Lq@ succes met solliciteren. Ik ga voor bureau op uitzendbasis eigenlijk hetzelfde als nu alleen bij geen opdracht geen geld maar wel meer verdienen. Ik wacht nu op me eerste opdracht voor hopelijk januari en anders wel februari ik heb nog geen sollicitatieverplichting tot 1 Jan dan val ik in de ww. En als me huidige werkgever een opdracht heeft word alles teruggedraaid en blijf ik gewoon voor ze werken dat kan ook in januari heb dus 2 opties even afwachten dus. Ik kan wel zo werken in een ziekenhuis want tekort is er wel overal bijna maar dan ga ik er heel veel op achteruit en ik betaal nu ook geen kinderopvang dus als ik in maart niks heb ga ik dat wel doen maar tot die tijd wil ik proberen via een bureau te blijven werken dat scheelt me leaseauto en 20%meer dan bij ziekenhuis... Liefst koop ik nu geen auto want we zitten nu met dubbele lasten voor ons huis en ons nieuwe huis. De bouw van ons nieuwe huis is 3 december gestart.
@Elisa.. ik gooi de flessen dagelijks in de vaatwasser en 1x in de week kook ik ze uit.. aangezien meneer alles in zn mond stopt wat hij tegen komt,, en das ook allemaal niet uitgekookt haha.. btw.. hou je er wel rekening mee dat die kleintjes niet meer dan 1L per dag aan voeding mogen,, de niertjes van die kleintjes kunnen hierdoor beshadigen op den duur als ze meer dan 1L voeding krijgen per dag.. Hier zat de kleine man ook iedere x op max.. maar ik doe sinds hij 3,5 mnd is rijstebloem door zijn laatste fles.. nu zit die op de 5x 180 cc voeding,
@Elisa; Da's inderdaad een goede tip van LQ! Misschien een optie om de laatste fles met rijstebloem of bambix te geven? Dan kan je wat minder geven, maar vult het wel beter....
zozo ineens weer 2 bladzijden erbij Hier morgen naar CB. Ben benieuwd wat ze zeggen. Sinds vrijdag krijgt ze nog maar 4 flessen 180+6 want ze slaapt van 19.30 - 7.00 En ze krijgt al 2 weken ofzo fruithapjes en nu 1 week groente hapje. Vooral groente vind ze echt heerlijk. Ben benieuwd wat ze erover zeggen, ik kon gewoon niet meer wachten
Jen/lq@ ik heb pak bambix staan en denk dat ik dat vanavond is ga proberen. Ik wist eerst niet dat ze max. 1 liter mocht toen ik ging afbouwen zei ze je geeft 6/7 voedingen kijk op de bus hoeveel ze mag ik keek bij gewicht en kwam op 180 ik gebruik Nestlé. Daarna kreeg ik op me kop was te veel maar omdat ze nu goed slaapt krijgt ze 5 flessen. En ligt nog precies met alles op de 0 lijn. Ik ga morgen denk ik beginnen met eerste potje had al eens appel gegeven en dat ging wel aardig...
@jen: goed dat je op de rem trapt! Wat heb jij een fijne begripvolle manager trouwens. Nu eerst goed zorgen voor jezelf en je meiden. @flessen: ik was ze af of ze gaan in de vaatwasser en 1x per week kook ik alles uit. @happygirl: wat zei het cb? Nathan eet hier constant zijn hand op! Of hij wil eten of er komt een tandje aan (maar lijkt me erg vroeg dus gok het eerste. Waar zijn jullie mee begonnen trouwens? Fruit, groente of pap.
@dotty.. ik ben begonnen toen meneer 3mnd was met rijstebloem door de laatste fles.. 3wk geleden met groente.. ze adviseren oom om met groente te beginnen omdat fruit sneller kans geeft op een allergische reactie /eczeem.. en fruit is veel zoeter dan groente dus kan zijn dat als je met het zoete begint ze de groente misschien niet willen.. maar momenteel krijgt die geen groente/fruit meer omdat zn hele huid bont is van de eczeem plekken dus wil eerst dat dit weg trekt en daarna gaab we opnieuw proberen.
@ Dotty: wij zijn ook nog niet begonnen met groente/fruit. Ik wil liever nog even wachten. Niet perse tot 6 maanden hoor. Xander zit ook heel erg met z'n handjes in z'n mond. Maar volgens cb heeft dat te maken met 't ontwikkelen van speekselklieren. En hij is inderdaad flink aan het kwijlen. Laatst weer naar cb geweest, hij was maar 1 cm gegroeid. Maar wel veel aangekomen. Gegroeid in de breedte dus
Vandaag pakte meneer gewoon mijn glas vast (hij zat op schoot), deed zijn mond open en probeerde het glas in de richting te duwen!! We gaan nu wel beginnen met rijstebloem door de laatste fles. Ik heb vandaag de helft gedaan van de normale hoeveelheid. Eerst kijken hoe hij erop reageert. Als dit een week goed gaat ga ik langzaam heeeeel rustig wat groente proberen. Mocht hij last krijgen stop ik gewoon direct. Puma en beertje, wat een heerlijke mannetjes. Ik zal ook snel een foto plaatsen (zit nu via de telefoon). @jen: hoe gaat het nu met jou en je meiden nu je het rustiger aan moet doen?
Vandaag op cb geweest weer prikjes nu voorlopig er van af. Ze is 6 kilo en 62,5 cm precies op de gemiddelde lijn
@Elisa.. Heerlijk hé dat je nu even van die prikjes af bent!! En fijn dat je meid het zo goed doet! @Dotty.. ook hier begonnen met groentehapjes..! Inderdaad ivm de allergieën waarvoor gewaarschuwd word! En zoals al gezegd word.. als ze eenmaal fruit hebben geproefd weten ze wel wat lekkerder is hoor! Haha! Hier ook een jochie die fruit bovenaan zijn lijstje heeft staan! Je kan Nathan toch wel eens een slokje uit je glas geven? Jesse doet exact hetzelfde en als ik mijn glas dan leeg heb.. zit er altijd nog wel een drupje in.. dat geef ik hem dan (water drink ik altijd..) En hij vind het geweldig!! En zo leert hij ook gewoon water drinken! @Jen.. rustig aan meid!! Denk aan jezelf! @Happy.. wat bedoel je met 180+6 ?180ml.. dat snap ik maar wat is +6? @hier... nou... vorige week cb geweest..! Mij hemel wat word mijn vent groot!! Was hij 11 oktober 8335grm.. nu 9515gram... en van 63 naar 69cm gegaan!! En dat op 4x per dag bv! Ben nu aan het afbouwen.. hij krijgt inmiddels nog 1 voeding (ochtend) bv en de rest fles.. en over deze voeding zit ik in dubio joh! Ik had altijd al dat sochtends het waterigst is... en elke keer zeg ik tegen mezelf dat het beter is om ook deze voeding fles te gaan geven..! Maar dan kruipt Jesse weer tegen me aan, draait naar me toe en maakt zo'n geluidje wat hij altijd deed als hij bv kreeg.... en dan vliegt het knopje van verstand naar emotie en geef ik m toch bv! Moeilijk hoor....
@Beertje; Wat een heerlijk ventje heb je!! Als jij de ochtend voeding toch nog graag BV geeft, lekker blijven doen...! Waarom zou je die vervangen als het goed gaat? @Puma; Oh ook al zo'n lekker ventje! Leuk weer even wat van je te lezen! @Dotty; hahaha lekker ondeugend ventje; jouw glas willen pakken! Lachen! Ik zou het gewoon eens proberen met de groente; wij dachten ook dat Jaylinn er enorm aan toe was, maar nu ze het aangeboden krijgt wil ze niet.... Dus wij wachten weer even een paar weekjes met proberen... @All; Hier gaat het iets beter, Jaylinn slaapt de laatste 3 nachten weer door (wel maar van 23.00 uur tot 06.30 uur) en is al iets minder verkouden. Helaas gaat ze nu ineen raar doen aan de borst, ze weigert vaak, maar drinkt dan wel kv uit de fles.... Ben beetje bang dat dit het begin van het einde is voor wat betreft de borstvoeding; erg jammer! Zometeen naar de bedrijfsarts, benieuwd wat hij gaat zeggen...
@beertje.. die +6 staat voor het aantal schepjes voeding.. @puma. wat een leuke foto's, lekker mannetje hoor. @hier.. helaas hebben we moeten stoppen met groente.. de kleine man zit onder de rode (eczeem) plekken.. ze waren weg door de zalf die hij had van de ha.. dus weer met groente begonnen en ze kwamen de volgende dag helaas meteen weer terug.. dus maar even pa weekjes wachten.. kleine man zit momenteel op 4 flessen van 210 cc en slaapt van 19:00/19:30 tot 08:00/08:30 heerlijk! soms moet ik er 1x uit in de nacht speen der in en hij slaapt verder.. gisteren weer 2 sollicitaties de deur uit gedaan.. nu ma weer wachten op reactie.. @jen.. ow balen hey dat jaylinn zo zit te mieren met borstvoeding.. maja als ze niet meer wil houd het inderdaad op helaas.. succes bij de bedrijfsarts
@LQ.. misschien domme vraag hoor.. maar hoe weet je hoeveel cc je moet geven? Ik als leek in de kv nog geef maar wat op de verpakking staat.. en das 180cc... Of merk jij aan je ventje dat die meer wilde? En wat vreselijk balen dat je vent zo allergisch reageert op groente zeg! Ze waarschuwen er inderdaad voor maar had het nooit gehoord dat het daadwerkelijk zo een allergische reactie kan uitlokken! @Jen.. och wat vervelend/balen zeg dat je meisje zo ligt te klooien met de bv! Jammer.. maar ze zeggen dat kindertjes het vaak zelf ook aangeven toch als ze genoeg hebben van de borst? Misschien is ze al zover? Of wat denk je zelf? @hier.. Moe.....!! Vrijdag nog werken en dan pas woensdag weer ( de nacht... mijn eerste weer... ) Jesse zijn verkoudheid lijkt eindelijk wat los te komen.. vanmorgen nieste hij een x en alles zat onder de snottebellen! Ventje! haha..
@beertje.. in het begin was het zn aantal kg x 150cc delen door t aantal voedingen is hoeveel cc per fles.. maar op een bepaald moment (weet niet precies wanneer ) geld dit niet meer.. onze man is aardig hongerig dus zit op zn max aan voeding.. enigste waar je echt op moet letten is dat je niet over de 1l voeding per dag/24 uur komt.. dit kunnen de niertjes niet goed verwerken en kan op langere termijn schade opleveren. maar als dit zelden voor komt is t niet heel erg... weet niet hoeveel voedingen jesse krijgt.. oeh 1e nachtdienst.. lijkt me wel heel vreemd weer.. succes! @hier.. pff n ellendige nacht en dag gehad.. vannacht na mijn gevoel er wel 10x uitgeweest omdat meneer wakker werd.. krampjes..zn speen.. en vandaag had meneer ook giga last van krampen.. vanmiddag 20min geduurt en vanavond wel 3kwartier.. zo sneu.. ma nu ligt hij alweer 2 uur lkkr te slapen, en hoop ik op een rustige nacht
Ben helemaal trots me kleine meisje kruipt, ik kreeg gewoon tranen in me ogen zo mooi... Beertje@ ik vond die laatste voeding ook moeilijk die weg te laten ik zou pas weglaten als je er aantoe bent, je kan altijd halve fles bijgeven als het te weinig word
Even vraagje: omdat Anna al kan omrollen lees ik in de gebruiksaanwijziging van kinderwagen dat als ze omrollen niet meer in de kinderwagenbak mogen maar vind het beetje vroeg met 4 mdn en week. Hij kan wel helemaal plat, wat doen jullie?
meneer ligt hier al sinds dat 1,5 wk voor die 4mnd werd al in de kinderwagen.. meneer paste niet meer lekker confortabel in de bak..