om mijn klossen te halen. Heerlijk! Manlief is aan de trap begonnen. Geschuurd, geammoniacd en afgekit. Dit weekend gaat hij de trap schilderen. Eindelijk is de trap dan af! Wooooo! Voor vandaag verder niet veel. Meisje klein wil graag cakejes bakken dus dat gaan we doen.
Wij zijn vanochtend naar het cb geweest. Xander heeft z'n eerste prikjes gehad. Ik vond hem wel stoer! Hij is nu knock out. Ik hoop niet dat ie er teveel last van krijgt. Hij is nu 57 cm en 4530 gr. Iets te weinig aangekomen maar dat had ik ook wel verwacht met mijn kolf crisis. Ik lijk nu iets beter uit te komen met 's nachts en overdag 1x extra kolven. Dus volgende week ga ik nog een keer wegen om te kijken of 't beter gaat. Wij schrokken ons gisteravond rot hier. Onze kat stond voor de deur met allemaal bloed uit zijn mondje. M'n man is snel naar de dierenarts gegaan. Z'n kaak was uit de kom en gebroken. Hij is daar gebleven en vanochtend geopereerd. Hij heeft nu een metalen plaatje in z'n kaak en moet vloeibaar voedsel eten. Hij mag hopelijk morgen mee naar huis. Gelukkig mogen we vanmiddag even langs. Waarschijnlijk is hij aangereden, z'n bandje lag naast de weg. Ik hoop zo dat hij weer helemaal de oude wordt. Het is gewoon ons eerste kindje.
Ahh das sneu wat zielig! Hopelijk gaat het snel beter. Hier gaat overdag zelf inslapen goed (ze slaapt alleen niet langer dan 30min) maar 's avonds lukt dat dus niet. Gaat ze huilen echt overstuur wordt ze dan, als wij haar met vinger (speen wil ze niet) in slaap brengen en daarna in bed leggen gaat het goed, maar ik wil zo graag dat ze zelf leert inslapen zonder onze pink Nu zat ik te denken om een slaapzak voor haar te kopen is sowieso nu het steeds kouder wordt wel lekker natuurlijk met lange mouwen. Maar hebben jullie dat ook al zo vroeg? Bart is van november en had pas met een half jaar een slaapzak aan, die bleef netjes onder de dekens liggen. Lisa ligt met haar handen omhoog en haar hele schouders dus ook boven de deken, lijkt me zo koud voor haar, nu weet ik niet of ze nog te klein is en of ze het wel fijn vinden slapen zo jong.
@happy... Tydo ligt al sinds die 3weken is in de slaapzak omdat hij de dekens van zich af trapte.. Nu ligt die in de winterslaapzak maar heb de mouwtjes er nog niet aan..